• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #93125  autor: ezin2
 08 sie 2006, 11:21
Po przeczytaniu xx stron o „przygodach” użytkowników z operatorami (z narzekaniami użytkowników)
Postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami „jak rozmawiać z operatorami”?
(Opiekuję się w sumie 10 numerami w dwóch firmach, numery u wszystkich 3 operatorów)
Aby wywalczyć dobrą ofertę potrzeba:
1. wiedzieć co się chce (przejrzeć stare bilingi aby wiedzieć czy potrzeba więcej sms, minut wewnątrz sieci, czy poza sieć ;-) )
2.być realistą (może zrezygnować z Noki N70 a wywalczyć dodatkowe minuty)
3. być zorientowanym w ofertach innych operatorów jak również we własnej sieci (np. czy bardziej nas interesuje Nowa Idea dla Firm czy Orange dla Firm)
4. nie zrażać się – zła oferta -przejść się do innego salonu, przedzwonić następnego dnia do innego konsultanta
5. być miły dla konsultanta – 50 % oferty od niego zależy –postawcie się w jego roli. Z jednej strony procedury i nakazy firmy, z drugiej plan sprzedażowy z trzeciej „wściekły klient” będziecie mili on też będzie
6. poczytać na stronach jakie są nowe oferty czy są lepsze od starych czy może tylko nowa nazwa
7. policzyć ile to wszystko kosztuje może telefon kupić na wolnym rynku a u operatora wziąć tylko dodatkowe usługi – umowa tylko na rok a za rok lepsza oferta?
8. słuchać co proponuje konsultant i w kolejnej rozmowie domagać się już zaoferowanych usług
Moje ostatnie „osiągnięcia”
1. Plus –trzy przeniesione aktywacje ( z Ery i Orange) 300 min do wszystkich sieci za 122 zł brutto oferta biznesowa. Umowa na dwa lata nowe telefony N6230I za 199 brutto
2. przedłużona aktywacja w Orange – tryfa NIDF50 rabat 40% przez rok, 5 numerów w sieci i stacjonarne gratis na dwa lata, Nokia 6280 za 199 pln. Umowa na dwa lata.
3. przedłużona umowa w Orange. Nowy telefon 6630 za 1 pln dodatkowe 50 minut na rok, umowa na rok taryfa NIDF400
Pozdrawiam i życzę zadowolenia ze wspołpracy
 #93138  autor: przemek910
 08 sie 2006, 12:13
ezin2 pisze:a – 50 % oferty od niego zależy –postawcie się w jego roli. Z jednej strony procedury i nakazy firmy, z drugiej plan sprzedażowy z trzeciej „wściekły klient” będziecie mili on też będzie
niezgadzam sie ztym, konsultant przedstawia tylko ofertę jeśli ci ta nie odpowiada, przedstawia inną. z tego co wiem u zwykłego konsultanta nie da się nic więcej wyciagnać, np nizsza cena telefonu. tak przynajmniej jest w erze

Im więcej wykrzykników na końcu posta, tym głupsza osoba pisząca...

 #93172  autor: patyk
 08 sie 2006, 13:02
ja też nie uważam żeby on mógł sobie manewrować ofertami i dodawać bonusy dlatego że ktoś jest dla niego miły.. chociaż kiedyś jak mój ojciec zrezygnowałz Pakietu DoMowego w Idei to dostał bardzo atrakcyjną ofertę ale narobił wtedy zamieszania niezłęgo ....

Idea - Łączy z ludźmi !

 #93178  autor: D@rio
 08 sie 2006, 13:05
No niestety ja tez się zgodzę z KIN'em. W Plusie tak też nie jest. Konsultant może tylko przedstawić wachlarz ofert. Od negocjacji i zmian warunków to zabardzo on nie jest. Chyba że w Orange - Ci z "ProPozycji" oni tam mają troszke większe pole do popisu...

Obrazek

 #93214  autor: kallafior
 08 sie 2006, 13:45
Mi się wydaję, że autor tego tematu miał na myśli zastosowanie tych metod przy przedłużaniu umów lub coś podobnego... oczywiste jest, że dziewiczy klient nie ma zbytniego wyboru pomiędzy tym co jest już dane na tacy :P

Obrazek
Obrazek

 #93414  autor: nstn
 08 sie 2006, 22:41
Wg mnie:

->w przypadku nowego klienta - tylko oferty ogólnie znane, reklamowane, odgórnie narzucone przez operatora.

->w przypadku przedłużanych umów, zwłaszcza gdy grozisz że odejdziesz do konkurencji i bardzo nalegasz, to (może nie w przypadku telefonów) możesz się dosłownie targowac o darmowe minuty, zwlaszcza gdy jesteś w sieci kilka dobrych lat
(kilka razy widzialem to na wlasne oczy). I nie ma znaczenia u ktorego operatora jestes obecnie.
 #93416  autor: sapv
 08 sie 2006, 22:43
kin pisze:
ezin2 pisze:a – 50 % oferty od niego zależy –postawcie się w jego roli. Z jednej strony procedury i nakazy firmy, z drugiej plan sprzedażowy z trzeciej „wściekły klient” będziecie mili on też będzie
niezgadzam sie ztym, konsultant przedstawia tylko ofertę jeśli ci ta nie odpowiada, przedstawia inną. z tego co wiem u zwykłego konsultanta nie da się nic więcej wyciagnać, np nizsza cena telefonu. tak przynajmniej jest w erze
takie rzeczy to tylko w erze :lol:
 #93433  autor: ezin2
 08 sie 2006, 23:06
chodzi o to że nie musi Wam podać od razu kompletu bonusów. Może też zaproponować Wam nowe bonusy jeszcze szeroko nie reklamowene
 #93443  autor: patyk
 08 sie 2006, 23:17
ezin2 pisze:chodzi o to że nie musi Wam podać od razu kompletu bonusów. Może też zaproponować Wam nowe bonusy jeszcze szeroko nie reklamowene
ci,co czytają Telepolis.pl wiedza o wszystkich dostepnych bonusach :P

Idea - Łączy z ludźmi !

 #93685  autor: PeGaS
 09 sie 2006, 21:47
ezin2 ma dużo racji, choć wszystkie te rady dotyczą tylko przedłużenia. Wtedy można nieznacznie szafować ofertą. Nowa umowa to cennik, regulamin i... zwykle 0% możliwości zmian.

http://kochajzycie.pl
 #93995  autor: Sirmark
 10 sie 2006, 23:45
ezin2 pisze:Po przeczytaniu xx stron o „przygodach” użytkowników z operatorami (z narzekaniami użytkowników)
to ile da sie u operatora wywalczyc to zalezy od konkretnego operatora. U jednego jest oferta przygotowana i konsultant tylko przedstawia co ma napisane, u innego ma pewne pole popisu i tak jest w Orandzowej propozycji.

Zgodze sie szczegolnie z punktami, ze trzeba wiedziec jaki ma sie profil korzystania z uslug, trzeba wiedziec co sie chce uzyskac, i ile to kosztuje u konkurencji.
Wtedy mozna sie faktami i wyliczeniami potargowac przy przedluzeniu.
A nawet zaszantazowac skladajac wniosek o przeniesienie.

--
Masz juz 18 lat? Oddaj Krew

 #93999  autor: Irek
 10 sie 2006, 23:57
Co do przykładu to kiedyś skutkował wniosek o rozwiązanie umowy szczególnie w dawniej Idei. Poza tym są pewne poziomy negocjacji. O ile się to nie zmieniło to w Orange są cztery. Jeśli ktoś umiejętnie rozmawia tak jak napisał Marcin to zapewne wywalczy swoje i będzie zadowolony.

"And one more thing..."
 #94014  autor: ezin2
 11 sie 2006, 08:41
jak znaleźć konsultanta z najwyższym poziomem negocjacji :?:

 #94025  autor: D@rio
 11 sie 2006, 09:51
IreQ: trzy poziomy negocjacji są w Orange ;)

enzin: najwyższy poziom negocjacji to ma kierownik ;) Generalnie rzecz biorąc. Ale tak naprawdę chodzi raczej o czas do końca umowy i o kontakt/negocjacje z siecią. Wtedy po kolei, wchodzą różne poziomy ofertowe...oczywiście mówimy o Orange.

Obrazek

 #94169  autor: PeGaS
 11 sie 2006, 16:07
To też nie do końca tak. 3 poziom to bądź kierownicy SF i SFR, ewentualnie od wielkiego dzwona ProPozycja. Ale z tego korzysta się bardzo rzadko. Poziomy 2 i 1 są dostępne dla wszystkich i zależą głównie od danego konsultanta (a także planów sprzedażowych POS :wink: ). I powiem szczerze, w większości przypadków nawet gigantyczne rachunki nie są drogą do odpalenia 2 poziomu jeśli klient jest gbur i zachowuje się roszczeniowo...

http://kochajzycie.pl

 #94244  autor: D@rio
 11 sie 2006, 20:37
PeGaS pisze:To też nie do końca tak. 3 poziom to bądź kierownicy SF i SFR, ewentualnie od wielkiego dzwona ProPozycja. Ale z tego korzysta się bardzo rzadko. Poziomy 2 i 1 są dostępne dla wszystkich i zależą głównie od danego konsultanta (a także planów sprzedażowych POS :wink: ). I powiem szczerze, w większości przypadków nawet gigantyczne rachunki nie są drogą do odpalenia 2 poziomu jeśli klient jest gbur i zachowuje się roszczeniowo...
no wiesz, ale czasem się udaje ;) choć generalnie zawsze kończy się na 2-gim poziomie jak klient jest wytrwały ;-)

Obrazek