DAJ CYNK

Bank Pocztowy kręci bata na przestępców. Pomoże policja

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Wydarzenia

Bank Pocztowy ogłosił nawiązanie współpracy z Komendą Stołeczną Policji. Celem przedsięwzięcia są wspólne działania prewencyjno-edukacyjne, które pomogą pracownikom i klientom rozpoznać próby wyłudzenia i nakierują ich, jak sobie radzić w takich sytuacjach.

Jednym z głównych celów internetowych oszustów jest wyłudzenie, zdobycie poufnych danych, a w konsekwencji kradzież pieniędzy. Nie da się ukryć, że jest to coraz częstsze zjawisko, więc trzeba się przed tym odpowiednio zabezpieczyć. Właśnie dlatego Bank Pocztowy nawiązał współpracę z policją.

Bank Pocztowy będzie walczył z przestępcami

Zainicjowane przez Zarząd Banku Pocztowego wspólnie z Komendą Stołeczną Policji działania prewencyjno-edukacyjne będą przez pół roku przybliżać najnowsze metody działania oszustów. Dokładnie scharakteryzowane zostaną taktyki działania sprawców dokonujących przestępstw, m.in. metodami „na policjanta”, „na listonosza”, „na inwestycje” oraz „na wnuczka”. Prowadzący webinary skupią się także na cyberbezpieczeństwie w sieci oraz na przestępstwach związanych z krajowymi i zagranicznymi środkami płatniczymi.

- Usługi świadczone przez banki na rynku finansowym są obszarem gospodarki, w którym najczęściej pojawiają się próby działań przestępczych, których celem jest bezprawne pozyskanie pieniędzy klientów. Technika i taktyka rozpoznawania, reagowania i zgłaszania przestępstw, w tym oszustw, jednostkom Policji oraz bezzwłoczność działania w tym zakresie są niezwykle ważne w pracy każdego pracownika banku. Często zdarza się, że to właśnie pracownik banku jest pierwszą osobą, z którą kontaktuje się klient uczestniczący jako ofiara lub potencjalna ofiara w zdarzeniu przestępczym. Zdarza się także, że to pracownik banku jest wystawiany na próbę przez oszusta posługującego się np. sfałszowanym dowodem tożsamości czy kartą płatniczą. Podjęta współpraca z Policją będzie przebiegała wielotorowo. Z jednej strony postawimy na wewnętrzne szkolenia poszerzające zakres wiedzy specjalistycznej pracowników Banku, a z drugiej strony będziemy mieć na uwadze edukację społeczeństwa, zwłaszcza seniorów i dzieci co do uświadomienia ryzyk i zagrożeń związanych z działalnością przestępczą skierowaną przeciwko klientom Banku

– mówi Krzysztof Mucha, Zastępca Dyrektora Departamentu Bezpieczeństwa i Ryzyka Operacyjnego w Banku Pocztowym.

W początkowej fazie akcji, pracownicy Banku Pocztowego będą uczestniczyć w spotkaniach z funkcjonariuszami policji z Wydziału Prewencji, którzy przybliżą sposoby rozpoznawania, przeciwdziałania i ścigania przestępstw na rynku finansowym. Z kolei klienci będą mogli skorzystać z licznych webinarów, debat oraz zapoznać się z materiałami informacyjnymi poruszającymi kwestie bezpieczeństwa.

Zobacz: Pekao: Polacy pokochali tę usługę, korzystają tysiące osób dziennie
Zobacz: Alior Bank z nową wersją aplikacji mobilnej. Zobacz, co się zmieniło

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis (Marian Szutiak)

Źródło tekstu: Materiały prasowe oprac. własne