Zakładam ten temat, zainspirowany wątkiem dotyczącym bezprawnego przetwarzania niektórych danych osobowych oraz naszym wspólnym sukcesem ws. nielegalnych podwyżek inflacyjnych Vectry.
Nierzadko omawialiśmy tu sytuacje, gdy jakiś operator:
- publikował regulamin, po czym znienacka zmieniał jego treść,
- publikował regulamin z datą wsteczną,
- wprowadzał zmiany w usłudze, ale nie aktualizował jej regulaminu,
- wycofywał regulamin bez słowa, niekiedy pozostawiając go opublikowanego wśród aktualnych regulacji,
- nie publikował regulaminu wcale.
Niemal na pewno kwalifikuje się to do UOKiK, ponieważ aktywując usługi czy kupując pakiety zawieramy umowę na odległość, czyli zgodnie z art. 21. Ustawy o prawach konsumenta za każdym razem należy się nam potwierdzenie umowy na trwałym nośniku. Tymczasem, często potwierdzenia nie ma wcale, albo nośnik nawet jeśli jest - to jest "nietrwały". Chyba, że jest jakiś wyjątek dla firm telekomunikacyjnych - ale nic o czymś takim nie słyszałem.
Być może do UKE też się to nadaje. Ja od ponad 4 lat nie mogę się doprosić od Play, aktualnego regulaminu płatnego pakietu roamingowego.
Proponuję, abyśmy tu wspólnie zbierali linki do opisów takich sytuacji - mogą one posłużyć jako materiał do późniejszej skargi do UOKiK lub UKE.
1. Zacznę od Play na Kartę 3.0:
- wprowadzenie cennika oraz regulaminów z datą wsteczną
- wycofanie regulaminów migracji między taryfami z datą wsteczną i bez ogłoszenia
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/pla ... ntrowersje
2. Plush - opłata za RWK
- obniżyli cenę za RWK z 10 zł na 5 zł, po czym udali, że tego nie było i nawet odrzucali reklamacje:
viewtopic.php?p=1182938#p1182938
https://plusforum.pl/viewtopic.php?p=287852#p287852
Nierzadko omawialiśmy tu sytuacje, gdy jakiś operator:
- publikował regulamin, po czym znienacka zmieniał jego treść,
- publikował regulamin z datą wsteczną,
- wprowadzał zmiany w usłudze, ale nie aktualizował jej regulaminu,
- wycofywał regulamin bez słowa, niekiedy pozostawiając go opublikowanego wśród aktualnych regulacji,
- nie publikował regulaminu wcale.
Niemal na pewno kwalifikuje się to do UOKiK, ponieważ aktywując usługi czy kupując pakiety zawieramy umowę na odległość, czyli zgodnie z art. 21. Ustawy o prawach konsumenta za każdym razem należy się nam potwierdzenie umowy na trwałym nośniku. Tymczasem, często potwierdzenia nie ma wcale, albo nośnik nawet jeśli jest - to jest "nietrwały". Chyba, że jest jakiś wyjątek dla firm telekomunikacyjnych - ale nic o czymś takim nie słyszałem.
Być może do UKE też się to nadaje. Ja od ponad 4 lat nie mogę się doprosić od Play, aktualnego regulaminu płatnego pakietu roamingowego.
Proponuję, abyśmy tu wspólnie zbierali linki do opisów takich sytuacji - mogą one posłużyć jako materiał do późniejszej skargi do UOKiK lub UKE.
1. Zacznę od Play na Kartę 3.0:
- wprowadzenie cennika oraz regulaminów z datą wsteczną
- wycofanie regulaminów migracji między taryfami z datą wsteczną i bez ogłoszenia
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/pla ... ntrowersje
2. Plush - opłata za RWK
- obniżyli cenę za RWK z 10 zł na 5 zł, po czym udali, że tego nie było i nawet odrzucali reklamacje:
viewtopic.php?p=1182938#p1182938
https://plusforum.pl/viewtopic.php?p=287852#p287852