DAJ CYNK

Nokia najlepiej kojarzoną marką telefonu wśród dzieci

sirmark

Wydarzenia

Ponad 66 proc. dzieci w wieku 7-14 lat używa już telefonów komórkowych - wynika z badania przeprowadzonego przez instytut ARC Rynek i Opinia we współpracy z kanałem Fox Kids Polska i firmą marketingową SFeRa modern media solutions.

Ponad 66 proc. dzieci w wieku 7-14 lat używa już telefonów komórkowych - wynika z badania przeprowadzonego przez instytut ARC Rynek i Opinia we współpracy z kanałem Fox Kids Polska i firmą marketingową SFeRa modern media solutions.

Spośród dzieci używających telefonów komórkowych ponad 71 proc. ma swój aparat. Dzieci wykorzystują telefony nie tylko do rozmawiania - aż 80 proc. wysyła SMS-y, 35 proc. ściąga dzwonki, 25 proc. ściąga logo i obrazki. Największą popularnością spośród marek telefonów cieszy się Nokia - aparat tej marki ma 43,3 proc. dzieci, następnie Siemens (16,5 proc.) i Motorola (11,3 proc.). Dzieci dobrze znają marki telefonów komórkowych, tylko 2,5 proc. pytanych nie potrafiło wymienić żadnej z nich. Najbardziej znaną marką jest Nokia (95,2 proc.), a następnie: Motorola (87,3 proc.), Siemens (86,2 proc.), Sony Ericsson (78,2 proc.), Ericsson (74,7 proc.), Samsung (74,6 proc.), Sony (71,5 proc.), Panasonic (67,2 proc.), Philips (62,3 proc.), Alcatel (59,5 proc.). Za najfajniejszą markę telefonu dzieci uważają także Nokię.

Z kolei spośród sieci telefonii komórkowej za najfajniejszą dzieci uważają Heyah (21 proc.), a potem Ideę (19,2 proc.), Erę Tak Tak (14,5 proc.), Erę (13,1 proc.), Plusa (9,9 proc.). - Heyah okazała się spektakularnym sukcesem ostatniego czasu. Po kilku tygodniach kampanii wprowadzającej produkt na rynek udało się jej zbudować wśród dzieci świadomość marki na poziomie 82 procent - komentuje wyniki badań Piotr Czyżewski, dyrektor ds. badań w ARC Rynek i Opinia. Badanie typu On-Line Omnibus przeprowadzono w dniach 17.03-01.04.2004 metodą CAWI (sondaż online) na próbie 4350 dzieci, dobranych spośród zarejestrowanych użytkowników serwisu Fox Kids Polska.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: .