DAJ CYNK

Mobile TV przegrało z UKE przed WSA ws. DVB-H

31.03.2010

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 2009

Ważne 0

0

31. marca Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę spółki Mobile TV (czterech największych operatorów komórkowych) na decyzję Prezesa UKE utrzymującą w mocy decyzję z 26. czerwca 2009 roku dotyczącej rezerwacji częstotliwości telewizji DVB-H na rzecz Info-TV-FM.

31. marca Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę spółki Mobile TV (czterech największych operatorów komórkowych) na decyzję Prezesa UKE utrzymującą w mocy decyzję z 26. czerwca 2009 roku dotyczącej rezerwacji częstotliwości telewizji DVB-H na rzecz Info-TV-FM.

Podając ustne motywy rozstrzygnięcia Sąd zauważył, że Prawo Telekomunikacyjne określa czym jest postępowanie w sprawie rezerwacji częstotliwości i co wchodzi w skład tego postępowania. Przepisy Pt wskazują także, jakie zarzuty mogą być formułowane w sprawie rezerwacji częstotliwości, a jakie w postępowaniu o unieważnienie przeprowadzonego konkursu.

Zdaniem Sądu, szczególnym trybem w którym może dojść do podważenia konkursu i jego wyników jest postępowanie w sprawie unieważnienia konkursu, a nie postępowanie w sprawie rezerwacji częstotliwości toczące się już po jego przeprowadzeniu.

Sąd podkreślił, że istotne w niniejszej sprawie było zagadnienie ustalenia wykazu programów telewizyjnych dopiero na etapie wydania decyzji rezerwacyjnej. Odnosząc się do tej kwestii, WSA zauważył, że czym innym są zobowiązania podmiotu podjęte w ramach konkursu, a czym innym wykaz programów. Sąd uznał, że na etapie wydania decyzji rezerwacyjnej może dojść do określenia tego wykazu programów tym bardziej, że decyzja taka jest konsultowana z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji.

Źródło tekstu: UKE

Komentarze
Zaloguj się
6. ~LUBLIN-MAN
0

2010-04-16 00:34:14

kiedy bedę mógł kupić tą usługę u jakiego operatora??? mieszkam w Lublinie i widzialem jak to działa. SUPER. Wynalazek roku powiem szczerze.

Odpowiedz

5. ~Marco
0

2010-04-01 17:38:02

Przeciez to sie nie oplaca.. Nawet Niemcy wychodza z DVBH..

Odpowiedz

4. mac
0

2010-03-31 19:37:56

walcza bo a nuz uda sie wygrac i uwalic przetarg po to by samemu wygrac...wtedy uruchomienie dvb-h w Polsce poszloby jak z platka...

Odpowiedz

3. ~knock
0

2010-03-31 19:23:39

Dla mnie oczywiste. Ludzie chca ogladac TVN to jest TVN ludziom sie znudzi TVN to bedzie POlsat albo cos innego. Co w tym nie oczywistego ? Dla sadu tez to oczywiste. A skoro dvb-h MNO nie interesuje i w ogole jest nie potrzebne nie chca tego sprzedawac bo ich klienci tego nie chca to czemu walcza w sadzie o to zeby jakis program w decyzji dla INFO byl a inny nie byl. przeciez to ich ani ich klientow oficjalnie nie interesuje. Bo z artykulu wynika iz taka wlasnie byla istota sporu

Odpowiedz

2. ~M.
0

2010-03-31 18:51:24

@1: Nie o licencję, ale o zasady rozstrzygania konkursu. Przeczytaj ostatni akapit: Wg sądu inne programy mogą być umieszczone w rezerwacji częstotliwości niż zostały obiecane w ofercie konkursowej. To wcale nie jest oczywiste...

Odpowiedz

1. ~knock
0

2010-03-31 17:47:40

A kilka postów niżej Plus narzeka że nie potrzebne a z drugiej strony walczą w sądzie o licencje ... oj chyba jednak to dobry interes

Odpowiedz