wtd, pytasz o opinie czyli rozumiem, że wszystkie szczegóły techniczne, dotyczące zarówno parkowania jak i komunikacji miejskiej, zawarte na oficjalnej stronie Mobiletu już znasz i o tym nie trzeba ponownie pisać.
Przy okazji, jak ktoś zainteresowany przeczytał te wszystkie oficjalne informacje to od razu pominie różne głupoty, w rodzaju, że coś nie działa bo zmieniło się telefon.
Pytanie jest o parkowanie, ale przy okazji napiszę jeszcze o komunikacj, może ktoś inny skorzysta.
Parkowanie - rewelacyjna sprawa, parkujesz, kasujesz bilet (na wybrany przez siebie czas lub do końca czasu obowiązywania strefy), wystawiasz za szybę wydrukowaną plakietkę (lub zwykłą kartkę z napisem 'mobilet') i załatwiasz to co masz do załatwienia. Nie interesują cię drobne, ani czas, za który zapłaciłeś.
Jeśli zapłaciłeś na określony czas i musisz go przedłuzyć, to po prostu siedząc w urzędzie czy gdziekolwiek indziej, zdalnie przedłużasz czas parkowania.
Jeśli zapłaciłeś z wyprzedzeniem na dłużej, ale uwinąłeś się znacznie szybciej to wracasz do samochodu i zamykasz swój bilet płacąc za faktyczny czas parkowania, a nie za całość, jak to jest po wrzuceniu monet do parkomatu.
Kolejna sprawa to popsute parkomaty. Nie zwalnia to z zapłaty, trzeba szukać sprawnego parkomatu, szkoda czasu, nie mówiąc, że w międzyczasie można dostać mandat.
Inna sytuacja, głównie w zimie, to problem z monetami. Dwie monety są ciepłe, np. ze spodni. Dwie inne, np. z kurtki są zimne i automat nie chce ich przyjąć, a innych nie ma pod ręką. Z Mobiletem nie ma tego problemu.
Oczywiście, warunkiem poprawności działania usługi jest fakt, że nie jest się w badziewnej sieci, w której minimalny transfer danych w szczycie, w centrum miasta jest problemem.
W Mobilecie jest w tej chwili jedno konto na parkowanie i komunikację, to wielka wygoda. Mimo preferowania jednego z dostępnych środków przemieszczania się, zawsze można skorzystać z tego drugiego.
Bilet w komunikacji kasuje się sprawnie, w moim przypadku to ok. 15 sekund. Jest to wygodne i w moim przypadku tanie, bo bez względu na Mobilet, pakiet na dane mam tak i tak, a kupując bilet u kierowcy jednak zapłacę dodatkowo. Można skasować następny bilet, np. dla osoby towarzyszącej, ale to zajmuje kolejny czas.
Trzeba o tym pamiętać czytając doniesienia prasowe o kontrolerach szarpiących emerytki, którze zapominając okularów nie mogły na czas wygrzebać z torebki biletu do skasowania

Poza tym, jak ktoś jeździ samochodem i rzadziej korzysta z komunikacji i z zasady nie ma biletów, to taka możliwość zapłaty jest właśnie zaletą. Jeśli trzeba gdzieś akurat podjechać, to nie ma problemu z szukaniem i kupowaniem. Nie ma również problemu z bramkami metra, ale kto chce to o tym już dawno wie, a reszta pisze głupoty.
Na koniec wspomnę, że w ustawieniach mamy wybrany domyślny samochód i region komunikacji. Jeśli bierzemy drugi samochód, to trzeba pamiętać aby to jego ustawić do parkowania (przed skasowaniem aplikacja nam wyświetla podsumowanie, więc jak zapomnimy to można oczywiście wrócić i to skorygować).
Podobnie z komunikacją. Jak pojadę do W-wy to muszę zmienić region aby pojawiły mi się bilety dostępne dla nowego regionu.
Przy okazji, nawet jak nie ruszamy się z naszego miasta, a w międzyczasie pojawiły się nowe strefy/bilety to aplikacja wyświetli komunikat, że w naszym regionie usługa nie działa. Nie ma co panikować, tylko w opcjach ustawienia regionu dokonać aktualizacji.
Każda sieć ma plusy i minusy, chodzi o to, żeby te plusy nie przesłoniły minusów...