• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #124749  autor: nstn
 17 lis 2006, 14:24
Od dłuższego czasu słyszę tu i tam, że PLus zmienił platformę, chyba dla prepaid'ów (jak mnie pamięć nie myli). Ale o co tak naprawdę chodzi? Zmienił platformę czyli co zmienił, trochę sprzętu, oprogramowanie?? Może ktoś napisać coś więcej na ten temat, z większą ilością szczegółów, bo w większości każdy wie, że nastąpiła zmiana (chyba ponad pół roku temu), ale każdy używa tylko ogólników.



--------------------------------------
----------NSTN----------------------
--------------------------------------

"Nic nie boli tak jak życie"

 #124781  autor: D@rio
 17 lis 2006, 15:47
ja tylko slyszałem o "łataniu dziur" oprogramowaniem...

Obrazek

 #124794  autor: babeo
 17 lis 2006, 16:49
Platforma ruszyła 21.12.2004 ...

 #124870  autor: nstn
 17 lis 2006, 21:19
babeo83 pisze:Platforma ruszyła 21.12.2004 ...
Ale jaka to platforma? Co rozumiesz używając tutaj słowa platforma?

"Nic nie boli tak jak życie"

 #124878  autor: D@rio
 17 lis 2006, 21:26
nstn pisze:
Ale jaka to platforma? Co rozumiesz używając tutaj słowa platforma?
Nokia OCP.

Obrazek

 #125012  autor: babeo
 18 lis 2006, 02:30
nstn, miałem na myśli takei info z jednego z serwisów www:
Kod: Zaznacz cały
Od 21.12.br. w Plus GSM dostępna jest nowa platforma dla użytkowników Simplus. Platforma jest dedykowana głównie dla klientów korzystających z telefonów, które nie mają funkcjonalności Advice of Charge (wyświetlanie kredytu dostępnego na karcie SIM na wyświetlaczu lub w menu aparatu).

 #125017  autor: nstn
 18 lis 2006, 02:59
ALE CO TO JEST PLATFORMA W TYM ZDANIU??????????????????????????????????????????????????????????CO TO ZNACZY??????????????????????????????????

"Nic nie boli tak jak życie"

 #125216  autor: D@rio
 18 lis 2006, 20:29
no jak to co.....cały system monitorujący stan rozliczeń i system bilingowy oraz setki aplikacji odpowiadających za realizację usług dla sektoru pre-paid. Bo platforma to software + hardware ...w skrócie.

Obrazek

 #125253  autor: nstn
 18 lis 2006, 21:31
Software - rozumiem, ale hardware - że niby co mieliby zmienić w samym sprzęcie?

"Nic nie boli tak jak życie"

 #125257  autor: D@rio
 18 lis 2006, 21:38
no właśnie. Chyba nic mie zmieniali od początku. Przecież sam napisałem, i nawet p. Sadowska tak się "tłumaczyła" że aktualizowali tylko oprogramowanie...

Obrazek

 #142033  autor: Cyj4nek
 16 sty 2007, 19:48
Ostatnio na własnej skórze przekonałem się, że zmiana platformy w Simplusie jednak miała miejsce. Jak to wcześniej zostało wspomniane
Kod: Zaznacz cały
Platforma jest dedykowana głównie dla klientów korzystających z telefonów, które nie mają funkcjonalności Advice of Charge (wyświetlanie kredytu dostępnego na karcie SIM na wyświetlaczu lub w menu aparatu).
Czyli jaśniej:
Gdy miałem Nokie 6100 stan mojego konta był cały czas wyświetlany na wyświetlaczu telefonu. Po przesiadce na 6230i nie było już tej opcji, co więcej stanu konta w żaden inny sposób nie dało się sprawdzić, a połączenia urywały się po 3-ech sekundach.
Lekarstwo? Proszę bardzo :D

Jest to spowodowane nie kompatybilnością telefonu z karta, a raczej ze sposobem nadawania informacji do niej.
Aby zmienić platformę należy wpisać w telefonie kod
Kod: Zaznacz cały
*101*11*99#
i potwierdzić naciskając przycisk zadzwoń.

To rozwiązanie ma swoje plusy i minusy:
- nie można przywrocić w żaden sposób poprzedniej pratwormy
+ konto jest rozliczane od razu po zakończeniu połączenia lub wysłania sms'a

Jeszcze jedno. Aby sprawdzić stan konta należy wpisać:
Kod: Zaznacz cały
*100#
i zadzwonić.

Ta zmiana może spowodować jednocześnie również zmianę taryfy.

Informacje uzyskane w BOK'u, zastosowane na Nokii 6230i. Działa :D

Trochę zmieniłem temat, ale myślę, że wszystko zostało wyjaśnione. Platforma została zmieniona, ponieważ nowsze modele telefonów nie informowały o stanie konta, przerywały rozmowy po 3 sekundach itd.

Myślę, że troszkę pomogłem. Tyle.

Pozdro

 #142060  autor: D@rio
 16 sty 2007, 21:15
Cyj4nek pisze:Ta zmiana może spowodować jednocześnie również zmianę taryfy.
z tym się nie zgadzam.

Obrazek

 #142099  autor: Kaczy
 16 sty 2007, 22:14
D@rio pisze:z tym się nie zgadzam
Kod: Zaznacz cały
Aktywacja usługi sprawdzania limitu Krótkim Kodem dostępna jest dla taryf taryf Easy, Team 7, Team 4 oraz 1_Sekunda
To 2. info ze strony simplusa. Wynikać z tego może, że jak ktoś ma inną (starszą) taryfę to po włączeniu limitu krótkim kodem taryfa zostanie zmieniona.

Swoją drogą jak robi się ten proces to pojawia się info, że taryfa Easy została włączona (czy jakoś tak).

...::: Made for loneliness :::...

 #142108  autor: powiatowy
 16 sty 2007, 22:24
PROMOCJA
Jak podaje st6rona samiswoi.pl
Twój telefon zrywa połączenia? Skorzystaj bezpłatnie z usługi Dostępny Limit!
Rzeczywiście w plusie wszystko się nazywa promocją. Za darmo można sprawdzić ile się ma na koncie :smt005
http://www.samiswoi.pl/u235/navi/31819

[ Komentarz dodany przez: D@rio: 2007-01-16, 22:36 ]
Naucz się cytować posty...
Ostatnio zmieniony 16 sty 2007, 22:35 przez powiatowy, łącznie zmieniany 1 raz.

 #142131  autor: oprych
 16 sty 2007, 22:45
Tylko czekać, aż okaże się, że cały simplus to jedna wielka promocja :lol:

..Serj, i tak pokrzyżowaliśmy ci plany...

 #142251  autor: Cyj4nek
 17 sty 2007, 10:48
Info o możliwości zmiany taryfy również pochodzi z BOK'u...
I u mnie pojawiło się info, ze taryfa Easy została uruchomiona. Faktem jest jednak, że była uruchomiona już wcześniej LoL :mrgreen:

 #142263  autor: Kaczy
 17 sty 2007, 11:28
Cyj4nek pisze:Faktem jest jednak, że była uruchomiona już wcześniej LoL
Na ale gdyby była wcześniej jakaś starsza taryfa to by automatycznie zmieniło na Easy :)

...::: Made for loneliness :::...

 #142414  autor: D@rio
 17 sty 2007, 16:34
ja testowałem kiedyś i nowa platforma współpracuje nawet ze starymi taryfami "Simplus 1-Sekunda", "Team", "Team2", "Team4". Sprawdziłem namacalnie. A więc BOK ma jakieś błędne informacje...

Obrazek