DAJ CYNK

BlackBerry w Erze

WitekT

Wydarzenia

Od dziś Polska Telefonia Cyfrowa oferuje klientom biznesowym znane na całym świecie rozwiązanie BlackBerry.

Od dziś Polska Telefonia Cyfrowa oferuje klientom biznesowym znane na całym świecie rozwiązanie BlackBerry.

Wprowadzenie nowej usługi poprzedził kilkumiesięczny etap testów przeprowadzanych wspólnie z grupą klientów korporacyjnych. Dostawcą rozwiązania BlackBerry dla Polskiej Telefonii Cyfrowej jest kanadyjska firma Research In Motion.

BlackBerry pozwala na stały dostęp do poczty elektronicznej i określonych danych znajdujących się za zaporą sieciową przedsiębiorstwa (firewall), np. do stron sieciowych, intranetu, programów i baz danych. Wiadomości e-mail dostarczane są automatycznie. Rozwiązanie to daje więc możliwość swobodnego korzystania z poczty elektronicznej bez konieczności używania laptopa, czy komputera, przy zachowaniu wszystkich możliwości telefonu komórkowego. Pozwala ono również odczytywać dokumenty wysłane jako załączniki w formatach: MS Word, MS Excel, MS Power Point, WordPerfect, Adobe PDF, pliki tekstowe i graficzne. Dzięki opcji filtrowania wiadomości, można zdalnie sterować pocztą przychodzącą, ograniczając liczbę wiadomości i załączników do niezbędnych w danej chwili. BlackBerry umożliwia również zdalne zarządzanie bazą kontaktów i zadań, planowanie spotkań, organizację dnia pracy własnej oraz swoich współpracowników, tworzenie oraz usuwanie notatek.

Wprowadzając usługę na polski rynek PTC podkreśla wygodę stałego bezprzewodowego dostępu do poczty korporacyjnej. Aby możliwe było korzystanie z usługi BlackBerry wystarczy dostęp do sieci GSM/GPRS. Doskonałe pokrycie obszaru kraju oraz wysokie parametry GPRS w PTC zapewniają możliwość korzystania z usługi praktycznie bez ograniczeń. Dodatkowo, szereg umów roamingowych pozwala na użytkowanie BlackBerry prawie na całym świecie. Opłata za korzystanie z usługi jest zryczałtowana i niezależna od ilości przesyłanych danych. Oferta nowej usługi zawiera łatwy w obsłudze terminal BlackBerry 7290, który posiada wbudowane wszystkie funkcje, niezbędne do pełnego korzystania z usługi. Z powodzeniem zastępuje on takie narzędzia pracy, jak laptop, palmtop, modem, czy urządzenia szyfrujące.

Zastosowana w BlackBerry technologia push – innowacyjna metoda swobodnego korzystania z poczty elektronicznej za pośrednictwem telefonu komórkowego – umożliwia natychmiastowe i całkowicie automatyczne kierowanie wiadomości e-mail z systemu pocztowego bezpośrednio na terminal BlackBerry (tj. tak, jak typowy SMS). Jednocześnie, wiadomości e-mail pozostają zaszyfrowane w trakcie całej drogi pomiędzy serwerem pocztowym firmy, a terminalem klienta. Bezpieczeństwo transmisji danych podwyższają opcje zdalnego zarządzania prawami dostępu oraz zdalnego kasowania danych. Łatwe w obsłudze i instalacji, jedyne kompletne oraz niewymagające zakupu dodatkowych kart rozszerzeń, pamięci itp., rozwiązanie BlackBerry stało się międzynarodowym standardem w komunikacji biznesowej.

Wprowadzone przez RIM w 1999 roku rozwiązanie BlackBerry szybko zyskało uznanie użytkowników i stało się codziennym narzędziem pracy dla korporacji, kancelarii prawniczych, instytucji rządowych oraz wszystkich organizacji, które potrzebują stałego i bezpiecznego dostępu do zasobów wewnętrznych firmy. Dziś z usługi tej korzysta ponad 2 mln użytkowników na całym świecie. Zastosowane najwyższe standardy zabezpieczeń uzyskały akceptację amerykańskiej administracji rządowej. Użytkownikami tej technologii są, m.in. Departament Obrony i Armia Stanów Zjednoczonych, a także największe globalne instytucje finansowe i międzynarodowe korporacje. Od dziś mogą z niego korzystać również klienci sieci Era.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Era