DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #1006773  autor: WellDone
 09 sie 2018, 11:16
Cześć,

Czy posiadacie info, albo przypuszczacie jak wygląda sytuacja priorytetów sieci według taryfy/rodzaju ofetyy (prepaid/postpaid) w naszych rodzimych sieciach?

Ja zauwazylem sporą różnicę w Orange w ofercie postpaid biznes ws nju postpaid. Oczywiście na korzyść tego pierwszego. Służbowy numer działał po prostu lepiej i nie była to kwestia urządzenia.

Jak to wygląda w innych sieciach? Najbardziej zastanawiam się nad Playem czy warto przechodzić z karty na abo dla polepszenia jakości sieci.

Pozdrawiam

Samsung Galaxy S20 - Orange eSim / Plus SIM1 / Play SIM2
Samsung Galaxy S10 - T-Mobile
 #1006775  autor: maniek89
 09 sie 2018, 11:36
Nawet jeśli priorytety są stosowane, żaden operator się do tego nie przyzna. Mając kiedyś ofertę abonamentową i teraz od dawna prepaid, nie zauważyłem żadnej różnicy.
 #1006778  autor: iphoneski
 09 sie 2018, 12:27
Takie praktyki były i bedą stosowane ale nikt nie wie jak to dokładnie w sieciach wygląda. Ale nie są to jakieś kolosalne różnice żeby tylko dlatego brać abonament. Gdzieś kiedyś czytałem o tym i chyba jest tak, że najwyższy priorytet to karty biznesowe, potem abo indywidualne, dalej karta i operatorzy wirtualni na koniec.
 #1006786  autor: WellDone
 09 sie 2018, 13:21
Miałem obok siebie nju z iPhonem 8 i Orange z 5s. Z nju o wiele częściej zdarzało sie, że przy inicjacji połączenia słychać było 3 pyknięcia i rozłączenie. Mizerne transfery typu 500kb/s przy pełnym zasięgu LTE również znacznie częściej pojawiały się na nju. Zamieniałem karty i wynik się pokrywał.

Samsung Galaxy S20 - Orange eSim / Plus SIM1 / Play SIM2
Samsung Galaxy S10 - T-Mobile
 #1006787  autor: myk6414
 09 sie 2018, 13:25
Priorytety są i zawsze będą. Najwyższy mają zawsze pracownicy operatora. Taki przykład - miałem kiedyś taryfę korporacyjna z usługą quality w T-MOBILE. Znajomy, pracownik operatora jakaś zwykłą, ale służbową. Byliśmy na dużej imprezie masowej, ja nie mogłem się nigdzie dodzwonić, on bez problemu.
 #1006822  autor: Remington
 09 sie 2018, 19:43
WellDone pisze:Miałem obok siebie nju z iPhonem 8 i Orange z 5s. Z nju o wiele częściej zdarzało sie, że przy inicjacji połączenia słychać było 3 pyknięcia i rozłączenie. Mizerne transfery typu 500kb/s przy pełnym zasięgu LTE również znacznie częściej pojawiały się na nju. Zamieniałem karty i wynik się pokrywał.
Ja również miałem u siebie podobną konfigurację i nie stwierdziłem żadnych różnic. Może karty miały różne priorytety na konkretne pasma?

Ktoś kiedyś tu pisał, że w Plusie nie ma priorytetów, bo żałowali na ten projekt, ale nie pamiętam już od kogo to pochodziło.
 #1006831  autor: lordbyd
 09 sie 2018, 20:22
Mam codziennie konfigurację Orange abonament duuuża korporacja i nju na kartę.
Nie zauważyłem różnicy w jakości połączeń czy trudności z wybieraniem numerów.
Mając dawniej kartę abonamentową w telefonie dual SIM w slocie tylko 2G miałem kilka razy trudności z zestawieniem połączenia.
Od kiedy dwie karty są w slotach 2G/3G trudności w zestawianiu połączeń nie zanotowałem :)
 #1006835  autor: Pabloeq
 09 sie 2018, 20:40
Nie zauważyłem u siebie różnic między nju a Orange, oba na kartę, transfery powtarzalne 30-40Mbps DL, jakość rozmów OK, nawiązanie/rozłączanie połączeń OK.
 #1006844  autor: WellDone
 09 sie 2018, 22:07
Dzięki wszystkim za relacje.

Dodam, w zasadzie podkreślę, że różnice jakie zaobserwowałem mają miejsce TYLKO w sytuacji gdzie jest duże obciążenie (czytaj Kraków :D). W miejscach gdzie transfery wędrowały po 30-40 Mbps ciężko dopatrzeć się różnicy. Natomiast największy problem był przy połączeniach. Jestem pewien tych zależności bo krzyżowałem telefony/karty.

Samsung Galaxy S20 - Orange eSim / Plus SIM1 / Play SIM2
Samsung Galaxy S10 - T-Mobile
 #1007498  autor: klaudia123
 12 sie 2018, 15:22
Wszędzie 112 ma pierwszeństwo, a dalej? W kartach dla korpo, opy bardziej się starają, a może tylko tam jest prostsza konfiguracja? Możesz dzwonić po końcówce działu np. "1234" zamiast 501 XXX XXX, stworzą podsieć prostszą w obsłudze, a i system bilingowy się nie wyłoży tak szybko, dlatego odczuwasz "że działa"?
Priorytety w dostępie do sieci istnieją i istnieć będą, przy obciążonym nadajniku tego uświadczysz. Jeśli w danym miejscu, sieć ma kartę korpo z nadanym priorytetem, to tylko 112 jest ponad nią. Masz zapisy w umowie indywidualnej, iż op nie gwarantuje zasięgu/jakości, bo teren/pogoda/zakłócenia itd. Jest to tak szeroki zapis, że chyba nic szkodzi na przeszkodzie oferowania biznesom lepszych warunków? A przy obecnej jakości sieci, sporadycznie Cię spotka zonk :D
To takie nasze gdybanie, i nie jest tak iż opy się nie lubią, oni wręcz potrafią mieć łącza (komórki/stacjonarne) u konkurencji, dla zapasu :D

Choć i tak Pan Zenek Koparka Company, potrafi załatwić pół miasta, bo mu jakiś kabel wystawał, więc nie zamartwiajmy się tym. Nie takie wtopy przed nami...
 #1007500  autor: lordbyd
 12 sie 2018, 16:30
W kartach dla korpo, opy bardziej się starają
Czy się bardziej starają? - na pewno przed aneksem umowy na kolejne lata. Chociaż i tu są wyjątki - pewien operator nie był zainteresowany utrzymaniem około 300 numerów :)
Możesz dzwonić po końcówce działu np. "1234" zamiast 501 XXX XXX, stworzą podsieć prostszą w obsłudze
To się nazywa Biznes Grupa w Orange czy Menedżer Sieci Firmowej w T-Mobile. Przyporządkowujesz tam po prostu numer "długi" do numeru "krótkiego".
W dawnych czasach rozmowa nawiązywana "krótkim" numerem była wewnątrz korporacji po prostu tańsza (około 0,60 PLN zamiast powiedzmy 1,20). Ile ja się musiałem natłumaczyć użytkownikom aby wybierać numer w ten sposób a nie prosto z książki telefonicznej. Około 30% osób i tak dzwoniło po "długich" numerach.
Obecnie mając rozmowy "bez limitu" w sieci i poza sieć dezaktywowałem takie rozwiązanie bo nie ma ono najmniejszego sensu - poza przypadkiem gdzie użytkownikowi nie chce się wpisywać numeru, którego nie ma zapisanego w książce :)
system bilingowy się nie wyłoży tak szybko, dlatego odczuwasz "że działa"?
System bilingowy dla dużych korporacji trzeba kontrolować - szczególnie po podpisaniu aneksów bo czasem zdarzają się płatne aktywacje kart SIM, połączenia zagraniczne mające być bezpłatne stają się płatne, itp.
Masz zapisy w umowie indywidualnej, iż op nie gwarantuje zasięgu/jakości, bo teren/pogoda/zakłócenia itd. Jest to tak szeroki zapis, że chyba nic szkodzi na przeszkodzie oferowania biznesom lepszych warunków?
Biznes ma podobne zapisy