• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #325784  autor: 3m
 27 mar 2009, 09:24
Koleżanka do nowej aktywacji zakupiła pakiet 2000 minut do 5 numerów. Otrzymała informację sms-em o aktywowanym pakiecie. Sprawdziła stan minut pod 602963 i było 967 minut do 5 numerów i 83 minuty uniwersalne. Po kilku dniach rozmów z tymi 5 numerami sprawdziła ponownie i okazało się, że wszystkie rozmowy zeszł z puli uniwersalnej! Era to beznadziejna sieć. 9 miesiecy temu miałem podobny problem i przez 9 miesiecy nikt nie ruszył przysłowiowych czterech liter, by to naprawić. Albo jest to sposób, żeby jeszcze bardziej wydoić przez pierwsze dni niczego nie świadomego klienta, albo totalna "zlewka". Będę opisywał dalsze postępowanie Ery w tej sprawie.

 #325786  autor: Rezo
 27 mar 2009, 09:45
jedyna rada - trzeba dokładnie wczytywać się w regulaminy. Z tego co pamiętam to jednak taki pakiet powinien być wykorzystywany przed minutami z abonamentu. Warto wyjasnić sprawę pod 602900. Sam pracuje jako konsultant ery i nie polecam nikomu nabierać się na te wielkie pakiety minut. Często bywa tak że np pakiet 2000 minut do ery przyznany przy przedłużeniu umowy jest wykorzystywany po wykorzystaniu minut z abonamentu i klienci którzy mało dzwonią, bardzo często nie mają szans go wykorzystać

Jeśli pomogłem kliknij "pomógł" ;)
UnixStorm.org - stabilny hosting WWW

 #325787  autor: nemo2009
 27 mar 2009, 09:49
Trzeba było czytać regulamin,przed podpisaniem umowy.Te 2000 minut będzie schodzić dopiero po wykorzystaniu tych uniwersalnych.W innych sieciach też tak było,albo jeszcze jest.Na tym polega ta magia{2000 min.}. :-D

"Nigdy nie dyskutuj z idiotą,najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu,a póżniej pokona doświadczeniem"

 #325790  autor: 3m
 27 mar 2009, 10:04
Kolejność wykorzystywania minut i SMS-ów wliczonych w Abonament oraz dostępnych w usługach promocyjnych dla taryf Nowa Era:
1) Weekendy 2000
2) Wybrana osoba 2000
3) 5 wybranych osób 2000
4) Weekendy 200
5) Wybrana osoba 200
6) 5 wybranych osób 200
7) Wieczory i weekendy 200
8) Era i stacjonarne 35 lub Era i stacjonarne 70
9) SMS-y i MMS-y (w usłudze promocyjnej)
10) Niewykorzystane Minuty i SMS-y wliczone w Abonament przeniesione z poprzedniego Cyklu rozliczeniowego
11) Minuty i SMS-y wliczone w Abonament
Minuty dostępne w usługach promocyjnych

[ Dodano: 2009-03-27, 10:10 ]
Właśnie o to i chodzi, ze era oszukuje, bo jej regulamin zakłada kolejność rozliczani minut załączoną powyżej. Ja w mojej sprawie interweniowałem 9 m-cy temu i od tego czasu 2000 minut naliczane jest przed uniwersalnymi. Ale jak ktoś nie interweniuje, to Era z tym nic nie zrobi.

 #325792  autor: kszyh2404
 27 mar 2009, 10:14
hmm to w takim razie w jakiej kolejności przy przedłuzeniu umowy i skorzystaniu z usługi "era numer stacjonarny" w promocji za 5 zł (w wyższym abo za free) rozliczane jest te 1000 minut? też najpierw schodzą te wliczone w abonament?

 #325793  autor: 3m
 27 mar 2009, 10:16
Z tego co wiem 1000 minut jest zależne od strefy,w ktorej sie znajdujesz i słyszysz syngał, że dzownisz z tej strefy...

 #325795  autor: Rezo
 27 mar 2009, 10:18
3m masz rację. Sprawdziłem w moich notatkach. Podana przez ciebie kolejność jest prawidłowa. Trzeba reklamację złożyć

Jeśli pomogłem kliknij "pomógł" ;)
UnixStorm.org - stabilny hosting WWW

 #325796  autor: deni28s
 27 mar 2009, 10:23
skoro to jest w regulaminie to niby jak oszukuja ?
i skoro tak jest w regulaminie to dziwie sie ze ci zmienili kolejnosc

tak w ogole to nie wiedzialem o tym fakcie ,te 2000 do jednej osoby sa wykorzystywane po abonamencie, to sie mija z celem ;/
smialem sie z dziadka jak widzac 'darmowa wymiana oleju' myslal ze dostanie olej za darmo :D a okazuje sie ze jestem robiony w balona takze

 #325797  autor: kszyh2404
 27 mar 2009, 10:24
3m pisze:Z tego co wiem 1000 minut jest zależne od strefy,w ktorej sie znajdujesz i słyszysz syngał, że dzownisz z tej strefy...
to akurat wiem. chodzi o sytuacje kiedy jestem w owej strefie.

 #325800  autor: yo!
 27 mar 2009, 10:43
jak wchodziła ta usługa to te 1000 minut rozliczane było po minutach z abo

nie wiem czy to się nie zmieniło przez te 8 miesięcy

fear ends
when yo! comes

 #325826  autor: Spiite
 27 mar 2009, 13:24
U mnie cały czas te 1000min było dostępne po wygadaniu 40min w abonamencie, strasznie mnie to wkurzało :evil: bo gdy trzeba było zadzwonić do innej sieci to nie było minut i doliczali kasę za połączenie do rachunku. Całe szczęście skończyła się już umowa jakieś tydzień temu.

 #326077  autor: vinc
 28 mar 2009, 09:39
3m pisze:Ale jak ktoś nie interweniuje, to Era z tym nic nie zrobi.
Chyba normalne, a Era nie monitoruje wszystkich abonentów, których jest kilka milionów... Jeśli masz problem to musisz zgłosić to do opa. Dodam, że nie jest to oszustwo tylko po prostu błąd przy rozliczaniu, który można wyeliminować.

Obrazek

 #326648  autor: solidburn
 31 mar 2009, 01:14
przedłużałem niedawno abo dokupiłem nr stacjonarny + 1000min i wszystko jest OK jestem w strefie schodzą min z tego 1000 (do ery i na stacjonarne) jak dzwonie do innych sieci nawet będąc w strefie to min schodzą z tych w abo wiec jak dla mnie kolejność wykorzystania jest OK i zgodna z regulaminem

 #326833  autor: thonka
 01 kwie 2009, 02:39
3m. mam taryfe na bazie nowych komfortow (czyli starsza niz nowa era, ktora zostala wprowadzona prawie rok temu) i mi 2000 minut z 1 numerem tez schodzi przed minutami z abo.
kiedys tylko darmowe pakiety 2000 minut w sieci na caly okres przedluzania schodzily po abonamencie.

we wszystkich taryfach nowa era (czyli aktualnych) pakiety schodza najbardziej korzystnie dla abonenta wiec nie ma sie co goraczkowac tylko slac reklamacje, bo z tekstu wnioskuje, ze takowa jeszcze nie zostala nawet zlozona.
jedyna rada to sie nie pieklic na konsultantow, bo oni nie sa temu winni...

nie wiem jak jest teraz, ale jakis czas temu czytalem, ze jak sie aktywowalo nr stacjonarny z 1000 minut to te minuty w wielu przypadkach byly dostepne dopiero od nastepnego pelnego okresu rozliczeniowego.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #326838  autor: 3m
 01 kwie 2009, 07:38
Po 3 dniach przywrócili prawidłowe rozliczanie minut. A co do reklamacji, to pani z BOA stwierdziłą, że nie widzi numerów, na które były wykonywane połączenia (tzn. widzi bez ostatnich 3 cyfr), więc reklamacja dopiero po rachunku szczegółowym. I nie piekliłbym się, gdyby nie fakt, iż sam miałem do czynienia z identyczną sytuacją 10 miesięcy temu, więc albo to jest lenistwo, albo próba zbijania dodatkowej kasy.

 #326842  autor: deni28s
 01 kwie 2009, 08:24
jesli jestesmy juz przy usludze 'era numer stacjonarny' to mam kilka pytan
1. dostajemy drugi numer ?
2. skad dzwoniacy do nas wie ze odebralismy w strefie ?

 #326844  autor: RM
 01 kwie 2009, 08:54
deni28s pisze:1. dostajemy drugi numer ?
Tak, na 1ej karcie sim przypisane są dwa numery, jeden komórkowy, drugi stacjonarny.
deni28s pisze:2. skad dzwoniacy do nas wie ze odebralismy w strefie ?
Ponieważ poza strefą, nie dodzwoni się na ten numer stacjonarny.

 #326845  autor: solidburn
 01 kwie 2009, 08:59
deni28s pisze:jesli jestesmy juz przy usludze 'era numer stacjonarny' to mam kilka pytan
1. dostajemy drugi numer ?
2. skad dzwoniacy do nas wie ze odebralismy w strefie ?
1. dostajemy 2 numer jesteśmy dostępni pod dwoma numerami do czasu aż jesteśmy w strefie domowej w moim przypadku to przynajmniej 10km od miejsca rejestracji usługi (umowa twierdzi ze 500m :)) zawsze dzwoniąc do innych ze strefu lub nie wyświetlamy się jako numer komórkowy
2. dzwoniący do nas dzwoni na numer albo komórkowy albo stacjonarny wiec jeżeli jesteśmy dostępni to się dodzwoni lub nie :)

 #326847  autor: deni28s
 01 kwie 2009, 09:31
dobrze wiedziec gdzie konczy sie strefa

7.
e) Opuszczenie strefy domowej w trakcie połączenia z krajowym numerem stacjonarnym, zainicjowanego, lub odebranego przez Abonenta w granicach strefy domowej skutkować będzie przerwaniem połączenia.

 #326849  autor: solidburn
 01 kwie 2009, 09:44
deni28s pisze:dobrze wiedziec gdzie konczy sie strefa

7.
e) Opuszczenie strefy domowej w trakcie połączenia z krajowym numerem stacjonarnym, zainicjowanego, lub odebranego przez Abonenta w granicach strefy domowej skutkować będzie przerwaniem połączenia.
to trzeba sprawdzić na sobie u mnie w promieniu ~10km działa ale przy 50km już byłem niedostępny :) więc jak dla mnie w codziennej strefie przemieszania się dom-praca-i okolice działa lux w polske nie wyjadę z tym pakietem ale za 5zł 1000min do wszystkich w era i stacjonarne w PL to myślę że jak najbardziej warto tym bardziej że dla mnie to główne kierunki połączeń