• Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #340134  autor: ramelof
 09 cze 2009, 20:06
Witam,

Sprzedalem telefon. Po paru dniach kupiec sie odezwał twierdzćc ze imei sie nie zagadza.

Nie zgadzają sie ostatnie dwie cyfry reszta jest ok.

Telefon zostal kupiony w salonie orange (branderowany).

Czy wie ktoś czemu się to nie zgadza, bo ja nie zmieniałem, a jestem pierwszy włascicel.

Telefon to sony ericsson k800.

Czy włascicielom takiego telefonu tez to sie nie zgadza?

 #340137  autor: Klusek
 09 cze 2009, 20:21
Nie zgadza się w którym miejscu? Na umowie czy na pudełku? Czy może w jeszcze jakimś innym miejscu? Jeżeli nie zgadza się z numerem na pudełku to bardzo możliwe jest, że w salonie przy sprzedaży pomerdały się sprzedawcy pudełka.
A sprawdzałeś przed sprzedażą czy IMEI są zgodne? Może kupujący próbuje Cię wkręcić (tacy też się zdarzają).

Obrazek
Obrazek

 #340138  autor: ramelof
 09 cze 2009, 20:25
No wiesz pytam tylko z ciekawości.

Bo raptem po 5 dniach się soft wysypał telefon zasięg gubił i wogle nie łapał na żadnej karcie.

Teraz wyskoczył z tym Imei tylko nie napisał gdzie się nie zgadza.

Kupiec był osobiście wsadził przy mnie karte, zadzwonił do kogoś i wszystko działało - za wyjątkiem tego, że za pierwszym razem nie wykrył sima ale był nie do końca wsadzony.

Ja ten telefon używałem ponad rok i żadnego problemu nie było, a jakoś nie wierze w przypdaki, że telefon padł. No chyba, że ktoś najipierw grzebie, a potem czyta instrukcje.

Zwrotu nie przyjme. Chyba każdy by mi przyznał racje. Widział co brał.

 #340142  autor: Klusek
 09 cze 2009, 20:38
Dopytaj się więcej szczegółów, co i gdzie się nie zgadza i w jakich okolicznościach telefon przestał działać. Niestety możliwe jest, że kupujący sam coś zepsuł i teraz próbuje odzyskać pieniądze udając, że coś nie tak jest z IMEI.
Skoro kupiłeś telefon w salonie i nic przy nim nie grzebałeś to nie widzę powodów dla, których IMEI miałby się nie zgadzać. Mógłby się nie zgadzać jedynie w przypadku pomylenia pudełek, ale to na pewnie nie spowodowało by awarii telefonu ;)

Obrazek
Obrazek

 #340146  autor: ramelof
 09 cze 2009, 20:41
Skopiuje sobie znowu bezczelnie wypwiedz z dobrych progamów, bo tam też poruszam ten temat.

Doszłem do następujących wnisków

Taka sprawa mi się nasuwa. Imei ma 15 cyfr. Ja w swoim HTC Kaiser mam Imei ok tylko po tych 15 cyfrach mam jeszcze 02. Zgaduje, że to mu może nie pasować. Co to jest to 02. Bo znalzłem równanie do sprawdzania imei http://www.gsmcenter.pl/pg.php?tid=239 i o tych dwóch nie ma nic mowy.

 #340162  autor: vinc
 09 cze 2009, 21:57
Normalne, że IMEI to 15 cyfr. Jeśli coś jest nie tak to osoba, która zakupiła telefon robi coś źle. Wobec tego dowiedz się. Natomiast błąd pracownika Orange nie wchodzi w grę, ponieważ IMEI jest kontrolowanie poprzez skanowanie kodu. Najwyżej co może zajść to pomyłka podczas wpisywania na kartę gwarancyjną lub sprzedaż telefonu w innym pudełku.

Obrazek

 #340220  autor: Orfi
 10 cze 2009, 12:57
Rozumiem, że telefon był abonamentowy? Jeżeli tak,to na umowie powinien być zapisany IMEI telefonu. Sprawdź jaki jest i jeśli kupiec będzie chciał porównać, to prześlij to sms czy mailem. Jak są zgodne,to nie ma o czym mówić i kupiec zwyczajnie Cię naciąga.

Orfi

 #340228  autor: Soulfly
 10 cze 2009, 13:54
Wpisz w telefon *#06# i wyskoczy Ci prawidlowy imei

Prawda jest jak d@@a-każdy ma swoją