• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #295165  autor: mikage1
 29 paź 2008, 23:45
Połączenie usług mobilnych i roamingu może być "zabójcze" dla portfela. Polecam dwie informacje z portalu gazeta.pl dotyczące tego problemu (przypadek ery i plusa), które dziwnym trafem (?) zostały opublikowane tego samego dnia...

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... _Erze.html

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... czona.html

Tylko czekać czy o Orange coś zaraz napiszą :P

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #295168  autor: DejwiD
 30 paź 2008, 02:30
Kod: Zaznacz cały
1. Wejdź w MENU i wybierz USTAWIENIA.
2. Przejdź do ŁĄCZNOŚĆ przesuwając joystick w lewo.
3. Wybierz KOMUNIK. DANYCH, następnie KONTA DANYCH.
4. Wybierz NOWE KONTO.
5. Pojawi się parametr TYP KONTA, wybierz DANE PS.
6. Kolejnym krokiem jest NOWE KONTO, gdzie należy wpisać Internet GPRS.
7. W następnej zakładce NOWE DANE PS, należy uzupełnić APN wpisując internet, natomiast w NAZWA UŻYTKOWN. i HASŁO wpisz internet
8. Naciśnij ZAPISZ, a następnie przejdź do głównego MENU.
9. Wejdź w WIADOMOŚCI, następnie w E - MAIL.
10. Wybierz USTAWIENIA, USTAWIENIA KONTA, a w następnej kolejności NOWE KONTO
11. Pole NAZWA KONTA wpisz np. Multi Box.
12. W polu ŁĄCZ UŻYWAJĄC ustaw Internet GPRS.
13. Parametr PROTOKÓŁ ustaw na POP3.
14. SERWER PRZYCHODZ. wpisz adres serwera poczty przychodzącej np. mail.orange.pl dla konta Multi Box.
15. W polu PORT PRZYCHODZ. wpisz 110.
16. W polu SKRZYNKA POCZT. wpisz Twój login do systemu pocztowego.
17. Pole HASŁO uzupełnij wpisując hasło do Twojej poczty.
18. W polu SERWER WYCHODZ. wpisz adres serwera poczty wychodzącej np. mail.orange.pl dla konta Multi Box.
19. W polu PORT WYCHODZĄCY wpisz 25.
20. W polu ADRES E-MAIL wpisz swój adres E-mail np. [email protected]
21. Opcję POBIERZ ustaw na NAGŁÓW. + TEKST
22. W polu NADAWCA wpisz dowolna nazwę nadawcy.
23. W polu PODPIS wpisz treść swojego podpisu.
24. Pola KOPIUJ WYCHODZĄCE i OKRES SPRAWDZ. ustaw zgodnie z własnymi preferencjami..
25. Naciśnij GOTOWE i ustaw konto jako domyślne naciskając WYBIERZ

ze stronki orange k750- wziąłem dla przykładu. szczególnie polecam zwrócić uwagę na pkt. 24. OKRES SPRAWDZANIA.

tak to jest jak się zachciało telefonu multimedialnego, a instrukcję i "myślenie" odrzuciło się w kąt. w obu przypadkach jest to wina konfiguracji telefonu, potwierdzają to regularne próby połączenia z internetem.

odwieczna prawda - za głupotę się płaci :)

 #295187  autor: tomiq
 30 paź 2008, 12:21
mikage1 pisze: http://gospodarka.gazeta....lko_w_Erze.html
przeczytalem caly artykul, dziwna sytuacja klient rezygnuje z uslugi a jednak ma ja caly czas wlaczona, rachunki opiewaja po tym fakcie na kilkanscie tys. zl(!) i nikt w Erze nie zwrocil na to uwagi???
 #295221  autor: biedronka777
 30 paź 2008, 19:40
mikage1 pisze:Połączenie usług mobilnych i roamingu może być "zabójcze" dla portfela. Polecam dwie informacje z portalu gazeta.pl dotyczące tego problemu (przypadek ery i plusa), które dziwnym trafem (?) zostały opublikowane tego samego dnia...

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... _Erze.html

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... czona.html

Tylko czekać czy o Orange coś zaraz napiszą :P
Zabójcza może być również wymiana aparatu i negocjowanie podpisania aneksu do starej umowy przez telefon.Przez 2 dni rozmawiałam z konsultantem,że zamawiam nowy aparat Sony Ericsson k770I, ale zachowuję ofertę "taniej w soboty i niedziele" i zwiększam ilość minut do sieci ERA.W związku z nieszczęśliwym usytułowaniem klawisza do nawiązywania połączeń telefonicznych blisko klawisza do internetu miałam stale włączony nieświadomie internet.W punkcie obsługi klienta poprosiłam o wyłączenie internetu,a przy okazji spytałam
o kwotę do zapłaty za nowo rozpoczęty okres rozliczeniowy.Pani z wdziękiem odrzekła, że jedynie trochę ponad 200 zł.Napisałam reklamację w temacie samoistnego włączania się internetu.Nic więcej nie można było sprawdzić.Po dwóch tygodniach ze zdumieniem odczytałam SMSa z Ery ,że faktura do zapłaty wystawiona jest na kwotę powyżej 800 zł.Jakim cudem? Korzystałam z telefonu jak do tej pory przez ponad 4 lata.Dobiegłam do punktu, w którym zgłaszałam pierwszą reklamację i okazało się,że moja oferta "taniej w soboty i niedziele" nie została włączona.Podobno obowiązek ten spoczywał na mnie.Mój konsultant o tym wogóle nie wspomniał.Sam wyłączył przy rozwiazaniu starej umowy, a włączyć pewnie zapomniał.
Era ma od września duże problemy z systemem i takich reklamacji mają na pęczki.
Tylko dziwne,że system powoduje bałagan z korzyścią dla operatora.
W oczekiwaniu na odpowiedź na pierwszą reklamacje ,napisałam drugą.
Konsultant pozostaje anonimowy,nie spytałam o nazwisko podczas rozmowy ,na aneksie nie jest wymieniony,w punkcie takie informacje są niedostępne.Dlaczego Punkt Obsługi klienta nie może sprawdzić w trakcie rozliczeniowego okresu co generuje takie olbrzymie kwoty.Czekając na fakturę kwota może urosnąć do niebotycznych rozmiarów.
pozdrawiam

777

 #295392  autor: Marens
 01 lis 2008, 18:48
Czy naprawdę ludzie nie potrafią zrozumieć, że kwoty za połączenia z internetem są przeważnie na własne życzenie. Jakoś nie wierze w to, że operator sam sobie naliczył opłatę. Winne są nowe telefony, które mają skróty do połączenia z internetem, które można bardzo łatwo wcisnąć. Przykładem jest SE k550i.

Operator może rozwiązać problem z bardzo prosty sposób. Można zrobić tak jak zrobił Play - bezpłatne wejście na stronę startową. Ile problemów by to rozwiązało.

 #295422  autor: dechomenon
 02 lis 2008, 00:11
w tym artykule, gdzie klientka dostała 42 strony bilingu...i połączenie miała z internetem co 1min, po prostu w ustawieniach fona miała, sprawdzaj email co 1min jest coś takiego w SE, jeśli dobrze kojarze...no i niestety telefon się co chwila łączył...wiec połączenie zostało nawiązane...tutaj nawet nie chodzi o podejście opa krajowego...bo przecież to siano za tą fakture idzie do operatora zagranicznego...nasi chyba mają tylko 15% z tego połączenia i na odwrót...

 #295428  autor: elrond
 02 lis 2008, 01:18
Niestety, internet w telefonie nie dla wszystkich jest błogosławieństwem. W szczególności dla początkujących, dodatkowo te dedykowane przyciski do WAPu w nowych słuchawkach... poroniony pomysł.
Co do artykułów to można tylko przestrzec i uczulić na możliwość wystąpienia takich sytuacji. Nie spotkałem się aby telefon standardowo miał w ustanieniach włączone cykliczne sprawdzanie poczty, ktoś musiał mniej lub bardziej świadomie to uruchomić...

 #295437  autor: yagi
 02 lis 2008, 09:04
dechomenon, ale w momencie gdy operator nie zrealizowal jej zlecenia sprzed 2 lat to jest jego wina i jego strata. Gdyby wylaczyli net jak chciala klientka to nie byloby kwasu. Pracownik tez dal ciala - jak mozna nie zauwazyc ze telefon laczy sie z netem co minute?!

Obrazek

:!: Yagi's Para Para Dekkai Mara Mix (14.09.2010)