• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #459571  autor: fearlon
 13 lut 2011, 23:53
Witam!

Pytanie kieruję głównie do osób, które już reklamowały coś w Orange. Otóż kilka dni temu przeniosłem swój numer z Ery do Orange. Wybrałem taryfę Delfin za 79 zł, a pani w salonie powiedziała mi, że mogę skorzystać z dodatkowego pakietu danych jeżeli chcę korzystać z internetu.

Tak też zrobiłem i uaktywniłem przez internet dwie paczki 100 i 500 MB. Oczywiście otrzymałem SMS-a, że usługa zostanie włączona, a po jakimś czasie otrzymałem SMSy potwierdzające włączenie usługi (w internecie też zostały one oznaczone jako aktywne). Jako, że był to nowy telefon z Androidem postanowiłem pościągać trochę aplikacji - pomyślałem, że skoro mam te 600 MB to 100 czy 150 MB nie będzie mi brakowało w późniejszym czasie.

No i w tym momencie zaczął się problem. Chciałem sprawdzić stan konta żeby zobaczy ile MB mi zostało i w tym momencie zostałem poinformowany, że przekroczyłem abonament o 620 zł. Trochę zwaliło mnie to z nóg, więc szybko udałem się do Salonu, gdzie powiedzieli mi, że pakiety zostały aktywowane są w systemie ale na samym koncie nie wiadomo dlaczego nie pojawiły się żadne megabajty do wykorzystania mimo tego, że według stanu pakietów powinny one tam być.

Pani w salonie napisała reklamację i kazała mi kontaktować się telefonicznie z Orange. Dzisiaj jak zadzwoniłem dowiedziałem się, że reklamacja zostanie rozpatrzona do 30 dni. Problem w tym, że okres rozliczeniowy jest w najbliższy wtorek i jak pan z infolinii mnie poinformował najprawdopodobniej wystawią mi fakturę na te 600 zł, a potem ewentualnie ją skorygują.

Nie ukrywam, że sytuacja bardzo mnie zbulwersowała, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że dopiero co przeszedłem do Orange.

Czy ktoś miał kiedyś podobne problemy z pakietami danych i jak to w tym przypadku się zakończyło?

 #459572  autor: wtd
 14 lut 2011, 00:07
Ja miałem identycznie, taryfa delfin, w sobotę aktywowałem pakiet, w niedzielę dostałem smsa że aktywny, trochę z neta korzystałem (ale niedużo, raptem 15pln nabiło, wszystkie transmisje danych od poniedziałku już normalnie z pakietu szły), na szczęście jakoś w tygodniu coś tam jeszcze robiłem na stronie i zobaczyłem że mam przekroczony abonament. Po zobaczeniu tej transmisji danych, złożyłem reklamację przez telefon i została elegancko uznana. Z tym że u mnie to było zaraz na początku okresu rozliczeniowego więc zdążyli wszystko załatwić zanim przyszedł rachunek.

 #459580  autor: fearlon
 14 lut 2011, 01:01
Trochę mnie tym pocieszyłeś

 #459583  autor: cesarz
 14 lut 2011, 08:13
Też korzystam z internetu , pakiet dostałem z przedłużenie umowy . Działało wszystko dobrze , pewnego razu też na początku miesiąca rozliczeniowego zobaczyłem że pobrano mi pieniądze za internet . System włączył pakiet o godzinie 15 . Reklamowałem i bez problemu dostałem zwrot nadpłaty .

CNN

 #459585  autor: maniek
 14 lut 2011, 09:30
Spokojnie. Błąd ewidentny ze strony operatora więc czekaj aż ci skorygują fakture. Mnie nie stać na płacenie 600 zł za abo tel. i podejrzewam, że nie tylko mnie więc bym zapłącił max 300 zł w takiej sytuacji jak twoja. W końcu są jakieś przepisy regulujące te sprawy.

 #459591  autor: kuwejt
 14 lut 2011, 09:49
Z tego co się orentuję jeśli reklamujesz fakturę to powinno się uiścić tzw. "kwotę bezsporną" czyli tą co do której nie masz wątpliwości (abonament + ewentualnie prawidłowo rozliczone połączenia poza abonamenetem)

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #459696  autor: fearlon
 14 lut 2011, 20:23
@kuwejt: no to jest dla mnie jasne ;) sporne jest 'tylko' to 600 zł -.-

 #459697  autor: kuwejt
 14 lut 2011, 20:34
Chodziło mi bardziej o to że reklamować fakturę można po jej wystawieniu. Jeżeli wcześniej złożysz reklamację to będzie ona na usługę a nie fakturę i jeśli nie zdążą jej rozpatrzyć do czasu wystawienia faktury to o ile się nie mylę trzeba potem opłacić całą fakturę i czekać na korektę

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #459909  autor: Orfi
 15 lut 2011, 23:32
Niestety nie w Orange ( to, do tej kwoty bezspornej czyli opłaty abonamentowej), tu regulujemy pełną kwotę faktury, zgłaszamy reklamację a później czekamy na korektę. Mam abonamenty zarówno w Orange jak i w Plusie i zdarzyły mi się już podobne sytuacje i w Orange musiałem opłacić pełną kwotę z faktury a później wystawili korektę a w Plusie wystarczyło uiszczenie opłaty abonamentowej jako kwoty bezspornej.

Orfi

 #460417  autor: fearlon
 18 lut 2011, 21:16
No na razie wystawili błędną fakturę i jeszcze nie pojawiła się żadna korekta. No zobaczymy jak to będzie - mam nadzieję, że jak najszybciej pozytywnie rozpatrzą reklamację, bo to jest ewidentnie błąd po ich stronie.

 #460462  autor: cesarz
 19 lut 2011, 00:36
Korekta nie będzie szybko :(

CNN

 #460660  autor: fearlon
 20 lut 2011, 01:59
cesarz pisze:Korekta nie będzie szybko :(
Czemu tak uważasz?

 #478515  autor: sv
 29 maja 2011, 01:50
to ja mam pytanie troche w temacie

wg watchdoga 3g zuzylem 70 mb wg orange 160 mb a pakiet miałem 100 mb wiem to pewnie przez te nieszczesne zaokraglanie do 50kb pewnie ?

czy powinienem dostać SMS z informacją ze skończył mi sie pakiet ? jesli tak czy brak takiego sms jest wystarczajacym powodem do uznania reklamacji ?


nie bede pisał ze bezczelnoscia jest brak mozliwosci blokady internetu po zuzyciu pakietu albo ustalenia limitu kwotowego na takie połączenia no i te 50kb

 #478518  autor: kerim36
 29 maja 2011, 07:14
sv pisze: to pewnie przez te nieszczesne zaokraglanie do 50kb pewnie
zapewne tak
sv pisze:czy powinienem dostać SMS z informacją ze skończył mi sie pakiet ?
co na to regulamin tego pakietu??
sv pisze:nie bede pisał ze bezczelnoscia jest brak mozliwosci blokady internetu po zuzyciu pakietu albo ustalenia limitu kwotowego na takie połączenia no i te 50kb
orange nie jest jedynym operatorem umozliwiajacym dostep do neta

Mapy do fabrycznych nawigacji Opel / Citroen / Peugeot / Renault / Fiat i inne
Pogotowie komputerowe / aktualizacja map GPS
http://www.klos.net.pl

 #478523  autor: sosen
 29 maja 2011, 08:49
Sms informujący o przekroczeniu pakietu jest wysyłany tyle że jest on wysyłany po zakończeniu danej sesji. Tak więc jeśli sesja trwa i w niej już skończył się pakiet będzie naliczana standardowa stawka do czasu kiedy sesja się nie zakończy. Po zakończonej sesji otrzymasz smsa. Gdyby się tak zdarzyło z jakiś powodów to zadzwoń do BOK.

 #478547  autor: sv
 29 maja 2011, 12:14
co na to regulamin tego pakietu??
najprawdopodobniej regulamin sie zmienił bo google znajduje jakiś w ktorym jest taki zapis niestety nie ma go w obecnym ....
orange nie jest jedynym operatorem umozliwiajacym dostep do neta
no ale podpisałem umowę z Orange i uwiązany jestem, wiem ze era ma lepiej w tej kwestii no ale bardziej mi oferta orange pasowała a internet kupiłem dodatkowo bo czasem sie przydaje. 100 mb też przez pół roku starczało i ani razu nie musiałem dopłacić,
mam sobie kupić jakis prepaid zdjąc sim locka i w taki sposób neta uzywać bez przesady ?

czy jazda pociągiem mogła miec na to wpływ co chwile nowa stacja bazowa ? chociaz wczesniej nie raz jechalem i nic takiego nie mialo miejsca
Gdyby się tak zdarzyło z jakiś powodów to zadzwoń do BOK.
no sms nie został wyslany to są slowa pana z działu technicznego.
reklamacja złożona tak dla zasady, i tak ciesze sie ze to tylko 100zł dodatkowo a nie tam 500 - 700 jak czytam w necie problemy w tym temacie innych klientów sieci

 #478557  autor: sosen
 29 maja 2011, 13:04
Jeżeli sms nie został do ciebie wysłany a sesja była zakończona to reklamacja raczej będzie jako pozytyw. Pytanie tylko czy sesja była zakończona czy trwała bo tak jak pisałem sms przychodzi dopiero po zakończonej sesji.

 #479824  autor: Vieslav
 05 cze 2011, 09:23
Nie martw się. Ja kilka razy dostawałem od Orange faktury na około 2000zł za błędnie rozliczane pakiety dodatkowe i korekta była tak szybko, że okres na dokonanie płatności nie zdążył minąć.

 #480951  autor: nettmanek
 09 cze 2011, 19:12
ja dostalem wlasnie fakturke na 1496zł... za internet... dlaczego nie dostałem SMS potwierdzajacego wyczerpanie pakietu? Przekroczenia byly po pareset złotych przez 2 dni

czytalem regulamin pakietu i nigdzie nie ma wzmianki o tym ze maja wyslac ale mam tez pakiet minut do wszystkich i tam sms dostaje a tam tez nigdzie nie ma tego napisanego.

 #481590  autor: dexter305
 12 cze 2011, 19:56
Jeżeli oni nie mają w umowie napisane że wysyłają sms to Ci ich nie muszą wysyłać i dzięki temu Ty sporo im dopłacasz, a oni zarabiają na Tobie i na tym że Ty zapomnisz sprawdzić, a przy pakiecie minut tak samo jak i przy pakiecie sms'ów zawsze Ci wyślą wiadomość przypominającą o tym że ta usługa Ci się kończy po to żebyś ją wykupił jeszcze raz... Taka przykra prawda

Najtańsze projektory multimedialne