• Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

Dla utrzymania porządku i przejrzystości w temat, prosimy trzymanie sie zasad.

1. Zanim założysz nowy temat sprawdz czy przed chwilą, ktoś już o tym nie pisał. Wtedy lepiej dołączyć się do danego wątku, dając informacje o dalszej awarii lub jej zakończeniu.

2. Zakladając temat oznaczaj na początku kogo dotyczy problem,
np. [Orange] , [Plus], [Era], [Play], [TP] a następnie dokladnie określ problem.
Przykłady:
[Orange] Problem z doładowaniem konta prepaid.
[Plus] Awaria platformy Simplusa
[Era] Nie można zalogować sie do sieci
[Play] Nie działa Play24

 #649794  autor: manyaky
 24 lip 2013, 23:17
A mi, liczącemu na darmową rekompensatę 20-dziestozłotową za ogół zszarganych nerwów, wciśnięto kit, że niedziałający HDVoice to wina oprogramowania w moim telefonie. Albo już przywrócili usługę, albo konsultant niedokładnie przejrzał spis awarii.

 #649852  autor: kowcio
 25 lip 2013, 09:30
Ludzie!! Działa HD Voice! Aaaaa :-) wreszcie!
Uwielbiam ich znowu. :-) poczułem się teraz jak ryba w wodzie. Mam nadzieję, że za rok o tej samej porze nie będzie już takiej akcji ;)

 #649861  autor: pakierhakierxd
 25 lip 2013, 09:54
No i fajnie że działa :D,super by było gdyby na 2g też to dali :D

Pozdrawiam :)

 #649866  autor: kowcio
 25 lip 2013, 09:59
Może będzie gdy komercyjnie wystartuje GSM 1800, no ale musimy czekać cierpliwie ;) jak widać wszystko idzie w dobrym kierunku i po naszej myśli ;)

 #652610  autor: Ricki1980
 05 sie 2013, 14:52
Dzisiaj na stronie http://gsm.biz.pl/ pojawił się ciekawy wpis dotyczący Play i zrzucania rozmów do GSM. Musze przyznać, ze coś w tym może być, gdyż niedawno dzwoniłem do znajomego, który akurat był w domu i było słychać, że rozmowa została zrzucona na GSM z uwagi na brak HD Voice, natomiast w ubiegłą sobotę byliśmy w tych samych miejscach gdzie podczas wcześniejszej rozmowy i już połączenie było w pięknym HD :D . Cytat z podanej strony dotyczący problemu "klienci Play w coraz większej ilości narzekają na jakość sieci. Okazuje się, że rozpoczęte w paśmie UMTS połączenie niemal momentalnie migruje na GSM. W GSM natomiast - zarówno ze względu na próbkowanie połówkowe, jak i spory poziom interferencji - przeprowadzenie rozmowy często wymaga sporej cierpliwości ze względu na efekty rwania, przerywania połączeń i marną jakość dźwięku. Takie monity napływają również z dużych miast, np. Kraków. W związku z powyższym zwróciliśmy się do operatora z zapytaniem, jak dziś wygląda temat wykorzystania otrzymanych częstotliwości z pasma 1800 MHz ? Jacek Niewęgłowski - Wiceprezes Zarządu P4 ds. Strategii poinformował, że harmonogram wdrożenia jest już gotowy i wygląda bardzo bogato. Problemem było otrzymanie pozwoleń radiowych, które w ostatnim czasie są wydawane dość powoli. Na obecny moment - wydaje się - sprawy przyśpieszyły, więc proces implementacji DCS w stacjach będzie widoczny w całym kraju niemal z dnia na dzień, zaś skalę będzie można ocenić po ilości pozwoleń radiowych w najnowszym wykazie UKE. Jak dodaje Wiceprezes P4 - o ile implementacja DCS zostanie zrealizowana tak szybko, jak to możliwe, aby polepszyć jakość usług w paśmie 2G, o tyle wdrażanie LTE będzie dłuższym procesem, ponieważ dla zachowania jakości wymaga uruchamiania systemu w spójnych, ciągłych obszarach, a te trzeba przygotować ze szczególną troską. W każdym razie - P4 nie konserwuje zasobów, a prace modernizacyjne trwają bez przerwy mimo okresu urlopowego. Z nowości - DCS możemy zauważyć m.in. w Strzelcach Opolskich"

 #652630  autor: pakierhakierxd
 05 sie 2013, 15:48
Dzięki za info :D

Pozdrawiam :)

 #652711  autor: alkonauta
 05 sie 2013, 21:42
Mnie konsultant obiecal 20 zeta "na pismie" za brak HD voice a na fakturze rabatu nima.

 #653917  autor: manyaky
 10 sie 2013, 21:26
Ricki1980 pisze:Okazuje się, że rozpoczęte w paśmie UMTS połączenie niemal momentalnie migruje na GSM. W GSM natomiast - zarówno ze względu na próbkowanie połówkowe, jak i spory poziom interferencji - przeprowadzenie rozmowy często wymaga sporej cierpliwości ze względu na efekty rwania, przerywania połączeń i marną jakość dźwięku.
Problem z 3G->2G faktycznie może występować, ale w jednostkowej lokalizacji. Jeszcze tak nie miałem, żeby mnie momentalnie zrzuciło (oczywiście nie mówimy o sytuacji, gdy jedziemy 170km/h i do Node'a mamy 15km).

Efekty rwania, przerywanie połączeń, marna jakość dźwięku? Sorry, ale skąd te bzdury. Tak samo - podczas aktywnego przemieszczania się być może, ale wtedy te problemy również dotyczą 3G.

 #655697  autor: mn9
 17 sie 2013, 17:50
@up *#0011# u mnie na sgs3 dziala wiec i tobie zadziała

http://www.speedtest.net/android/2021729455.png

 #655790  autor: manyaky
 18 sie 2013, 04:58
Można też przez NetMonitora.

 #664863  autor: kszaq
 29 wrz 2013, 12:14
Odkopię trochę temat, by zapytać: czy działa Wam obecnie HD Voice w Playu?

U mnie od mniej-więcej początku sierpnia wszystkie rozmowy lecą w AMR 12.2 kbps. Próbowałem na 3 różnych telefonach (w których z kartami T-Mobile HD Voice działa bez zająknięcia), jak również z 3 różnymi kartami SIM od Playa. BOK uparcie twierdzi, że po stronie sieci wszystko jest w porządku i że wina leży po stronie oprogramowania w telefonie (które nie zmieniło się od czasu, gdy HD Voice działało!) lub wadliwych kart SIM.

Dziękuję z góry za Wasze odpowiedzi.

 #664876  autor: Ricki1980
 29 wrz 2013, 13:22
Działa cały czas bez problemu. To w T-Mobile zauważyłem, częsty brak HD Voice. Jakich telefonów używasz i czy na 100% jesteś w zasięgu 3G macierzystym Play?

 #664880  autor: kszaq
 29 wrz 2013, 13:56
Używane telefony to LG Nexus 4, Samsung Galaxy Mini 2 (w menu serwisowym WB-AMR ustawione na "Enabled") oraz Sony Ericsson Xperia Mini Pro. We wszystkich telefonach testowałem w zasięgu sieci macierzystej Play 3G. Być może faktycznie zaradzi tutaj coś wymiana karty SIM. Dziękuję za informacje.

Edit: Wykonałem trochę więcej testów i okazało się, że za brak HD Voice odpowiada zrzucanie na GSM podczas rozmowy oraz fakt, że na najnowszym radiu w Nexusie 4 (.84) wyłączony został HD Voice.

 #665014  autor: grzegi
 29 wrz 2013, 23:40
U mnie sytuacja identyczna. Mimo zapewnień operatora połączenie z 3G Play do 3G Play leci po AMR 12.2.

Sytuacja do wyjaśnienia. Galaxy Ace 2.