• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #389280  autor: muchakk
 22 lut 2010, 22:16
Hello,


może mi ktoś powiedzieć co ma na celu przeprowadzana w chwili obecnej (już od około 8 dni) rekonfiguracja sieci? Większa przepustowość czy jaki grzyb? Przez od około 8 dni nie mogę korzystać w pełni z telefonu.... o Play Online szkoda w ogóle mówić(nie działa)

Pozdr.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2010, 22:23 przez muchakk, łącznie zmieniany 1 raz.

 #389281  autor: ms93
 22 lut 2010, 22:22
Chyba chodzi o wydajnosc. W Sosnowcu zrobili osobny RNC w sieci 3G, wczesniej byl taki sam jak Katowice i okolica. Moze teraz Play Online wieczorami tez bedzie dzialac z predkoscia 1Mbit/s, a nie mniejsza.

 #389314  autor: kerim36
 23 lut 2010, 07:36
muchakk,

ogolnie ma na celu poprawienie jakosci i przepustowosci - jak wyjdzie, czas pokaze

Mapy do fabrycznych nawigacji Opel / Citroen / Peugeot / Renault / Fiat i inne
Pogotowie komputerowe / aktualizacja map GPS
http://www.klos.net.pl

 #389316  autor: Prezesek
 23 lut 2010, 07:55
ms93 Mnie Play online działało z prędkością 1 Mbit/s w ciągu dnia, w nocy, az do czasu wprowadzenia stanu darmowego....

 #389328  autor: Patryk_
 23 lut 2010, 09:23
ms93 pisze:Chyba chodzi o wydajnosc. W Sosnowcu zrobili osobny RNC w sieci 3G, wczesniej byl taki sam jak Katowice i okolica
Raczej tylko przepięli stacje do RNC 22 (albo z 22 na 21) ;)
Tak na marginesie - te dwa kontrolery RNC obsługują obszar od Opola aż po Rzeszów,w tym całe woj.śląskie,małopolskie i część podkarpackiego wraz ze stolic województwa.

 #389387  autor: Marens
 23 lut 2010, 15:38
Obserwują te prace optymalizacyjne i ręce opadają.
:arrow: Telefon siedzi w 2G, transmisja danych też leci w 2G. Jest gorzej niż w Erze, która przerzuca do 3G na czas transmisji.
:arrow: Mam wrażenie, że część stacji ma skręconą moc.
:arrow: Play Online działa gorzej niż EDGE
Obrazek
Prezesek pisze:Mnie Play online działało z prędkością 1 Mbit/s w ciągu dnia, w nocy, az do czasu wprowadzenia stanu darmowego....
Mi właśnie też działało bardzo dobrze.

 #389401  autor: muchakk
 23 lut 2010, 17:05
:arrow: Mam wrażenie, że część stacji ma skręconą moc.

Mam takie same wrażenie, w chwili obecnej nie mam 3g, a nawet gsm-a Playa.... Pakiety play online w fonach sie marnują, nie mówiąc juz o tym, że PLAY ONLINE w ogóle nie działa.

Pozdr.

 #389430  autor: kerim36
 23 lut 2010, 18:06
Marens, muchakk,
nie pozostaje nic innego jak reklamowac z oczekiwaniem na rekompensate w postaci zwrotu kosztu za pakiety, z ktorych nie mozna skorzystac z winy operatora

Mapy do fabrycznych nawigacji Opel / Citroen / Peugeot / Renault / Fiat i inne
Pogotowie komputerowe / aktualizacja map GPS
http://www.klos.net.pl

 #389432  autor: muchakk
 23 lut 2010, 18:10
Złożyłem reklamacje z kilku usług, jedna z odpowiedzi:

"Rozwiązanie: Zgodnie ze zgłoszeniem Klienta sprawa została dokładnie zweryfikowana. Uprzejmie informujemy, iż aktualnie połączenia są zestawiane poprawnie, od strony sieci nie stwierdzono nieprawidłowości. Obecnie Klient poprawnie wykonuje połączenia. Dziękujemy za zgłoszenie. "

Pozdr.

 #389434  autor: kerim36
 23 lut 2010, 18:12
muchakk,

fajnie, tylko innego pomyslu raczej nie ma - ewentualnie w ostatecznosci pozostaje UKE

Mapy do fabrycznych nawigacji Opel / Citroen / Peugeot / Renault / Fiat i inne
Pogotowie komputerowe / aktualizacja map GPS
http://www.klos.net.pl

 #389448  autor: Marens
 23 lut 2010, 19:39
nie pozostaje nic innego jak reklamowac z oczekiwaniem na rekompensate w postaci zwrotu kosztu za pakiety, z ktorych nie mozna skorzystac z winy operatora
To odpiszą, że nie gwarantują zasięgu w miejscu, w którym chcesz korzystać z ich usług.
(w domyśle: Ciesz się, że w ogóle działa!). Już nie powiem, co sądzę o punkcie styku wRodzinie. To jest karygodne i tym UKE powinno się zająć.

 #389528  autor: Pawrzes
 24 lut 2010, 00:56
www.gsm.biz.pl pisze:( wł ) P4 zwiększa wielkość opłaty za wykorzystanie infrastruktury Polkomtela, bo ... wykorzystuje ją w większym zakresie ! Z nieoficjalnych informacji, które udało się nam uzyskać wynika, iż wartość opłat z tytułu roamingu krajowego zwiekszyła się o ok. 20 % względem III kwartału 2009 roku. Dlaczego ? Ano dlatego, że z jednej strony parametry jakościowe i ilość składanych przez klientów reklamacji, związanych ze zrywaniem połączeń, a z drugiej strony kontrola jakości sieci, realizowana przez UKE - spowodowały, iż P4 zoptymalizował sieć. Przede wszystkim poprzez opuszczenie tilt anten w swoich stacjach bazowych, jednocześnie zmniejszając pokrycie obszaru własnym sygnałem sieci. W zakresie niebagatelnym, co oznacza, że było naprawdę źle. Oczywiście, jak najbardziej popieramy takie zachowanie operatora, wszak mocno krytykowaliśmy "przestrzelenie" tilt stacji, które rozsiewały sygnał na długie kilometry, często bez zachowania odpowiednich parametrów jakościowych, co przekładało się na brak stabilności w połączeniach. Zgodnie z przysłowiem: "kij ma jednak dwa końce". Bardzo wielu klientów, mając na wyświetlaczu sygnał 3G, decydowała się na zakup oferty Play Online. W momencie, kiedy sprowadzono jakość sieci do logicznych wartości - w niemałym procencie klienci ofert Play Online sygnał 3G potracili. Mało tego, jak zaznaczają w nadsyłanych pod nasz adres mailach - z Biura Obsługi Klienta otrzymują często informacje, iż rozszerzenie zasięgu sieci na obszary, w których zamieszkują na razie nie jest planowane. I ... mamy pat ! na styku klient - operator i to w wymiernym zakresie. Klientom nie postaje nic innego, jak reklamować usługę do skutku, bo przecież za nią płacą, a skorzystać nie mogą, po drugiej stronie barykady stoją grupy radiowców, którzy drugi raz w kierunku zepsucia sieci nie pójdą. Całości sprawy większego znaczenia dodaje fakt, iż budowa sieci w P4 od początku roku praktycznie stanęła. I to nie dlatego, że brakuje woli budowania. Przyczyny są conajmniej dwie: uporczywie przedłużająca się zima, która znacznie blokuje budowy stacji oraz ogromne braki w zespołach radiowych P4. Radiowcy wreszcie zajęli się optymalizacją sieci, ale ... tym samym zawiesili prace planistyczne i kontakty w terenie, więc wszystko idzie, "jak po grudzie". Wypadałoby wzmocnić zespoły planowania i optymalizacji sieci, ale to przecież pieniądze, więc ... metodą "spróbujemy przeczekać" pogłębia się inwestycyjny chaos. Ze swojej strony apelujemy, aby za wszelką cenę utrzymać jakość sieci, jednocześnie w szczególnie sumienny sposób monitorować lokalizacje nadchodzących reklamacji i faktury od Polkomtela, które zawierają informacje, w którym miejscu klient z sieci operatora korzystał, a kiedy nadejdą sprzyjające warunki znacząco przyśpieszyć dynamikę rozwoju własnej sieci. To jedyny sposób na osiągnięcie logicznego finału, czego - mamy nadzieję - osoby odpowiedzialne w cytowanej telekomunikacyjnej Spółce są świadome

Pozdrawiam

 #389534  autor: kerim36
 24 lut 2010, 07:23
Pawrzes pisze: P4 zoptymalizował sieć. Przede wszystkim poprzez opuszczenie tilt anten w swoich stacjach bazowych, jednocześnie zmniejszając pokrycie obszaru własnym sygnałem sieci.
w pewnym sensie jest to odpowiedz na skurczenie sie zasiegu u mnie w domu, ale jesli ma tak pozostac to ja bede siedzial nadal na Plusie

Mapy do fabrycznych nawigacji Opel / Citroen / Peugeot / Renault / Fiat i inne
Pogotowie komputerowe / aktualizacja map GPS
http://www.klos.net.pl

 #389567  autor: Marens
 24 lut 2010, 13:08
Więc wszystko jasne dlaczego mam -101dBm a telefon siedzi w 2G.
Mogli już zostawić tak jak było, bo przynajmniej jakoś to działało.
Teraz pod pozorem poprawy jakości tą jakość obniżają.
Gdyby grali fair to sieć od początku funkcjonowałaby optymalnie.
Tak to nałapali klientów i teraz im zrobili kuku ciesząc się, że mają umowy terminowe.

 #389612  autor: krzykos
 24 lut 2010, 16:48
Zgadza się - w moich okolicach od około tygodnia jest dokładnie to samo - spadł zasięg - telefony bardzo często chodzą po sieci Plusa - gdzie jeszcze ze 3 tygodnie temu był fuul zasięg Play-a - oczywiście pomijam już opisywany fakt, ze karta jest trzymana jak najdłużej w sieci macierzystej i nie pozwala się jej logować do plusa - dopiero za 4-5 razem jest wpuszczana w sieć "partnera" roamingowego... ale już mam ustawione telefony na stałe w plusie - bo inaczej nie dało się w ogóle do mnie dodzwonić... wiec wszystko się potwierdza...

 #389849  autor: Szalony
 25 lut 2010, 19:36
U mnie zadnych zmian nie zauwazylem , w gsm jest w miare ok za to w 3G tragedia - parametr ECNO jest tragiczny od poczatku Play u mnie czyli od czerwca 2008 - przy poziomie sygnalu - 50-90dBm jest na poziomie okolo 10-12 i slabiej :shock: - w trybie podwojnym zamiast w 3G sie telefon-modem trzymac to na 2G siedzi ( lub co chwila skacze 2-3G) :-D , dla porownania W3 ten parametr przy tym sygnale wynosi 2-4 i to jest prawidlowo a w Play tragedia :?

Era Aleksandrow Lodzki - czesc miasta zasieg zenujacy w budynkach byl przez 10lat - http://szalony2007.republika.pl/era.png . Teraz jest tak - http://img163.imageshack.us/img163/5237 ... ot0100.png Wkoncu :) Widac roznice :)

 #389852  autor: ciuchcia
 25 lut 2010, 19:53
potwierdzam problemy na terenie gdanska .. telefon czesto przerzuca sie na 2g i na plusa ... zaobserwowane przy politechnice, Oliwa, Nowy port, zaspa ... Czasem przechodzi tez na plusa.

wczesniej dzialalo az milo

 #389974  autor: muchakk
 26 lut 2010, 11:34
Dostałem drugą odpowiedź w mojej sprawie, widać umowa ma dla nich znaczenie:

"Uprzejmie informujemy, iż w podanej lokalizacji trwają prace transmisyjne. W związku z zaistniałą sytuacją proponujemy rekompensatę w postaci pakietu 20 minut do wszystkich sieci do wykorzystania w ciągu 30 dni. W celu aktywowania pakietu prosimy o powołanie się na powyższy numer zgłoszenia. Po nieudanej próbie kontaktu telefonicznego, do Klienta wysłano sms'a o treści: " Witamy, informujemy, ze zgloszenie o nr 15260*** zostalo rozwiazane aby zapoznac sie z jego trescia prosimy o kontakt pod nr 48790500500 lub *500. " "

Pakiet się przyda, ale mam nadzieję, że te problemy szybko zostaną rozwiązane :/