• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #222291  autor: 121167
 21 wrz 2007, 17:52
W TPSA jest tak:
"Polaczenie nie moze byc zrealizowane. Abonent zalozyl blokade na polaczenia ktorych numery nie sa prezentowane."
Moje pytanie brzmi: czy u ktoregos z operatorow komorkowych jest dostepna taka opcja? Albo komunikat, ze rozmowa zostanie przekierowana do poczy glosowej.

Kazdy moze posluchac... wystarczy zadzwonic 182015290 oczywiscie z numeru zastrzezonego
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2007, 20:11 przez 121167, łącznie zmieniany 1 raz.

 #222349  autor: tesla
 21 wrz 2007, 22:18
121167 pisze:182015290
a czyj jest ten numer?

Na końcu zdania dajemy kropkę, potem spację i zaczynamy z dużej litery. Proste?

 #222352  autor: 121167
 21 wrz 2007, 22:58
TimeSlot pisze:
121167 pisze:182015290
a czyj jest ten numer?
Restauracja-Pizzeria Adamo Zakopane ul. Nowotarska 8

 #222353  autor: tesla
 21 wrz 2007, 23:04
Raczej niewiele wniosę do tematu, ale nie słyszałem o takiej usłudze.

Na końcu zdania dajemy kropkę, potem spację i zaczynamy z dużej litery. Proste?

 #222551  autor: D@rio
 22 wrz 2007, 18:04
w sieciach komórkowych czegoś takiego nie ma.

A ten numer stacjonarny do jakiego operatora należy?

Obrazek

 #412495  autor: 121167
 23 cze 2010, 23:49
D@rio pisze:w sieciach komórkowych czegoś takiego nie ma.
Plus wprowadził taką usługę. Można ją włączyć w eboku w kilka minut.
Sorry za odgrzebanie tematu ale może komuś się przyda. Usługa jest darmowa.

 #412527  autor: tesla
 24 cze 2010, 09:42
tak, potwierdzam i czekam na taką mozliwość u pozostałych opów :smt007

Na końcu zdania dajemy kropkę, potem spację i zaczynamy z dużej litery. Proste?

 #412717  autor: Vieslav
 24 cze 2010, 18:37
Niedawno dzwoniłem do BOK Orange. Nie ma możliwości włączenia takiej usługi i nie zanosi się na to, żeby w najbliższym czasie była. Tłumaczą to tym, że "to jest nierealne ze względów technicznych na jakich opiera się działanie sieci" (czy jakoś tak :P ). Jak widać da się...

 #412719  autor: kowcio
 24 cze 2010, 18:46
Vieslav, pewnie, że się da... Ale operator tego nie wprowadzi, bo to nie przyciągnie mu klientów tak jak nowa promocja czy taryfa. Dlatego jest to mało opłacalne. Gdyby wprowadzili opłatę za użytkowanie usługi np. 3 zł czy nawet 5 zł na miesiąc to i tak mało kto korzystałby z tego...
Poza tym coraz więcej jest na rynku telefonów z blokadą połączeń z numerów zastrzeżonych. Takie coś jest w Samsungach. Jak ktoś dzwoni do mnie z numeru prywatnego to mam na ekranie informację o nieodebranym połączeniu, ale telefon nie piszczy ani nie dzwoni. Rozmówca słyszy, że jest zajęte. I myślę, że to będzie przyszłością- coraz więcej telefonów ma takie coś, kiedyś tylko SE miało tzw. czarne listy.

 #412724  autor: Vieslav
 24 cze 2010, 19:01
Dobrze, ale spójrz na to z tej strony:
telefony z "czarną listą" działają w ten sposób, że odrzucają połączenie, tzn osoba dzwoniąca usłyszy jeden sygnał oczekiwania po czym sygnał zajętości, interpretuje to jako odrzucenie połączenia (siedzisz z telefonem w ręku i wciskasz czerwoną słuchawkę). Mam sytuacje, że ktoś potrafi zadzwonić do mnie 20 lub 30 razy, pewnie myśląc, że znudzi mi się odrzucanie, a tak naprawdę mam callfirewalla (wystarczy, że wciśnie sobie powtarzanie wybierania). Natomiast jak masz zablokowane od strony sieci to słychać komunikat i nikt już nie myśli próbować ponownie. Poza tym na drugim telefonie nie mam "czarnej listy" (LG KF300) a na ten numer dzwoni najwięcej zastrzeżonych i to nawet w środku nocy bądź nad ranem (telefonu nie mogę na noc wyciszyć).

 #412773  autor: Baluu
 24 cze 2010, 22:29
Panowie, mogę się mylić ale wydaje mi się ze w jakiejś ostatniej ustawie telekomunikacyjnej [czy jakimś rozporządzeniu] był zapis że operatorzy muszą taką usługę udostępnić użytkownikom końcowym do bodajże końca 2010 roku.

Trzeba byłoby to tylko zweryfikować.

[[Baluu]]

 #412775  autor: Marcin_7
 24 cze 2010, 22:31
kowcio pisze:Vieslav, pewnie, że się da... Ale operator tego nie wprowadzi, bo to nie przyciągnie mu klientów tak jak nowa promocja czy taryfa. Dlatego jest to mało opłacalne. Gdyby wprowadzili opłatę za użytkowanie usługi np. 3 zł czy nawet 5 zł na miesiąc to i tak mało kto korzystałby z tego...
:
http://di.com.pl/news/27614,0,Plus_blok ... tpaid.html

Chyba nie mogą pobierać opłat za tę usługę (to wynika z prawa telekomunikacyjnego).

 #412797  autor: ciuchcia
 25 cze 2010, 03:13
Hehe dla ciekawostki dodam, ze operator ma obowiazek udostepnic blokowanie takich polaczen za pomoca prostych srodkow technicznych (czy jakos tak to bylo ujete) ... takim prostym srodkiem technicznym jest czerwona sluchawka :) napisz do ktoregokolwiek operatora (poza plusem jak widac post wyzej), a taka informacje dostaniesz :D

 #412843  autor: kowcio
 25 cze 2010, 11:45
Ok, o tym prawie telekomunikacyjnym to nie wiedziałem (tzn. wiedziałem, ale nie widziałem że jest taki zapis).

Dzisiaj jest nowa wiadomość w tej sprawie:
TELEPOLIS.PL pisze:P4 rozpoczyna testy usługi ACR (ang. Anonymous Call Rejection), czyli blokowania połączeń z numerów zastrzeżonych. Komercyjnie usługa będzie dostępna jeszcze w tym roku.

To jedna z usług, z której korzystać będą tylko najbardziej wtajemniczeni, tacy jak WY, czytelnicy mojego bloga. Chciałbym jednak poznać Waszą opinię na temat zainteresowania tą usługą - napisał na swoim blogu Marcin Gruszka, rzecznik operatora.

Szerzej o usłudze ACR w polskich sieciach komórkowych pisaliśmy w tej wiadomości .
Źródło: http://telepolis.pl/news.php?id=18559

Jak widać coś ruszyło. I bardzo dobrze, takie usługi się przydadzą. Dobrze, że jest prawo takie a nie inne w tej kwestii.

 #412938  autor: Vieslav
 25 cze 2010, 19:53
ciuchcia, taką właśnie odpowiedź dostałem od Dialogu, gdy walczyłem o włączenie blokady połączeń anonimowych. Kilku konsultantów zarzekało się, że taka usługa nie istnieje. Gdy mówiłem, że mam przed sobą ulotkę, na której ona się znajduje słyszałem "usługa polega na tym, że ma pan aktywny CLIP i może pan zdecydować, czy odebrać połączenie zastrzeżone czy nie" :lol: . W końcu jeden konsultant zgodził się włączyć mi "usługę, która nie istnieje". To nie koniec moich problemów: usługa była na fakturze jako aktywna, ale zastrzeżone dalej mogły się dodzwonić. I znowu to samo, jak nie "usługa nie istnieje" to gadka o czerwonej słuchawce. W końcu jedna pani na infolinii chyba z łaski przekazała zgłoszenie do działu technicznego. Okazało się, że wystarczyło aktywować usługę kodem :shock: . Ileż ja się nadzwoniłem i nasłuchałem, a nikt nie potrafił mi odpowiedzieć w czym problem. Dopiero po telefonie pana z działu technicznego sytuacja się wyjaśniła. Najlepsze było to, że pan zadzwonił i pytał, kiedy będę w domu bo ma zgłoszenie o niedziałającym telefonie :-D .
Może mi ktoś podać punkt z tego regulaminu, który nakłada na operatora obowiązek udostępnienia takiej usługi? Pokoresponduje sobie z BOKiem Orange, tylko nie wiem, na co się powołać. :roll:. Ciekawe jaka będzie odpowiedź gdy napiszę, że chcę wyłączyć blokadę zastrzeżonych za pomocą czerwonej słuchawki, bo nie działa o 2 w nocy :mrgreen: .

 #414437  autor: elkanguro
 02 lip 2010, 12:06
A ktoś się orientuje jak to włączyć w Orange i Heyah? W Orange na pewno jest to możliwe, gdyż kiedy przenieśliśmy w firmie telefony stacjonarne z TP do Orange, to taka usługa została nam nawet włączona automatycznie.

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #416793  autor: Vieslav
 13 lip 2010, 18:18
Orange i Era/Heyah jako jedyni operatorzy nie oferują tej usługi. Co innego stacjonarne: tam u chyba każdego operatora można to włączyć. Nie wiem, czy w Orange zadziała kod, ja w Dialogu musiałem aktywować usługę poprzez BOK a potem włączyć kodem.

 #416794  autor: Mila89
 13 lip 2010, 18:22
Vieslav pisze:Orange i Era/Heyah jako jedyni operatorzy nie oferują tej usługi. Co innego stacjonarne: tam u chyba każdego operatora można to włączyć.
Orange nie oferuje tego z bardzo prostego powodu... otoz pracownicy Orange dzwonia do klientów z nr zastrzezonych wiec orange nie bedzie sobie robic pod gorke :-)

 #416796  autor: thonka
 13 lip 2010, 18:36
Mila89 pisze:Orange dzwonia do klientów z nr zastrzezonych wiec orange nie bedzie sobie robic pod gorke :-)
to beda musieli to zmienic. ja od dawien dawna nie odbieram takich polaczen rowniez jak bylem w orange.

era miala wprowadzic do konca ub. kwartalu i cisza ;)
tylko play stanelo na wysokosci zadania.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #416811  autor: mariusz9a
 13 lip 2010, 20:34
thonka pisze:tylko play stanelo na wysokosci zadania.
I Plus, który ma to od dawna.