DAJ CYNK

Jak UKE pomaga konsumentom

Q!

Wydarzenia

Ponad 4 tys. porad telefonicznych oraz ponad 4 tys. wniosków o interwencję to część pomocy, jakiej w I połowie 2012 roku udzielił UKE konsumentom.

Ponad 4 tys. porad telefonicznych oraz ponad 4 tys. wniosków o interwencję to część pomocy, jakiej w I połowie 2012 roku udzielił UKE konsumentom.

W I połowie 2012 roku Urząd otrzymał 4345 wniosków o interwencję. W każdym przypadku, kierując się jak najlepiej rozumianym interesem konsumentów, UKE występował do dostawcy usług w celu uzyskania wyjaśnień, dążąc przy tym do pozytywnego dla konsumenta zakończenia sprawy.

Oprócz tego w tym samym czasie do UKE wpłynęło również 2408 wniosków o mediację oraz około 1500 zapytań od konsumentów. Indywidualne zapytania dotyczyły funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych, obowiązujących przepisów prawa oraz innych zagadnień i problemów, z którymi na co dzień stykają się konsumenci przy okazji korzystania z telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz Internetu.

Działania Urzędu Komunikacji Elektronicznej na rzecz ochrony praw konsumentów przynoszą wymierne, dające się zauważyć efekty w postaci wzrostu świadomości praw klientów, korzystających z usług telekomunikacyjnych - mówi Magdalena Gaj, prezes UKE. Konsumenci coraz częściej starają się egzekwować swoje uprawnienia i proszą o naszą interwencję u operatora lub składają wnioski o przeprowadzenie mediacji.

Prowadzone przez UKE Centrum Informacji Konsumenckiej, działające pod numerem 801 900 853, odebrało 4771 połączeń telefonicznych, które łącznie trwały 12,068 tys. minut.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE