• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #519251  autor: MK_
 30 lis 2011, 23:34
Byłem dzisiaj w Rudzie Śląskiej i miałem ogromne problemy z korzystaniem z internetu za pomocą SE K660i. Sprawdziłem na BTSearch i do jednego Noda miałem 400 metrów, do drugiego 600 metrów.

Telefon pokazywał wszystkie kreski zasięgu.

... do momentu aż nie odpaliłem netu w telefonie. Rozmowy działają, SMSy działają, odpalam internet w telefonie, internet chodzi minutę, góra dwie i nagle wszystkie kreski zasięgu znikają, transmisja się zawiesza (z globusa niebieskiego robi się szary), na wyświetlaczu napis Play i tak można sobie do śmierci. Pomaga tylko restart telefonu. Wszelkie próby ręcznego wybrania sieci kończą się komunikatem Brak zasięgu sieci. Dodam, że nie wyświetla się nic w stylu "Tylko alarmowe". Po prostu dalej pisze Play, dalej jest symbol HSDPA, ale radio jest całkowicie unieruchomione. Spotkało mnie to 3 razy z rzędu, w końcu przełączyłem się na 3G Plusa, z którego zostałem natychmiastowo wywalony - Brak dostępu do sieci. Zrobiłem to drugi raz i nawiązałem od razu połączenie z internetem (zawsze mi to pomagało jak pojawiał się ten komunikat). Więc nawiązałem połączenie z internetem zanim wywaliło mnie z 3G Plusa, ale to nie przeszkodziło ponownie mnie z niego wywalić z tym, że wyświetlał się komunikat Brak dostępu do sieci, był symbol przekreślonej słuchawki, ale internet... działał :shock:

Więc tu dwa pytania:
1. Co lub kto jest odpowiedzialne za to, że tak absurdalna rzecz powodująca całkowite unieruchomienie telefonu się dzieje i to przy pełnym zasięgu?
2. Dlaczego internet mi działał mimo że telefon wszystkimi możliwymi środkami sygnalizował mi, że nie mam do Plusa wstępu? (rozmowy i SMSy nie działały, internet owszem)

Telefon w trybie UMTS only, wszystkie sieci 2100MHz miały tam dobry zasięg.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2011, 15:01 przez MK_, łącznie zmieniany 1 raz.

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #519256  autor: kamil4862
 30 lis 2011, 23:55
Już trzecią noc mam tak z Aero2... W dzień jest ok ale w nocy po prostu aż mnie coś zalewa. Z Play problemy były w mojej miejscowości w nocy z niedzieli na poniedziałek (te same objawy co z Aero2). Co chwile sieć się pojawiała i znikała. Na szczęście to ustało ale niestety tylko z Play, bo Aero2 dalej szaleje. Dodam, że oba nadajniki umieszczone są na tym samym kominie.

Obrazek

 #519262  autor: Taczian
 01 gru 2011, 00:31
MK_, mam identyczny problem z zanikaniem zasięgu w SE C702! Podczas przegladania internetu nagle znika całkowicie zasięg. Dzieje się tak co jakiś czas.Pomaga przełączenie typu sieci na 2G i po chwili znowu na 3G. Tak, jakby zawiesiła się obsługa sieci 3G w telefonie. Myślałem, że to tylko mój egzemplarz tak ma. Na roamingu Plusowskim wszystko jest ok.

 #519274  autor: kerim36
 01 gru 2011, 07:58
wyglada na zle ustawiony handover

pozostaje tylko reklamowac

Mapy do fabrycznych nawigacji Opel / Citroen / Peugeot / Renault / Fiat i inne
Pogotowie komputerowe / aktualizacja map GPS
http://www.klos.net.pl

 #519364  autor: joxar1
 01 gru 2011, 15:02
kerim36, ja mam tak samo, ale co ciekawe ten problem na mojej XPERII X1 nie występuje. Coś innego chyba jest na rzeczy...

 #519425  autor: Claudec
 01 gru 2011, 16:59
Kiedy widywałem jeszcze komunikat "Brak dost. do sieci" bez problemu moglem zadzwonić z telefonu, ale smsy już do mnie nie docierały.
Od dawna tego komunikatu nie mam, zgłosiłem swój nr rzecznikowi Play i już jest ok :)
Podobno to nie wina Play, jednak coś zrobili, że nie mam już z tym cyrków (tylko na numerze który zgłosiłem).

 #519428  autor: MK_
 01 gru 2011, 17:08
Od dawna tego komunikatu nie mam, zgłosiłem swój nr rzecznikowi Play i już jest ok :)
Powiedz jak to rozegrałeś.

Bo zgłoszeń to nawet nie ma co pisać, bo niekompetentni bezmózdzy konsultanci napiszą, że nie mają wpływu na Plusa.

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #519611  autor: Claudec
 01 gru 2011, 23:02
No był czas kiedy na forum głośno się zrobiło na temat tego ze Play blokuje dostęp do Plusa.
Chodzi o ten wpis: http://blogplay.pl/2010/03/100-km-bez-z ... -do-plusa/

"Macie takie problemy napiszcie – dokladnie to sprawdzimy. Kto wie, może jest rozwiązanie. Od razu jednak oświadczam- żadnej blokady Wam nie zdejmiemy – bo żadnej blokady nie ma!"

Ja wysłałem email i 2 dni później problem zniknął, od tamtej pory na numerze który zgłosiłem nie widziałem już tego komunikatu.
Natomiast od jakiegoś roku mam drugi numer fresha i tam są problemy.