• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #233063  autor: prezeswk
 13 lis 2007, 11:38
Witajcie!
W innym wątku pisałem, że w Orange jak na razie nie mam kłopotów z zasięgiem i handoverami, ale za to w tym wątku zganie za proces wymiany karty sim.
W weekend padla mi stara karta sim popa (obecnie Orange Free na karte). Tele nie widza tej karty - komunikat "włóż karte sim". Konsultant w salonie zbadal karte swoim czytnikiem, a ponieważ zawiesila mu komputer :) uznal, ze karta jest wadliwa, wiec wymiana za free. Przyniósł karte sim3G i powiedzial, ze za godzinie karta sie zaloguje do sieci. Bylo to wczoraj okolo godz. 17. Do teraz nowa karta sim nie loguje się do sieci. BOK twierdzi, że system musi taką wymianę "przemielić" (zapewne HLRy), a mieli nawet 48 h.
To jest jakas paranoja, akurat dzis potrzebuje troche mobilnie powymieniać dane i nic z tego. Pamietam jak wymieniałem karte w Plusie, ze starej na nową przy przechodzieniu z Simplusa na abonbament. Wymiana trwała 15 sekund.

 #233068  autor: D@rio
 13 lis 2007, 12:29
prezeswk, bo to mało takich przypadków jest w tej sieci... podobnie tyle się czeka na nową aktywację karty SIM.

Kiedyś na wyłączenie głupiej poczty głosowej się czekało 24h.

Obrazek

 #233073  autor: prezeswk
 13 lis 2007, 12:55
D@rio pisze:prezeswk, bo to mało takich przypadków jest w tej sieci... podobnie tyle się czeka na nową aktywację karty SIM.

Kiedyś na wyłączenie głupiej poczty głosowej się czekało 24h.
W zeszłym roku wymieniałem sima w abonamencie na u-sima, zeby łaskawie skorzystać z 3G. Wymiana trwała ok. 30 minut, więc można jak się chce. Niestety wymieniając kilka dni później drugiego sima (tez w abonamencie) na usima okazło się, że tej karty nie da się (sic!) wymienić. Jakikolwiek nr karty usim konsultant wpisywal w ichniejszą aplikacje, pojawial sie "fatal error", co ciekawe w tym samym momencie wymiana innej karty poszła sprawnie. Ot taka ciekawostka.

 #233081  autor: D@rio
 13 lis 2007, 13:27
ja to tylko w ten sposób skomentuję => :lol:

Obrazek

 #233504  autor: prezeswk
 15 lis 2007, 12:00
D@rio pisze:ja to tylko w ten sposób skomentuję => :lol:
No i ciąg dalszy.
Ponieważ karta nie zalogowała się w sieci w srodę, więc zadzwoniłem do BOKU. Pan stwierdził, że nie maja zadnego zlecenia wymiany karty sim i trzeba znów ruszyć pupe i udac sie do salonu ponownie i cytuję "powiedziec konsultantowi co ma zrobić". Oczywiscie nikt nie wie, dlaczgeo zlecenie, którego potwierdzenie mam na pismie, gdzieś zniknęło z systemu...
Jako, że salon mam w sumie po drodze do pracy, więc zaszedłem, kolejka do konsultantów na godzine stania, ale udało mi się przekonac Panią z informacji, że ja poza kolejką, bo reklamacja i w ogóle sie spiesze..., poza tym to ich wina itd...
Pani, bardzo mila, poszla tu i tam i stwierdzila, ze jeszcze raz wymieni mi sima.
I wymieniła. Nie bardzo to jej szlo, ale w koncu sie udało. Za 3 h od wymiany kolejna karta zalogowala sie do sieci. Brak słow. Dziadostwo! Sprawa wymiany zakończona.

 #233521  autor: D@rio
 15 lis 2007, 13:41
prezeswk, tutaj nie ma co nawet komentować... ręce opadają i tyle. Powinni im te ISO zabrać (a możę trzeba napisać skargę?)

Obrazek

 #233541  autor: PingNoMore
 15 lis 2007, 15:49
Ale sie uczepiłeś tego Orange D@rio. W każdej sieci zdarzają się takie kwiatki.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2007, 15:52 przez PingNoMore, łącznie zmieniany 1 raz.

 #233542  autor: D@rio
 15 lis 2007, 15:51
PingNoMore pisze:Ale sie uczepiłeś tego Orange D@rio. W każdej sieci zdażają się takie kwiatki.
w Orange najwięcej. A co najgorsze - to są PODSTAWOWE rzeczy. Już nawet nie czepiam się jakichś zaawansowanych i górnolotnych usług... w którym też mógłbym coś znaleźć (w każdej sieci). Oni nawet tzw. podstawowego minimum nie potrafią porządnie świadczyć...

Obrazek

 #233570  autor: tomko111
 15 lis 2007, 18:23
PingNoMore, D@rio słusznie uczepił się Orange. Gdyż wiem to z własnego doświadczenia, że gdy masz troszkę poważniejszy problem to żeby go zlikwidować musisz odbyć kilka rozmów z kosultantem a nawet czasem kilka razy pójść do salonu. Mojego problemu nadal nie naprawili (koleś obiecał, że zostanie usunięty do dzisiaj). Wykonałem chyba 10 telefonów do BOKu, dwa razy byłem w salonie i napisałem 10 e-maili na [email protected] - za każdym razem ta sama odpowiedź - proszę poczekać, rozwiążemy problem - pomijając, że czekam już miesiąc na rozwiązanie tego problemu. Ręce odpadają, widać jak szanują klientów... :?

 #233628  autor: prezeswk
 15 lis 2007, 23:01
tomko111 pisze:PingNoMore, D@rio słusznie uczepił się Orange. Gdyż wiem to z własnego doświadczenia, że gdy masz troszkę poważniejszy problem to żeby go zlikwidować musisz odbyć kilka rozmów z kosultantem a nawet czasem kilka razy pójść do salonu. Mojego problemu nadal nie naprawili (koleś obiecał, że zostanie usunięty do dzisiaj). Wykonałem chyba 10 telefonów do BOKu, dwa razy byłem w salonie i napisałem 10 e-maili na [email protected] - za każdym razem ta sama odpowiedź - proszę poczekać, rozwiążemy problem - pomijając, że czekam już miesiąc na rozwiązanie tego problemu. Ręce odpadają, widać jak szanują klientów... :?
tomko111 Napisz jaki to problem...
Ja jeszcze dorzucając do ogródka... myślę, że kłopot polegał na tym, że pierwszy sim jaki dał mi konsultant to sim 3G. Druga karta to zwykła simka Orange, taka jak z zestawu POP, co ciekawe nawet bez SIM Inteligent. Może nie da się zmienić karty sim z prepaida na orangutanową u-simkę. Ale konsultant powinien to wiedzieć!
Z kolei mój inny problem w Orange polegał na tym, że... jest sobie usługa lokalizacyjna - "Gdzie jesteście". Zdefiniowałem jako admin w tej usłudze 4 nr tel do lokalizacji. Jeden numer - pop stracił ważność na odbieranie i wykasowali nr z HLRu. Bylem przekonany, że jako admin uslugi moge bez klopotu ten numer wywalić z grupy. Okazało się, że wyłączenie numeru moze nastąpić tylko poprzez wysłanie smsa z tego numeru. Numer jest nieaktywny, wiec nie da sie wysłać smsa. Naciskałem BOK i udało sie to załatwić administracyjnie. Trwało to kilka miesięcy, ale udało się.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2007, 23:13 przez prezeswk, łącznie zmieniany 1 raz.

 #233632  autor: tomko111
 15 lis 2007, 23:11
prezeswk pisze:
tomko111 pisze:PingNoMore, D@rio słusznie uczepił się Orange. Gdyż wiem to z własnego doświadczenia, że gdy masz troszkę poważniejszy problem to żeby go zlikwidować musisz odbyć kilka rozmów z kosultantem a nawet czasem kilka razy pójść do salonu. Mojego problemu nadal nie naprawili (koleś obiecał, że zostanie usunięty do dzisiaj). Wykonałem chyba 10 telefonów do BOKu, dwa razy byłem w salonie i napisałem 10 e-maili na [email protected] - za każdym razem ta sama odpowiedź - proszę poczekać, rozwiążemy problem - pomijając, że czekam już miesiąc na rozwiązanie tego problemu. Ręce odpadają, widać jak szanują klientów... :?
tomko111 Napisz jaki to problem...
Ja jeszcze dorzucając do ogródka... myślę, że kłopot polegał na tym, że pierwszy sim jaki dał mi konsultant to sim 3G. Druga karta to zwykła simka Orange, taka jak z zestawu POP, co ciekawe nawet bez SIM Inteligent. Może nie da się zmienić karty sim z prepaida na orangutanową u-simkę. Ale konsultant powinien to wiedzieć!
Z kolei mój inny problem w Orange polegał na tym, że... jest sobie usługa lokalizacyjna - "Gdzie jesteście". Zdefiniowałem jako admin w tej usłudze 4 nr tel do lokalizacji. Jeden numer - pop stracił ważność na odbieranie i wykasowali nr z HLRu. Bylem przekonany, że jako admin uslugi moge bez klopotu ten numer wywalić z grupy. Okazało się, że wyłączenie numeru moze nastąpić tylko poprzez wysłanie smsa z tego numeru. Numer jest nieaktywny, wiec nie da sie wysłać smsa. Naciskałem BOK i udało sie to załatwić administracyjnie. Trwało to kilka miesięcy, ale udało się.[/b]
Po prostu zakupiłem około dwa lata temu starter Orange przez internet, teraz chciałem go zarejestrować do sieci, wysłałem formularz, ponieważ chcę się przenieść do Playa, wypełniłem dane, na następny dzień dostałem SMSa, że nr SERYJNY karty SIM, którą posiadam nie zgadza się z numerem seryjnym, który jest u nich w systemie. Dzwoniłem, wysyłałem FAXEM problem, wysyłałem e-maile, problem dalej występuje. Poczekam do poniedziałku, po czym gdy problem będzie dalej występował, zadzwonię do nich i porządnie ich opieprzę.. bo moje nerwy już nie wytrzymują. :roll:

 #233633  autor: prezeswk
 15 lis 2007, 23:17
tomko111 pisze: Po prostu zakupiłem około dwa lata temu starter Orange przez internet, teraz chciałem go zarejestrować do sieci, wysłałem formularz, ponieważ chcę się przenieść do Playa, wypełniłem dane, na następny dzień dostałem SMSa, że nr SERYJNY karty SIM, którą posiadam nie zgadza się z numerem seryjnym, który jest u nich w systemie. Dzwoniłem, wysyłałem FAXEM problem, wysyłałem e-maile, problem dalej występuje. Poczekam do poniedziałku, po czym gdy problem będzie dalej występował, zadzwonię do nich i porządnie ich opieprzę.. bo moje nerwy już nie wytrzymują. :roll:
Dziwna sprawa. Nr seryjny masz napisany na karcie sim. Jesli w systemie bylby inny, to karta by ci nie działała. Ten numer karty sim widnieje w HLR, i właśnie do tego numeru karty sim jest przypisany twój numer telefonu.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2007, 23:29 przez prezeswk, łącznie zmieniany 1 raz.

 #233634  autor: tomko111
 15 lis 2007, 23:23
prezeswk pisze:
tomko111 pisze: Po prostu zakupiłem około dwa lata temu starter Orange przez internet, teraz chciałem go zarejestrować do sieci, wysłałem formularz, ponieważ chcę się przenieść do Playa, wypełniłem dane, na następny dzień dostałem SMSa, że nr SERYJNY karty SIM, którą posiadam nie zgadza się z numerem seryjnym, który jest u nich w systemie. Dzwoniłem, wysyłałem FAXEM problem, wysyłałem e-maile, problem dalej występuje. Poczekam do poniedziałku, po czym gdy problem będzie dalej występował, zadzwonię do nich i porządnie ich opieprzę.. bo moje nerwy już nie wytrzymują. :roll:
Dziwna sprawa. Nr seryjny masz napisany na karcie sim. Jesli w systemie bylby inny, to karta by ci na danym numerze nie działała. Ten numer widnieje w HLR, i właśnie do tego numeru karty sim jest przypisany twój numer telefonu.
Dokładnie. Nie wiem dlaczego taki błąd występuje, tylko, że ten numer seryjny karty, który ja posiadam nie znajduje się w ogóle w systemie, więc nie wiem jakim cudem ta karta działa! Do mojego numeru telefonu jest przypisany zupełnie inny kod PUK i inny nr seryjny niż ja posiadam! Sprawę załatwiam już od miesiąca i dalej nie została rozwiązana, to wszystko przez ten bałagan w systemie Orange, eh.. :|

 #233636  autor: prezeswk
 15 lis 2007, 23:41
tomko111 pisze: Dokładnie. Nie wiem dlaczego taki błąd występuje, tylko, że ten numer seryjny karty, który ja posiadam nie znajduje się w ogóle w systemie, więc nie wiem jakim cudem ta karta działa! Do mojego numeru telefonu jest przypisany zupełnie inny kod PUK i inny nr seryjny niż ja posiadam! Sprawę załatwiam już od miesiąca i dalej nie została rozwiązana, to wszystko przez ten bałagan w systemie Orange, eh.. :|
To licz się z tym, że kiedyś może zacząć nie działać :( A ty nie majac PUKa możesz stracic numer i kase.
Byłes w BOKu i widziałeś na własne oczy to na monitorze? Bo wiesz, konsultanci via telefon tworzą czasem nową rzeczywistość. Mnie tez wciskali, że pod moim numerem jest zupelnie inny nr karty sim niż moja stara popsuta i nowa wymieniona 3G (nie działająca). Na własne oczy przekonałem się, że to bujda, dalej widniał w systemie stary numer sim, a nowego nie bylo..., tzn okazało się, ze gdzieś tam w jakiejś zakładce był, ale się przetwarzał, tylko nikt nie wie, czemu aż 3 dni i się w końcu nie przetworzył. Dopiero ponowna wymiana, usuniecie tego pierwszego numeru i dodanie nr drugiego sima - zwykłego poskutkowało tym, że po 3 godz karta się zalogowała. Moze idź do salonu i wyjaśnij to. W jakimś systemie musi wisieć twój numer karty sim, bo karta nie działałaby - HLR by jej nie autoryzował. Mam wrażenie, że w Orange konsultanci nie znają oprogramowania na którym pracują... I tak jak D@rio pisze, chodzi tu o podstawy, a nie jakieś wyszukane smaczki z usług.

 #233726  autor: D@rio
 16 lis 2007, 15:48
prezeswk, niestety tak jest. Jest o tym oddzielny traktujący topic na forum ;)

Obrazek

 #233734  autor: prezeswk
 16 lis 2007, 16:18
D@rio pisze:prezeswk, niestety tak jest. Jest o tym oddzielny traktujący topic na forum ;)
Czy dla przejrzystości dyskusji możesz wrzucić tu odnośnik do tego topicu lub choćby podać temat? Dzięki!

 #233736  autor: D@rio
 16 lis 2007, 16:20
Proszę uprzejmie. Click!.

Obrazek

 #233822  autor: prezeswk
 16 lis 2007, 21:42
D@rio pisze:Proszę uprzejmie. Click!.
Przeczytałem, żenujące :(

 #233851  autor: D@rio
 16 lis 2007, 23:25
prezeswk pisze:
Przeczytałem, żenujące
trudno się z tym nie zgodzić...

Powiem Ci że ostatnio jak czytam forum, to jakoś najwięcej użytkowników się skarży i ma problemy właśnie z Orange. Wystarczy przejrzeć założone topic'i z ostatniego miesiąca. Dominująca większość to problemy z pre-paid (o dziwo) Orange...

Obrazek

 #234854  autor: Sirmark
 22 lis 2007, 02:40
D@rio pisze:prezeswk, tutaj nie ma co nawet komentować... ręce opadają i tyle. Powinni im te ISO zabrać (a możę trzeba napisać skargę?)
skarge? pisac reklamacje. w koncu byly stracone dni i zdefiniowac jakie sie chce odszkodowanie.


Co do problemow z prepaid Orange, to rozne szopki byly.. np. mialem karte pop kupiono z 7 lat temu (a moze dluzej) od kumpla, potem ja rejestrowalem z zapisem do profita, bo miala byc "czysta".
po tylu latach chcialem ja zmigrowac do Ery, okazalo sie ze jest zarejestrowana na jakas osobe, a my tylko mamy rejestracje w proficie. No i klops, numer nie do ruszenia.

M.

--
Masz juz 18 lat? Oddaj Krew