DAJ CYNK

Jak UKE pomaga konsumentom

29.08.2012

Dodane przez: anonymous

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 2140

Ważne 0

0

Ponad 4 tys. porad telefonicznych oraz ponad 4 tys. wniosków o interwencję to część pomocy, jakiej w I połowie 2012 roku udzielił UKE konsumentom.

Ponad 4 tys. porad telefonicznych oraz ponad 4 tys. wniosków o interwencję to część pomocy, jakiej w I połowie 2012 roku udzielił UKE konsumentom.

W I połowie 2012 roku Urząd otrzymał 4345 wniosków o interwencję. W każdym przypadku, kierując się jak najlepiej rozumianym interesem konsumentów, UKE występował do dostawcy usług w celu uzyskania wyjaśnień, dążąc przy tym do pozytywnego dla konsumenta zakończenia sprawy.

Oprócz tego w tym samym czasie do UKE wpłynęło również 2408 wniosków o mediację oraz około 1500 zapytań od konsumentów. Indywidualne zapytania dotyczyły funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych, obowiązujących przepisów prawa oraz innych zagadnień i problemów, z którymi na co dzień stykają się konsumenci przy okazji korzystania z telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz Internetu.

Działania Urzędu Komunikacji Elektronicznej na rzecz ochrony praw konsumentów przynoszą wymierne, dające się zauważyć efekty w postaci wzrostu świadomości praw klientów, korzystających z usług telekomunikacyjnych - mówi Magdalena Gaj, prezes UKE. Konsumenci coraz częściej starają się egzekwować swoje uprawnienia i proszą o naszą interwencję u operatora lub składają wnioski o przeprowadzenie mediacji.

Prowadzone przez UKE Centrum Informacji Konsumenckiej, działające pod numerem 801 900 853, odebrało 4771 połączeń telefonicznych, które łącznie trwały 12,068 tys. minut.

Źródło tekstu: UKE

Komentarze
Zaloguj się
16. maniek
1

2012-08-30 09:10:03

UKE to urząd, który jest zupełnie bezużyteczny dla obywatela. Jak jakaś grubsza sprawa to i tak do sądu trzeba iść.

Odpowiedz

15. ~pag
0

2012-08-30 07:34:34

Ma ktoś może w wersji elektronicznej Komentarze do prawa telekomunikacyjnego kawałek, rogalski lub innego autora?

Odpowiedz

14. Manoo
0

2012-08-29 21:00:42

@12 Orange skasowało mój używany adres e-mail i przyznało go komuś innemu. Myślę, że po prostu komuś z ekipy się spodobał a był niezły. Więc napisałem, skargę i otrzymałem odpowiedź, że adresy e-mal nie podlegają jurysdykcji UKE ??? oraz że Orange odpowiedziało, że to był "BŁĄD SYSTEMOWY" (to najczęściej używane słowo w BOK Orange) i już po ptakach bo adresu używa ktoś inny. Na końcu pani z UKE napisała, że jak chcę to mogę w sądzie polubownym dochodzić praw.

Odpowiedz

13. ~
1

2012-08-29 20:42:13

Są OK, pomogli mi. Byłem w szoku, że urzędnicy pomagaja, ale to było za czasów Szeryfowej przed któą nawet TPSA trzęsła tyłkiem. Teraz przypuszczam ten sam bordel jak gdzie indziej, choć może się mylę (oby!).

Odpowiedz

12. wlo
0

2012-08-29 20:16:33

10. Manoo - dlaczego usuwali konto e-mail?

Odpowiedz

11. ~
0

2012-08-29 19:55:40

Ja tez otrzymalem skuteczna pomoc. Sa znacznie bardziej skuteczni niz rzcznicy konsumenta itp.

Odpowiedz

10. Manoo
0

2012-08-29 19:10:17

Od 2004 roku składałem 7 razy skargę i wszystko ograniczało się do wystosowania przez UKE zapytania do operatora i przekazaniu informacji, że przysługuje mi sąd polubowny przy Prezesie UKE. A dodam, że za każdym razem było łamane prawo telekomunikacyjne związane z przenoszeniem numerów i skasowaniem adresu e-mail przez operatora. Ta pomoc to BIUROKRATYCZNA FIKCJA

Odpowiedz

9. ~luki
0

2012-08-29 18:48:12

mogli by zachęcić operatorów do likwidacji białych plam, jest taka miejscowość gdzie żadna sieć komórkowa nie ma zasięgu

Odpowiedz

8. ~
1

2012-08-29 18:32:59

Jestem zadowolony z pracy UKE. To jeden z nielicznych urzędów, który stara się pomagać ludziom.

Odpowiedz

7. ~
0

2012-08-29 18:22:09

Czekałem na kartę aero2 ponad 60 dni napisałem do nich i zaraz po kilku dniach karta się znalazła u mnie więc jednak działają i pomagają.

Odpowiedz

6. ~luki
1

2012-08-29 18:17:32

@1 zareagowali http://img6.imagebanana.com/img/usxs68n6/ukf.jpg heh

Odpowiedz

5. wlo
1

2012-08-29 18:04:36

Mało! Na Telepolis znacznie więcej uwag i zastrzeżeń co do pracy operatoró w ostatnim półroczu wyczytałem ;-) 1. ~luki - no właśnie - może byś napisał?

Odpowiedz

4. ~abc
1

2012-08-29 18:04:27

o sprawdzanie juz odpisali. Ze nic im do tego i ze to legalne

Odpowiedz

3. ~
-1

2012-08-29 17:51:48

Mi UKE pomogło walczyć z niekompetencja(i zwykłymi kłamstwami) Netii, choć to było jeszcze za byłej prezes. Nie sądzę, żeby wiele się pogorszyło. Urząd jest przyjazny i ma się naprawdę wrażenie, że jest dla "petenta", a nie na odwrót.

Odpowiedz

2. mlb
-2

2012-08-29 17:49:30

@1 Nie wiem czy to się kwalifikuje, w końcu sprawdzanie konta to usługa jak każda inna, może być płatna lub nie..

Odpowiedz