DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 685 z 703
  • 1
  • 683
  • 684
  • 685
  • 686
  • 687
  • 703
 #1079634  autor: Mateusz7
 01 wrz 2019, 13:02
Dodo84 pisze:
30 sie 2019, 12:37
Co ciekawe kiedy mam w routerze włączoną obsługę pasma LTE 1800 to zakłóca mi to kanały TVN na dekoderze NC+ (11508 MHz. Pojawia się poszatkowany obraz. Reszta programów działa)
Window pisze:
30 sie 2019, 13:46
To też są problemy w Cyfrowym Polsacie i 1800mhz zakłóca TVNy na 11508mhz i też pojawia się poszatkowany obraz I to sieć Orange
areksz pisze:
31 sie 2019, 16:25
wymieńcie konwerter na taki z filtrem LTE, albo kable od konwertera do dekodera są słabo ekranowane..tanie
maniek357 pisze:
01 wrz 2019, 10:50
areksz pisze:
31 sie 2019, 16:25
wymieńcie konwerter na taki z filtrem LTE
A to są takie ? Jak to działa ? Wycina cały transponder TVN-ów ? :?

Nie jest to może wielkie odkrycie, ale uporządkowanie tej kwestii pomoże korzystającym z rozbudowywanej sieci Play (temat wątku), jak również wszystkim pozostałym. Najprostszy sposób na wyeliminowanie problemu, to wymiana konwertera na Unicable, wtedy wszystkie kanały (transpondery) odbierane są na tej samej częstotliwości dla danego dekodera. Trzeba jednak wcześniej sprawdzić czy posiadany dekoder obsługuje tę technologię (np. wifiBOX+ nie obsługuje), jeżeli jest możliwość wymienić dekoder na inny.

Sygnał z jednego kabla można wtedy rozdzielić na cały dom/mieszkanie, dopóki starczy siły sygnału do 4, 8, 24, 32 dekoderów (w zależności od konwertera i dekoderów). Można zaopatrzyć się od razu w konwerter Unicable II (dCSS), który jest wstecznie kompatybilny z Unicable I (SCR). Wtedy w najnowszych flagowych dekoderach zyskujemy dodatkowe funkcje jak np. szybkie przełączanie między kanałami (fast zapping), nagrywanie kilku programów na raz itp.

Inne opcje dodatkowe lub alternatywne: dokładne ustawienie anteny, skręcenie konwertera (często pomijane, sporo poprawia), wymiana anteny na większą np. Corab 90, dobry konwerter. Dzięki zapasowi sygnału zyskujemy odbiór także w czasie mocnego deszczu (poza skrajnymi przypadkami).

Przy dobrze ustawionej antenie o średnicy 80-90 cm parametr MER >= 15 dB (dekoder Cyfrowego Polsatu, przycisk czerwony lub INFO) lub poziom jakości (nie siły) w dekoderach nc+ wynosi ok. 70-90% w zależności od wybranego kanału.
 #1079638  autor: marcin19883
 01 wrz 2019, 13:25
Mixiorek pisze:
01 wrz 2019, 12:40
Play ma szeroki wachlarz ilości anten na stacjach.
Pytałem się, bo L2100 mam delikatnie o kilka dB lepsze niż L1800. Może poprostu antena cybertecha lepiej odbiera to pasmo, lub L1800 obciążone, dlatego są takie wachania. :-)
 #1079693  autor: Spacedust
 02 wrz 2019, 12:45
Stacja bazowa PLAY na ul. Rybaki 28 w Poznaniu (kamienica) po rozbudowie o LTE800/LTE2600, tutaj mamy chyba dual band Kathrein + triband Huawei:

https://scontent.fpoz2-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5DFB86C5

https://scontent.fpoz2-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5E048943

Stacja bazowa PLAY ul. Limanowskiego 13 w Poznaniu (kościół pw. Św. Anny) po rozbudowie o LTE800/LTE2600, nowa lokalizacja 3-sektorowa full wypas, całkowicie zakamuflowana, anteny zapewne za żaluzjami:

https://scontent.fpoz2-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5DD12444

https://scontent.fpoz2-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5E076605

https://scontent.fpoz2-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5E1635E2
 #1079714  autor: helioN
 02 wrz 2019, 17:59
Młody.. pisze:
30 sie 2019, 09:57
@helioN - Poczekaj do poniedziałku. Jeżeli nadal nie będzie zasięgu, to zrób zgłoszenie, i niech się tłumaczą. Nie ma komunikatu o tym, aby prace na RTCN się wydłużyły.
Dalej nic xD 30 sierpnia poszło zgłoszenie - dzisiaj dostaje SMS'a że zadzwonią około 16:30, nie zadzwonili, może i lepiej bo coś krótko im odpowiedź zajęła i pewnie nic się nie kontaktowano z technikami tylko znów by była odpowiedź typu "zleciłem synchronizację danych na numerze, proszę zresetować router" :smt005

Coś mi się wydaje że oni na godzinę przed kontaktem dopiero czytają te zgłoszenia, koleś zobaczył że mnie już na takie triki nie spławi i może przekazał to wyżej, marzenia ściętej głowy :lol:

Ciekawe czy przez BOK da się coś wyciągnąć od techników terenowych, czy może reklamacja pisemna pomoże? W ogóle może tu coś ich zmotywować żeby się z nimi rozmówili?

P.S. - kilka dni temu dostałem SMS że w mojej okolicy dodali BTS'y, poprawiono zasięg i że dziękują za bycie w najlepszej sieci :lol: Ja mieszkam 3,5km od RTCN w Piaskach, mam LTE Playa od 2011 . Komediodramat. Play tak się pogorszył przez ostatnie kilka lat że szkoda gadać...
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2019, 18:04 przez helioN, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1079716  autor: Młody..
 02 wrz 2019, 18:03
@helioN - Pisałem w innym poście, że prace na stacji Lublin / Piaski, zostały przedłużone do 27.09.2019, i jest to potwierdzone w dziale serwisowania na stronie Emitela. Roboty tam jest ponoć bardzo dużo, więc technicy Emitela są tam pewnie codziennie. Czekaj na odpowiedź Playa, bo to ich obowiązek udzielić informacji, gdy tracisz zasięg ze stacji, która Ci go zapewniała.
 #1079717  autor: helioN
 02 wrz 2019, 18:09
Młody.. pisze:
02 wrz 2019, 18:03
@helioN - Pisałem w innym poście, że prace na stacji Lublin / Piaski, zostały przedłużone do 27.09.2019, i jest to potwierdzone w dziale serwisowania na stronie Emitela. Roboty tam jest ponoć bardzo dużo, więc technicy Emitela są tam pewnie codziennie. Czekaj na odpowiedź Playa, bo to ich obowiązek udzielić informacji, gdy tracisz zasięg ze stacji, która Ci go zapewniała.
WTF... 27 września? Prawdopodobnie 2 miesiące bez zasięgu a Play tego nawet w systemie nie ma?

Ja jak miałem ze 12-14 lat byłem nawet w środku budynków tego RTCN bo mój wujek tam pracował, teraz wszystko zautomatyzowane, ale że tyle im to zajmie i jest tam tyle roboty...

Ale jak to możliwe że tylko Play ma problemy? Wiem że Orange i T-Mobile działają normalnie cały czas, trochę pechowo jeśli tylko anteny Play'a im przeszkadzały i musieli je wyłączyć/zdjąć.

Tytuł: Konfiguracja i rozbudowa sieci Play/P4
Yey pisze:
31 sie 2019, 22:22
helioN pisze:
30 sie 2019, 01:37
Piątek ,30 Sierpnia, ponad 2 tygodnie później, godzina 1-sza w nocy, nadal brak zasięgu z Piask :) Kochany Play :)
A zauważyłeś na BTSerch nowe (z końca zeszłego roku) pozwolenia UKE dla Play w tej okolicy? W Brzeziczkach i Żegotowie. Jeśli są już wybudowane, to niektóre z miejscowości dotychczas obsługiwane przez Piaski będą teraz w zasięgu nowych nadajników.
Tak, już nawet dawno stoją i są podprowadzone radiolinie. Problem w tym że to mniejsze stacje z mniejszymi osiągami, poza tym po co mam coś zmieniać skoro Piaski są bliżej i zawsze było ok od 2011.

Stacja w Żegotowie jest też jakieś 3,5km stąd czyli tyle samo co Piaski, ale ja nie chce specjalnie przestawiać na nią anten bo prawie na pewno jest gorsza + wchodzenie u mnie na dach nie jest łatwe.
Gdyby stacja w Żegotowie była czegoś warta to łapałbym z niej sygnał lub telefony by się na nią przełączyły, nic z tego nadal tylko Janówek oddalony o 10km. Więc albo ta stacja ma mniej sektorów albo nawet jeszcze nie działa.
Wolę poczekać aż wrócą Piaski.

Brzeziczki są za stacją Piaski a i tak odbiera mi z Janówka... cholera wie czy ona też w ogóle funkcjonuje.
 #1079718  autor: Młody..
 02 wrz 2019, 18:21
@helioN - Możliwe, że anteny Playa są wyżej i na tyle wysoko, że mogą zbyt mocno grzać w techników Emitela, i być może dlatego przestał być nadawany z nich zasięg, a anteny pozostałych opów mogą być niżej, i wiązki promieniowania nie stają się dużym problemem. Oczywiście, to tylko moje przypuszczenia.
Co do długiego terminu serwisowania, to jest to spowodowane tym, że dotychczasowe anteny (głównie pod TV) służyły blisko 30 lat, i pewnie system antenowy zostaje właśnie wymieniany.
Więc automatyka i obsługa RTCN to jedno, a systemy antenowe i ich żywotność i skuteczność, to drugie.
 #1079719  autor: helioN
 02 wrz 2019, 18:25
Młody.. pisze:
02 wrz 2019, 18:21
@helioN - Możliwe, że anteny Playa są wyżej i na tyle wysoko, że mogą zbyt mocno grzać w techników Emitela, i być może dlatego przestał być nadawany z nich zasięg, a anteny pozostałych opów mogą być niżej, i wiązki promieniowania nie stają się dużym problemem. Oczywiście, to tylko moje przypuszczenia.
Co do długiego terminu serwisowania, to jest to spowodowane tym, że dotychczasowe anteny (głównie pod TV) służyły blisko 30 lat, i pewnie system antenowy zostaje właśnie wymieniany.
Więc automatyka i obsługa RTCN to jedno, a systemy antenowe i ich żywotność i skuteczność, to drugie.
30 lat? Nieźle. No nic, jednak psim obowiązkiem Playa jest mnie poinformować bo to prawdopodobnie będą 2 miesiące bez zasięgu. Będę ich męczył o info.

Znalazłem to info: https://emi.emitel.pl/plan_www/

To przerwy w zasięgu są tutaj zaznaczone od 8-16? Ciekawe dlaczego Play nie może też anten wyłączyć na czas prac i potem włączyć na nowo. Chyba że zdjęli je całkowicie.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2019, 18:27 przez helioN, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1079720  autor: Młody..
 02 wrz 2019, 18:26
@helioN - Męcz, i daj znać, co jaśniepaństwo odpowiedziało. Tak, to jest plan serwisowań.
 #1079721  autor: helioN
 02 wrz 2019, 18:28
Młody.. pisze:
02 wrz 2019, 18:26
@helioN - Męcz, i daj znać, co jaśniepaństwo odpowiedziało. Tak, to jest plan serwisowań.
To przerwy w zasięgu naziemnej są tutaj zaznaczone od 8-16? Ciekawe dlaczego Play nie może też anten wyłączyć na czas prac i potem włączyć na nowo. Chyba że zdjęli je całkowicie.
 #1079722  autor: Mixiorek
 02 wrz 2019, 18:41
Lokalizacja - Warszawa, testowa karta z wybranym ręcznie Plusem. SMS przyszedł przed 13:00:
"Dzien dobry. W ciagu najblizszej doby planujemy prace serwisowe. W zwiazku z tym, w celu zachowania ciaglosci dzialania uslug, prosimy o ustawienie w telefonie automatycznego wyboru operatora sieci. Pozdrawiamy, zespol Play"

Wyłączą mi RK Plusa czy ogólnie odcinają już obszar? Zobaczymy.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2019, 18:47 przez Mixiorek, łącznie zmieniany 1 raz.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1079723  autor: Młody..
 02 wrz 2019, 18:43
@helioN - Tutaj akurat jest zaznaczenie, że 27.09 zakończą pracę o godzinie 16:00. Emisje telewizji cyfrowej i radia, i tak są nadawane z rezerwowego systemu antenowego.
 #1079725  autor: lordbyd
 02 wrz 2019, 19:57
@helioN - na stronie radiopolska.pl można zobaczyć, jak wygląda obiekt nadawczy Lublin/Piaski: https://radiopolska.pl/wykaz/obiekt/107 ... leria]/39/

Na zdjęciach widać, że systemy antenowe GSM/UMTS/LTE są zamontowane w okolicach pierwszej galerii technicznej. Wszyscy operatorzy mają więc anteny na podobnej wysokości.
W połowie masztu widać rezerwowe systemy antenowe RTV, z których prowadzona jest emisja podczas konserwacji systemów głównych.
Skoro pozostali operatorzy nadają z tej lokalizacji to być może Play zmienił konfigurację anten lub zmniejszył moc w związku z uruchomieniem kilku sąsiednich stacji przekaźnikowych.
Podczas prac serwisowych na szczycie masztu - anteny rezerwowe nadają zwykle z obniżoną mocą. Sygnał jest wyłączany całkowicie tylko na czas wejście/zejścia techników z masztu lub na czas np. malowania konstrukcji kratownicowej.
Musiałbyś podjechać w okolicę RTCN i sprawdzić, czy odbierasz sygnał z tej lokalizacji. Jeśli tak, to oznacza że zmniejszono moc. Jeśli nie, to znaczy, że stację wyłączono - być może całkowicie.
 #1079728  autor: helioN
 02 wrz 2019, 20:35
lordbyd pisze:
02 wrz 2019, 19:57
@helioN - na stronie radiopolska.pl można zobaczyć, jak wygląda obiekt nadawczy Lublin/Piaski: https://radiopolska.pl/wykaz/obiekt/107 ... leria]/39/

Na zdjęciach widać, że systemy antenowe GSM/UMTS/LTE są zamontowane w okolicach pierwszej galerii technicznej. Wszyscy operatorzy mają więc anteny na podobnej wysokości.
W połowie masztu widać rezerwowe systemy antenowe RTV, z których prowadzona jest emisja podczas konserwacji systemów głównych.
Skoro pozostali operatorzy nadają z tej lokalizacji to być może Play zmienił konfigurację anten lub zmniejszył moc w związku z uruchomieniem kilku sąsiednich stacji przekaźnikowych.
Podczas prac serwisowych na szczycie masztu - anteny rezerwowe nadają zwykle z obniżoną mocą. Sygnał jest wyłączany całkowicie tylko na czas wejście/zejścia techników z masztu lub na czas np. malowania konstrukcji kratownicowej.
Musiałbyś podjechać w okolicę RTCN i sprawdzić, czy odbierasz sygnał z tej lokalizacji. Jeśli tak, to oznacza że zmniejszono moc. Jeśli nie, to znaczy, że stację wyłączono - być może całkowicie.
Play mówił że niczego nie robił.
 #1079729  autor: Kryniczanin
 02 wrz 2019, 20:49
Nie wierz w żadne słowa operatora. Ja w 2011 musiałem tłumaczyć przez przez prawie tydzień T-Mobile, że im stacja padła, oczywiście "technicy" i inna ciemnota wszystkiemu zaprzeczała.

Po tygodniu przyznali, że mam rację...oczywiście wcześniej wysyłali mnie do serwisu z telefonami.

viewtopic.php?t=52565
  • Strona 685 z 703
  • 1
  • 683
  • 684
  • 685
  • 686
  • 687
  • 703
  • 1
  • 683
  • 684
  • 685
  • 686
  • 687
  • 703