• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #235665  autor: observer
 26 lis 2007, 19:30
Witam,

Wiem, że dużo osób ma pełno różnych problemów z nasza szanowną telekomunikacją. Ja osobiście nie miałem nigdy okazji do narzekania, jednak niestety właśnie nadeszła na mnie pora. Widocznie zbyt długo współpraca układała się pomyślnie. Do rzeczy.. Zmieniam adres zamieszkania, do miejsca gdzie nie ma obecnie linii telefonicznej (nowy dom), a że korzystam zarówno z telefonu jak i neostrady, która jest w moim mieście jedynym rozsądnym rozwiązaniem, postanowiłem przenieść linię telefoniczną wraz z numerem (w obrębie tej samej strefy numerycznej) na nowy adres. No i właśnie tu zaczyna się problem.. Kilka dni temu dostałem pismo, iż nie ma u mnie możliwości technicznych na podłączenie telefonu kablem, oraz że jedyną możliwością jest podłączenie telefonu radiowo. Byłbym w stanie to zrozumieć, skoro nie ma możliwości technicznych no to nie ma i trudno, ale.. Około dwóch tygodni temu TPSA wysłała swojego technika by sprawdził możliwość przyłączenia mnie i tak się złożyło, że akurat byłem wtedy i miałem okazje porozmawiać z tym technikiem. Powiedział mi, że jak najbardziej JEST możliwość podłączenia mnie i taki właśnie raport napisał. Powiedział, że jedynie wystarczy pociągnąć linię z pobliskiego słupa (około 200metrów). No więc skoro technik uważa, że jest taka możliwość, co oczywiście zapisał w raporcie, to jakim prawem telekomunikacja przysyła mi pismo, w którym jest napisane, że niestety nie mogą pociągnąć mi linii telefonicznej ponieważ nie ma takich możliwości technicznych. Paradoks? W każdym bądź razie zadzwoniłem na błękitną linię.. Powiedziałem, że niepotrzebny mi jest telefon drogą radiową ponieważ głównie zależy mi na neostradzie, a oczywiste jest, że nie ma możliwości świadczenia usługi neostrada drogą radiową. Konsultant powiedział mi, że mam rację, neostrada nie może być świadczona drogą radiową. Zapytałem również z jakich względów nie pociągną mi linii. Oczywiście szanowny pan powiedział, iż ich technik orzekł, że w danej chwili nie ma takiej możliwości technicznej. W związku z tym, że rozmawiałem z tym technikiem i wiedziałem, że prawda jest inna chciałem poprosić o wysłanie mi tego raportu technika ponieważ chciałbym to zgłosić do UOKIK. Konsultant powiedział, że nie ma takich uprawnień i ja nie mam możliwości czegoś takiego uzyskać. Zapytałem również co dalej z neostrada, w końcu jest to umowa terminowa. Konsultant stwierdził, że w związku z tym, iż jest to wina TPSA to mogę zerwać umowę bez ponoszenia kosztów. Przy okazji zapytałem o odszkodowanie z tego tytułu, okazało się że nic takiego nie wchodzi w grę. Jak to jest możliwe, że gdy wina za zerwanie umowy jest po stronie klienta to płaci on gigantyczne kary, a gdy z winy TPSA to nie ponosi ona żadnych kar? Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę walczyć z tpsa, co powinienem zrobić, czego mogę żądać? A w ostateczności co sprawić, by nagle TPSA uległa i podłaczyła mi linię, bo na tym mi jednak zależy najbardziej.

Być może ktoś z was miał podobny problem? Zapraszam do dyskusji osoby biegłe w tych kwestiach, mam nadzieję iż uzyskam jakieś cenne informacje i rady, które pozwolą mi wygrać z Telekomunikacją Polską.

 #235672  autor: D@rio
 26 lis 2007, 19:50
observer pisze:No więc skoro technik uważa, że jest taka możliwość, co oczywiście zapisał w raporcie, to jakim prawem telekomunikacja przysyła mi pismo, w którym jest napisane, że niestety nie mogą pociągnąć mi linii telefonicznej ponieważ nie ma takich możliwości technicznych. Paradoks?
Bo po co mają inwestować w kabel i podłączenie. Ot oszczędności. Przecież to Ty masz generować zyski dla tej firmy a nie ona inwestować w infrastrukturę dla Ciebie...
observer pisze:Zapytałem również z jakich względów nie pociągną mi linii. Oczywiście szanowny pan powiedział, iż ich technik orzekł, że w danej chwili nie ma takiej możliwości technicznej. W związku z tym, że rozmawiałem z tym technikiem i wiedziałem, że prawda jest inna chciałem poprosić o wysłanie mi tego raportu technika ponieważ chciałbym to zgłosić do UOKIK.
ot taki to właśnie kolos na glinianych nogach. Wyślij to prędzej do UKE.
observer pisze:Konsultant powiedział, że nie ma takich uprawnień i ja nie mam możliwości czegoś takiego uzyskać.
ja bym o takie coś wnioskował pisemnie.
observer pisze:Jak to jest możliwe, że gdy wina za zerwanie umowy jest po stronie klienta to płaci on gigantyczne kary, a gdy z winy TPSA to nie ponosi ona żadnych kar? Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę walczyć z tpsa, co powinienem zrobić, czego mogę żądać?
bo tak firma sobie konstruuje regulaminy. Jakby nie patrzeć ma pełne prawo. Walczyć? Hmm... nie ma sensu walczyć. Ich i tak kiedyś szlag trafi. Po prostu odejdź, zabierz numer do Ery Domowej i a do internetu załóż sobie BlueConnect i po sprawie i bez łaski. Tak czy tak, nie ma sensu ich błagać i się przed Nimi płaszczyć. Po prostu w tej firmie "góra" nie widzi "dołu" i to jest właśnie ich problem...
observer pisze:które pozwolą mi wygrać z Telekomunikacją Polską.
nie licz na to. Szkoda czasu. Postąp dyplomatycznie.

Obrazek

 #235681  autor: Ryszard Lubicz
 26 lis 2007, 20:32
Wykop 200 metrowy dół, przeciągnij kabel i wtedy się zgłoś do nich :lol: hehee, własnie za takie działania jak ty opisałes niechcę mieć nic wspolnego z ta firmą!!! I niedługo tak się stanie :smt007

Grażynko wybacz...

 #235700  autor: mikage1
 26 lis 2007, 23:25
No właśnie, tak jak Dario, myślę, że stwierdzenie "nie ma możliwości technicznych" powinieneś zrozumieć "nie opłaca nam się"; jeśli zależy Ci na zachowaniu numeru to faktycznie era domowa jest rozwiązaniem + blueconnect; a jeśli Ci koniecznie zależy żeby telefon został w tepsie - no to radiówka + net od jakiegokolwiek opa komórkowego (osobno)...
A może ktoś w okolicy rozprowadza net radiowo i możnaby się z nim dogadać? Mój ojciec ma z sąsiadem wspólnego neta drogą radiową (tzn. sąsiad ma net z tepsy i router i na odległość 100 metów działa - nie wiem jak przy dalszej odelgłości)
A na wygraną z tepsą nie licz - to jest moloch, który robi to co mu się podoba...

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #235706  autor: observer
 26 lis 2007, 23:33
Niestety problem jest w tym, że potrzebuję internet o dużej przepustowości bez limitu transmisji danych. Czy UKE może w jakiś sposób mieć wpływ na rozwiązanie korzystne dla mnie?

 #235708  autor: D@rio
 26 lis 2007, 23:39
mikage1 pisze:a jeśli Ci koniecznie zależy żeby telefon został w tepsie
pozatym, nie ma żadnego argumentu za. Nawet cenowo rewolucyjni nie są. No chyba że Tobą kieruje tzw. przywiązanie do marki ;-) ...
observer pisze:Niestety problem jest w tym, że potrzebuję internet o dużej przepustowości bez limitu transmisji danych. Czy UKE może w jakiś sposób mieć wpływ na rozwiązanie korzystne dla mnie?
o dużej, tzn.? A skąd wiesz że Twoje "możliwości techniczne" nie kończą się np. na 256kb/s ? :-)

Obrazek

 #235710  autor: yagi
 26 lis 2007, 23:41
Znajomemu raz wyliczyli ze musi dac 3000 z wlasnej kieszeni na row i kabel, to mozliwosci techniczne beda... Cala TP SA...

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #235712  autor: observer
 26 lis 2007, 23:54
D@rio pisze: o dużej, tzn.? A skąd wiesz że Twoje "możliwości techniczne" nie kończą się np. na 256kb/s ? :-)
Obecnie posiadam neostradę 6mbits, więc myślę że jednak są większe możliwości. W całym miasteczku jest taka możliwość, więc tutaj nie ma takiego problemu. Głowny problem to felerne 200metrów od słupa.

Faktycznie, konsultant powiedział mi, że jeżeli pociągnę do domu kabel na własną rękę to nie będzie problemu z przyłączeniem mnie do sieci.

Zabawne jest to, że domyślając się problemów rozwiązałem trzy tygodnie temu kończącą się umowę na neostradę. Stwierdziłem, że podpiszę nową umowę, gdy będę miał już linię na nowym adresie. Jednak tydzień temu dzwoniła do mnie Pani z TPSA zachęcając mnie do zakupienia neostrady. Przedstawiłem jej swoją sytuację, powiedziałem, że złożyłem wniosek o przeniesienie linii i zapytałem co będzie jeżeli teraz wezmę neostradę a oni mi po tygodniu odmówią. Szanowna Pani powiedziała, że jeżeli podpiszę umowę terminową to TPSA będzie musiała mi przenieść tę linię, że nie ma innej opcji. Niestety stało się tak jak mówiłem. Podpisałem kolejną umowę na neostradę a tydzień później otrzymałem odmówienie przeniesienia linii. Cóż.. przynajmniej udało im się wyłudzić ode mnie pieniądze za kolejny miesiąc.. Żałosne :/

 #235715  autor: D@rio
 27 lis 2007, 00:14
observer pisze:Faktycznie, konsultant powiedział mi, że jeżeli pociągnę do domu kabel na własną rękę to nie będzie problemu z przyłączeniem mnie do sieci.
niech spadają na krzaki. To ich zakichany interes...
observer pisze:Szanowna Pani powiedziała, że jeżeli podpiszę umowę terminową to TPSA będzie musiała mi przenieść tę linię, że nie ma innej opcji.
ja nie wierzę... w słowniku TP S.A. nie ma czegoś takiego "musieć". Moim zdaniem Cię naciąga....
observer pisze:Cóż.. przynajmniej udało im się wyłudzić ode mnie pieniądze za kolejny miesiąc.. Żałosne :/
bo to jest taka krętacka firma. To już teraz wiesz na własnej skórze że najwięksi krętacze i oszuści są tylko w TP S.A. :-)

Obrazek

 #236153  autor: observer
 29 lis 2007, 13:48
Zgłosiłem sprawę do UKE, dostałem po dwóch dniach odpowiedź, że sprawa została przekazana do UKE delegatury w Gdyni, po czterech godzinach od tej wiadomości dostałem wiadomość właśnie z tej delegatury. W treści wiadomości było napisane, że skarga została przyjęta oraz, że zostanie podjęta interwencja u operatora, o efekcie której zostanę powiadomiony.

Wydaje mi się, że jest to dobry prorok, moim zdaniem wcale nie jestem na straconej pozycji:)

Swoja drogą, zostałem bardzo mile zaskoczony szybkością działania UKE. Jakże miło jest mieć świadomość, że są urzędy, którym zależy na dobru obywatela :)

 #236265  autor: yagi
 29 lis 2007, 22:54
Tam na haslo TP SA zapalaja sie czerwone swiatla ostrzegawcze i wszyscy chodza w stanie podwyzszonej gotowosci LOL ;)

Ale tak to by musialo byc non stop...

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)

 #236269  autor: D@rio
 29 lis 2007, 22:59
yagi, ale to akurat prawda. UKE jest tego nieliczym przypadkiem. Po prostu tylko dlatego, że jest tam odpowiedni człowiek na odpowiednim stanowisku. Oby tak dalej...

Obrazek

 #236275  autor: yagi
 29 lis 2007, 23:05
Ja tez ich popieram w walce z operatorami...

Nieraz mnie krew zalewala jak mialem TP SA... Potem zlikwidowalem stacjonarny i mi ulzylo...

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)
 #236320  autor: Saracen
 30 lis 2007, 08:26
observer pisze:Witam,

Wiem, że dużo osób ma pełno różnych problemów z nasza szanowną telekomunikacją. Ja osobiście nie miałem nigdy okazji do narzekania, jednak niestety właśnie nadeszła na mnie pora. Widocznie zbyt długo współpraca układała się pomyślnie. Do rzeczy.. Zmieniam adres zamieszkania, do miejsca gdzie nie ma obecnie linii telefonicznej (nowy dom), a że korzystam zarówno z telefonu jak i neostrady, która jest w moim mieście jedynym rozsądnym rozwiązaniem, postanowiłem przenieść linię telefoniczną wraz z numerem (w obrębie tej samej strefy numerycznej) na nowy adres. No i właśnie tu zaczyna się problem.. Kilka dni temu dostałem pismo, iż nie ma u mnie możliwości technicznych na podłączenie telefonu kablem, oraz że jedyną możliwością jest podłączenie telefonu radiowo. Byłbym w stanie to zrozumieć, skoro nie ma możliwości technicznych no to nie ma i trudno, ale.. Około dwóch tygodni temu TPSA wysłała swojego technika by sprawdził możliwość przyłączenia mnie i tak się złożyło, że akurat byłem wtedy i miałem okazje porozmawiać z tym technikiem. Powiedział mi, że jak najbardziej JEST możliwość podłączenia mnie i taki właśnie raport napisał. Powiedział, że jedynie wystarczy pociągnąć linię z pobliskiego słupa (około 200metrów). No więc skoro technik uważa, że jest taka możliwość, co oczywiście zapisał w raporcie, to jakim prawem telekomunikacja przysyła mi pismo, w którym jest napisane, że niestety nie mogą pociągnąć mi linii telefonicznej ponieważ nie ma takich możliwości technicznych. Paradoks? W każdym bądź razie zadzwoniłem na błękitną linię.. Powiedziałem, że niepotrzebny mi jest telefon drogą radiową ponieważ głównie zależy mi na neostradzie, a oczywiste jest, że nie ma możliwości świadczenia usługi neostrada drogą radiową. Konsultant powiedział mi, że mam rację, neostrada nie może być świadczona drogą radiową. Zapytałem również z jakich względów nie pociągną mi linii. Oczywiście szanowny pan powiedział, iż ich technik orzekł, że w danej chwili nie ma takiej możliwości technicznej. W związku z tym, że rozmawiałem z tym technikiem i wiedziałem, że prawda jest inna chciałem poprosić o wysłanie mi tego raportu technika ponieważ chciałbym to zgłosić do UOKIK. Konsultant powiedział, że nie ma takich uprawnień i ja nie mam możliwości czegoś takiego uzyskać. Zapytałem również co dalej z neostrada, w końcu jest to umowa terminowa. Konsultant stwierdził, że w związku z tym, iż jest to wina TPSA to mogę zerwać umowę bez ponoszenia kosztów. Przy okazji zapytałem o odszkodowanie z tego tytułu, okazało się że nic takiego nie wchodzi w grę. Jak to jest możliwe, że gdy wina za zerwanie umowy jest po stronie klienta to płaci on gigantyczne kary, a gdy z winy TPSA to nie ponosi ona żadnych kar? Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę walczyć z tpsa, co powinienem zrobić, czego mogę żądać? A w ostateczności co sprawić, by nagle TPSA uległa i podłaczyła mi linię, bo na tym mi jednak zależy najbardziej.

Być może ktoś z was miał podobny problem? Zapraszam do dyskusji osoby biegłe w tych kwestiach, mam nadzieję iż uzyskam jakieś cenne informacje i rady, które pozwolą mi wygrać z Telekomunikacją Polską.
czy są słupy telefoniczne obok nowego domu???

[email protected]
Obrazek

 #236394  autor: D@rio
 30 lis 2007, 15:32
Saracen pisze:
czy są słupy telefoniczne obok nowego domu???
a to muszą być słupy? Nie muszą. Może jest to instalacja podziemna...

Obrazek
 #236413  autor: observer
 30 lis 2007, 16:11
Saracen pisze: czy są słupy telefoniczne obok nowego domu???
Tak, słup z linia TP znajduje się około 200metrów od domu, z tego co mówił technik to wystarczyłoby postawić tylko jeden dodatkowy po drodze.

 #236420  autor: D@rio
 30 lis 2007, 16:28
observer, technik wykazał się dobrymi chęciami i sercem. Widać że mu zależało. Ale cóż, "góra" tej firmy już nie jest tak łaskawa... ;) dlatego, pracownicy swoje a zarząd i dyrekcja swoje.... to taka nieuleczalna choroba tam :lol:

Obrazek
 #236483  autor: Saracen
 30 lis 2007, 19:06
observer pisze:
Saracen pisze: czy są słupy telefoniczne obok nowego domu???
Tak, słup z linia TP znajduje się około 200metrów od domu, z tego co mówił technik to wystarczyłoby postawić tylko jeden dodatkowy po drodze.
niestety na 1 słupie nie skończyło by się ok 3,teraz te słupy trzeba wkopać ale komu?? na działce?? w pasie drogowym to nie jest takie proste -plan -mapki itp

[email protected]
Obrazek

 #236486  autor: D@rio
 30 lis 2007, 19:12
Saracen pisze:
niestety na 1 słupie nie skończyło by się ok 3,teraz te słupy trzeba wkopać ale komu?? na działce?? w pasie drogowym to nie jest takie proste -plan -mapki itp
3

energetyka jakoś łaski nie robi kiedy trzeba...

pozatym, nie rozumiem dlaczego negujesz opinię innego technika. Skoro on stwierdził (technik - fachowiec) że 1 słup to czemu twierdzisz że 3? Po proszę o techniczne uzasadnienie.

Obrazek

 #237227  autor: krzysztof86i
 03 gru 2007, 22:57
jeśli chodzi o to co przysyła tepsa to w nic nie wierz tylko pisz skargi na stronie tp masz podane fax maila mozesz zglosic skarge przez 9393... itd

ja od wrzesnia przyspieszam internet dsl. od wrzesnia dostałem trzy powiadomnienia że nie ma możliwośći przyspieszenia z powodu slabej jakosci lini. podczas gdy taką samą predkość na jaką chce przyspieszyć dsl miałem wczesniej (rok temu)w postaci neostrady - ta sama technologia przeciez !! dodatkowo miałem pozytywny zwiad w czerwcu a dwa miesiace później we wrzeniu już nie <lol2>
po napisaniu skarg wreszcie coś ruszyło (dostałęm pismo że już jest możliwość) ale sprawa nadal się ciągnie bo w salonie TP nadal nie mają gotowej umowy dla mnie.

sprawa wygląda tak że tepsa wysyła swoje dokumenty a jedyny monter który zajmuje się moją miejscowosćią nie dostał zlecenia na sprawdzenie warunków technicznych aż do momentu napisania skargi przeze mnie. (tak sie składa że mam jego komórkę :D :)

moja rada po bitwach z tepsa:
>jeśli masz czas i zrowie pisz skargi uzasadniaj, może postaraj się wyszarpać jakąś opinie od montera i dołącz ją do skargi.

lub

nie jestem pewien ale znajoma która miała telefon radiowy od TPSA przedzwoniła do netii gdzie zaproponowali jej internet szerokopasmowy i telefon na normalnej lini (normalnie ją podłączą linią telefoniczą do słupa) - to czego tepsa nie potrafi zrobić <lol2>
tak więc może olej tpse niech zerwią z tobą umowę a ty się już kontaktuj np z netią (jest też taniej ) i dowiedz się czy cie nie podepną normalnie kablem :)