• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #94529  autor: Niania24
 12 sie 2006, 23:30
Witam !!!

Ostatnio miałem problem z ukochana siecia ORANGE, a chodzi o to ze przy ostatnim rachunku do kwoty abonentu 25zl doliczono 15zl za właczenie ponownie telefonu gdyz zostal mi ona wyłaczony poniewaz nie zapłacilem rachunku telefonicznego. Ok zgodze sie z tym ze nie zaplacilem w terminie mialem termin do 18 czerwca a zaplacilem dopiero 05 lipca elektronicznym systemem VIA. Dzwonilem do BOK-u i pytam sie co mam zrobic to oni na to ze zaplcic te 15zl , a ja mowie a jakbym nei zaplacil to co sie stanie, to oni na to ze sciagna na mnie komornik :smt005 . No poprosu smiech na sali, ale nie oto chodzi.

CZY ORANGE MA PRAWO MI WYLACZYC FONA I WZIAC KASE ZA PONOWNE WLACZENIE. PRZECIESZ NEI PROSILEM ICH O WYLACZENIE. A KASE ZAPLACILEM 05 A WYLACZYLI MI 06 LIPCA ???


pOZDRAWIAM
Marcin

 #94530  autor: tomico
 12 sie 2006, 23:39
Tak orange ma prawo i każda sieć tak robi w przypadku niezapłaconego rachunku.

 #94531  autor: Niania24
 12 sie 2006, 23:42
ale ja go zaplacilem. i minelo tylko 16 dni od terminu płatnosci.Dajac przykład moj tata ma w erze i nawet po poltora miesiacu nei zaplacil rachunku od terminu i mu nie zablokowali.

 #94532  autor: tomico
 12 sie 2006, 23:44
A kiedy ci wyłączyli telefon, pewnie po 14 dniach?? Masz 14 dni na spóźnienie się chyba, a jeśli nie uregulujesz w ciągu 14 dni, to wyłączają telefon z sieci. Za ponowne włączenie do sieci się płaci niestety. 15 zł to i tak nie jest duża kwota. Ja przeważnie płace z poślizgiem 2 dni góra, więc nie wyłączają z sieci. Najlepiej zadzwoń do boku i wyjaśnij sprawe, niech ci przeczytają regulamin, zresztą chyba masz go na umowie.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2006, 23:46 przez tomico, łącznie zmieniany 1 raz.

 #94535  autor: przemek910
 12 sie 2006, 23:45
Oczywiście że ma takie prawo, wyłączenie świadczenia usług a potem jego włączenie. No pomyśl co by były gdyby wszyscy nie płacili rachunków? Muszą mieć jaieś zabezpieczenie ;) W tym przyapdku jest to wyłączenie telefonu. A szczerze to wam powiem że w Erze po miesiącu przychodzi wezwanie do zapłaty a tak to mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło by mi wyłączyli :roll:

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #94536  autor: Niania24
 12 sie 2006, 23:45
baa zalezy dla kogo jest nie duza. Przeciesz nie musieli mi wylaczac fona tylko naliczyc odsetki za niezaplacenie rachunku.

 #94537  autor: tomico
 12 sie 2006, 23:47
To dzwoń do boku, albo poczytaj umowe.

 #94538  autor: Niania24
 12 sie 2006, 23:47
no dobra ale ja zaplacilem ten rachunek to nie powinni mi wlepiac tej kary. Nio rozumienm niby to takie zabezpieczenie, ale jak zaplacilem rachunek to powinni to cofnac gdzyz naleznosc zostala uregulowana. ;p

[ Dodano: 2006-08-12, 23:48 ]
a włąsnei ze nie tylko wtedy ;p gdyz Tp rowniez wlepia odsteki za niezaplacenie rachunku kazda teraz szanujaca sie firma wlepia odstetki a nie kary.

[ Dodano: 2006-08-12, 23:51 ]
ale ja nie chce zeby mi zwracali odsetki za 25 zl tylko mowie ze mniejsza jest to kwota niz 15 zl i bardziej przyswajalna dla abonenta.

 #94539  autor: przemek910
 12 sie 2006, 23:47
Odsetki to śa wtedy gdy bierzesz coś na kredyt np meble itp.
I tak jak pisałem wyżej muszą mieć jakieś zabezpieczenie :!:

Edit:

Nie to jest tak jak z odsetkami! Naliczą Ci je a jak w końcu zapłacisz to ich nie zwracają nie? Nie ma co się awanturować - wszystko jest zgodne z regulaminem który podpsiałeś wraz z umową :roll:

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #94543  autor: Klusek
 12 sie 2006, 23:53
Mieli prawo jak najbardziej do wyłączenia telefonu a nawet do naliczenia odsetek za niezapłacony rachunek (chociaż tego nie zrobili). Trzeba czytać regulaminy i płacić rachunki.
Regulamin § 17 p.1 pisze:Abonent zobowiązuje się do zapłaty rachunku telefonicznego na wskazany w nim rachunek bankowy Operatora w terminie do 14 dni od
daty jego wystawienia, przy czym Operator może określić w rachunku dłuższy termin.

Obrazek
Obrazek

 #94545  autor: Niania24
 12 sie 2006, 23:55
ja nie moge przeciesz zaplacilem ten rachunek i co ja poradze ze dopiero mialem kase 05 jak bym mial wczesniej to bym zaplacil wczesniej. A w regulaminie jest napisane co sie dzieje po 14 dniach od niezaplacenai rachunku. ??

 #94548  autor: tomico
 12 sie 2006, 23:58
No wiesz jak masz abonament to musisz mieć kase wtedy jak trzeba zapłacić. Operatora to nie interesuje że ty nie masz kasy wtedy, a może będziesz miał za miesiąc, może za dwa :smt005
Zastanów się czy nie lepiej kupić telefonu na karte, wtedy przynajmniej będziesz doładowywać kiedy chcesz.

 #94550  autor: przemek910
 13 sie 2006, 00:00
Masz kasę bierzesz abo - warunek jesteś wypłacalny co miesiąc taką kwotę, jak nie bierzesz sobie tel na karte i łądujesz co pół roku i jest ok :)

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #94551  autor: Niania24
 13 sie 2006, 00:01
ahh nio teraz to za pozno podpisalem umowe na 2 lata to musze jakos ja przezyc ale z tymi 15zl to mnie naprawde wpienili, i chyba nie zaplace calej sumy odejme tez 15 zl. No niby zglosilem reklamacje w salonie ( u pana ktory nei wiedzial jak cos takiego napisac i mosial dzwonic na jakas tam linnie) i poczekam co napisza jak niezgodza sie zemna to ich strata bo i tak nei zaplace tych 15 zl i niech siagaja na mnie komornik. Ten komornik wiecej od nicj wezmnie niz te moje 15 zl warte :D:D:D

 #94552  autor: Klusek
 13 sie 2006, 00:01
Niania24 pisze:ja nie moge przeciesz zaplacilem ten rachunek i co ja poradze ze dopiero mialem kase 05 jak bym mial wczesniej to bym zaplacil wczesniej. A w regulaminie jest napisane co sie dzieje po 14 dniach od niezaplacenai rachunku. ??
Regulamin § 20 p. 11 i 12 pisze:11. Jeżeli Abonent nie zapłacił należno ci za usługi telekomunikacyjne w terminie płatności wskazanym w rachunku telefonicznym, Operator
ma prawo zawieszenia mośliwości inicjowania połączeń wychodzących oraz zablokowania świadczenia usługi roamingu.
12. Jeżeli Abonent nie zapłacił należności za usługi telekomunikacyjne w terminie 30 dni kalendarzowych od daty płatności wskazanej
w rachunku telefonicznym, Operator ma prawo zawiesić świadczenie wszelkich usług telekomunikacyjnych na rzecz Abonenta oraz
wypowiedzieć umowę o świadczenie usug telekomunikacyjnych ze skutkiem natychmiastowym, bez prawa do odszkodowania ze strony
Operatora z tytułu jednostronnego wypowiedzenia umowy i bez konieczności wcześniejszego uprzedzenia Abonenta.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2006, 00:02 przez Klusek, łącznie zmieniany 1 raz.

Obrazek
Obrazek

 #94553  autor: D@rio
 13 sie 2006, 00:01
ja nie wiem, nie płacisz i jeszcze marudzisz? Zastanów się. 15zł. to opłata manipulacyjna za włączenie ponowne telefonu do sieci. I dlaczego ją pobierają? a no dlatego że był wyłączony i musisz zapłacić za ponowne włączenie. W końcu to Ty zawiniłeś i nie zapłaciłeś rachunki a więc nie mniej do nikogo pretensji. Na pocieszenie Ci mogę powiedzieć że Plus GSM jest bardziej rygorystyczny w tych sprawach, bo tam blokada wszelkiego rodzaju usług telekomunikacyjnych z tytułu nieuregulowania płatności wynosi 75zł. A więc poprostu zapłać bo i tak nic nie ugrasz...

P.S
Reklamację Ci i tak uwzględnia negatywnie. Prawa nie da się ominąć tak poprostu. W ogóle dziwię się że Ci pracownik przyjął reklamację no ale....bo to nie jest żadna reklamacja. A jeśli tak się upierasz że nie zapłacisz tych 15zł. to się skończy to tak że wyłączą Ci wszelkie usługi telekomunikacyjne, poczekają z miesiąc, jak dalej nie zapłacisz to rozwiążą umowę i dowalą Ci karę ok. 1000zł. za naruszenie zasad promocji. Wybieraj, czy chcesz zapłacić 15zł. czy 1000zł. Wtedy to oni już się postarają abyś zapłacił te 1000zl....
Ostatnio zmieniony 13 sie 2006, 00:05 przez D@rio, łącznie zmieniany 1 raz.

Obrazek

 #94555  autor: przemek910
 13 sie 2006, 00:03
No i masz wszystko jak na dłoni, reklamacji Ci nie uwzględnią.

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #94556  autor: Niania24
 13 sie 2006, 00:04
nie noe porpostu rece odpadaja "bez wczesniejszego powiadomnienia klienta". Wedlug mnie to powinni zadzwonic albo wyslac eska ze jesli nie ureguluje Pana zaleglego rachunku to zostanei wylaczony Pana telefon. ja czegos takiego nei dostalem. Wiec stana przy swoim i nie zaplace tych 15 zl.

[ Dodano: 2006-08-13, 00:06 ]
ale mysle ze Plus przedewszystkim czeka dluzej i powiadamia kienta zeby uregulowal zalegle rechunki.

 #94557  autor: przemek910
 13 sie 2006, 00:07
A przedewszytskim to na rachynku ktory dostajesz jest termin platnosci i operator wcalenie powiadamia, w erze np wysylaja smsa z prosba o kontakt :P

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #94558  autor: tomico
 13 sie 2006, 00:07
Ale o czym my tu gadamy. Oni Cię maja powiadamiać o tym, że ci naliczą karę ze względu na to że nie zapłaciłeś :smt005 Przecież to logiczne, że możesz liczyć się z konsekwencjami. Pozatym poczytaj dobrze umowe, gdy podpisywałeś umowe powineś się z nią zapoznać, tam wszystko jest czarno na białym :smt005 pozatym na rachunku masz date do którego masz zapłacić i to jest w twoim interesie żeby zdążyć, a nie przeciągać tego płacenia w nieskończoność.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2006, 00:09 przez tomico, łącznie zmieniany 1 raz.