DAJ CYNK

UKE znów będzie badał zasięg na trasach kolejowych

17.09.2012

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 2565

Ważne 0

0

W tym roku UKE powtórzy badania zasięgu sieci komórkowych na trasach kolejowych. Zeszłoroczne wykazały dobre pokrycie, co stoi w sprzeczności z realnymi doświadczeniami podróżnych - pisze portal rynekinfrastruktury.pl.

W tym roku UKE powtórzy badania zasięgu sieci komórkowych na trasach kolejowych. Zeszłoroczne wykazały dobre pokrycie, co stoi w sprzeczności z realnymi doświadczeniami podróżnych - pisze portal rynekinfrastruktury.pl.

Szerzej o wynikach zeszłorocznego testu można przeczytać w tej wiadomości. Prezes UKE Magdalena Gaj w rozmwie z portalem rynekinfrastruktury.pl przyznaje, że wyniki rozmijają się z codzienną praktyką.

Jeżdżę pociągiem w relacji Warszawa - Kraków i wiem, że transmisja danych nie jest możliwa praktycznie przez cały czas - przyznała Gaj dodając, że badania zostaną przeprowadzone jeszcze raz, najprawdopodobniej już jesienią tego roku. Musi zostać dokładnie opracowana metodologia tak, by wpadka się już nie powtórzyła.

Prezes UKE nie chciała jednak wskazać, co było przyczyną takich, a nie innych wyników badań.

Zostały przeprowadzone zanim jeszcze zostałam prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej, więc nie chcę się nad tym rozwodzić - ucina.

Portal rynekinfrastruktury.pl pisze, że pierwszym krokiem powinien być lepszy wybór tras - poprzednie badania pominęły Centralną Magistralę Kolejową, wzdłuż której liczba stacji jest bardzo niska, mimo olbrzymiego znaczenia samej linii w krajowej sieci połączeń pasażerskich. UKE uznał jednak, że CMK nie będzie jednym z głównym szlaków po których będą się przemieszczać kibice w czasie Euro 2012.

Źródło tekstu: Rynek Infrastruktury

Komentarze
Zaloguj się
21. ~ludzie!!!
0

2012-09-26 13:27:39

Skoro w raporcie było napisane: "Analizując wyniki badania zasięgu sieci UMTS UKE stwierdził, że wszyscy czterej operatorzy dysponują zasięgiem sieci UMTS jedynie w miastach i ich okolicach. Pomiędzy miastami poziomy sygnałów są niewystarczające do świadczenia usług zarówno głosowych, jak i transmisji danych." To po czym chcecie mieć ten internet GPRS. Co to za poronienie żeby pociąg obsługiwały zewnętrzne BTS-y!!! Internet powinien zapewniać przewoznik wiozący nas pociagiem poprzes sieć Wi-Fi w każdym z wagonów a nie kupa złomu obsługiwana przez zewnętrzne BTS-y i to podczas jazdy 100km/h podobno takie predkości pociagi wyciagają ;-) Naprawde nie rozumiem czemu oczekuje sie żeby operator w szczerym polu czy lesie stawiał stację UMTS dla 2 pociągów które przejada w ciagu doby!!!

Odpowiedz

20. ~
0

2012-09-21 14:23:05

@15 na Heyah też sobie bardzo dobrze radzi, a nawet i więcej - śmiga mi aż do Wrocławia.

Odpowiedz

19. ~konwojent
0

2012-09-19 12:03:45

Ha,Ha,Ha...Wiele razy pisałem,zgłaszałem operatorom Plus i Orange:na trasach kolejowych Rzepin - Wrocław oraz Bielawa - Wrocław co chwile są zerwania połączeń.Nawet przed samym Wrocławiem co dla mnie jest szokiem:NIE MA ZASIĘGU ani Plus ani Orange.Nie mówiąc już o internecie... Ale kogo to obchodzi...

Odpowiedz

18. ~mirekb
1

2012-09-17 21:14:30

metodologia badan mnie najbardziej interesuje.jak bedzie realna to bedzie mialo sens

Odpowiedz

17. ~arda
0

2012-09-17 18:35:38

trasa Warszawa - Siedlce, przez większość trasy jest EDGE, który i tak co chwilę zrywa. Trzeba wiedzieć miedzy którymi miejscowościami nie rozmawiać przez telefon, bo zrywa połączenia...

Odpowiedz

16. ~dr.Kidler
0

2012-09-17 17:03:22

@2. Jak odpowiednio złapiesz to zasięg nie spada ;p

Odpowiedz

15. ~
0

2012-09-17 16:50:42

Trasa kolejowa Kraków-Rzeszów na roamingu Orange w Play jedzie fajnie.

Odpowiedz

12. ~MiM
1

2012-09-17 16:26:45

hahaha w wielu miejscach zasięgu GSM nie ma a oni szukają neta (np. trasa Olsztyn Ełk)

Odpowiedz

11. wlo
1

2012-09-17 16:24:44

Pani Szeryf! Bo pociągki tak gnają na tej trasie (a także ze Stolicy do Łodzi), że zanim się zaloguje do jednej stacji karta już musi się przelogowywać do następnej ;-)

Odpowiedz

10. ~pip
1

2012-09-17 16:21:15

Trasa Warszawa - Łódź praktycznie na całej długości bez zasięgu Płata, Orange i Plusa a nawet jak gdzieś złapie to z netu korzystać się nie da. Trzeba dodać, że to jedna z najbardziej oblozonych tras w PL.

Odpowiedz

9. ~
0

2012-09-17 16:05:23

Znów Play będzie najgorszy, to nieuniknione, bo nie ma przecież pokrycia w całym kraju, a i handover pomiędzy zasięgiem macierzystym i roamingiem w wielu przypadkach nie jest sprawny. Przerywa rozmowę, nie wpuszcza do sieci roamingowej (niższy priorytet) itd. Oczywiście Gruszka na blogu będzie się pluł, że znów test to nieprawda, ale jakoś ponad rok temu miał udowadniać rzecznikowi Orange jak to z zasięgiem Play nie ma problemu jadąc autostrada do granicy i cos tego nie zrobił...

Odpowiedz

8. ~
0

2012-09-17 16:00:01

No i kwestia co jadł tester na śniadanie jest niezwykle istotna. Jak cała ta sprawa, w końcu osobiste doświadczenia pani Gaj muszą powodować to czym zajmie się UKE - zasięgiem w pociągach. A co z zasięgiem w tunelach i w górach? I gdzie właściwie jest on bardziej potrzebny oraz komu? Znudzonym studenciakom jadącym na zjazd czy np.: służbom publicznym?

Odpowiedz

7. Kryniczanin
1

2012-09-17 15:43:37

Kolejna sprawa w różnych pociągach też mamy różne trasowania na CMK prędkość od 110 do 160km/h to ma też znaczenie przy przełączaniu BTS-ów. Następna - szczelność wagonów czy to 30 letni syf z otwartym oknem czy nowy wagon szczelny z klimą.

Odpowiedz

6. ~Miko
2

2012-09-17 15:25:12

Moim zdaniem testerzy powinni być w różnych wagonach tak aby wyniki były wiarygodne

Odpowiedz

5. ~a
-1

2012-09-17 15:04:25

mam wrażenie że ludzie non stop siedzą w necie.. to może niech nie wychodzą w domu bo po co?

Odpowiedz