• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1177252  autor: KC-KARLOS
 15 sie 2024, 00:50
PiotrMP006: nie wyłączysz tej usługi.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1177255  autor: KC-KARLOS
 15 sie 2024, 01:01
PiotrMP006 pisał w innym wątku > viewtopic.php?f=22&t=134157
o błędnym komunikacie, że w każdym przypadku: zajęty, nie odpowiada, brak zasięgu / nieosiągalny - dostawał komunikat, że jest zajęty.
Poradziłem, aby ustawić kody z odpowiednim przekierowaniem.
Sam ich działanie przetestowałem na numerze z taryfą Fakt Mobile, bo taką kartę miałem pod ręką. Wykorzystywałem też scenariusz "brak zasięgu" i numer ponownie się zalogował do sieci. Nie dostałem komunikatu "już jestem". Połączenie: Play>Orange, oraz Play(Vectra)>Play.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1177331  autor: PiotrMP006
 16 sie 2024, 00:58
Pytałem jak skutecznie wyłączyć SMSy informujące że ktoś dzwonił lub o dostępności.

Przekierowanie na numer 790998725 to właśnie usługa "Już w zasięgu"

Kod #62# w Play nie działa - zgłasza błąd odmowy i nie możnacałkowicie usunąć przekierowania !!!

Pomocy
 #1177363  autor: Zygzuso
 16 sie 2024, 16:55
Wyłączyć przekierowania w menu karty jak oryginalnie było na sim od play. Notkę sms wyłączy się wysyłając na 8042 STOP NOTKA. Po przyjściu zwrotnego smsa o deaktywacji nie powinno już przychodzić nic przy braku zasięgu, komunikaty z sieci będą "ten numer jest zajęty".
Można zmienić nr przekierowania na domyślny 790998729 i wyłączyć notkę sms, po każdej sekwencji kodów z błędem należy telefon zrestartować.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2024, 20:00 przez Zygzuso, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1177370  autor: KC-KARLOS
 16 sie 2024, 17:29
PiotrMP006: pisałeś/dzwoniłeś do konsultanta, jak radził Remington?

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1182751  autor: Alphax
 14 lis 2024, 13:40
PiotrMP006 pisze:
16 sie 2024, 00:58
Pytałem jak skutecznie wyłączyć SMSy informujące że ktoś dzwonił lub o dostępności.
Pomocy
Wszystkie 3 poniższe usługi:
a) "Notka SMS" - taka tekstowa poczta głosowa,
b) "Ktoś dzwonił" - informacja SMS wysyłana do Ciebie o próbie połączenia do Ciebie, gdy np. miałeś wyłączony telefon lub zajętą linię,
c) "Już w zasięgu" - informacja SMS wysyłana do dzwoniącego do Ciebie, że włączyłeś telefon lub skończyłeś rozmawiać lub po prostu jesteś już w zasięgu.
Te wszystkie 3 usługi można mieć włączone lub wyłączone oddzielnie, czyli możesz mieć włączoną tylko jedną z nich lub dwie, a reszty nie. I tego generalnie nie załatwia się przez przekierowania (bo te wszystkie usługi są w ramach "Notki SMS", której włączenie / wyłączenie i tak ich nie wyłącza, ani nie włącza), tylko przez konsultanta na infolinii. Powinni to zrobić od ręki, o ile dobrze im wytłumaczysz, o co chodzi. Czasami jednak mimo wszystko dalej nie wiedzą i robią głupoty. Wtedy trzeba zadzwonić ponownie na infolinię. Przy czym jeżeli którąś z ww. usług będziesz chciał mieć włączoną, to przekierowanie na numer "Notki SMS" będzie musiało być aktywne.
 #1182761  autor: rogmaniek
 15 lis 2024, 00:32
Alphax pisze:
14 lis 2024, 13:40
PiotrMP006 pisze:
16 sie 2024, 00:58
Pytałem jak skutecznie wyłączyć SMSy informujące że ktoś dzwonił lub o dostępności.
Pomocy
Wszystkie 3 poniższe usługi:
a) "Notka SMS" - taka tekstowa poczta głosowa,
b) "Ktoś dzwonił" - informacja SMS wysyłana do Ciebie o próbie połączenia do Ciebie, gdy np. miałeś wyłączony telefon lub zajętą linię,
c) "Już w zasięgu" - informacja SMS wysyłana do dzwoniącego do Ciebie, że włączyłeś telefon lub skończyłeś rozmawiać lub po prostu jesteś już w zasięgu.
Te wszystkie 3 usługi można mieć włączone lub wyłączone oddzielnie, czyli możesz mieć włączoną tylko jedną z nich lub dwie, a reszty nie. I tego generalnie nie załatwia się przez przekierowania (bo te wszystkie usługi są w ramach "Notki SMS", której włączenie / wyłączenie i tak ich nie wyłącza, ani nie włącza), tylko przez konsultanta na infolinii. Powinni to zrobić od ręki, o ile dobrze im wytłumaczysz, o co chodzi. Czasami jednak mimo wszystko dalej nie wiedzą i robią głupoty. Wtedy trzeba zadzwonić ponownie na infolinię. Przy czym jeżeli którąś z ww. usług będziesz chciał mieć włączoną, to przekierowanie na numer "Notki SMS" będzie musiało być aktywne.


Przekierowania do notki SMS, to inny numer (z końcówką 729), a do informacji, że numer jest nieosiągalny - też inny numer (z końcówką 725). Także coś mieszasz...

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
 #1182916  autor: Alphax
 17 lis 2024, 22:31
rogmaniek pisze:
15 lis 2024, 00:32
Przekierowania do notki SMS, to inny numer (z końcówką 729), a do informacji, że numer jest nieosiągalny - też inny numer (z końcówką 725). ...

Jest dokładnie tak jak napisałeś, ale konsultantka w BOK Play twierdziła, że włączenie "Ktoś dzwonił", czyli inaczej "Informacji o próbie połączenia", to włączenie części usługi "Notka SMS". Może chodziło jej o to, że to część usługi "Już w zasięgu" - wtedy wszystko miałoby sens.

Natomiast zanim napisałeś ten post, to akurat w dzień testowałem trochę sieć Play i odkryłem przyczynę. Otóż to właśnie ustawione przekierowanie na ten numer z końcówką 729, wywala wszystkim dzwoniącym (na numery wyłączone lub poza zasięgiem w Play) komunikat, że numer jest... zajęty. Tak nie powinno być, a jest. Usterka jest zatem na numerze z końcówką 729, czyli na wyłączonej Notce SMS (bo gdyby była włączona, to by się odezwał komunikat wyboru numeru wiadomości tekstowej do pozostawienia).

Problem dodatkowy jest taki, że zarówno przekierowanie na numer z końcówką 729, jak i ten z końcówką 725 jest przydzielane "z urzędu" przez Play i nie da się go ściągnąć / zamienić przez BOK Play (oni tych "urzędowych" przekierowań nie widzą nawet...). Tymczasem numer z końcówką 725 podaje - jak sam zauważyłeś - właściwy komunikat. Nie wiadomo jednak, skąd wynika różnica w numerach przekierowań przydzielanych "z urzędu". Kiedyś było to już poruszane na forum sieci Play i tam też nikt nie wiedział.

Jedyne co mi jeszcze przychodzi na myśl, to zrobienie zgłoszenia technicznego z prośbą o ściągnięcie wszystkich przekierowań, a w dalszej kolejności próba włączenia przez BOK usługi "Informacja o próbie połączenia" - wtedy przekierowanie "z urzędu" teoretycznie powinno wskoczyć na końcówkę 725.

P.S. Można co prawda samemu "przykryć" błędne przekierowanie ustawiając to właściwe (na 725), ale ani to nie naprawi usterki na 729, ani nie spowoduje zmiany przekierowania domyślnego z 729 na 725, a dodatkowo może utrudnić naprawę usterki (dzwoniący technik powie, że przecież wszystko jest ok). Zatem nie robił bym tego.