DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 1 z 191
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 191
 #987412  autor: Remington
 05 kwie 2018, 22:42
Wiele razy na forum pojawiały się wymiany zdań o tym, która sieć jest lepsza i dlaczego.

Skoro istnieje potrzeba takiej dyskusji, to zakładamy ten wątek. Warunkowo!

Dyskutujcie tutaj do woli: która sieć jest lepsza i dlaczego?

Merytorycznie i (czego bezwzględnie wymagamy) bez wycieczek osobistych.
 #987475  autor: iphoneski
 06 kwie 2018, 10:48
Dla mnie play, bo wybieram zasięg sieci, która w danym miejscu działa najlepiej. W lasach, ośrodkach harcerskich, na jeziorach w łódce rzecz bezcenna.
@Remington poprawione, jednak wykonywanie kilku czynności jednocześnie mi nie służy, skoro nie zauważyłem takiego babola.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2018, 11:11 przez iphoneski, łącznie zmieniany 1 raz.
 #987478  autor: Remington
 06 kwie 2018, 11:02
Moje doświadczenia z Play:
1. przy automatycznym wyborze operatora - ciągłe przełączanie między sieciami -> drenowanie baterii i non stop naliczanie nowych sesji netu (miałem kilkadziesiąt sesji w ciągu dnia)
2. przy ręcznym wyborze operatora - mimo wyboru, wymuszanie przełączenia na sieć macierzystą, zlecenie wyłączenia odświeżania karty SIM nie pomogło, w niektórych miejscach Warszawy wręcz całkowita utrata zasięgu
3. niezależnie od sposobu wyboru operatora - bardzo często zapchane punkty styku i mimo pełnego zasięgu przychodził SMS, że ktoś próbował się do mnie dodzwonić
4. na zasięgu własnym - bardzo niska jakość połączeń głosowych
5. świetne usługi dodane (Stop Spam, SMS na e-mail, bramka SMS, Play24 w poprzednim wydaniu)
6. obsługa klienta przez portal internetowy na szkolną ocenę 4+

Permanentnie powtarzające się punkty 1-3 zdecydowały o moim odejściu z Play. Uważam tę sieć za dobrą do n-tego numeru, ale nie dla głównego.


Zmigrowałem do Orange dla firm, gdzie oferta była OK, ale jakość też słaba:
1. dławiący się internet - zamarzające sesje
2. prędkość netu bardzo niska - w pracy ok. 7 Mbps, w domu 1,5 Mbps.
3. na imprezach masowych telefon kompletnie przestawał działać (dużo ludzi, za mała wydajność sieci)
4. wielokrotne błędy w naliczaniu opłat za usługi, co miesiąc musiałem dokładnie śledzić fakturę (wszystkie reklamacje zasadne)
5. w roamingu zagranicznym jakość taka sobie, net średnio stabilny, niezależnie od operatora
6. obsługa klienta przez portal internetowy na szkolną ocenę 4-.


Od roku jestem w Plusie (Plush):
1. przedpotopowe zarządzanie kodami USSD, często coś nie działa lub działa inaczej niż powinno
2. równie archaiczny serwis internetowy ebok.pl
3. po każdej aktualizacji iOS zapomina ustawień MMS-ów
4. ale płacę mniej, a jakość korzystania na poziomie lepszym od obu ww.
5. net zrywa bardzo bardzo rzadko, a prędkość w pracy 140 Mbps, w domu 30 Mbps, poza Polską net też działa bardzo dobrze.
6. bateria schodzi zauważalnie wolniej niż w Play i Orange (co w sumie dziwne, bo Orange to sieć certyfikowana przez Apple, Play też choć tam baterię drenuje roaming krajowy).
7. obsługa klienta telefonicznie woła o pomstę do nieba (szkolna ocena 1=), mailowo lepiej (ocena 3), a przez Plusforum najlepiej (4-).


O T-Mobile się nie wypowiem, bo nigdy nie byłem tam z głównym numerem (zniechęciły mnie ceny). Miałem tam jeszcze niedawno tylko net mobilny (10/10/10) i pamiętam beznadziejny serwis internetowy i mobilny.
 #987485  autor: Młody..
 06 kwie 2018, 11:37
W zasadzie temat rzeka.. Jak to w sieciach mobilnych - jedna w jednym miejscu działa najlepiej, druga w drugim miejscu.. i tak można sobie odbijać piłeczkę.
W moich rejonach dominowały dwie sieci. Play i T-Mobile. Teraz po sporej modernizacji, i dostawieniu stacji bazowych, na czoło wysunął się Play.

Co do samego Playa nie mam zastrzeżeń. Zasięg od tego roku wzrósł na tyle, że mogłem spokojnie pozbyć się roamingu. Z połączeniami nie mam żadnych problemów, jakościowo jest bardzo dobrze. Prędkości internetu - w domu średnio 60-80 Mbit, na mieście nawet 140 Mbit.
Jednak patrząc obiektywnie, to w skali kraju Play nadal wypada słabo, ale jak widać mocno zaczynają budować zasięg, więc zobaczymy za rok / dwa jak to się będzie przedstawiać. Dużo pracy jest też w dużych miastach, właśnie pod względem przepustowości sieci.

Obiektywnie mówiąc na obecną chwilę w skali kraju są dwaj operatorzy, którzy gwarantują optymalny zasięg i w miarę stabilny komfort korzystania z sieci - są to T-Mobile i Orange, w zależności od zapotrzebowania (np. ściana wschodnia)

Plus jest jak dla mnie zaniedbaną siecią, niezrównoważoną technologicznie. Z takim potencjałem, jakim mają (duża szerokość pasm), to powinni wszystkich zjeść, a tymczasem w wielu miejscach jest jak na operatora z zasięgiem ogólnopolskim nie za ciekawie.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2018, 12:57 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: usuwam podpis
 #987641  autor: Pabloeq
 07 kwie 2018, 12:48
W skrócie, miałem wszystkich, najkrócej playa bo chyba niecałe 2 lata, wnioski:

Play - słaba jakość połączeń, przerywanie rozmów na zasięgu tzw. własnym. Internet, mało korzystałem ale rewelacji nie było.
Plus - przeciętna jakość połączeń głosowych, mam wrażenie że plus jeszcze nie wie co to HD Voice, internet zawsze zapchany i najwolniejszy, max. 22Mbps DL. Wysokie pingi, rzadka siatka stacji. Brak VoLTE i VoWiFi, ta sieć chyba trochę zasnęła.
Orange - dobrze działa jak nie ma awarii:) Rozmowy głosowe bardzo dobrze, VoLTE - loteria, raz jest raz nie ma (ostatnio nie korzystam z Orange) Internet zawsze szybko z momentami tylko zamuły czyli można powiedzieć że normalnie. Nieporównywalnie szybciej niż w plusie.
T-mobile - Najmniej awaryjne, stabilne i dobre połaćzenia głosowe, internet (w prepaidzie ograniczony do 15Mbps) zawsze stabilny i bez zamuły, również nieporównywalnie lepiej od plusa.
W T-mobile jest do poprawy tylko chora polityka i ograniczenia dla prepaidów. To jest ich największa wada.
Wirtualnych MVNO wynalazków nie używam bo jest to poprostu bez sensu jeżeli to wszystko a nawet więcej mogę mieć od operatorów infrastrukturalnych. Pieniądze to nie wszystko. Jest jeszcze jakość.
 #987648  autor: piotrzet
 07 kwie 2018, 13:33
Moim zdaniem w T-Mobile do poprawy jest udostępnienie VoWiFi i VoLTE dla prapaid a z tym ograniczeniem niech zostanie. Chcesz mieć pełną prędkość to kup abonament albo idź do konkurencji. Zawsze prepaid płaci najmniej a ma nie wiadomo jakie wymagania.

https://www.speedtest.net/result/a/5383813102.png
 #987650  autor: TomLee
 07 kwie 2018, 13:37
Play na kartę. A dlaczego?
1. Dostęp do zasięgu 4 sieci. Ostatnio jechałem 100 km w jedną stronę, miałem Orange (OFnK) i włączonego yanosika. W pewnym momencie w mijanym mieście powiatowym, w samym centrum, zasięg padł i jakieś 20 km go nie było.
2. Rzeczywiście ostatnio internet z Orange chodzi słabiej w mojej lokalizacji niż internet Play.
3. Fajne bonusy na internet za 0 zł, kto korzysta to wie.
4. Raz ustawiony roaming krajowy na konkretnego operatora trzyma i się nie przełącza, ja osobiście lubię korzystać z TM (nie potrzebuję dużej prędkości neta).
5. Rewalacyjna aplikacja Play24 do zarządzania numerami. Ja mam podłączonych 8 numerów do konta. Można w niej zrobić wszystko, kto korzysta to wie.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2018, 13:43 przez TomLee, łącznie zmieniany 2 razy.
 #987651  autor: f0ku5
 07 kwie 2018, 13:39
W T-Mobile przede wszystkim do poprawy jest warstwa informatyczna, tj. systemy do zarządzenia kontem i cała tego otoczka ;)
 #987653  autor: Pabloeq
 07 kwie 2018, 13:49
piotrzet pisze:Chcesz mieć pełną prędkość to kup abonament albo idź do konkurencji. Zawsze prepaid płaci najmniej a ma nie wiadomo jakie wymagania.
A cóż to za wymagania być ograniczonym jedynie parametrami sieci dostępnymi w danym miejscu i na danym terenie? Tylko oni w Polsce mają takie ograniczenia.
Idź do konkurencji - masz rację, ludzie tak zrobili i odeszli od nich, przez taką ich właśnie politykę.
f0ku5 pisze:W T-Mobile przede wszystkim do poprawy jest warstwa informatyczna, tj. systemy do zarządzenia kontem i cała tego otoczka ;)
Dokładnie tak. Mam wrażenie że ich system informatyczny i billingowy to jest jakieś science fiction. Ciekawe kiedy to ogarną.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2018, 14:54 przez Remington, łącznie zmieniany 2 razy. Powód: dwa posty jeden pod drugim
 #987657  autor: marcin19883
 07 kwie 2018, 14:03
T-MOBILE ma najgorszy system komputerowy/bilingowy z wszystkich. Zero opcji online, wszystko się tnie. Tragedia w porównaniu do rozbudowanego Playa i Orange. W T-MOBILE nie masz nad niczym kontroli. Musisz wszystko załatwiać na infolinii i wierzyć na słowo
 #987658  autor: maniek89
 07 kwie 2018, 14:08
Remington pisze:Moje doświadczenia z Play:
1. przy automatycznym wyborze operatora - ciągłe przełączanie między sieciami -> drenowanie baterii i non stop naliczanie nowych sesji netu (miałem kilkadziesiąt sesji w ciągu dnia)
2. przy ręcznym wyborze operatora - mimo wyboru, wymuszanie przełączenia na sieć macierzystą, zlecenie wyłączenia odświeżania karty SIM nie pomogło, w niektórych miejscach Warszawy wręcz całkowita utrata zasięgu
3. niezależnie od sposobu wyboru operatora - bardzo często zapchane punkty styku i mimo pełnego zasięgu przychodził SMS, że ktoś próbował się do mnie dodzwonić
4. na zasięgu własnym - bardzo niska jakość połączeń głosowych
Naczytałem się w życiu bardzo wielu podobnych opinii, jak Twoja. Zastanawiam się, czy zawsze miałem wyjątkowe modele telefonów, czy to kwestia lokalizacji, ale nigdy nie miałem takich problemów ani w Play (6 lat), ani w Virgin Mobile (już prawie 4 lata). Telefon, jeśli był ustawiony na sztywno, żadną siła sam nigdy się nie przełączył na inną sieć, nie miałem także nigdy komunikatu, że ktoś próbował się dodzwonić, mimo, że telefon był włączony, a na zasięgu własnym zawsze krystalicznie czyste HD Voice. Kiedyś byłem w Orange (4 lata) i tam często przycinało rozmowy, nie wiem jak jest teraz. Miałem też krótki epizod kilku miesięcy z T-mobile (wtedy Era), jakość połączeń bardzo dobra, ale oferta wówczas nie powalała.

Play wygrał u mnie cenowo, ale jak wszedł Virgin okazało się, że może być jeszcze korzystniej.
Żeby nie było kolorowo, w roamingu krajowym słabsza jakość rozmów, ale znośnie. Obecnie moje zastrzeżenia do Virgin to czasem zdarzające się zwisy systemu (trudności z aktywacją lub dezaktywacją pakietów) lub ostatnio wolniej aktualizujący się stan pakietu internetowego. Po wbiciu kodu *222# i *108# potrafi mi pokazywać dwie różne wartości pakietu, dość mocno od siebie odbiegające, no ale nie wiem, jakoś zwyczajnie mimo wszystko ich lubię, bo oferta jest dopasowana do moich potrzeb, gdyby podobną miał Play, to wcale nie przenosiłbym numeru. Nie ma sieci idealnej ;)
 #987659  autor: p2225
 07 kwie 2018, 14:16
Również potwierdzam problemy z systemami billingowymi T-mobile. Męczyłem się niemiłosiernie przez kilka godzin, a i tak nie udało mi się włączyć jednego pakietu. Nie wspomnę już o wywalanych informacjach, że jestem już zalogowany i mam się wylogować i zalogować ponownie żeby móc skorzystać. :smt021 Ponadto musiałem założyć konto i zalogować się do niego żeby potem za każdym razem wpisywać numer telefonu i podawać kod z otrzymanego sms'a żeby cokolwiek sprawdzić. Kody USSD raz działają, a raz nie. Potrafi się też pojawić informacja w języku angielskim jak również informacja, że pakiet zostanie włączony, a i tak nic się nie dzieje. Szkoda tylko 10zł wydanych na doładowanie, z którego i tak nic nie mam.
Nie wiem jak jest w Plusie, ale wydaje mi się, że najlepszy system billingowy ma Play. Szybki i sprawny. Wszystko zwykle uruchamia się w locie. Orange podobnie, ale każda zakładka ładuje się niemiłosiernie dłuuuugo. Może będzie lepiej jak przeniosą moją taryfę do nowego Mój Orange.

B7+B1+B3+QAM256:
https://www.speedtest.net/android/5276103240.png
  • Strona 1 z 191
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 191
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 191