Ta platforma jest najpopularniejsza. I nie, to nie Netflix

YouTube jest najpopularniejszym miejscem, które odwiedzają dzieci, w celu oglądania programów telewizyjnych. Co piąty młody widz włącza go na telewizorze.

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Ta platforma jest najpopularniejsza. I nie, to nie Netflix

YouTube pierwszym wyborem na telewizorze

Dzieci, a konkretniej mówiąc przedstawiciele pokolenia Alfa, kierują się w stronę YouTube'a więcej niż chętnie. To już niemal odruch, że włączają telewizor i szukają swojej ulubionej platformy wideo. To sygnał, że YouTube wyemigrował z laptopów prosto do naszych salonów. Badania zostały przeprowadzone przez Ofcom, popularny w Wielkiej Brytanii.

Dalsza część tekstu pod wideo

Co piąty młody widz, w wieku od 4 do 15 lat, skorzystał z oglądania YouTube' a na telewizorze. YouTube jest pierwszym wyborem tych młodych ludzi, dopiero na drugim miejscu znajduje się Netflix. 

Rosnąca popularność YouTube'a nie jest tylko zasługą bardzo młodych osób. W ramach stopniowej zmiany kulturowej nawet widzowie w wieku 55 lat i starsi oglądali w zeszłym roku prawie dwa razy więcej treści na YouTube niż w 2023. Na oglądaniu spędzili nie 6 minut, ale 11 minut dziennie. I co najważniejsze — coraz więcej osób, ogląda YouTube'a za pośrednictwem swojego telewizora.

Jak czytamy w BBC, ogółem widzowie w 2024 roku spędzali na YouTube średnio 39 minut dziennie. Platforma jest obecnie drugą najchętniej oglądaną usługą w Wielkiej Brytanii. Wciąż wyprzedza ją BBC, ale już inne stacje zostają w tyle.

Nie ma się co dziwić, YouTube stał się konkurentem dla tradycyjnych nadawców. Połowa najpopularniejszych filmów na platformie przypomina teraz treści popularnych nadawców, w tym długie wywiady i teleturnieje.