• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #487545  autor: okkoo
 07 lip 2011, 18:37
podpisalem umowe z orange i 3 miesiace wszystko bylo ok. po tym czasie telefon ogluchl mi w pracy. tj mialem pelen zasieg, ale jak ktos dzwonil, to dostawal komunikt ze przeprszamy, ale nie mozemy zrealizowac tego polaczenia, natomiast ja widzialem polaczenia przychodzace ale nie moglem go odebrac (ekran dotykowy, proba odebrania nieczego nie dawala) zglosilem do orange, facet zabral moja karte sim, wrocil po 10 minutch z informcja ze przeniosl mi numer, tak zeby sprwdzic czy wszysko ok. w pracy telefon dalej gluchy (mimo pelnego zsiegu) a 50 metrow dalej na ulicy juz wszysko bylo ok. nastepnego dnia rano ( 21 czerwca) dostalem sms ze kwota na rachunku przekroczyla uwaga: 4700 zl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! okzalo sie ze to za 1,2 GB pobranych danych (mam pakiet 1GB wykupiony wiec to musialo byc ponad ten pakiet). zlozylem reklamacje, sprawa jest w toku, zajal sie nia rowniez prawnik. pytanie do osob fachowych: JAK TO JEST WOGOLE FIZYCZNIE MOZLIWE? mam telefon htc desire hd, gdzie jest to 1,2 gb danych? jak to sie wogole moglo stac? dodam ze to 1,2 GB zostalo pobrane w ciagu jednej nocy, ze skroconego bilingu wynika ze stalo sie to w ciagu jednego okresu czasu, tzn nie trwalo to np 2 tygodnie, ani tez w ciagu tej jednej nocy telefon nie laczyl sie np 50 razy. czekam na billing szczegolowy, odpowiem tez na kazde pytanie ktore przybliży was do odpowiedzi. bardzo prosze o nie pisanie mi czegos w stylu "bardzo dobrze, to twoja wina, kupiles smartfona a nie umiesz obslugiwac, itd".

edit: ok dostalem odpowiedz, ze z ich strony wszystko naliczone poprawnie...
Ostatnio zmieniony 07 lip 2011, 21:44 przez okkoo, łącznie zmieniany 2 razy.

 #487546  autor: mkowalski
 07 lip 2011, 18:39
W pierwszej kolejności poczekaj na rozpatrzenie reklamacji. Może się okazać, że to tylko błąd systemu billingowego i cały raban jest niepotrzebny.

 #487551  autor: ztomasz
 07 lip 2011, 18:54
a co do tego wysokiego transferu to moze telefon sciagal aktualizacje. U mnie na symbianie bylo tego ze 150Mb. Nie wiem ile jest na androidzie ale moze wlasnie taka ilosc jaka przekroczyles. Nic innego mi nie przychodzi do glowy. Co do naliczen to sadze, ze sa poprawne, ale lepiej czekaj na rozpatrzenie reklamacji. Ja mialem w tej sieci karte ktora zalogowalem na ich elektronicznym biurze i... okazalo sie ze nowka karta a zaleglosc na niej 100zl. Naliczenia oczywiscie nalezaly do innego klienta. No i mam nadzieje, ze bedzie to w twoim przypadku blad systemowy i np. saldo wynika z braku aktywacji pakietu internetowego.

 #487554  autor: okkoo
 07 lip 2011, 18:59
ztomasz pisze:a co do tego wysokiego transferu to moze telefon sciagal aktualizacje. U mnie na symbianie bylo tego ze 150Mb. Nie wiem ile jest na androidzie ale moze wlasnie taka ilosc jaka przekroczyles. Nic innego mi nie przychodzi do glowy. Co do naliczen to sadze, ze sa poprawne, ale lepiej czekaj na rozpatrzenie reklamacji. Ja mialem w tej sieci karte ktora zalogowalem na ich elektronicznym biurze i... okazalo sie ze nowka karta a zaleglosc na niej 100zl. Naliczenia oczywiscie nalezaly do innego klienta. No i mam nadzieje, ze bedzie to w twoim przypadku blad systemowy i np. saldo wynika z braku aktywacji pakietu internetowego.
stan systemu sprawdzalem, i aktualizacji nie bylo. numer zostal przeniesiony na nowa karte, wiec raczej nie ma mowy zeby tam cos juz bylo nabite, bo nabite moze byc na konkretnym numerze (koncie) a nie na karcie sim

 #488111  autor: Orfi
 10 lip 2011, 11:55
Problem może tkwić właśnie w tym, że jak zrozumiałem numer został przeniesiony od innego operatora do Orange. Podobne objawy w swoim telefonie ma mój znajomy ( numer przeniesiony z T-Mobile do Orange) też nie może odbierać połączeń pomimo pełnego zasięgu- abonent niedostępny a po chwili informacja, że ktoś próbował się do niego dodzwonić. Jak przedstawiała się sytuacja z połączeniami, które nabiły taki rachunek, czy była to jedna sesja czy kilkanaście,kilkadziesiąt, czy telefon próbował się łączyć z internetem a później wykonywał następną taką operację i tak w kółko? Sprawdź na stronie Orange, na swoim koncie abonenckim te feralne połączenia danych, to powinno wiele wyjaśnić. No i oczywiście podstawowa sprawa czyli to czy w czasie tych transmisji danych nie znajdowałeś się poza terytorium Polski (roaming), bo to bardzo wiele wyjaśnia.

Orfi

 #488126  autor: sosen
 10 lip 2011, 13:53
Problem z połączeniami przychodzącymi do odrębna sprawa w tym przypadku. Ilość przesłanych danych nie musiała być taka wielka bo przy standardowym cenniku 25 gr za 50 kB tak po przekroczeniu limitu i niestety ale telefon z androidem bez problemu tyle wyciągnie jeśli będzie sobie pobierał jakieś aktualizacje itp. a że to jest jedna sesja dlatego też w trakcie sesji nie przyjdzie ci sms powiadamiający o wykorzystaniu pakietu bo on przychodzi po zakończonej sesji.

 #488127  autor: nettmanek
 10 lip 2011, 13:54
jakby był w roamingu to pobranie tego kosztowałoby go z 10x tyle co ma teraz zaplacic...

 #488511  autor: Orfi
 11 lip 2011, 23:27
Jeżeli to nie roaming to stawiam na aktualizację telefonu, albo jakiś błąd ze strony karty SIM. Chyba, że jakaś aplikacja łączyła się z netem kilkadziesiąt lub więcej razy bez uzyskania właściwego dostępu.

Orfi
 #488627  autor: majkel.m
 12 lip 2011, 16:17
Witam,
Rzadko kiedy zdarzają się tego typu pomyłki, żeby przez przypadek naliczyć komuś ponad cztery tys za transfer danych, który nie był wykonany.
Kilka dni temu miałem do czynienia z jednym z klientów Orange który na swoim planie taryfowym ( Pelikan II ) miał aktywny dodatkowy pakiet danych 2B a podczas dwóch sesji wykonanych w ciągu jednej doby przekroczył swoją kwotę abonamentu o ponad 2 tys. złotych.
Tak jak pisze Sosen : problemem jest to, że jeśli wszystko zostało pobrane podczas jednej sesji to info o przekroczeniu musi się siłą rzeczy pojawić po zakończonym połączeniu.
Co do reklamacji oczywiście zgadzam się ze stwierdzeniem, że należy zaczekać na ostateczną odpowiedź BOK ale w przypadku reklamacji zamkniętej negatywnie trzeba będzie opłacić całość.
To co mogę poradzić w przypadku zamknięcia reklamacji negatywnie to odwołanie do którego każdy ma prawo. Ponad to, w odwołaniu można się zwrócić z prośbą o zmniejszenie kwoty jednorazowej wpłaty poprzez uruchomienie na Twoim telefonie dodatkowo płatnej usługi ( np. dodatkowego pakietu ) Wtedy z kwoty 4700 wpłacasz jednorazowo powiedzmy 2000 a 1700 spłacasz opłacając abonament za dodatkowo płatną usługę ( takie reklamacje są o wiele częściej rozpatrywane pozytywnie )

Pozdrawiam
majkel.m