• Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

Dla utrzymania porządku i przejrzystości w temat, prosimy trzymanie sie zasad.

1. Zanim założysz nowy temat sprawdz czy przed chwilą, ktoś już o tym nie pisał. Wtedy lepiej dołączyć się do danego wątku, dając informacje o dalszej awarii lub jej zakończeniu.

2. Zakladając temat oznaczaj na początku kogo dotyczy problem,
np. [Orange] , [Plus], [Era], [Play], [TP] a następnie dokladnie określ problem.
Przykłady:
[Orange] Problem z doładowaniem konta prepaid.
[Plus] Awaria platformy Simplusa
[Era] Nie można zalogować sie do sieci
[Play] Nie działa Play24
  • Strona 2 z 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
 #1063973  autor: p2225
 01 lut 2019, 09:11
p2225 pisze:
31 sty 2019, 10:50
Dzwoniąc na 602 900 000 słyszy się "osoba, do której dzwonisz ma wyłączony telefon bądź jest niedostępna...". To ich jedyne call center w Polsce?
Teraz jest gadka "nie ma takiego numeru".

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1063977  autor: piotrzet
 01 lut 2019, 09:22
To u mnie jest że "W związku z pożarem... może być wydłużony czas połączenia z konsultantem" Ale z tego co czytam to i tak nawet jak się dodzwonisz to konsultanci nie mają dostępu do kont i nie mogą nic robić. Więc siedzą tylko żeby siedzieć.
Co do internetu działa jak ich strona czyli czasem strony się otwierają czasem nie.
VoLTE działa, VoWiFi nie. SMS działają, MMS nie sprawdzałem.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2019, 09:47 przez piotrzet, łącznie zmieniany 1 raz.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1063978  autor: p2225
 01 lut 2019, 09:33
Może to kwestia tego, że ja dzwonię z karty Orange? T-Mobile wewnątrz sieci mogło się szybciej przełączyć.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1063979  autor: kozien70
 01 lut 2019, 09:39
Tak, to dlatego. Z Karty Orange "nie ma takiego numeru", z karty Tm komunikat o wydłużonym czasie oczekiwania na połączenie z obsługą.
Ze stacjonarnych Orange podobnie: nie ma takiego numeru.
 #1063983  autor: p2225
 01 lut 2019, 10:04
A po co mieliby dzwonić klienci innych sieci do BOA T-mobile jeśli nie mieliby usług T-mobile? Ja mam u nich internet, a chciałbym zadzwonić z numeru w Orange. Nie jestem ich klientem? Raczej chodzi o kwestie techniczne, że między sieciami "nie widać" jeszcze tego numeru.

PS. i właśnie coś się dzieje w tej kwestii, bo teraz dzwoniąc z Orange mam sygnał łączenia, ale i tak kończy się "przepraszamy nie ma takiego numeru".

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1063984  autor: jarekt
 01 lut 2019, 10:05
Wczorajszy duży pożar w Warszawie (https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyd ... re-systemy) spowodował duże problemy w sieci T-Mobile w całej Polsce (nie działają lub działają niepoprawnie różne systemy operatora).

Tak naprawdę, to wciąż brak konkretnych informacji co tak naprawdę (i w jaki sposób) uległo awarii: czy sprzęt (i jaki) uległ spaleniu, czy może tylko zalaniu, czy może prewencyjnie go tylko wyłączono.

Przydałoby się info od jakiegoś pracownika T-Mobile, albo osoby dobrze zorientowanej (ale raczej to oznacza pracownika lub współpracownika opa).
 #1063986  autor: Dodo84
 01 lut 2019, 10:11
Dzwoniąc z T-Mobile na kartę do BOA słychać komunikat przytoczony przez @piotrzet. Natomiast z Playa są 3 sygnały a potem informacja, ze wybrany telefon nie odpowiada.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
LTE 800+1800+2100+2600

https://www.speedtest.net/result/a/10179036140.png
LTE+ 5G 3500
 #1063995  autor: 3G
 01 lut 2019, 10:42
Ja zawsze dzwonię do ich BOA z innej sieci, bo jest mi tak wygodniej i zwyczajnie taniej :) Przynajmniej kiedyś tak było, nie wiem, może już nie zdzierają w granicach 1zł/min w Heyah.
W tej chwili też mam jedynie trzy sygnały.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1064002  autor: p2225
 01 lut 2019, 11:13
Aktualizacja: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyd ... re-systemy
T-Mobile podaje w swoim komunikacie, że w ciągu niespełna 12 godzin udało się przywrócić pełną sprawność usług, które w wyniku pożaru były niedostępne lub działały w ograniczonym zakresie. Należą do nich połączenia głosowe, wiadomości SMS oraz transmisja danych. Nadal mogą występować trudności w przesyłaniu wiadomości MMS oraz doładowywaniu part prepaid. Działają za to bez problemów doładowania za pośrednictwem strony www.doladowania.t-mobile.pl. Niedostępne są również niektóre usługi dla biznesu, ale operator pracuje, by je jak najszybciej przywrócić.
Zapomnieli wspomnieć o niedziałającym MiBOA i Mój T-mobile.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1064003  autor: piotrzet
 01 lut 2019, 11:15
I braku dostępności usługi VoWiFi.
Tutaj pełne info: https://firma.t-mobile.pl/pl/dla-mediow ... 8a2c881e35

Edit:
Jak komuś coś nie działa poprawnie albo wcale polecam restart urządzenia. Być może pomoże. Po restarcie routera strony już otwierają się normalnie.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1064008  autor: kozien70
 01 lut 2019, 11:56
umcusumc pisze:
01 lut 2019, 09:53
Z Play również numer nie istnieje. Czyli prawidłowo, priorytet mają klienci sieci.
No nie wiem czy tak prawidłowo. Przykład: jestem klientem T-mobile, mam problem techniczny typu "nie mogę dzwonić ze swojej karty, jestem za granicą, nie działa mi roaming itp". Jeżeli nie dorwę kogoś również z telefonem T-mobile to d... blada, nie dodzwonię się do BOA swojego operatora, nie załatwię nic.
Nie jest to efekt celowych priorytetów tylko "na szybko" odpalili protezę call center, która nie ma jeszcze połączeń do innych sieci.
 #1064033  autor: spotify
 01 lut 2019, 15:12
Mixiorek pisze:
31 sty 2019, 15:13
Widzę jednak co i jak T-Mobile zrobił na Annopolu i to jest takie dziadostwo "a'la Janusz serwer w szklarni". A potem, że babcia podlewała ogródek i zalała dysk albo paliła gałęzie i zajął się serwer. Ludzie.
Myślisz, że wszystkie budynki Plusa Play Orange czy Tmobile są wybudowane przez nich? Że inny operator nie wynajmuje jak to nazwałeś "szklarni" swojego DC?
Dzisiaj coraz powszechniej stosowane jest wynajmowanie obiektów.
Przykład firm w strefie ekonomicznej w Koszalinie czy Bydgoszczy. Większość budynków buduje firma zewnętrzna a potem "korpo" wynajmuje taki obiekt.
W tym przypadku (TMobile) to wina nadzoru budowlanego i odbiorów. Skoro nie spełnia przepisów p.poż. nie powinno się takiego budynku odbierać a osoba akceptująca tego podpisywać. Tmobile zadanie było znaleźć budynek do wynajęcia. Otrzymujesz dokumentację, że spełnia wszystkie wytyczne w tym p.poż. , dogadujesz się w kwestii umowy i wchodzisz na obiekt ze swoim zabawkami.
Wkleiłeś linka do Plusa. Myślisz, że to budynek Plusa będzie. Pewnie wybuduje jakaś firma zewnętrzna najtańszym kosztem (wizualizacje zawsze wychodzą super) A Plus tylko to wynajmie.
patrix-83 pisze:
31 sty 2019, 15:46
EDIT
Edytowałem posta usuwając personalną prowokację w kierunku piotrzet.
Dyskutujemy merytorycznie, bez wszczynania awantur.
SACZI
Przykład gościa, który najpierw obraża, wywołuje sprzeczkę a potem kabluje (cały patrix)
patrix-83 pisze:
31 sty 2019, 15:46

W Krakowie nadal nie działa połączenie z BOK T-mobile, nie działa sprawdzanie stanu konta w pre-paid T
To jest teraz najważniejsze :D Połączenia z BOK i sprawdzanie konta :D
Jak czytam niektóre komentarze to się nóż w kieszeni otwiera. Dla niektórych koniec świata, że nie mogą wysłać smsa, nie moga się dodzwonić do BOK. Ogarnijcie się.
patrix-83 pisze:
01 lut 2019, 07:15
Niech to bedzie przestrogra dla tych ktorzy tak w peanach wychwalali ta smieszna niemiecka wydmuszke za jej jakosc i brak rzekomych oszczedności na infrze bo infra to nie tylko stacje.
6GB straconych i tak im nie podaruje chocbym mial za posrednictwem UKE o to walczyc.
Z tymi 6GB nakabluj do prezydenta Polski. :-)
Każda instytucja oszczędza gdzie może. Niskie stawki jakie dzisiaj mamy muszą mieć gdzieś początek. Na szczęście operatorzy mają backupy, mają więcej niż jedno DC.
Myślisz, że Play tez nie oszczędza? Jeszcze bardziej jak Orange czy Tmobile.

Ostatnio była duża awaria banku ING. 7 godzin przywracali system bo nie działało nic, nawet płatności kartą. Cały system i pełna funkcjonalność w tym aplikacja mobilna (stabilne działanie) działało dopiero po 4 dniach!!!
Jesteśmy uzależnieni i przywiązani do nowoczesnych technologii. Awarie będą się zdarzały coraz częściej. Ataki hakersie również.
Takie czasy. I żaden idealny nawet system nie jest na to przygotowany (koszty).

Na szczęście nie odczułem awarii w Grudziądzu, Toruniu, Bydgoszczy i Trójmieście.
Wszystko mi działało i działa. W Wawie znajomi nie mieli tak dobrze niestety.

Co do samej sytuacji. Najważniejsze, że nikt nie ucierpiał. Mają nauczkę, że budynki trzeba sprawdzić albo zmodernizować jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Jestem na 100% pewny że w konkurencji nastapił popłoch i pewnie u nich zaczną się kontrole i poprawy aby zabezpieczyc się przed takim akcjami.
TMobile również ma nauczkę aby sprawdzać wnikliwiej obiekty które wynajmuje i ewentualnie ingerować ze swojej strony w zabezpieczenia.

PS Nie wiem czy ktoś o tym pisał. Ale straż pożarna kazała im wyłączyć agregaty prądotwórcze (dodatkowe zasilanie które ma operator każdy w swoim DC) ze względu na paliwo, które się tam znajdowało (żeby nie spowodowało kolejnego pożaru lub wybuchu). TMobile musiał zrobić tzw twardy blackout, stąd również wysyp pewnych systemów bo nie zdażyli tego wyłączyć w normalnej procedurze czyli nie zdążyli powyłączać wszystkich systemów.
  • Strona 2 z 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11