• Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #485567  autor: blademar
 29 cze 2011, 13:48
Witam,
mam taki problem, przy opisie posłużę się informacjami ze zgłoszenia.

KRÓTKI OPIS PROBLEMU:
Osoby z sieci PLUS nie mogą się do mnie dodzwonić, słyszą komunikat przytoczony wyżej, natomiast ja mogę dodzwonić się do każdej sieci. Tak jest od dnia aktywacji. Początek mojego numeru w PLAY to 534.

TROCHĘ SZCZEGÓŁÓW:
:arrow: Data lub okres występowania problemu: problem zauważony 23.06.2011 ale występuje od dnia 08.06.2011, czyli chwili zakupu karty SIM
:arrow: Czy problem dotyczy połączeń od jednej osoby czy od różnych osób?
**Od różnych osób z sieci PLUS, (testowałem też dla sieci PLAY, T-Mobile, HEYA - dla tych działa prawidłowo)
:arrow: Częstotliwość problemu (rzadko / często / wszystkie połączenia)?
**Wszystkie połączenia
:arrow: Miasto, w którym wystąpił problem: Wrocław ( i raczej wątpię żeby miejscowość miała tu jakiś wpływ)
:arrow: Ulica, przy której wystąpił problem: Legnicka, Strzegomska (gdzie bym nie był)
:arrow: Czy był zasięg u abonenta odbierającego (ile kresek, zasięg 2G czy 3G)?
**Zasięg był cały, testowane dla 2G i 3G - bez zmian, brak połączenia
:arrow: Czy w innych lokalizacjach problem też występuje (jeśli tak, to gdzie)?
**Milicz
:arrow: Model telefonu: Nokia E51
:arrow: Jakie komunikaty słychać w słuchawce (u osoby inicjującej połączenie)?
**"Wybrany numer jest niedostępny"
:arrow: Czy po przełożeniu karty SIM do innego aparatu problem występuje (tak / nie / brak próby)?
**Tak
:arrow: Od kiedy do kiedy występował problem (dni w formacie dd-mm-rrrr): od aktywacji czyli 08.06.2011 do chwili obecnej

-----------

Czy wiadomo kiedy to zostanie naprawione i jaka rekompensata mi przysługuje za okres w którym osoby z sieci PLUS próbowały się ze mną skontaktować a nie mogły.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 16:35 przez blademar, łącznie zmieniany 4 razy.

 #485572  autor: neoptb
 29 cze 2011, 14:07
blademar pisze:Osoby z sieci PLUS nie mogą się do mnie dodzwonić, słyszą komunikat przytoczony wyżej,
Nie napisałeś treści komunikatu...
blademar pisze:Czy wiadomo kiedy to zostanie naprawione
Pytaj operatora
blademar pisze:jaka rekompensata mi przysługuje za okres w którym osoby z sieci PLUS próbowały się ze mną skontaktować a nie mogły.
Możesz wnioskować o obniżenie wysokości abonentu za dany okres w którym wystąpiłą usterka. Oczywiście w drodze postepowania reklamacyjnego.

żyj i pozwól żyć.
P.S. Pomogłem? To kup mi piwo :)

 #485573  autor: mkowalski
 29 cze 2011, 14:12
neoptb pisze:Nie napisałeś treści komunikatu...
Napisał:
blademar pisze:"Wybrany numer jest niedostępny"
blademar pisze:Czy wiadomo kiedy to zostanie naprawione i jaka rekompensata mi przysługuje za okres w którym osoby z sieci PLUS próbowały się ze mną skontaktować a nie mogły.
Czas nie jest konkretnie określony - nie złożyłeś oficjalnej reklamacji, więc nie obowiązują żadne terminy. Pewnie dostaniesz 30 minut jako rekompensatę, na nic więcej nie masz co liczyć.

 #485575  autor: blademar
 29 cze 2011, 14:13
neoptb pisze:Nie napisałeś treści komunikatu...
jest napisane, ale powtórzę: "Wybrany numer jest niedostępny"

A jeżeli chodzi o rekompensatę, to mam kartę PLAY FRESH, więc o co mogę w takim wypadku wnioskować?

 #485588  autor: mkowalski
 29 cze 2011, 14:32
blademar pisze:A jeżeli chodzi o rekompensatę, to mam kartę PLAY FRESH, więc o co mogę w takim wypadku wnioskować?
Po pierwsze, musiałbyś złożyć reklamację, a nie zwykłe zgłoszenie techniczne. Po drugie, aby należała się rekompensata, musiałbyś z tytułu awarii ponieść wymierne straty - jesteś w stanie to udokumentować?

 #485591  autor: neoptb
 29 cze 2011, 14:34
Zarejestruj karte najpierw aby móc w ogóle złożyć reklamację. Możesz wnioskować o dodatkowe zasilenie konta z tytułu nie mozliwości odbierania połaczeń. Operator jakoś się do tego ustosunkuje na pewno. Czas rozpatrzenia reklamacji to 30 dni.

Co do komunikatu, to może telefon gubi Ci zasięg i karta się wylogowuje. To jest tylko przypuszczenie. Drugą mozliwością jest uszkodzona karta sim, a trzecią błąd po stronie operatora.

żyj i pozwól żyć.
P.S. Pomogłem? To kup mi piwo :)

 #485595  autor: mkowalski
 29 cze 2011, 14:37
neoptb pisze:Drugą mozliwością jest uszkodzona karta sim
Z technicznego punktu widzenia uszkodzenie karty SIM nie może mieć wpływu na odbieranie połączeń od danego operatora. Telefon nawet nie wie, z jakiej sieci jest do niego wykonywane połączenie.

Ja wiem, że BOK na każdą awarię radzi wymienić kartę SIM, ale naprawdę czasem to po prostu nie ma sensu.

 #485607  autor: blademar
 29 cze 2011, 14:51
neoptb pisze:Zarejestruj karte najpierw aby móc w ogóle złożyć reklamację.
Karta została zarejestrowana dzień po kupnie.

To teraz rozumiem mam złożyć papier z reklamacją i wnioskiem o rekompensatę w salonie PLAYa,
mkowalski pisze:aby należała się rekompensata, musiałbyś z tytułu awarii ponieść wymierne straty - jesteś w stanie to udokumentować?
nie jestem w stanie nic takiego udokumentować, a jeżeli nie rekompensata to o co mogę wnioskować?

 #485610  autor: neoptb
 29 cze 2011, 14:54
Każdy opoerator ma regulamin świadczenia usług + regulamin danej taryfy. Zapoznaj się z nimi i wtedy odnieś się w piśmie reklamacyjnym do tego. Jeśli jakieś punkty tych regulaminów zostały złamane to wtedy można wnioskować o tą rekompensate.

żyj i pozwól żyć.
P.S. Pomogłem? To kup mi piwo :)

 #485613  autor: mkowalski
 29 cze 2011, 14:59
blademar pisze:To teraz rozumiem mam złożyć papier z reklamacją i wnioskiem o rekompensatę w salonie PLAYa,
Możesz to też zrobić mailowo. Ważne aby zaznaczyć, że jest to reklamacja i podać wszystkie swoje dane w celu weryfikacji.
blademar pisze:nie jestem w stanie nic takiego udokumentować, a jeżeli nie rekompensata to o co mogę wnioskować?
Możesz w piśmie wspomnieć o jakiejś "nawiązce", ale nie będzie to dla operatora zobowiązujące. Przede wszystkim zależy Ci chyba na zlikwidowaniu problemu, tak?

 #485626  autor: blademar
 29 cze 2011, 15:24
Oczywiście że chce w końcu mieć normalny telefon z którego mogę dzwonić i na który może każdy zadzwonić.

Wyciągnąłem kilka paragrafów z ich regulaminu.

To na przykład może być powód reklamacji:
§ 4. Pkt 8. Usługi Telekomunikacyjne świadczone są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
a to uzasadnienie mojego wniosku:
§ 5. Pkt 1. Operator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi Telekomunikacyjnej, chyba że jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło wskutek siły wyższej, winy Użytkownika lub nieprzestrzegania przez Użytkownika postanowień Regulaminu, Umowy lub wymagań związanych z Ofertami Promocyjnymi.
A to dlaczego wnioskuję i dlaczego chcę rekompensaty chociażby w darmowych minutach:
§ 8. Pkt 1. Użytkownik może złożyć reklamację w sprawie niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy pisemnie na adres korespondencyjny Operatora, telefonicznie za pośrednictwem OK, pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem strony internetowej Operatora.
§ 5. Pkt 6. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu poszczególnych Usług Telekomunikacyjnych dostępnych dla Użytkowników, Użytkownikowi przysługuje odszkodowanie w formie kary umownej w wysokości 1/60 średniego Zużycia dotyczącego tych usług z 3 ostatnich miesięcy kalendarzowych od daty wniesienia reklamacji, a w przypadku, gdy Użytkownik pozostaje stroną Umowy krócej niż 3 miesiące – średniego Zużycia z okresu, w jakim Użytkownik pozostaje stroną Umowy, za każde kolejne rozpoczęte 24 godziny przerwy.

Jak myślicie, może to przejść?:)

 #485656  autor: mkowalski
 29 cze 2011, 16:50
blademar pisze:Operator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi Telekomunikacyjnej, chyba że jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło wskutek siły wyższej
Odpowiedzą, że problem był po stronie Plusa, bo to w końcu ich użytkownicy nie mogą do Ciebie dzwonić.
blademar pisze:Za każdy dzień przerwy w świadczeniu poszczególnych Usług Telekomunikacyjnych dostępnych dla Użytkowników, Użytkownikowi przysługuje odszkodowanie
Powołanie się na ten punkt na pewno nie przejdzie, bo usługa generalnie jest Tobie świadczona.

Fakt, abonenci Plusa nie mogą do Ciebie dzwonić, ale Ty już do nich możesz - gdybyś przyjął taką linię argumentacji, mógłbyś prosić o zwrot kosztów połączeń z numerami Plusa.

 #485658  autor: blademar
 29 cze 2011, 16:56
mkowalski pisze:Odpowiedzą, że problem był po stronie Plusa, bo to w końcu ich użytkownicy nie mogą do Ciebie dzwonić.
Dzwoniłem do nich i pani powiedziała mi że to jest awaria z nowymi numerami 534* o której oni wiedzą i ją usuwają, i albo mogę czekać albo iść do punktu Playa i wymienić numer na inny za darmo. Czyli raczej nie mogą czegoś takiego powiedzieć, że to po stronie PLUSA.

-------------------------------------
Marek

 #485662  autor: mkowalski
 29 cze 2011, 17:24
blademar pisze:Czyli raczej nie mogą czegoś takiego powiedzieć, że to po stronie PLUSA.
Zdziwiłbyś się, jakie durne wyjaśnienia potrafią pisać operatorzy - nie mówię tu teraz o żadnym konkretnym, bo wszyscy są tak samo niechętnie nastawieni do rozpatrywania reklamacji.

W każdym razie, skoro w BOK już Ci powiedzieli jak wygląda sytuacja, to sam decyduj co dalej z tym robić.

 #485777  autor: margeo
 30 cze 2011, 08:34
Przedwczoraj kilka osób mających ustawiony ręcznie zasięg plusa (w play) nie mogło się dodzwonić do innych użytkowników play - także mających ustawniony zasięg plusa (w tym ja). Komunikat był podobny tyle, że w Poznaniu i Swarzędzu (aglomeracja), a numery 790xxxyyy, więc nie tylko 534

**********************
POZDRAWIAM!