Play razem z resortem cyfryzacji oraz Centralnym Ośrodkiem Informatyki testuje mechanizm Mobile Connect. Dzięki niemu łatwiej będzie można skorzystać z Profilu Zaufanego, bez konieczności przepisywania kodów SMS.
Mobile Connect jest usługą umożliwiającą identyfikację użytkownika z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Użytkownicy mogą z niej skorzystać na przykład przy logowaniu do serwisów internetowych lub serwisów bankowych, a także do autoryzacji transakcji z pominięciem rozwiązań opartych na jednorazowych hasłach SMS. Rozwiązanie to jest udostępniane przez operatora sieci mobilnej w oparciu o jego infrastrukturę, ale z pominięciem otwartego kanału komunikacji, jakim są usługi transmisji danych. Zwiększa to znacząco bezpieczeństwo danych. Co bardzo istotne, do korzystania z Mobile Connect wystarczy najprostszy telefon.
Zobacz: Profil Zaufany z Mobile Connect - porozumienie Ministerstwa Cyfryzacji i T-Mobile Polska podpisane
Zobacz: Mobile Connect w T-Mobile
Zobacz: Play oburzony różowym Mobile Connectem
Zobacz: T-Mobile: Play nie miał w ofercie Mobile Connectu
Rozwiązanie Mobile Connect ma pomóc także w łatwiejszym korzystaniu z Profilu Zaufanego ePUAP. Teraz, gdy chcemy z niego skorzystać, na przykład do podpisywania dokumentów, musimy przepisać ośmiocyfrowy kod, który otrzymamy SMS-em. Dzięki usłudze Mobile Connect nie będzie takiej potrzeby.
Wspólnie z @MC_GOV_PL i @COIgovPL prowadzimy testy mechanizmu Mobile Connect. To rozwiązanie, które po wdrożeniu pozwoli na korzystanie z profilu zaufanego za pomocą telefonu bez potrzeby przepisywania kodu SMS. Dostęp do e-usług publicznych będzie bezpieczniejszy i prostszy.
- napisał na Play na Twitterze
Zobacz: Kumulacja w Zapłać z Play: 3 x 15 zł na zakupy w Google Play, App Store i Xbox Store
Zobacz: Play zapowiada iPhone’y 12 w swojej ofercie. Będą działały w fioletowym 5G
Źródło tekstu: Play (Twitter)