• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #126608  autor: icemen1986
 23 lis 2006, 15:57
Witam kupilem nowy tel w erze sony ericsona k510 i mam go z 3 tyg a juz po raz drugi jest serwisie jutro tam bede dzownil i czym ich postraszyc zeby mi dali nowy aparat:) ??

 #126626  autor: dawoo1
 23 lis 2006, 16:43
icemen1986 pisze:czym ich postraszyc zeby mi dali nowy aparat:) ??
Może postrasz że nie będziesz dzwonić z telefonów SE :P
A tak serio to trzeba się wgłębić w warunki gwarancji,może tam jest coś napisane,np. ile razy może telefon trafić do serwisu zanim go wymienią na nowy.

 #126641  autor: Rokko
 23 lis 2006, 18:04
Marne szanse na wymiane.Jakie sa powody wizyt w serwisie?Oni ma naprawiac do bolu. Sam to przeszedlem, generalnie oni podejma decyzje kiedy nalezy wymienic. jeszcze za wczesnie na pisma Z jakich uprawnien korzystasz?z gwarancji, czy z niezgodnosci z umowa?

 #126646  autor: D@rio
 23 lis 2006, 18:21
prawo wymiany nowego aparatu przysługuje tylko wtedy, kiedy serwis telefon odwiedzi więcej niż 4 razy, i to na indywidualną prośbę, pisma do producenta.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2006, 21:06 przez D@rio, łącznie zmieniany 1 raz.

Obrazek

 #126658  autor: icemen1986
 23 lis 2006, 19:04
wiesza mi sie soft wgrali mi nowy i to samo koles z ery muwil ze byl taki sam przypadek to mu wyminili na nowy

 #126670  autor: Krisu6230i
 23 lis 2006, 20:09
heh,, ja z "erowa" V3 wozlilem sie 2 razy do serwisu i mi zmienili, ale zrobilem to podstepem:D
plywal mi wyswietlacz, wiem ze ich nie wymieniaja tylko od razu cala klapke a o tych dowiedzialem sie ze nie ma na stanie i dluugo nei bedzie. oddalem do naprawy z ta wada, po 3 tyg nie mogli naprawic, ze wzgledu na bnrak owej klapki w dostawie. zmienili mi terminal na nowy,a ten sprzedalem jako nowke:] i tak pozbylem sie tego badziewia.
to bylo rok temu, sprawa zalationa w RRSerwis.
kombinuj. pozdrawiam!

/*Boris the Blade, or Boris "the Bullet Dodger." As bent as the Soviet's sickle, and as hard as the hammer that crosses it. Apparently, it's impossible to kill the bastard.*/
http://ag.bocznica.org/

 #127573  autor: sapv
 26 lis 2006, 20:37
Po prostu nie korzystaj z gwarancji a ochrony ustawowej.

__________________________

Na podstawie art 8 p1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176) domagam się wymiany niesprawnego telefonu ............................. numer IMEI .............................................. na nowy.

Uwagi dotyczące niezgodności towaru / wady
1.
2.
3.

W zał. dowód wpłaty.

 #127696  autor: Krisu6230i
 26 lis 2006, 23:35
sapv pisze:Po prostu nie korzystaj z gwarancji a ochrony ustawowej.
z czyms podobny chyba odpowiedzialnsoci sprzedawcy za wady czy cos takeigo zbyli mnie i koniec... gnoje to sa i tyle:/ a ja nie mialem jakos sily i ochoty walczyc.:/ ale to bylo w erze a sprawe i tak zalatwilem jak chcialem ;P .
powodzenia !

/*Boris the Blade, or Boris "the Bullet Dodger." As bent as the Soviet's sickle, and as hard as the hammer that crosses it. Apparently, it's impossible to kill the bastard.*/
http://ag.bocznica.org/

 #127699  autor: Irek
 26 lis 2006, 23:36
sapv pisze:Po prostu nie korzystaj z gwarancji a ochrony ustawowej.
Jeśli powstała szkoda i jest do naprawy nie przysługuje wymiana aparatu. Poza tym uwagi dotyczące niezgodności towaru to np. niezgodność ze specyfikacją, a konkretnymi właściwościami telefonu. Źle interpretujesz prawo kolego!!!

"And one more thing..."

 #127708  autor: sapv
 27 lis 2006, 00:03
IreQ pisze:
sapv pisze:Po prostu nie korzystaj z gwarancji a ochrony ustawowej.
Jeśli powstała szkoda i jest do naprawy nie przysługuje wymiana aparatu. Poza tym uwagi dotyczące niezgodności towaru to np. niezgodność ze specyfikacją, a konkretnymi właściwościami telefonu. Źle interpretujesz prawo kolego!!!
Niestety zarówno pierwsza część twojej wypowiedzi jak i druga nie jest prawdziwa. Wystarczy zaglądnąć do tekstu ustawy lub na na skróty na jakąkolwiek stronę federacji konsumentów. Miłej lektury.

 #127725  autor: Rokko
 27 lis 2006, 07:10
niestety zgodze z tym co napisla IREQ. Prawo prawem, konsumenci konsumentami, ale jak przychodzi co do czego beda naprawiac. Znam ten bol. Mi wymienili, bo ostrym po 8 naprawie i strasznie ostrym straszeniu sądem - w moimi przypadku pisma slalem do SE do wawy do centrali.

 #127733  autor: sapv
 27 lis 2006, 08:25
Rokko pisze:niestety zgodze z tym co napisla IREQ. Prawo prawem, konsumenci konsumentami, ale jak przychodzi co do czego beda naprawiac. Znam ten bol. Mi wymienili, bo ostrym po 8 naprawie i strasznie ostrym straszeniu sądem - w moimi przypadku pisma slalem do SE do wawy do centrali.
Z tego co widzę to ireq pisał co mówi prawo a nie jak jest praktyka - dlatego całkowicie się z nim nie zgadzam. Natomiast wracając do praktyki to faktem jest że konsumenci w RP zupełnie nie znają swoich praw. To wynik naszej edukacji która uczy całek podwójnych ale nie uczy jak sklecić podstawowe pismo do urzędu czy sklepu.

 #127734  autor: Rokko
 27 lis 2006, 08:38
No widzisz, bo niestety prawo decyduje o twoich uprawnieniach.A praktyka, zalezy od interpretacji - proponuje lekture orzecznictwa SN do tej ustawy, choc niestety jest bardzo skromne.

 #127749  autor: D@rio
 27 lis 2006, 10:06
sapv pisze:To wynik naszej edukacji która uczy całek podwójnych ale nie uczy jak sklecić podstawowe pismo do urzędu czy sklepu.
podpiszę się pod tym obiema rękami :-)

Obrazek

 #127824  autor: Rokko
 27 lis 2006, 15:09
Lepiej sie nie uczcie, bo mi chleb odbierzecie :)

 #127882  autor: sapv
 27 lis 2006, 18:29
Rokko pisze:No widzisz, bo niestety prawo decyduje o twoich uprawnieniach.A praktyka, zalezy od interpretacji - proponuje lekture orzecznictwa SN do tej ustawy, choc niestety jest bardzo skromne.
Na szczęście nie musiałem wnikać w to aż tak głęboko.Mówisz że SN ogranicza w jakikolwiek sposób jej stosowanie? bo nic nie słyszałem na ten temat.
Pomijam fakt że SN może być za mały na tą ustawę bo ona wynika z dyrektywy unijnej a te jako tako są już same w sobie prawem na terenie całej UE :]

 #127904  autor: Rokko
 27 lis 2006, 19:12
nie mowie, ze ogranicza. Orzecznictwo SN jest tylko wykladnia obowiazujacej ustawy. Oczywiscie ustawa jest wykonaniem w naszym systemie prawodawczym dyrektyw unijnych - pamietaj, ze nie sa one bezposrednio stosowalne na terenie panstw czlonkowskich - kazde panstwo wybiera sobie forme jej implementacji w system prawny i u nas na szczescie jest to ustawa. Nie ma w niej nigdzie mowy, ze producent musi bezwzglednie wymienic produkt. Dochodzenie do tego wymiany trwa.

 #127922  autor: sapv
 27 lis 2006, 20:32
Rokko pisze:nie mowie, ze ogranicza. Orzecznictwo SN jest tylko wykladnia obowiazujacej ustawy. Oczywiscie ustawa jest wykonaniem w naszym systemie prawodawczym dyrektyw unijnych - pamietaj, ze nie sa one bezposrednio stosowalne na terenie panstw czlonkowskich - kazde panstwo wybiera sobie forme jej implementacji w system prawny i u nas na szczescie jest to ustawa. Nie ma w niej nigdzie mowy, ze producent musi bezwzglednie wymienic produkt. Dochodzenie do tego wymiany trwa.
Bezwzględnie ? Absolutnie że nie - tylko wtedy gdy był niezgodny z umową. Co akurat do 6 ciu miesięcy nie jest problemem w udowodnieniu :-D

 #128524  autor: icemen1986
 29 lis 2006, 16:07
hmm to ja juz nie rozumie:) to czy mam im pogrozic?;p

 #128528  autor: Rokko
 29 lis 2006, 16:10
Ktory raz byl naprawiany, 2 tak? to moim zdaniem za wczesnie na wymiane. Wymieniali tylko soft?czy podzespoly mechaniczne? NIe wymienia Ci tak szybko.