• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #164555  autor: D@rio
 21 mar 2007, 20:32
kin pisze:Może się po prostu nie zrozumieli? Konsultant miał np. na myśli iż nie można zawrzeć umowy na rok poprzez salon, a CYBER odebrał to inaczej.
Można się tak tłumaczyć, fakt.

Choć z drugiej strony istnieją jeszcze dwie ewentualności, za obroną pracownika:

1. Era nie przysłała informacji handlowej nt. w/w promocji (lub została ona przeoczona).

2. Pracownik nie ma obowiązku znania i posiadania informacji o innych, nieokreślonych ofert jako "masowe" i niedostępne poza salonem.

Obrazek

 #164558  autor: przemek910
 21 mar 2007, 20:34
No więc nie można od razu narzekać. Najpierw trzeba się dowiedzieć czy to było w kompetencjach pracownika ;)

 #164562  autor: MADMAX
 21 mar 2007, 20:36
D@rio pisze:w jakich przypadkach się nic nie płaci?
Właśnie się zastanawiam... Chyba w regulaminie Orange lub TP było kiedyś (nie wiem jak jest teraz, nie chce mi się szukać) o aktywacji 300zł lub innej kosmicznej sumie a de facto nic się nie płaciło. Na serio już nie pamiętam...
D@rio pisze:fakt. Właściwie ten konsultant to się na skargę kwalifiuje...
Myślałem o tym (pozdrowienia dla firmy komputerowej, która po niemiłej przygodzie ze mną zmieniła regulamin sprzedaży i dziwnym przypadkiem zniknął jej jeden certyfikat :twisted: ) ale właściwie aż tak bardzo zły nie jestem - szkoda tylko że przy pierwszym konkretnym kontakcie mam już nienajlepsze zdanie o pracownikach ERY pierwszej linii :|

Niedługo będę dziękował za współpracę Orangutanowi więc nową z ERĄ chciałbym zacząć w miłej atmosferze ;)

[ Dodano: 2007-03-21, 20:39 ]
D@rio pisze:1. Era nie przysłała informacji handlowej nt. w/w promocji (lub została ona przeoczona).
To jest możliwe gdyż w trzecim salonie panienka przyznała jak juz pisałem, że widzi to pierwszy raz i nie miała tej oferty wydrukowanej (czy też; nikt jej tego nie przysłał w formie elektronicznej lub papierowej)

Pozdrawiam

 #164565  autor: D@rio
 21 mar 2007, 20:41
kin pisze:No więc nie można od razu narzekać. Najpierw trzeba się dowiedzieć czy to było w kompetencjach pracownika
ale z drugiej strony, jako że on pracował bezpośrednio w Salonie Firmowym, czyli zatrudniony przez PTC sp. z.o.o to wypadałoby żeby więcej wiedział i jako taki poziom wiedzy prezentował ;) w sumie to salon główny, przedstawicielstwo wojewódzkie, więc...

widać po prostu - na jakiegoś młodzika trafił. Albo on miał plakietkę z napisem "STAŻYSTA" i niezauważyłeś :-D
CYBER pisze:Właśnie się zastanawiam... Chyba w regulaminie Orange lub TP było kiedyś (nie wiem jak jest teraz, nie chce mi się szukać) o aktywacji 300zł lub innej kosmicznej sumie a de facto nic się nie płaciło.
no było i nadal jest kosmiczna suma. Ale nie słyszałem o tym, aby się jej nie płaciło. Bo to jest odrębna procedura aktywacja, tzw. na warunkach ogólnych (nie na zasadzie promocji) - stąd taka cena. Oczywiście taka aktywacja jest od początku aktywacją bez określonego czasu trwania.
CYBER pisze:szkoda tylko że przy pierwszym konkretnym kontakcie mam już nienajlepsze zdanie o pracownikach ERY pierwszej linii
no cóż. Zdarza się. Nie przejmuj się, to są tylko ludzie ;) W sumie to może ten gość sobie później pomyślał żę miał audyt, hehe :-D (dobrze by było ;) ).

Obrazek

 #164643  autor: przemek910
 21 mar 2007, 22:25
CYBER pisze:szkoda tylko że przy pierwszym konkretnym kontakcie mam już nienajlepsze zdanie o pracownikach ERY pierwszej linii :|
Dlaczego oceniasz całe grono pracownicze Ery gdy zawiodłeś się na jednym niedoinformowanym konsultancie?

 #165026  autor: super_electric
 22 mar 2007, 22:03
Każdy może mieć pecha przecież . ..

 #166767  autor: MADMAX
 26 mar 2007, 19:09
Witam

Zastanawiam się czy ponownie mam PECHA (zgodnie z tym co napisał super_electric powyżej) ?

Otóż zadzwoniłem na "infolinię" owego sklepu internetowego Ery.
Uzyskałem interesujące mnie informacje ale jedna okazała się dla mnie dość niewiarygodna :shock:
Na moje pytanie "jaki jest koszt przeniesienia numeru z Orange" konsultant odpowiedział że "nie ma takiej możliwości, przyznawane są numery z dostępnej puli" (!)

Zapytuję więc zorientowanych w prawie telekomunikacyjnym prawie:
Czy dyrektywa UKE (tudzież ustawa) mówiąca o tym iż opowie zobowiązani są do przeniesienia numeru zgodnie z prośbą abonenta (między sieciami) nie obowiązuje TEGO sklepu internetowego bądź co bądz ERY? :roll:
Jak to i jest? Jeśli przeniesienie numeru w tym konkretnym wypadku nie jest możliwe to dlaczego? :|

Do końca miesiąca chcę podjąć decyzję co do zmiany opa dlatego bardzo prosiłbym o wykładnię w tej sprawie, ewntualnie jakąś ścieżkę do odpowiedniego punktu ustawy którym będę mógł walczyć jak lew o przeniesienie numeru do ERY w planie na rok (przypominam, że chodzi o http://www.sklep.era.pl/5905.dhtml?code ... st=details )

Pozdrawiam

 #166770  autor: przemek910
 26 mar 2007, 19:14
W eSklepie Orange też nie można...
W eSklepie Ery również.
To jest oferta tylko dla nowych klientów... Dla przenoszących nr są specjalne promocje, "nazwa aktualnej promocji - powitanie" dostępne w salonach Ery.

 #166784  autor: MADMAX
 26 mar 2007, 20:06
kin pisze:W eSklepie Orange też nie można...
W eSklepie Ery również.
No tak ale na jakiej podstawie nie można? Czy ustawa to reguluje? Bo jeśli nie ma wymienionych "wyjątków" to chyba możnaby się uponieć o usługę przeniesienia numeru.
kin pisze:To jest oferta tylko dla nowych klientów... Dla przenoszących nr są specjalne promocje, "nazwa aktualnej promocji - powitanie" dostępne w salonach Ery
No, to także jest dla nowych klientów :)
Zależy mi na wersji sklepu internetowego bo to jest umowa na rok - i w zasadzie tylko tym chyba powinna się różnić oferta "internet" od "salonowej".
Nie znalazłem także niczego nt tej sprawy w:
- regulaminie promocji
- regulaminie świadczenia usług
- regulaminie sklepu
(chyba, że czegoś nie zauważyłem)

Zdaje się, że to czego nie ma w tych regulaminach reguluje ustawa (?)

Pozdrawiam

 #166788  autor: D@rio
 26 mar 2007, 20:12
CYBER, konsultant Ci udzielił prawidłowej informacji. PTC sp. z.o.o. ma prawo precyzować promocje i ich regulaminy dla różnych grup klienckich na własnych zasadach i adresować je do różnych podmiotów.

Dla tej promocji Przenoszalność Numerów nie jest przewidziana.
CYBER pisze:Zdaje się, że to czego nie ma w tych regulaminach reguluje ustawa (?)
regulamin regulamin a ustawa ustawą. To akurat, na jakich zasadach są świadczone Usługi Telekomunikacyjne to tylko i wyłącznie kwestia PTC.

No ale, zawsze możesz się poskarżyć do UKE. To ostatnio modne.

Obrazek

 #166797  autor: MADMAX
 26 mar 2007, 20:24
D@rio pisze:Dla tej promocji Przenoszalność Numerów nie jest przewidziana.
Kurcze, fatalnie - a gdzie to jest napisane? :)

PS: Znalazłem jeszcze (może nie najświeższy ale zawsze) artykuł:
http://www.gazetaprawna.pl/index.php?ac ... .1.0.1.htm
Szczególnie zainteresował mnie w związku z sugestią
D@rio pisze:No ale, zawsze możesz się poskarżyć do UKE.
ten fragment:
Gdy operator się nie zgadza

Jeżeli operator bezprawnie odmówi przeniesienia numeru albo zrobi to sprzecznie z przepisami lub wnioskiem abonenta (np. powoduje dłuższą przerwę w świadczeniu usług, niż życzy sobie osoba przenosząca numer), wówczas abonent może wystąpić do prezesa UKE z wnioskiem o interwencję. Taką skargę można złożyć w urzędzie osobiście lub na piśmie, a nawet przesłać e-mailem.

Jeśli urząd będzie potrzebował dokumentów potwierdzających stanowisko abonenta, zwróci się do niego o ich dostarczenie. Następnie prezes UKE kontaktuje się z operatorem – jeśli okaże się, że bezpodstawnie nie realizuje on usługi przenoszalności albo świadczy usługi sprzecznie z prawem – wzywa go do podjęcia prawidłowego trybu przenoszenia numeru. Jeżeli operator nie dostosuje się do tego, prezes UKE nakłada na niego karę pieniężną w wysokości do 3 proc. przychodu osiągniętego w poprzednim roku rozliczeniowym.
Nie mu tu nic o promocjach, ich rodzajach, urodzajach czy niepromocjach - opek musi przystać na taką prośbę abonenta przy zrealizowaniu przez abonenta wszystkich postanowień o których mowa w regulaminie (tj. dostarczenie dokumentów, poprawność danych, niezaleganie z opłatami u poprzedniego opa itd.)

Jeśli znajdziecie coś w regulaminach ERY na ten temat dajcie znać - staram się coś w tej sprawie odnalezc i nie widzę własciwego punktu :oops:

Pozdrawiam

 #166798  autor: D@rio
 26 mar 2007, 20:28
CYBER pisze:Kurcze, fatalnie - a gdzie to jest napisane?
w promocjach, przeznaczonych dla przenoszalności numerów. Konkretnie w ich regulamich. KIN już Ci powiedział jak takie promocje są znakowane.

Co do zacytowanego fragmentu. W takim razie się poskarż do UKE.
Ja uważam że stanowisko Ery w tej sprawie jest jak najbardziej słuszne, zwłaszcza iż nie jest to oferta masowa a nie masz dowodów aby PTC w jakikolwiek sposób utrudniało Ci skorzystanie z usługi "Przenoszalnośći Numerów".

Obrazek

 #167609  autor: MADMAX
 28 mar 2007, 18:22
D@rio pisze: nie masz dowodów aby PTC w jakikolwiek sposób utrudniało Ci skorzystanie z usługi "Przenoszalnośći Numerów".
Jeszcze nie złożyłem papierów do ERY (czekam na zaświadczenie o zatrudnieniu z firmy) ale jeśli zdążę to wszystko wyślę faxem tak jak jest w regulaminie, z prośbą na piśmie o przeniesienie numeru włącznie (być może będzie to pre-paid Heyah, jeśli nie to nr Orange, którego używam). A dalej zobaczymy :)
Wcale nie chcę szkodzić ERZE czy jakiemukolwiek opowi ale też nie chcę by któryś z nich rzucał mi kłody, kłódki i kłódeczki pod nogi ;)
Jeśli ERA pokaże mi na papierze, który punkt ustawy stoi przeciw mojej prośbie o przeniesieniu numeru i przeszkadza w realizacji zlecenia nie będę miał nic do gadania : ;-)

Pozdrawiam

 #167627  autor: D@rio
 28 mar 2007, 19:51
zacytują Ci regulamin i tyle...

Obrazek