DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 8 z 8
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 #1087300  autor: TeleCypisek
 06 sty 2020, 01:33
A ja bym się wcale nie zdziwił, gdyby któregoś dnia się okazało, że cały ten serwis bezpiecznypesel.pl powstał właśnie po to, by wyciągać dane osobowe!
Bo chcąc zastrzec swój pesel, to oprócz niego podać musimy:
imię, nazwisko, adres e-mail oraz wysłać skan dowodu osobistego.
Czego więcej oszuści mogą potrzebować?
I przede wszystkim, z jakich środków ten serwis jest finansowany?
Bo przecież nikt do tego interesu chyba nie ma zamiaru dokładać?
 #1087308  autor: as1as
 06 sty 2020, 10:36
Dostałem wiadomość w związku z mailem o likwidację konta i usunięcie wszystkich danych osobowych, posiadałem 5 numerów wszystkie już są nieaktywne. Dzwoniłem telefonicznie i pani miłym głosem mówiła, że moich numerów wyciek nie dotyczy, ale...
Witam,
Konto klubu Virgin zostało dezaktywowane.
Zgodnie z art. 180a -180d Ustawy prawo telekomunikacyjne VMP jako dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych ma obowiazek przechowywania danych w tym danych osobowych przez okres 12 miesięcy od daty wykonania lub próby wykonania połączenia przez abonenta. Ponadto VMP ma prawo przetwarzania tych danych dla usprawiedliwionych prawem interesów VMP w tym rozliczeń podatkowych oraz przez okres przedawnienia przewidziany przepisami prawa cywilnego tj przez okres 6 lat od końca roku, w którym zakończono świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Pozdrawiam i pozostaje do dyspozycji,
Grzegorz N®
Centrum Milej Obslugi Klienta | Customer Service
Te 6 lat to jakiś żart, nie rozumiem tego polskiego prawa. Przecież na nasze żądanie powinni usunąć dane, ale jednak nie Ustawa prawo telekomunikacyjne/prawo cywilne nie pozwala. Jestem ciekaw jak w innych sferach życia. Eh
 #1087312  autor: Remington
 06 sty 2020, 11:11
Niestety, ale łacińska paremia mówi, że nieznajomość prawa szkodzi. Masz prawo żądać usunięcia danych, ale nie takich, które muszą przetwarzać.

Dane z faktur muszą przez 5 lat (w praktyce 6), bo tyle trzeba trzymać faktury.

Ale jeśli minął już rok to można żądać usunięcia wszystkich innych danych niż te zawarte na fakturze (a tam nie ma PESEL-u czy numeru dowodu osobistego). I nie mają podstaw by odmówić.
 #1087442  autor: Przemix
 07 sty 2020, 15:01
Pomyślcie ilu ludzi o wycieku się nie dowie, bo numerów już nie ma - tak jak ja. Z 5 numerów jeden pesel wyciekł. A może play je wykradł żeby zbić cenę virgna przed zakupem :P

0,5GB więcej w Dropbox po rejestracji z linka https://db.tt/2TAqb2vA8p
32 minuty na hulajnogi Hive - podaj przy rejestracji w aplikacji: wo3MowGs
10zł na hulajnogi Lime - podaj RUBKS7Q
20zł na hulajnogi CityBee - podaj kod JN8CH
 #1088066  autor: mirekK
 15 sty 2020, 16:20
Pocieszna dla poszkodowanych zmiana:
https://i.postimg.cc/prdp1vbZ/IMG-20200114-191112.jpg
wygląda na to, że od 12 stycznia po "skradzeniu" danych można zmienić dowód osobisty... i machina urzędowa dalej się toczy :)

*
Niestety nadal cisza i spam na skrzynce po zgłoszeniu...
https://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=129849
wyłączyłem powiadomienia na @, zatem będę odpisywać z opóźnieniem zaglądając do czasu do czasu.
 #1088307  autor: jamto02
 18 sty 2020, 18:42
Dostaliście nową informację? Wynika z niej że wyciekły pesele LUB nr dowodu. Nr tel i imię nazwisko oczywiście. Mimo to ostrzegają że możliwe jest zasięgnięcie kredytu w parabankach. Jak to możliwe? Co da wymiana dowodu skoro na podstawie peselu rzekomo można taką pożyczkę otrzymać. Nie ogarniam tego...
 #1090549  autor: Remington
 19 lut 2020, 17:12
Przy okazji wycieku danych klientów agencji współpracującej Ergo Hestią, ubezpieczyciel zebrał jakie prawa mają poszkodowani w tej sytuacji. Opis jest jak od Virgina z tą różnicą, że proszą o zgłaszanie im przypadków wykorzystania danych przez osoby nieuprawnione.

W związku z opisanym zdarzeniem przysługuje Panu prawo do:

wniesienia skargi do organu nadzorczego- Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
wniesienia powództwa o odszkodowanie do Sądu Okręgowego według właściwości miejscowej uregulowanej w Kodeksie postępowania cywilnego.*/
 #1090553  autor: TeleCypisek
 19 lut 2020, 17:41
Remington pisze:
19 lut 2020, 17:12

W związku z opisanym zdarzeniem przysługuje Panu prawo do:

wniesienia skargi do organu nadzorczego- Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
wniesienia powództwa o odszkodowanie do Sądu Okręgowego według właściwości miejscowej uregulowanej w Kodeksie postępowania cywilnego.*/
I tu nasuwa się dość oczywiste pytanie:
Jaka jest właściwość miejscowa Sądu, jeśli oszuści są z Poznania, a ja mieszkam w Krakowie?
 #1092729  autor: Musisz byc zalogowanym uzytkownikiem
 02 kwie 2020, 14:18
Podpierdzielili dane a ja sie dowiaduje z peppera smsy tylko z potwierdzeniem doładowania, ostatni mail we wrześniu 2019. Da sie jakoś teraz sprawdzić co ukradli? Po zalogowaniu w w zakładce z danymi żadnej informacji
https://www.pepper.pl/comments/permalink/3997888
:roll:
  • Strona 8 z 8
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8