• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?

 #488300  autor: Orfi
 11 lip 2011, 10:22
Lepiej jednak poczekać na oficjalne pismo z rozpatrzeniem reklamacji, bo to, że maja 30 dni to jedno, ale oficjalna pisemna odpowiedź jest moim zdaniem bardziej wiążąca dla abonenta.

Orfi

 #488308  autor: mkowalski
 11 lip 2011, 11:17
Orfi pisze:Lepiej jednak poczekać na oficjalne pismo z rozpatrzeniem reklamacji, bo to, że maja 30 dni to jedno, ale oficjalna pisemna odpowiedź jest moim zdaniem bardziej wiążąca dla abonenta.
Ale jeśli otrzyma negatywną odpowiedź już po przekroczeniu terminu, to nie jest ona wiążąca - można się wtedy powołać właśnie na terminy i reklamacja musi być pozytywnie rozwiązana.

Pewnie, operator może upierać się przy swojej decyzji, ale przy ewentualnym sporze jest na przegranej pozycji.

 #488315  autor: nettmanek
 11 lip 2011, 11:35
ale jedocześnie żadnej odpowiedzi mogę nie otrzymać... dzwoniłem dziś do federacji konsumentów i Pani na infolini podala mi numer i adres do miejskiego rzecznika konsumentów w Częstochowie by do niego udac sie z fakturą i reklamacją i on zainterweniuje bezplatnie w tej sprawie... ale to pojde jutro bo jutro bedzie 31 dzien :)

 #488343  autor: mkowalski
 11 lip 2011, 13:13
nettmanek pisze: ale to pojde jutro bo jutro bedzie 31 dzien
Gdy minie ustawowy termin zamiast iść do Rzecznika Konsumentów wyślij do Orange pismo, że w związku z przekroczeniem ustawowego terminu na rozpatrzenie reklamacji Twoje roszczenia stały się zasadne i w związku z tym żądasz wystawienia korekty faktury (czy na czym tam Ci zależało).

 #488356  autor: Orfi
 11 lip 2011, 13:50
Zgadzam się, z tym, że jeżeli nie dotrzymali terminu 30 dni to należy ich poinformować pisemnie, że uznają reklamację za zasadną. Należy też pamiętać o tym, że pismo od operatora z odpowiedzią mogło już zostać wysłane, ale jeszcze nie trafiło do adresata,bo z tego co pamiętam przesyłają to zwykłym listem a przynajmniej ja takie otrzymywałem, przy reklamacjach. Można też skontaktować się z BOK telefonicznie i potwierdzić czy takie pismo zostało już wysłane do abonenta. Wydaje mi się też, że na piśmie od operatora musi być data jego wystawienia i znak/numer pod jakim i kiedy zostało zarejestrowane w systemie i raczej to będzie wiążące. Jeżeli pismo zostało wysłane np 4-5 dni temu, to odpowiedź jest wiążąca, pomimo, że w chwili obecnej jej treść nie jest jeszcze znana abonentowi, z powodu działania Poczty Polskiej albo innej firmy dostarczającej korespondencję.

Orfi

 #488427  autor: forum_tg
 11 lip 2011, 18:46
liczy się data wysłania (stempla pocztowego) więc spokojnie, ponadto moga napisać ze sprawa jest trudna i odpowiedz klient dostanie w późniejszym terminie i w taki o to sposób gwarantują sobie bezpieczeństwo i mają sporo czasu (bodajże do 90 dni)

 #488457  autor: mkowalski
 11 lip 2011, 21:01
tomektg pisze:ponadto moga napisać ze sprawa jest trudna i odpowiedz klient dostanie w późniejszym terminie i w taki o to sposób gwarantują sobie bezpieczeństwo i mają sporo czasu (bodajże do 90 dni)
Nie. Przy reklamacji mają 30 dni na ustosunkowanie się do niej - tzn. uznajemy albo odrzucamy. Odpowiedź w stylu "sprawa jest trudna" nic nie znaczy i w takiej sytuacji po 30. dniach reklamacja staje się z urzędu zasadna.

 #488991  autor: muddy
 13 lip 2011, 22:56
Orfi pisze:Należy też pamiętać o tym, że pismo od operatora z odpowiedzią mogło już zostać wysłane, ale jeszcze nie trafiło do adresata,bo z tego co pamiętam przesyłają to zwykłym listem a przynajmniej ja takie otrzymywałem, przy reklamacjach.
Liczy się data wysłania. List zwykły może być jedynie w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji. W przypadku odpowiedzi negatywnej musi być polecony.

MM

 #489060  autor: nettmanek
 14 lip 2011, 10:18
w salonie babka powiedziala ze do 30dni musze dostac odpowiedz pisemnie...

uaktualnienie:
30 dnia reklamacji przyszla odpowiedz negatywna z tym ze zaproponowali anulowanie 1420zł wzamian za wykupienie pakietu internetowego 5GB przez okres 11 miesiecy za 95zł miesięcznie...

sprawa poszła do miejskiego rzecznika konsumentów w dniu wczorajszym

 #489070  autor: mkowalski
 14 lip 2011, 10:29
nettmanek pisze:sprawa poszła do miejskiego rzecznika konsumentów w dniu wczorajszym
Od siebie polecam kontakt z UKE - opisz dokładnie sprawę i załącz całą korespondencję z operatorem. Formularz jest dostępny na ich stronie internetowej, więc nawet nie musisz wychodzić z domu.

 #489097  autor: nettmanek
 14 lip 2011, 11:31
dodam jeszcze ze w reklamacji żądałem wyjaśnień a takowych żadnych nie otrzymałem... mam nieodparte wrażenie ze ta reklamacja byla pisana na odwal sie...

 #500421  autor: luktal
 31 sie 2011, 11:18
tomektg pisze:liczy się data wysłania (stempla pocztowego) więc spokojnie, ponadto moga napisać ze sprawa jest trudna i odpowiedz klient dostanie w późniejszym terminie i w taki o to sposób gwarantują sobie bezpieczeństwo i mają sporo czasu (bodajże do 90 dni)
Odkopuje ale nie mogę jak czytam takie bzdury, które ktoś nawciskał klientowi by go przekręcić i ten klient powtarza brednie jak papuga. Co do 90 dni to już ktoś już napisał iż to nie prawda. Co do tego iż w terminie 30 dniowym liczy się data wysłania odpowiedzi a nie otrzymania jej przez reklamującego kłania się art. 61 § 1 Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z dnia 18 maja 1964 r.), który stanowi:

"Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej."

Tyle w temacie. Zanim zaczniesz powielać takie banialuki, sprawdź najpierw ich podstawy.

 #503881  autor: nettmanek
 17 wrz 2011, 11:47
pismo doszło dnia 30-ego... zaproponowali umozenie dlugu wzamian za wykupienie pakietu 5GB przez okres 11miesiecy za 95zł miesiecznie... sprawa poszla do Rzecznika... potem do UKE... i obie "instytucje" nic nie wskórały... w czwartek poszło pismo do Orange o propozycje ugody bo numer zostal wylaczony i moja mama(bo na nia jest abonament) jest wpisana do rejestru dłuznikow czy jakos tak... teraz tylko sąd by mi pozostal a tam nie chce isc...

 #503939  autor: Vieslav
 17 wrz 2011, 17:13
Ja mam na umowie taką pozycje: "miesięczny limit należności na konto", ale nie wiem, czy coś z tego wynika. Może na to się powoływać, że operator nie podjął żadnych działań mimo przekroczenia wpisanej wartości.

 #503969  autor: mkowalski
 17 wrz 2011, 22:52
Ten limit to tylko furtka dla operatora. W regulaminie jest napisane, że po jego przekroczeniu operator MOŻE zablokować połączenia, ale nie MUSI. W efekcie nie jest możliwe powołanie się na ten limit.

 #504039  autor: nettmanek
 18 wrz 2011, 14:05
limit to limit... slowo mowi samo za siebie... jakby byla granica to co innego
 #506156  autor: orchidea27
 01 paź 2011, 12:08
Mam do zapłacenia 2550zł :( od wczoraj mam HtC z orange jestem załamana :( nie wiem co robić czy jest ktoś tu kto może mi pomoc napisać pismo do ORANGE :( bardzo proszę o pomoc :(
 #506158  autor: maniek
 01 paź 2011, 12:09
orchidea27 pisze:Mam do zapłacenia 2550zł :( od wczoraj mam HtC z orange jestem załamana :( nie wiem co robić czy jest ktoś tu kto może mi pomoc napisać pismo do ORANGE :( bardzo proszę o pomoc :(
Masz wykupiony jakiś pakiet data(internet)?
 #506160  autor: orchidea27
 01 paź 2011, 12:19
maniek pisze:
orchidea27 pisze:Mam do zapłacenia 2550zł :( od wczoraj mam HtC z orange jestem załamana :( nie wiem co robić czy jest ktoś tu kto może mi pomoc napisać pismo do ORANGE :( bardzo proszę o pomoc :(
Masz wykupiony jakiś pakiet data(internet)?
Przedłużyłam umowę :( wczoraj dostałam telefon a dziś sms z informacją że mam wpłacić 1500zł zaliczki :( nie mam żadnego pakietu nie wiedziałam że telefon się łączy.

 #506165  autor: fortel
 01 paź 2011, 12:24
O ile mi wiadomo jest jakiś limit kredytowy i jak go przekroczysz to masz zablokowany telefon :shock: Ciekawe co ,,nabiło'' taki rachunek? :shock: