• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #587648  autor: kinetiq
 10 paź 2012, 19:49
Witam,
Od roku mam w mieszkaniu neostrade z neofonem (VoIP), poprzedni wlasciciel zrezygnowal z telefonu w tpsa i gdy sie wprowadzilem mialem gniazdko w scianie bez sygnalu. Chcialem odrazu podlaczyc netie, ale powiedziano mi w ichnim callcenter, ze bez aktywacji telefonu w tpsa, netia nie moze wystapic o przeniesienie uslugi, a że aktywacja w tepsie bez wiazania się umowa terminową kosztować miala ok 300zl, zdecydowalem sie na uslugę tepsy jak w temacie. Teraz zbliza się koniec umowy i ponownie zadzwonilem do netii gdzie oslupialy uslyszalem, ze netia nadal nie widzi mnie jako abonenta tepsy, i w zwiazku z tym oni nic nie mogą. Na nic zdaly się moje tlumaczenia, że przecież sąsiadka z przeciwka ma telefon i net z netii, na linii tpsa, że mogę przeslać fakturę - ogólnie zero mozliwości. Kto tu robi tak
naprawdę problem - tepsa (orange?) czy netia? I jak wybrnąć z tej sytuacji.
Aktualnie abo netii ktore by mnie interesowalo jest o 30 kilka pln niższe i robi różnicę.
Będę bardzo wdzięczny za rady.

 #587666  autor: Maniek99
 10 paź 2012, 21:02
Jak się nazywa ta promocja, czasem nie Neo z nielimitowanymi rozmowami?
Bo w samym Neo + Neofon płaciłbyś dodatkowo za kabel, wiec nie wiem jak Ci się to mogło opłacać.

Jeżeli brałeś świeży numer to pewnie jest z zakresu VoIP-owego (nie powiązany z lokalizacją i zaczyna się od 039) i może tu jest problem.

Poza tym dochodzą jeszcze koszty skrosowania linii pod zwykły telefon, przed którymi Netia na pewno będzie się bronić.

 #587706  autor: kinetiq
 10 paź 2012, 22:29
dokladnie, to jest neo 20 mbit + nielimitowane rozmowy, numer zaczyna się od 61 88xxxxx.
Też mi się wydaje, że to po stronie netii jest opór. Problem w tym, że netia odsyła do orange, a orange odpowiada, że oni nie wiedzą (i ich nie obchodzi), dlaczego netia ma problem.
Mam ochotę napisać do UOKiK skargę, i pewnie na tym się skonczy.

 #587711  autor: Maniek99
 10 paź 2012, 22:45
@kinetiq
Najlepiej napisz zapytanie do UKE (skargę też tam lepiej kierować) i wspomnij że masz prawdziwy numer (nie VoIP-owy), mają stosowny formularz na stronie.

Podejrzewam że chodzi właśnie o konieczność skrosowanie linii pod telefon (interwencja na centrali).
W umowach między operatorami może nie być takiej procedury.
Netia ma w cenniku tylko przyłączenia w zakresie LLU.

Gdybyś miał teraz tradycyjny telefon zmiana opa polegałaby tylko przekierowaniu ruchu - jest to tańsze.

Swoją drogą ciekawe jak jest w przypadku kiedy ktoś miał telefon tradycyjny, wziął sobie FanPack-a (czyli przenieśli go na VoIP) i chce przenieść numer. Może się okazać że TP w taki sposób wykorzystuje lukę w umowach międzyoperatorskich, żeby zatrzymać klienta.
Warto zapytać UKE.

A na jakim abo w Netii Ci zależy?
Bo przykładowo odpowiednik NonStop wychodzi korzystniej w TP.

 #587778  autor: Arturos
 11 paź 2012, 14:24
Obawiam się że VOIP nie podlega procesowi WLR wystąp do Netii o przeniesienie numeru w ramach NP, ale też nic pewnego

Pozdrawiam Arturos