• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 20 z 20
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
 #1194689  autor: lluukk
 28 lip 2025, 19:11
@lee jak to Play sam zmienił taryfę na inną pozostawiając Stare ZM? System pozwala na takie "miksy"? Nie mogą obsłużyć 4G w starym Fresh ale mogą zrobić jakąś mieszankę taryf?

lluukk
 #1194690  autor: lee
 28 lip 2025, 19:15
KC-KARLOS pisze:
28 lip 2025, 19:10
lee: był komunikat w sprawie samoczynnej zmiany taryfy Fresh 5 na PNK RWK? To wyprowadź mnie z błędu. W innym wypadku to złamanie warunków świadczenia usług i tym zainteresował UKE. A o zmianach nawet nazwy taryfy operator MUSI poinformować klienta na miesiąc do przodu (tak się stało z wyjściem RBM z sieci Play).
Prawdopodobnie nie. Ja na forum pisałem o tym z 4/5 lat temu. I wtedy okazało się że nie byłem sam. Nie pamiętam teraz kto ale co najmniej jeden użytkownik forum również potwierdził że również i jemu Play sam z siebie zmienił gołego fresha na Play na kartę rwk.

@lee jak to Play sam zmienił taryfę na inną pozostawiając Stare ZM? System pozwala na takie "miksy"? Nie mogą obsłużyć 4G w starym Fresh ale mogą zrobić jakąś mieszankę taryf?

Tak zostawił stare zbieraj minuty ale to było wieku temu a nie teraz.
 #1194750  autor: lluukk
 29 lip 2025, 14:06
Bardziej chodzi mi o to czy Play może po prostu olać klienta, który ma obsługiwaną cały czas (nie zlikwidowaną przecież) taryfę i może po prostu nie łączyć przychodzących połączeń - dając dzwoniącemu komunikat w stylu "abonent niedostępny".

lluukk
 #1194752  autor: kszaq
 29 lip 2025, 14:52
W innym wątku było o tym, że Play przy okazji wyłączania 3G skopał konfigurację sieci i są duże problemy na telefonach bez LTE/VoLTE, a po Twoim przypadku widać, że również z taryfami bez obsługi tych technologii: viewtopic.php?p=1193501#p1193501

Moim zdaniem: odwołuj się od reklamacji, a jak to nie pomoże, UKE może pomóc w rozwiązywaniu sporu - chwilę to trwa, ale są dość skuteczni. Operator nigdzie nie informuje o wyłączeniu 2G - wręcz przeciwnie, zapewnia o tym, że zasięg 2G zostaje: https://www.play.pl/kampania/3G
 #1194754  autor: lluukk
 29 lip 2025, 15:27
Ciekawi mnie co taki UKE może? Skoro Play uważa, że starsza taryfa choć aktywna i obsługiwana nie musi działać dobrze... Mi to wygląda na coś w rodzaju "złamania umowy" między operatorem a klientem. Nigdzie zapewne w Regulaminie Fresh nie ma, że "może nie działać prawidłowo"

lluukk
 #1194755  autor: kszaq
 29 lip 2025, 15:33
UKE może przeprowadzić postępowanie pozasądowego rozstrzygnięcia sporu, w sytuacji gdy operator nie uwzględni Twojej reklamacji: https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/do ... eklamacje/

Operatora obowiązuje regulamin świadczenia usługi komunikacji elektronicznej i opisane tam normy jakościowe.

Tak na szybko w regulaminach widzę jedynie informację o braku wstępu niektórych taryf do 5G, ale nie do LTE i jedyne, co może nie działać we Freshu to VoLTE. LTE może nie iść jeśli masz bardzo starą kartę SIM.
 #1194756  autor: lluukk
 29 lip 2025, 15:43
OK, napisałem - znaczy złożyłem taki wniosek elektronicznie - dołączyłem zrzut maila z odpowiedzią Play na reklamację (gdzie jest że może nie działać "Obecnie nie gwarantujemy stabilnego działania usług na starszych technologiach . Mogą występować problemy z jakością i realizacją połączeń.") - dostałem maila z potwierdzeniem, że złożyłem wniosek. Rozumiem, że teraz pozostaje już tylko czekać na kontakt z Urzędu w sprawie.

Kartę wymieniałem z 1,5 miesiąca temu na nową (myśląc, że może to pomoże) a od kilku dni mam eSIM więc już "nowocześniej" chyba być nie może ;)

lluukk
 #1194759  autor: bolek2004
 29 lip 2025, 18:32
Mam jeden numer z zm w starej nokii 2g i też od jakiegoś czasu jest problem z rozmowami.
Ludzie sami się wykurzą z fresha do nowszych taryf żeby móc normalnie rozmawiać po lte.
Do końca roku umowa roamingowa z Orange, której już pewnie nie przedłużą bo i po co więc będzie tylko gorzej.
 #1194786  autor: prezeswk
 30 lip 2025, 11:19
lluukk pisze:
28 lip 2025, 15:50
Czy ktoś spotkał się ostatnio z tym by Play "utrudniało" korzystanie z Fresh (ze Stare ZM)?
Tak, mnie to spotyka, przy czym bardziej nie chodzi tu o taryfę, a o korzystanie z sieci 3G/2G. W najnowszej ich taryfie, Samsung A53 5G z wymuszonym 3G/2G, działa tak samo źle, jak stara Nokia 3G/2G z kartą Fresha. Jednak, o ile kojarzę, mój Fresh (ze ZM i opcją darmowe smsy po doładowaniu) jest wpuszczany do LTE i nawet działa mi VoLTE - przy czym ostatni raz ta karta sim siedziała w smartfonie jakoś w marcu 2025 - jak jest teraz, nie wiem. W tej chwili Play na moim terenie (Poznań, Swarzędz), działa jak sieć osiedlowa, tzn. w zasięgu jednego BTSa, ale nie zauważyłem braku możliwości dodzwonienia się na ten numer, chociaż telefon często i długo (bywa, że kilka minut) szuka sieci 2G, gdy zniknie mu 3G i wtedy jest poza zasięgiem. Gdy telefon przemieszcza się, to po każdorazowym wyjechaniu poza zasięg osiedlowego BTSa rozmowa jest rozłączona (brak H-O z 3G do 2G, ale także między 2G - być może 2G jest zapchane i na sąsiednim BTSie jest brak zasobów, lub nie skonfigurowali "sąsiadów" - tego akurat nie mam jak sprawdzić).
Potwierdzam te wszystkie odpowiedzi Playa, że nie gwarantują działania w starszych generacjach, że sieć 3G/2G wyłączają (nazywają to, że deaktywują), że mam sobie kupić telefon z VoLTE i w ogóle to jak mi się nie podoba, to mogę sobie przenieść numer do innego operatora, bo mam usługę prepaid, bez umowy terminowej. Play twierdzi, że wszystkie rozmowy, które im wskazałem, a które zostały rozłączone (zerwane), z punktu widzenia ich sieci były zrealizowane prawidłowo. Wszelkie prośby i pytania o to, czy konsultowali zgłaszane problemy techniczne w jednostkach odpowiedzialnych za konfigurację sieci, pozostają bez odpowiedzi. Konsultanci są w zdecydowanej większości niekompetentni, do tego aroganccy i większa część czasu rozmowy idzie im na próbie wepchnięcia nowej oferty, albo "żebrania" o pozytywną ocenę ich pracy :lol: , więc teraz kontaktuję się mailowo, no i poszło też zgłoszenie do UKE. Dodam, że w odpowiedziach mailowych nie zachowują ciągłości korespondencji i (chyba celowo) przemilczają niektóre aspekty zgłoszenia. Np. nie ustosunkowali się do tego, że pod koniec kwietnia 2025 zapewnili w smsie informacyjnym odnośnie wyłączenia 3G, że jeśli numer wykorzystywany jest do rozmów głosowych, to nic nie muszę robić - co traktuję jako zapewnienie o zachowaniu ciągłości i poprawności podstawowych usług głosowych tj. połączeń telefonicznych / smsów. Tymczasowo jadę na roamingu krajowym Orange, który sobie włączyłem, co ciekawe nie obserwuję (jak poprzednio) wymuszania sieci macierzystej Play, nawet przy ręcznym wyborze sieci Orange - Tydzień temu jakoś wybrałem Orange i dotychczas trzyma się Orange, nawet tam, gdzie Play na lepszy zasięg. Z rozmowami w ruchu na Orange jest lepiej, raz sieć rozłączyła rozmowę, może dlatego, że to była dłuższa rozmowa (ponad 20 min.), a jak kojarzę, te przychodzące rozmowy we Fresh z ZM, zwłaszcza w roamingu krajowym, Play miał tendencje do rozłączania. Co dalej? Jak ktoś chce korzystać z Play, to pozostaje ulec i zmienić telefon na taki z VoLTE. Jeśli w danej taryfie nie działa VoLTE i jeśli nie jest to ściema, to nie pozostaje chyba nic innego jak zmienić na najnowszą taryfę, niekoniecznie lepszą, albo po prostu wynieść się do innego operatora lub do MVNO na sieci Play. Są jednak jednostkowe przypadki, że z telefonów korzystają ludzie starsi, z ograniczeniami, z przyzwyczajeniami, z niepełnosprawnościami itp. Jednak te wszelkie argumenty Play z miejsca zlewa i jak mantrę powtarza "deaktywujemy starsze technologie, polecamy zmienić telefon na taki z VoLTE", albo się męczyć".
 #1194789  autor: lluukk
 30 lip 2025, 11:38
No wynosić się z Fresha bym nie chciał, bo w moim przypadku mam (choć ostatnio jak widać z utrudnieniami) darmowy No Limit za 5 zł rocznie. SMS-ów i MMS-ów nie używam (WApp lub Messenger do tego) więc nawet najtańsze no limity z samym dzwonieniem (pewnie ok. 10 zł / miesiąc) to dla mnie 24 x większy koszt roczny w stosunku do PF. Wydam albo 5 zł albo 120 zł ;) Wolałbym by Play się wywiązywało z prawidłowego działania swojej sieci.

lluukk
 #1194800  autor: kszaq
 30 lip 2025, 12:39
prezeswk pisze:
30 lip 2025, 11:19
Potwierdzam te wszystkie odpowiedzi Playa, że nie gwarantują działania w starszych generacjach, że sieć 3G/2G wyłączają (nazywają to, że deaktywują), że mam sobie kupić telefon z VoLTE i w ogóle to jak mi się nie podoba, to mogę sobie przenieść numer do innego operatora, bo mam usługę prepaid, bez umowy terminowej.
Jest to zdecydowanie temat, którym można by zainteresować redakcję Telepolis - nie problemy ze starszą taryfą, ale fakt, że wyłączając 3G Play przy okazji "psuje" sieć GSM, której ciągłość działania miała być zachowana, co negatywnie wpłynie na wszystkich z terminalami bez (Vo)LTE.
 #1194815  autor: prezeswk
 30 lip 2025, 17:41
To jeszcze na deser ulubione odpowiedzi na zgłoszenia (słowo reklamacja chyba nie istnieje w P4):
"chciałbym poinformować, że w przypadku Pana poprzedniego zgłoszenia informowaliśmy, iż w technologie te są na etapie całkowitej dezaktywacji - w wyniku czego mogą pojawiać się niedogodności podczas korzystania z usług w w/w technologiach."
"Pana telefon obsługuje jedynie sieć 2G oraz 3G. W związku z powyższym nie jesteśmy w stanie poprawić jakości usług bez zmiany urządzenia. Proponuję zmianę urządzenia na takie, które obsługuje technologię 4G/5G oraz włączenie funkcji VoLTE."
"Jeżeli trudności dotyczą różnych lokalizacji, oznacza to, że sytuacja nie musi być zależna od sieci i naszych nadajników."
Poniżej odpowiedź na zgłoszenie dotyczące m.in. braku handoverów z 3G do 2G na zasięgu Play:
"Nie udało nam się potwierdzić, żeby nie miał Pan możliwości przełączania sieci z 3G na 2G. Może Pan sprawdzić działanie usługi po ustawieniu w telefonie automatycznego wyboru sieci. (...) Połączenia mogą zostać przerwane, być złej jakości lub nie zostać zrealizowane z powodu działania urządzenia, jego ustawień lub ograniczeń zasięgowych. Świadczymy Panu usługi mobilne, które nie są przypisane do konkretnej lokalizacji. Może Pan z nich korzystać wszędzie tam, gdzie dostępny jest zasięg naszej sieci."
No i to jest przysłowiowe "kopanie się z koniem". Założę się, że niektórzy z czytelników otrzymują dokładnie takie same, szablonowe odpowiedzi.
  • Strona 20 z 20
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20