• Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Nokia, w tym serii Lumia oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Nokia, w tym serii Lumia oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.

 #153857  autor: esox
 16 lut 2007, 11:42
castagnet pisze:Ale jest zapis w prawach konsumenta. Nie bądź ograniczony...
i kto tu jest ograniczony informacjami prawnymi.....

castagnet, specjalnie dla ciebie garść informacji /nie tylko dla ciebie/ :mrgreen: :

W przypadku gwarancji, uprawnienia konsumenta są określone w dokumencie gwarancyjnym, zwykle jest to bezpłatna naprawa w wyznaczonym punkcie serwisowym. Jeśli gwarant nie określa po ilu naprawach konsument będzie mógł wymienić towar na nowy – warto się zastanowić, czy warunki gwarancji są dla konsumenta korzystne.

należy więc sprawdzic czy w gwarancji przewidziano możliwość wymiany towaru na nowy, jeśli usterki się powtarzają. Często gwaranci nie przewidują takiej możliwości, co w praktyce oznacza, że dany towar będzie naprawiany po każdorazowym wystąpieniu usterki – być może w nieskończoność, a konsument musi użytkować bubla, bo nie może ani żądać nowego egzemplarza, ani odstąpić od umowy. W takiej sytuacji lepiej jest, nie korzystając z gwarancji, od razu złożyć reklamację do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową.

NOKIA Connecting People NOKIA 808 PureView_64GB & x230 :-)

 #153859  autor: Wąglik
 16 lut 2007, 11:50
esox pisze:
castagnet pisze:Ale jest zapis w prawach konsumenta. Nie bądź ograniczony...
i kto tu jest ograniczony informacjami prawnymi.....

castagnet, specjalnie dla ciebie garść informacji /nie tylko dla ciebie/ :mrgreen: :

W przypadku gwarancji, uprawnienia konsumenta są określone w dokumencie gwarancyjnym, zwykle jest to bezpłatna naprawa w wyznaczonym punkcie serwisowym. Jeśli gwarant nie określa po ilu naprawach konsument będzie mógł wymienić towar na nowy – warto się zastanowić, czy warunki gwarancji są dla konsumenta korzystne.

należy więc sprawdzic czy w gwarancji przewidziano możliwość wymiany towaru na nowy, jeśli usterki się powtarzają. Często gwaranci nie przewidują takiej możliwości, co w praktyce oznacza, że dany towar będzie naprawiany po każdorazowym wystąpieniu usterki – być może w nieskończoność, a konsument musi użytkować bubla, bo nie może ani żądać nowego egzemplarza, ani odstąpić od umowy. W takiej sytuacji lepiej jest, nie korzystając z gwarancji, od razu złożyć reklamację do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową.


UUU... A buuu.... Coś mi mówi, że to moja pierwsza i ostatnia Nokia :/

Birda M08 mam całkiem bez gwarancji kupionego za granicą i używam go od roku bezproblemowo... a funkcje ma takie, że nie jedna Nokia czy SE mogą mu pozazdrościć:)
A 2610 wziąłem w zetafonie, bo nie chciałem na pusto doładowywać... tak mam przynajmniej tel za 1zł... który chyba jednak więcej nie jest wart:(

Krisu6230i: To na pewno było o 2610

 #153865  autor: castagnet
 16 lut 2007, 12:00
esox pisze:W przypadku gwarancji, uprawnienia konsumenta są określone w dokumencie gwarancyjnym, zwykle jest to bezpłatna naprawa w wyznaczonym punkcie serwisowym. Jeśli gwarant nie określa po ilu naprawach konsument będzie mógł wymienić towar na nowy – warto się zastanowić, czy warunki gwarancji są dla konsumenta korzystne.

należy więc sprawdzic czy w gwarancji przewidziano możliwość wymiany towaru na nowy, jeśli usterki się powtarzają. Często gwaranci nie przewidują takiej możliwości, co w praktyce oznacza, że dany towar będzie naprawiany po każdorazowym wystąpieniu usterki – być może w nieskończoność, a konsument musi użytkować bubla, bo nie może ani żądać nowego egzemplarza, ani odstąpić od umowy. W takiej sytuacji lepiej jest, nie korzystając z gwarancji, od razu złożyć reklamację do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową
Co to ma być? Zaprzecz mojej tezie konkretnymi dowodami, np. cytatem z kodeksu czy gwarancji.Bo to co napisałeś to nic konkretnego...

 #153918  autor: esox
 16 lut 2007, 14:51
castagnet pisze:Co to ma być? Zaprzecz mojej tezie konkretnymi dowodami, np. cytatem z kodeksu czy gwarancji.Bo to co napisałeś to nic konkretnego...
w sprawie gwarancji to jet konkretna odpowiedź!

to producent ustala warunki gwarancji, a ty w momencie zakupu sprzetu powiniens sie zapoznac z warunkami gwarancji i czesto podpisem wyrazic akceptacje warunków.

a jeśli chodzi o prawa konsumenta to możesz próbować korzystac z ustawy: Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)


jednak nie ma jednoznacznie okreslone w ustawie, po ilu naprawch produkt ma byc wymieniony! konsumet może domagac sie wymiany na nowy, ale nie koniecznie taka wymiane moze uzyskac.

NOKIA Connecting People NOKIA 808 PureView_64GB & x230 :-)

 #155035  autor: Wąglik
 19 lut 2007, 21:49
No i zaniosłem dziś telefon do serwisu Nokii... ale juz na wejściu mi się tam nie spodobało... NOKIA... wielka bogata firma... A babka, która przyjmowała telefon - z wąsami:) ale to nic:) Mówi, że komp jej sie wiesza i nie może mi wydrukować świstka, że zostawiam telefon...
Następnie, że trzeba przyjść i zorientować się jutro bo mają dziś bardzo dużo telefonów do naprawy... O TO TO JUż MNIE BARDZO ZNIECHęCIłO DO NOKII... Widocznie psują się na potęgę te masowe wytwory molocha komórkowego z Finlandii... światowego potentata w tej dziedzinie... HAHA:P
Ostatecznie dostałem karteczkę z notesu, z potwierdzeniem zostawienia telefonu... mam nadzieje, ze jak jutro tam zajdzie to ktoś (jeśli pracują na zmianę) mnie nie wyśmieje i zapyta co to za świstek... Ale jest pieczątka.. więc jestem dobrej myśli:)

Teraz pozostaje mi nadzieja, że nie skopią bardziej softu i baterię dostanę tą sama co zostawiłem a nie jakąś dwuletnią... i że to moja ostatnia wizyta w tym serwisie...

Oj zaczynam tęsknić za SE T630...

 #155055  autor: Bobb
 19 lut 2007, 22:45
To nie koeniecznie byl Nokiowski serwis, to moglabyc firma swiadczaca dla nich uslugi, tzw. outsourcing. A pani z wasami moze jest dopiero po pierwszej operacji, albo po prostu preferuje srodziemnomorski typ urody. Oprogramowania Ci nie skopia, bo po prostu wgraja nowe...

Allways look at the bright side of life :D

Najlepsze TAPETY w sieci www.tapetki.bo.pl

 #155169  autor: Wąglik
 20 lut 2007, 13:34
Odebrałem telefonik z serwisu.. Wszystko chyba ok.. oprócz włosa pod szkiełkiem na wyświetlaczu... ble... Bo z utratą całej książki telefonicznej i innych wgranych przeze mnie rzeczy się liczyłem...

Może ktoś mi podpowie jak ten telefon rozebrać by usunąć ten włos? Próbowałem otworzyć go bez użycia siły, bo delikatnie toto wyglada... nie chciałbym go połamać:)

 #155210  autor: Bobb
 20 lut 2007, 14:59
A w serwisie nie potrafili tego wlosa wyjac? Czy to wlos z wąsa pani z serwisu czy jakis Twoj znajomy wlos? Jak on sie tam dostal?

Allways look at the bright side of life :D

Najlepsze TAPETY w sieci www.tapetki.bo.pl

 #155219  autor: Wąglik
 20 lut 2007, 15:43
Bobb pisze:A w serwisie nie potrafili tego wlosa wyjac? Czy to wlos z wąsa pani z serwisu czy jakis Twoj znajomy wlos? Jak on sie tam dostal?

Włos zauważyłem dopiero po powrocie do domu.. Włos nie był od pani z wąsem.. tylko chyba od pana w białym fartuszku, który na pierwszy rzut oka sprawił wrażenie, jak by na zapleczu salonu mieli sterylnie czyściutki serwis...

Zapytałem od razu czy nokia produkuje kabel do tego modelu (do połączenia z kompem) Niestety nie:(

 #155271  autor: piwosz
 20 lut 2007, 17:36
dr_martin pisze:
Bobb pisze:A w serwisie nie potrafili tego wlosa wyjac? Czy to wlos z wąsa pani z serwisu czy jakis Twoj znajomy wlos? Jak on sie tam dostal?

Włos zauważyłem dopiero po powrocie do domu.. Włos nie był od pani z wąsem.. tylko chyba od pana w białym fartuszku, który na pierwszy rzut oka sprawił wrażenie, jak by na zapleczu salonu mieli sterylnie czyściutki serwis...
no co komedia :smt005 wlosa pewnie serwisant zostawil pod panelem,ale swoja droga po jakiego grzyba go rozkladali jak chodzilo o wgranie nowego softa? :?:
co włos... :smt005

 #155283  autor: esox
 20 lut 2007, 18:55
piwosz pisze:ale swoja droga po jakiego grzyba go rozkladali jak chodzilo o wgranie nowego softa?
co włos...
to jest standardowa procedura, gdy tel jest w serwisie zawsze jest czyszczony, nawet pod obudowa :mrgreen: /widocznie była ''promocja" i dostał "WŁOCHA" gratis/ najprawdopodobniej to włos nie człowieczka tylko z szczotki serwisowej, :-D

NOKIA Connecting People NOKIA 808 PureView_64GB & x230 :-)

 #155339  autor: Wąglik
 20 lut 2007, 21:01
esox pisze:
piwosz pisze:ale swoja droga po jakiego grzyba go rozkladali jak chodzilo o wgranie nowego softa?
co włos...
to jest standardowa procedura, gdy tel jest w serwisie zawsze jest czyszczony, nawet pod obudowa :mrgreen: /widocznie była ''promocja" i dostał "WŁOCHA" gratis/ najprawdopodobniej to włos nie człowieczka tylko z szczotki serwisowej, :-D
to teraz i ja się dziwię kiego grzyba go otwierali jak telefon ma tydzień i folię na wyświetlaczu (której pan w fartuszku chyba nie zauważył, bo nakleił wielką folię, która jak odrywałem to się bałem by ta oryginalna razem nie poszła). Ale dobra, grunt, że działa i nie ma problemu z obrazkami w MMS-ach... ale ponowne wpisanie całej książki telefonicznej trochę potrwa..:/


Dzięki za wszystkie podpowiedzi w tym poście!!!

 #155429  autor: piwosz
 21 lut 2007, 06:59
dr_martin pisze:ale ponowne wpisanie całej książki telefonicznej trochę potrwa..:/
to nie miales kopii kontaktow na sim?(pamiec telefonu swoja drogą) Jesli nie to powodzenia :twisted:

 #155650  autor: ant55
 21 lut 2007, 19:22
WYSTARCZY PRZYWRÓCIĆ USTAWIENIA FABRYCZNE-MIAŁEM TEN SAM PROBLEM I POMOGŁO

 #155738  autor: Bobb
 21 lut 2007, 23:08
Wybacz, ale to kontaktow nie przywroci na pewno...

Allways look at the bright side of life :D

Najlepsze TAPETY w sieci www.tapetki.bo.pl

 #155759  autor: piwosz
 22 lut 2007, 06:59
Bobb pisze:Wybacz, ale to kontaktow nie przywroci na pewno...
teraz juz nie... :smt005

 #155795  autor: Wąglik
 22 lut 2007, 10:21
kontakty juz przywrócone:) włosa usunąłem przez skutnięcie pare razy w bok telefonu... przesunął się gdzieś poza pole widzenia:)

ant55: szkoda, że nie podpowiedziałes tego wcześniej.. :? Jak by pomogło, to bym miał dalej czysta karte gwarancyjna... ale i tak nie będę go sprzedawał... taki prosty telefon to miła odmiana po tych wszystkich z aparatami, mp3 itp... przynajmniej nie muszę biegać z ładowarką w ręku:)

 #155800  autor: piwosz
 22 lut 2007, 11:05
dr_martin pisze:taki prosty telefon to miła odmiana po tych wszystkich z aparatami, mp3 itp... przynajmniej nie muszę biegać z ładowarką w ręku:)
oj tak ... Masz racje :D dlatego lubie moja 6310i :mrgreen: