• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

 #492800  autor: Taczian
 28 lip 2011, 19:25
Może ta kłopotliwa Nokia to 5130? różni się od 5110 tylko tym, że chodzi w paśmie 1800MHz. Mam Siemensa M55 z możliwością wyboru pasma Automatycznie,900MHz lub 1800MHz i włączając tylko DCS i mając BTSa 300metrów dalej, widzę, że karta Play na roamingu Plusa ma słaby zasięg, co chwile skacze, niestety nie mam w M55 netmonitora i nie mam jak sprawdzić czy przerzuca po innych BTSach.

 #492817  autor: user_delete34
 28 lip 2011, 20:32
pakierhakierxd pisze:wymienić sim lub zgłosić problem techniczny do play
Co do wymiany to będzie ona ostatecznością. Czy można to zrobić za darmo? I czy dam radę zrobić to od ręki w byle salonie, czy muszę szukać jakiegoś konkretniejszego? Zobaczę jeszcze inne karty PLAY, jeżeli na nich też będzie problem to najpierw zgłoszę problem (ale jako reklamacja czy co? Do BOKu telefonicznie/przez internet, czy nie tutaj albo inaczej to zgłosić?), w razie czego później wymienię.
MK_ pisze:Uszkodzenie telefonu wyeliminowałeś?
Nie. Za to, jak już wcześniej pisałem, na innej karcie PLAY w N79 rzuca mną po Plusie (gdy ustawiony tryb to GSM) m. in. przy próbie połączenia z netem. Nie zawsze, ale często. Męczy mnie to, ale tylko PLAY ma u mnie 3G (co jest dla mnie bardzo istotne) i chyba tylko PLAY ma odpowiednią ofertę (żeby mnie było na wszystko stać;)).
Taczian pisze:5130
Nie, wokół mnie tylko 900 MHz. 5110, napisane jest tak pod baterią.
Taczian pisze:w M55 netmonitora
To na takich starociach działa coś takiego? Kurde, do czegoś to może jednak służyć ("obserwacja" sieci). :)
Tak na marginesie: co to BTS i NodeB i co ma jaką funkcję? Bo chyba sam gdzieś tego użyłem na forum (sądząc, że to określenie przekaźnika), ale nie wiem czy dobrze.

 #492818  autor: pakierhakierxd
 28 lip 2011, 20:34
Tak wymiana karty jest za darmo w każdym salonie zrobią to od ręki na miejscu
Bts to inne określenie nadajnika :)

Pozdrawiam :)

 #492819  autor: mkowalski
 28 lip 2011, 20:38
Markadiusz pisze:Tak na marginesie: co to BTS i NodeB i co ma jaką funkcję? Bo chyba sam gdzieś tego użyłem na forum (sądząc, że to określenie przekaźnika), ale nie wiem czy dobrze.
BTS - stacja bazowa GSM
NodeB - stacja bazowa UMTS
eNodeB - stacja bazowa LTE
Markadiusz pisze:To na takich starociach działa coś takiego? Kurde, do czegoś to może jednak służyć ("obserwacja" sieci).
Netmonitor był obecny już w pierwszych Nokiach ;)

 #492823  autor: user_delete34
 28 lip 2011, 20:56
pakierhakierxd pisze:Netmonitor był obecny już w pierwszych Nokiach ;)
To fajnie. Nie mam w swojej, to nie wiem. ;)
pakierhakierxd pisze:wymiana karty jest za darmo w każdym salonie zrobią to od ręki na miejscu
Miło. Będę jednak najpierw musiał skontaktować się z BOKiem (i tutaj jak z tym kontaktem radzicie?) i sprawdzić i tamtą kartę w N79 przez CellTrack i FieldTest. Jeżeli się okaże, że to wina karty, to będę miał ich trochę do wymiany... z 10 chyba (co dostałem to przenosiłem, żeby sobie bonusy wykorzystać). Znowu będą na mnie jakoś inaczej patrzeć w PLAY, bo ja jestem u nich co chwilę. :-D
A to uszkodzenie telefonu, MK_, to mam sprawdzić po prostu przekładając kartę do innego i patrzeć na zachowanie, tak?

 #492824  autor: pakierhakierxd
 28 lip 2011, 20:58
Ja radzę napisać zgłoszenie na play24 tylko pamiętaj aby to zrobić musisz mieć zarejestrowany numer u operatora i to nie tylko przez net ale aby coś zrobić na koncie nawet przez *500 to tak trzeba ale myślę że pewnie masz zarejestrowane te nr-y :P

Pozdrawiam :)

 #492826  autor: user_delete34
 28 lip 2011, 21:15
Numery mam zarejestrowane. Ostatnio właśnie na mnie inaczej jeden Pan spojrzał, bo zauważył, że ja znowu przychodzę coś robić z kartą, konkretnie rejestrować piąty już numer. ;)
pakierhakierxd pisze:nawet przez *500
Ale po co? Leniwy BOK, czy trzeba jakoś potwierdzić te zgłoszenia?

 #492827  autor: pakierhakierxd
 28 lip 2011, 21:17
Chodzi mi o to że można napisać zgłoszenie przez play 24 lub zadzwonić na bok i zrobić zgłoszenie :),ja to zawsze robię na play24 a jak dostanę odpowiedź bez sensu to zgłaszam się na tym forum do konsultanta sieci play-jest założony specjalny wątek tu znajdziesz pomoc play cz II

Pozdrawiam :)

 #492828  autor: user_delete34
 28 lip 2011, 21:24
pakierhakierxd pisze:można napisać (...) lub zadzwonić
Aha.
pakierhakierxd pisze:pomoc play cz II
Ale to długie jest! Tyle ludzie odpowiedzi bez sensu dostają, czy to jakieś kolejne, choć nieoficjalne, biuro obsługi, do którego po prostu lepiej się zgłosić?

 #492830  autor: pakierhakierxd
 28 lip 2011, 21:33
Tam pomaga oficjalny konsultant playa to jego dodatkowa praca na forum,zgłoś się wpierw na play24 a jak napiszą bez sensu lub będą długo odpowiadać bardzo to przekażesz zgłoszenie w tamtym temacie,ja tak zawsze robię jak mam problem i jestem zadowolony :)

Pozdrawiam :)

 #492901  autor: rogmaniek
 29 lip 2011, 01:18
Markadiusz pisze:Jest fatalnie: non stop zmienia nadajniki, przez co zrywa mi połączenia lub jakość dźwięku (z racji słabego sygnału) jest bardzo niska, przez co nie można rozmawiać. Czy można z tym coś zrobić?
Markadiusz pisze:pakierhakierxd napisał/a:
można napisać (...) lub zadzwonić


Aha.
Jeśli jest to zgłoszenie techniczne, będzie konieczne wypełnienie szczegółowego szablonu technicznego. Jeśli na pewno chodzi o macierzystą sieć P4, to lepiej Zadzwoń do BOK. Tam Konsultant pomoże Ci wypełnić odpowiednią formatkę. Jak Zrobisz zgłoszenie na Play24, to mogą Ci odesłać prośbę o uzupełnienie danych. Choć coś się zmieniło, bo ostatnio jest już taki mini szablonik, przy składaniu zgłoszenia technicznego na Play24 :smt047

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!