• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #143131  autor: D@rio
 19 sty 2007, 14:04
Witam.

Od 4-ech dni w Lublin'ie jest niemożliwe korzystanie z dobrodziejstwa usług 3Generacji świadczonych przez "lydera technologicznego" - sieć Plus.

Nie można ani zadzwonić - komunikat "błąd połączenia"
Ani wysłać SMS'a - komunikat "Nie wysłano wiadomości!"

Nie da się także uzyskać połączenia Transmisji Danych ponieważ telefon przy próbie zalogowania się niestety nie dostaje autoryzacji i sesja nie zostaje rozpoczęta.

Ponadto, nie da się nawet uzyskać połączenia ze SWOIM NUMEREM. Telefon jest zalogowany do sieci, ma full zasięg a tu..."abonent jest chwilowo nieosiągalny. Prosimy spróbowac później" (vide poczta głosowa - jeśli ktoś ma aktywną).

Nie możliwe jest także odbieranie SMS'ów w sieci 3G - poprostu NIE DOCHODZĄ.

Ponadto, sieć 3G "lydera" co jakiś czas się jakby "resetuje", tracąc zasięg (tak jakby wszystkie nodeB się deaktywowały) na parę minut, a później aktywując się na nowo (w międzyczasie telefon przelogowuje się do sieci GSM). Takie zjawisko występuję cyklicznie, potrafi wystąpić do kilku razy w ciągu godziny...

Powiem szczerze, że strasznie mnie to irytuje że Polkomtel S.A. nie wywiązuje się ze świadczonych usług. Niestety, teraz musi mi wystarczyć zwykły GSM i transmisja danych tylko w technologii EDGE :| ...

Ale jak widać "lyder technologiczny" się tym nie przejmuje skoro od 4-ech dni nie usunął awarii....
baa...nawet nie informuje o Niej swoich abonentów...

Póki co, pragnę pogratulować Plusowi najwyższej poziomu i super jakości świadczonych usług "najwyższej" jakości...jakości, żę będac w zasięgu ludzie nie mogą się z Tobą skontaktować...

W związku z tym mam pytanie: Czy inni użytkownicy sieci 3G by Plus, w innych miastach też mają takie problemy?!

Obrazek

 #143402  autor: Szalony
 20 sty 2007, 08:01
Caly lider :/ u mnie miara sie przebrala po latach gdzie Plus mnie "zlewal" z edge i nadal to robi przeszlem do ery i mimo gorszego zasiegu jestem zadowolony.

Era Aleksandrow Lodzki - czesc miasta zasieg zenujacy w budynkach byl przez 10lat - http://szalony2007.republika.pl/era.png . Teraz jest tak - http://img163.imageshack.us/img163/5237 ... ot0100.png Wkoncu :) Widac roznice :)
 #143404  autor: kmis
 20 sty 2007, 08:22
D@rio pisze:Witam.

W związku z tym mam pytanie: Czy inni użytkownicy sieci 3G by Plus, w innych miastach też mają takie problemy?!
Od kilku dni mam również problemy z 3g Plusa (Wawa) ale tylko jeśli chodzi o transmisję danych, videocall i voice działają. Po nawiązaniu połączenia przez modem (HSDPA) wysyła dane a nie odbiera,czasami pomaga restart modemu. To pierwsze od 2 lat problemy jeśli chodzi o UMTS, być może nastąpiła poważna awaria lub modernizują sieć.
Podobno jest już 3G plusowe w Rzeszowie :)
 #143707  autor: tomi81
 20 sty 2007, 19:39
D@rio pisze:
W związku z tym mam pytanie: Czy inni użytkownicy sieci 3G by Plus, w innych miastach też mają takie problemy?!
W Białymstoku nie zauważam żadnych problemów z plusianym 3G. Intensywnie korzystam z iPlusa, ciągle będąc zalogowanym w UMTSie i nie ma najmniejszych problemów. Nie wiem jak voice i vc w pasmie 3G bo nie mam odpowiedniej słuchawki, jednakże z transmisją danych nie ma żadnych problemów.

Pozdrowienia

 #143711  autor: D@rio
 20 sty 2007, 19:47
u mnie niestety dalej to samo. Awaria nie usunięta...

Obrazek

 #144184  autor: user_delete9
 21 sty 2007, 17:15
ja mialem podobny problem z orange na moim osiedlu, ful zasieg a telefon nie laczy ani nie mozna sie do niego dodzwonic gdy byl w 3G

 #144271  autor: D@rio
 21 sty 2007, 20:50
Wysłałem do Nich e-mail'a z odpowiednią informacją na w/w temat. Zobaczymy co odpiszą...
bo, dzwonić do Nich nie zamierzam...

Obrazek
 #144347  autor: prezeswk
 21 sty 2007, 23:06
D@rio pisze: W związku z tym mam pytanie: Czy inni użytkownicy sieci 3G by Plus, w innych miastach też mają takie problemy?!
Poznań: Voice, VC, MMS, i transmisja danych w 3G Plusa idą poprawnie!
Pozdrawiam

 #144536  autor: D@rio
 22 sty 2007, 15:02
a to pech, powiem Wam :|

Dziś trochę jeździłem po Lublinie, przemieszczałem się i sprawdzałem jak się ma sieć 3G Plus'a w moim mieście.

No i okazało się, że wszędzie indziej działa...
Testowałem DATA, Voice, MMS - wszystko chodzi na innych lokalizacjach, w których dziś byłem.

Problem dotyczy tylko nodeB który "promeniuje" na mój dom i okolice.
Ecch, co za pech :| no nic, będę musiał im podać konkretny numer CID stacji i niech grzebią. Skoro się do tej pory "nie gapnęli" że coś nie gra na pojedyńczej stacji to podejrzewam że czeka mnie walka z wiatrakami :|

by to cholera jasna... :|

:(
Ostatnio zmieniony 22 sty 2007, 16:44 przez D@rio, łącznie zmieniany 1 raz.

Obrazek

 #144561  autor: Pawrzes
 22 sty 2007, 16:37
No pech... :| Powinni Ci to jakoś wynagrodzić lub przynajmniej podziękować jeśli sami nie wiedzią że ten nodeB ma awarię.

Pozdrawiam

 #144563  autor: D@rio
 22 sty 2007, 16:43
Pawrzes pisze:No pech... Powinni Ci to jakoś wynagrodzić lub przynajmniej podziękować jeśli sami nie wiedzią że ten nodeB ma awarię.
tak szczerze to już mnie k**** na to bierze. Znowu będę musiał pewnie skrobać do DR. Już mam tego trochę dość, za dużo tych przejść z Plusem ostatnio...

Oni już tym olewactwem, tym non stop negatywnym podejściem, tymi bezsensownymi odpowiedziami to już mnie "zgasili". Szkoda mojego czasu, myśli, nerwów bo i tak nic to nie da i tak...

nie chce mi się już. Chyba już muszę iść na jakąś "telekomunikacyjną" emeryturę...

Obrazek

 #144588  autor: D@rio
 22 sty 2007, 17:39
dla zorientowanych powiem tylko, że problem dotyczy:

CID: 45081 (BO19)
LAC: 11030 (2B16)

Obrazek

 #144690  autor: prezeswk
 22 sty 2007, 22:08
D@rio pisze: Oni już tym olewactwem, tym non stop negatywnym podejściem, tymi bezsensownymi odpowiedziami to już mnie "zgasili". Szkoda mojego czasu, myśli, nerwów bo i tak nic to nie da i tak...
A propos BOKU PLUSa. Dostałem dziś zle naliczoną fakturę. Dzwonie do BOKU. Reklamacji nie przyjma, bo umowa jest na matke (ja znam wszelkie dane, i oczywiście pluskod5). Musi matka im powiedziec, ze wciąż żyje :). Więc jade specjalnie do matki (nie miałem ani żony, ani koleżanki pod ręką, żeby symulowała matkę), żeby im powiedziała, że zyje i sklada reklamacje. Sugerowałem, żeby do niej zadzwonili i spytali, ale stwierdzili, ze nie maja takiego obowiązku i zwyczaju. Połączenie z konsultantem - strata 30 minut - słuchanie muzyczki. Połączenie z jednym konsultantem przerwane - widać sieć postanowiła wysłac połączenie w kosmos (w Poznaniu w czasie połączenia często obserwuje się ping-pong po okolicznych BTSach Plusa), wiec dzwonie drugi raz i to samo od początku. Proszę o podanie numeru zgłoszenie reklamacji - jeszcze nie maja.
Składam oczywiscie wniosek o anulowanie opłaty za połączenie z konsultantem (bo jak mówie, nie dzwonie sobie pogadać, tylko reklamować błędy na fakturze, w dodatku połączenie jest przerywane). Normalnie ŻENADA.
PS. Kilkanaście dni temu zgłaszałem właśnie problem polegający na tym, że na kilkanaście połączeń kilka zawsze jest głuchych, lub w czasie trwania połączenia ginie głos rozmówcy. Sprawa dotyczy różnych telefonów 2G. Jak na razie żadnej odpowiedzi na zgłoszony problem. Masz racje D@rio, OLEWACTWO!!!

 #144710  autor: D@rio
 22 sty 2007, 22:28
prezeswk, czemu mnie to nie dziwi. Norma. Dlatego ja już nawet tak z prawdziwego zdarzenia nie interweniuje. Mam podobne przejścia z Erą, z Orange w kwestii technicznych i tam inaczej jestem traktowany. Wręcz przeciwnie, potrafie się z Nimi dogadać bo i ta sieć rozmawia ze mną, jest wzajemny dialog i wierz mi że wiele dzięki temu osiągnąłem w kwestii poprawy jakości usług Ery czy Orange (np. wprowadzenie filtru SPAM'owego w MultiBox'ie Orange - bardzo dużo swego czasu interweniowałem w tej sprawie i jak widać - udało się).

a tutaj. Będą mi wciskać ciemnoty że albo to ja się nie znam, i że brędze z kosmosu niestworzone rzeczy, albo że to mi telefon padł i powinieniem go oddać do serwisu na reklamację lub też wcisną mi bajki że oni nie mają żadnego zgłoszenia odnośnie jakiekolwiek awarii dla w/w sytuacji a więc nie można przyjąć i ewentualnie rozpatrzyć pozytywnie reklamacji reklamacji bo prak podstaw.

Dlatego wysłałem tylko e-mail'a i niech się dzieje co chce....do tej pory nie odpisali a już ponad 24h.

Poprostu, ta sieć jest tak bardzo w sobie zadumana, myśli że jest ideałem wśród ideałów (w końcu "lyder technologiczny") że już są głusi na potrzeby klientów i ich alerty. Dlatego nawet nie dzwonie na BOK, bo po co? "Mądrzejszy" ode mnie konsultant i tak nic nie zrobi a Plus mnie pokara za to opłatą 0,95gr. za to że śmiale im mam odwagę zwrócić uwagę że coś nie gra i pokiwać w ich stronę paluszkiem...

Już teraz rozumiem dlaczego mają tylko 4,8mln. klientów abonamentowych i aż ponad 7 mln. simplusowców (w tym 1/4 martwych pewnie...) .

Każda sieć ma wady - ja wiem. Ale ta, w kwestii obsługi klienta największe i już nie potrafię nic dobrego w tej materii powiedzieć, nie mówiąc o utrzymaniu klienta. Wszędzie to jakieś ściemniactwo, lanie wody i chore pozory...

Narazie jeszcze jestem w tej sprawie spokojny. Poczekam jeszcze z tydzień, zobaczę jak się sprawa rozwinie. Jak się wkurzę to najwyżej uderze tam gdzie trzeba i trochę zatelepię Plusem...na koniec takie niekulturalne zakończenie 8)

Ktoś powie ze się czepiam. Owszem, może i się czepiam ale z drugiej strony mam pełne prawo...

Obrazek

 #144825  autor: Pawrzes
 23 sty 2007, 11:02
Tak się zastanawiam kto jest bardziej winny za taki stan: konstultanci którzy nie przekazują uwag do Działu Technicznego czy Dział Techniczny uważający się że tylko on ma rację...

Kiedyś np. napisałem maila do Ery że jeden z BTSów (mikrokomórka) który czasem łapie mój telefon ma intenferecje z innym sektorem BTSa którego co prawda telefon nie korzysta ale widzi i że problem dotyczy tylko mojej lokalizacji - kanał został tej mikrokomórki zmieniony i problemu już nie ma do dziś :) Nie mówiąc o takich błachostkach jak zmiana nazw Cell Info na życzenie klienta PTC...

Pozdrawiam

 #144937  autor: D@rio
 23 sty 2007, 16:19
Pawrzes pisze:Tak się zastanawiam kto jest bardziej winny za taki stan: konstultanci którzy nie przekazują uwag do Działu Technicznego czy Dział Techniczny uważający się że tylko on ma rację...
wiesz, podejrzewam że tym pierwszym się nie chce, czyli z czystego lenistwa a Ci drudzy uważają się za Bogów co pozjadali wszystkie rozumy (vide o/Poznań) 8)

apropo. Dalej na e-mail'a nie dostałem odpowiedzi (czyli już pewnie poleciał do kosza) a awaria jak była, tak jest...

O to dowody (przepraszam za jakość zdjęć):

Obrazek

Obrazek

tutaj jet widoczny (kiepsko ale zawsze) komunikat "błąd połączenia" i tak od 6-ciu dni już...

Obrazek

 #145072  autor: D@rio
 23 sty 2007, 21:57
Słuchajcie, odpisali :mrgreen:

jak czytam tę treść to, do tej chwili się śmieję.

Oto, treść tego e-mail'a...
Uprzejmie informujemy Pana, iż aby udzielić odpowiedzi na zadane pytanie potrzebujemy dodatkowych informacji dotyczących problemu.

- Numer Pana telefonu,
- Data rozpoczęcia problemu, czyli dzień, miesiąc pojawienia się lub początku występowania,
- Częstotliwość występowania danego problemu lub problemów a więc: jednorazowo, kilkukrotnie (ile razy?), periodycznie z podaniem przynajmniej pory dnia oraz dni tygodnia, stale od momentu pojawienia się,
- Od jakiego czasu Pan używa telefonu komórkowego we wskazanym, reklamowanym miejscu (tj. miejscu wystąpienia problemu),
- Województwo, nazwa miejscowości, nazwa ulicy (o ile ma nazwę), powiat i gmina (dla mniejszych miejscowości), numer domu i (lub) lokalu,
- Opis okolicy: Skrzyżowanie ulic x i y, na odcinku ulicy x na wysokości obiektu y, nazwa mostu, parku, placu lub innego charakterystycznego i identyfikowalnego przestrzennie obiektu,
- Opis obszaru: Wewnątrz budynku pod wskazanym adresem, także na zewnątrz w całej okolicy (należy zdefiniować obszar występowania),
- Rodzaj zabudowy: Dom wolnostojący, szeregowy, blok mieszkalny, biurowiec, zakład przemysłowy, magazyn,
- Wykonanie: Żelbeton, cegła, drewno, konstrukcja stalowa, obiekt blaszany,
-czas powstania budynku: wystarczy dziesięciolatka np. lata sześćdziesiąte
-Rodzaj pomieszczenia: Z oknami, bez okien, podać numer piętra, piwnica, suterena, garaż, serwerownia, klatka schodowa, szyb windowy,
- Opis problemu: Kłopoty z odbieraniem lub wykonywaniem połączeń, niski poziom sygnału, zła jakość dźwięku, zrywanie rozmów,
- Czy problem dotyczy tylko jednego czy też wielu klientów przebywającego pod wskazanym adresem (lub we wskazanym miejscu),
- Czy i kiedyś Pan zmieniał lub naprawiał aparat telefoniczny.

Po otrzymaniu takich informacji zostanie wysłane w Pana imieniu zgłoszenie do działu technicznego.
czyli jednak się nie myliłem że będą robić ze mnie idiotę. Przecież wszystko odpisałem. Normalnie to wygląda jak e-mail z miesięcznika "Murator" niż od operatora sieci GSM :| żenada...

Obrazek

 #145074  autor: PiotrG-dz
 23 sty 2007, 22:02
Lecą w kulki jak nic.A D@rio przecież jest obeznany lepiej niż przeciętny użytkownik GSM.

 #145079  autor: przemek910
 23 sty 2007, 22:04
D@rio pisze:żenada...
A no żenada, to jest właśnie podejście do biznesowego klienta w Plusie ;-) . Mogli się bardziej wysilić, np. zadzwonić.

 #145096  autor: D@rio
 23 sty 2007, 22:13
kin pisze:A no żenada, to jest właśnie podejście do biznesowego klienta w Plusie . Mogli się bardziej wysilić, np. zadzwonić.
dostali wszystko. Łącznie ze szczegółowymi danymi nodeB, adresem, telefonem, odpisem sytuacji występowania, komunikatami - więc o pewne dane prywatne poszerzając prawie wszystko to, co Wy macie na forum. A oni? Pytają się mnie czy aby nie mieszkam w kartonie po telewizorze... ;-)

Normalnie im odpiszę: "karton TV Panasonic Plazma HDTV "36, pod mostem na rzece Bystrzyca - szukajcie" . :|

Obrazek