• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 208 z 211
  • 1
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
 #1189080  autor: kozien70
 11 mar 2025, 20:38
W trybie normalnym (online) samo ci się przełączy na WiFi Calling jak będziesz miał słaby zasięg sieci komórkowej. Tak jak pisał @bobix.
Identycznie na iPhone jest w T-mobile, z którego korzystam.
 #1189088  autor: kszaq
 11 mar 2025, 22:39
Remington pisze:
11 mar 2025, 16:37
Te rzeczy siedzą w oprogramowaniu, ale są możliwe do zmiany - aplikacją Pixel IMS daje się je uwidocznić w menu i następnie można je przestawiać.
Robiłem Pull Requesty, by Pixel IMS działało prawidłowo w roamingu i od razu ostrzegam, że suwak preferencji WiFi Calling w roamingu nie działał prawidłowo, przynajmniej w Androidzie 14 - było coś skopane na poziomie logiki w frameworku. Pixela już nie używam i nie wiem, czy zostało to poprawione, natomiast sama aplikacja działa tylko w markach, gdzie mamy stack IMS z czystego Androida. Przykładowo, Samsung (Exynos) ma własną, odrębną implementację IMS i aplikacja Pixel IMS nic nie zmieni, a zrzut carrrier_config przez adb pokazuje tylko domyslne ustawienia, a nie rzeczywiste.
 #1189186  autor: munio
 14 mar 2025, 17:01
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/ora ... ieczenstwo

"Orange unowocześnia platformę IMS. Oznacza to lepsze połączenia i bezpieczeństwo"

Chyba przez to Orange ma już bardziej liberalne podejście i nie blokuje dostępu telefonom z po za listy. Znajomy, który ma paroletni telefon Realme z początku debiutu tej marki na Polskim rynku - oczywiście telefon był z po za listy Orange i nie miał dostępu siłą rzeczy do VoLTE przez te parę lat. I nagle ostatnio samoistnie (kolega w ogóle nie zna się na tych technologiach) uaktywniło się VoLTE i to z kodekiem EVS.
 #1189198  autor: hasanus123544666762
 15 mar 2025, 00:38
Witajcie czy macie jakiś sposób na rozłączanie połączenia głosowego w VoLTE Orange ? Po wyłączeniu 3G w tej sieci rozmowy głosowe podczas jazdy samochodem stała się tragedią jeszcze żaden operator nie uprzykrzał mi życia w ten sposób. Praktycznie każde przełączenie się między btsami podczas jazdy samochodem skutkuje zrywaniem/rozłączaniem połączenia głosowego albo głos zanika i już nie wraca trzeba rozłączyć połaczenie i ponownie zadzwonić. Przy słabym zasięgu LTE podczas połączenia telefon sztywno trzyma się technologii LTE zamiast przełączyć na 2G nie zrywając połączenia. Oczywiście wyłączył bym tą usługę ale nie zadowala mnie jakość głosu w 2G tam nawet czasami HD Voice nie załącza.
 #1189225  autor: matias55
 15 mar 2025, 19:32
U mnie 3G jeszcze jest, ale to jest niestety faktem, że Orange nie robi Handoverów do 2G/3G w czasie jazdy/rozmowy. Szatkuje, zanika głos lub zrywa połączenia. Nic na to nie poradzisz taka konfiguracja tej sieci.

Spadek do 2G/3G następuje dopiero wtedy, gdy nie masz w ogóle zasięgu LTE.
 #1189233  autor: hasanus123544666762
 15 mar 2025, 21:53
matias55 pisze:
15 mar 2025, 19:32
U mnie 3G jeszcze jest, ale to jest niestety faktem, że Orange nie robi Handoverów do 2G/3G w czasie jazdy/rozmowy. Szatkuje, zanika głos lub zrywa połączenia. Nic na to nie poradzisz taka konfiguracja tej sieci.

Spadek do 2G/3G następuje dopiero wtedy, gdy nie masz w ogóle zasięgu LTE.
Dziękuję za odpowiedź. Ciekawe czy będę mógł zerwać z Orange umowę bez kary bo nie wyobrażam sobie rozmawiać przez telefon w taki sposób. Jak miałem 3G to VoLTE wyłączałem i rzadko kiedy zrywało połączenia było wszystko ok i w lasach można było dzwonić no szkoda bo internet mają na prawdę dobry w porównaniu do innych operatorów ale u mnie priorytetem są połączenia głosowe.
 #1189243  autor: matias55
 16 mar 2025, 00:16
Możesz spróbować składać reklamację przez infolinię lub pisemnie, gdzie może pozwolą ci zerwać umowę bez kary. Orange o ile za bardzo się nie przemieszcza, to rozmowy są bardzo stabilnie przynajmniej u mnie, ale jadąc to wiadomo. Konfiguracja Orange zachowuje się tak jakby innych technologii niż LTE nie było :)
 #1189523  autor: MaxDeMe
 23 mar 2025, 08:39
Wczoraj przeszedłem z OFnK do NJU karta i zauważyłem brak ikonki VoLTE, w OFnK ikonka była. Mój telefon to POCO X5 Pro 5G, pomimo że niema go na liście oficjalnie wspieranych przez Orange modeli (jeżeli chodzi o VoLTE i VoWiFi) w OFnK całkiem niedawno, te ikonki nagle z dnia na dzień u mnie się pojawiły. Teraz w NJU działa mi tylko VoWiFi, ale niestety nurtuje mnie brak ikony VoLTE :(

Aktualna lista telefonów z Wi-Fi Calling w Orange
 #1189532  autor: kszaq
 23 mar 2025, 12:29
Dotychczas na kartach nju potrzeba było 1-2 dni, aby VoLTE "zaskoczył". Jeśli nie załączy się sam, można napisać zgłoszenie do BOK przez "Pomoc techniczną" po zalogowaniu na stronie, aby załączono na Twoim numerze VoLTE i VoWiFi.
 #1189533  autor: MaxDeMe
 23 mar 2025, 13:05
kszaq pisze:
23 mar 2025, 12:29
Dotychczas na kartach nju potrzeba było 1-2 dni, aby VoLTE "zaskoczył". Jeśli nie załączy się sam, można napisać zgłoszenie do BOK przez "Pomoc techniczną" po zalogowaniu na stronie, aby załączono na Twoim numerze VoLTE i VoWiFi.

Tak jak pisałem VoWiFi działa, problem jest tylko z VoLTE. Poczekam kilka dni i zobaczę, jak nic się nie zmieni, to napiszę do nich.
 #1189551  autor: lordbyd
 23 mar 2025, 18:13
Zmieniałem ostatnio nju na kartę na nju internetowy i VoLTE zaczęło działać dopiero po ponownym uruchomieniu telefonu.
Wtedy pojawił się "przełącznik" VoLTE w menu telefonu i usługa zaczęła działać.
W moim przypadku była to niecała godzina od podpisania umowy przy kurierze.
 #1189552  autor: MaxDeMe
 23 mar 2025, 18:44
lordbyd pisze:
23 mar 2025, 18:13
Zmieniałem ostatnio nju na kartę na nju internetowy i VoLTE zaczęło działać dopiero po ponownym uruchomieniu telefonu.
Wtedy pojawił się "przełącznik" VoLTE w menu telefonu i usługa zaczęła działać.
W moim przypadku była to niecała godzina od podpisania umowy przy kurierze.

Dziękuję za radę z tym ponownym restartem telefonu, faktycznie po restarcie pojawiła się ikonka VoLTE. Wcześniej wykonałem restart, ale tylko raz w momencie przejścia do NJU, kiedy telefon stracił zasięg. :D
 #1189557  autor: artur912
 23 mar 2025, 20:05
munio pisze:
14 mar 2025, 17:01
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/ora ... ieczenstwo

"Orange unowocześnia platformę IMS. Oznacza to lepsze połączenia i bezpieczeństwo"

Chyba przez to Orange ma już bardziej liberalne podejście i nie blokuje dostępu telefonom z po za listy. Znajomy, który ma paroletni telefon Realme z początku debiutu tej marki na Polskim rynku - oczywiście telefon był z po za listy Orange i nie miał dostępu siłą rzeczy do VoLTE przez te parę lat. I nagle ostatnio samoistnie (kolega w ogóle nie zna się na tych technologiach) uaktywniło się VoLTE i to z kodekiem EVS.
A czy ktoś wie jak to ma się do telefonów Huawei ? Mam Huawei nova y90 ale i tak brak Volte
 #1189567  autor: MariuszY
 24 mar 2025, 07:57
artur912 pisze:Mam Huawei nova y90 ale i tak brak Volte
Nie licz na wiele. Wszyscy wiemy, że Orange najbardziej restrykcyjnie podchodzi do tematu. Chociaż zdarzają się przebłyski nadziei na wsparcie wstecznie. Np. niedawno kupiłem "za psie pieniądze" Redmi 8A (czyli do bólu budżetowy fon) i co się okazało - VoLTE działa na każdej karcie W4 oprócz Plusa. W Orange jest nawet ikonka VoLTE, a w T-mobile działa nawet VoWiFi :shock: . Byłem mocno zaskoczony, bo na flagowej "ósemce" (Redmi Note 8 Pro) VoLTE w Orange jak nie widziałem tak nie widzę (podobnie w Plusie).
Kiedy patrzę na polecane tu wielokrotnie https://wificalling-volte.pl to zastanawiam się jaką wartość ma zasięganie tam informacji skoro w Note 8 Pro powinienem mieć VoLTE u każdego, a w 8A nie powinienem mieć w Play? Wydaje mi się, że znajdować tam powinny się tylko sprzęty z softem "z półki", a nie po "magicznych" zabiegach czynionych przez użytkowników. Przecież jasne jest, że każdy ze wspomnianych modeli ma już dawno zakończone wsparcie producenta, więc oficjalna ścieżka aktualizacji w tych fonach powinna dać efekt tego samego softu i tego samego dostępu do VoLTE.
Czasami odnoszę wrażenie, że operatorów w kwestii zgodności telefonów klientów z ich usługą ratują komunikatory. Młodzi ludzie, których wielu spotykam sami przyznają, że dzwonią (usługą telefoniczną) niewiele, a ich potrzeby komunikacji wypełniają Messenger, WhatsApp czy co tam jeszcze rynek wymyślił. Starsi albo akceptują dostęp do usługi jaki jest, albo kupują nowy telefon, bo przez stary "nie idzie się dogadać - tak trzeszczy i szumi". I to jest powód dla którego wsparcia telefonów wstecz w VoLTE praktycznie nie ma, bo klient "przyjdzie i kupi nowy telefon, i jeszcze nową umowę podpisze".
 #1189568  autor: IC_Current
 24 mar 2025, 08:51
@MariuszY
Akurat Orange ma dosyć prostą regułę, które starsze fony wspiera a które nie.
Redmi 8A i cała seria z A na końcu jest wspierana (nawet z ViLTE), ponieważ to jedne z najpularniejszych telefonów w sieci operatora i dużo osób ich używa (np Redmi 8A kiedyś był najpopularniejszym wg przedstawicieli Orange) więc operator jakoś daje im dostęp (może tworzy dla nich specjalny profil w IMS ?).
Natomiast cała seria Redmi Pro była dosyć niszowa i została "olana".

Co do serwisu wificalling-volte i telefonów Xiaomi, to z założenia serwis wymaga, aby zgłaszać telefony bez modyfikacji oprogramowania. Ale Xiaomi miało choćby linię oprogramowania Global i Europe, które były równolegle dostępne w Polsce. Dodatkowo wpisanie dwóch kodów na dilerze, które omijają sprawdzanie statusu IMS to też nie modyfikacja softu. Wpisałeś te kody?
 #1189574  autor: MariuszY
 24 mar 2025, 09:35
IC_Current pisze:
24 mar 2025, 08:51
@MariuszY
Co do serwisu wificalling-volte i telefonów Xiaomi, to z założenia serwis wymaga, aby zgłaszać telefony bez modyfikacji oprogramowania. Ale Xiaomi miało choćby linię oprogramowania Global i Europe, które były równolegle dostępne w Polsce. Dodatkowo wpisanie dwóch kodów na dilerze, które omijają sprawdzanie statusu IMS to też nie modyfikacja softu. Wpisałeś te kody?
Oczywiście. I oczywiście mam te przełączniki w menu widoczne i włączone, i działające (wyłączenie w menu powoduje wyłączenie usługi). Testowane na kartach W4 i VoWiFi działa na 8A tylko w T-mobile, a na 8 Pro nigdzie, ale w sumie na VoWiFi mi nie zależało. Natomiast VoLTE w Orange zaskoczyło tylko na 8A. Dla mnie zaskakujące jest to, że jest to jedna seria jednego producenta i budżetowiec dostał wejście, a flagowiec nie (przynajmniej na sofcie Global, bo taki został nabyty w polskim sklepie). Jest to też przykre, ale nie rozwodzę się nad tym szczególnie, bo jeszcze 2 lata temu byłem wkurzony, a teraz ten fon odchodzi powoli do szuflady (nie osobiście go używam, choć w rodzinie).
Swoją drogą ciekawe czy jest jakiś polski sklep, który sprzedając smartfony sprawdza (gwarantuje) poprawną ich pracę w usłudze u polskich operatorów :?:
 #1189580  autor: IC_Current
 24 mar 2025, 10:35
Miałem Xiaomi 11 Lite 5G NE i nie włączyli w nim ViLTE pomimo aktualizacji softu (więc mogli wysłać nowe ustawienia systemowe przez OTA), bo mało popularny. W tym samym czasie takie najgorszego sortu śmieciofony Redmi 9A i Redmi 9C dostały ViLTE.
  • Strona 208 z 211
  • 1
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 1
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211