DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 716 z 857
  • 1
  • 714
  • 715
  • 716
  • 717
  • 718
  • 857
 #978769  autor: Mateusz7
 19 lut 2018, 21:50
kozien70 pisze:U900 również rozdzielone na nośnych 3082 (O) oraz 3055(Tm)
A jak wyglądają CID-y rozdzielonych U900? Dwa zupełnie nowe czy jeden nowy oraz stary dla operatora-"właściciela" danej lokalizacji?
 #978770  autor: ST
 19 lut 2018, 21:58
tomi81 pisze:@Marcin_ - powiedz, proszę, że choć jakiś ułamek jest w strefie NSN :-) ;-)
Wybacz, że na marginesie akurat Twojego posta, ale... nie ma już firmy o skrócie NSN.

Obecna nazwa to Nokia Networks. NSN był skrótem Nokia Siemens Networks po fuzji odnośnych działów obu firm. Powchłaniano jeszcze inne firmy (między innymi dział sieciowy Motoroli). Potem jakiś jeszcze czas utrzymano skrót NSN, rozwijając do Nokia Solutions and Networks, ale już od jakichś 3 lat istnieje wyłącznie podmiot o nazwie - jeśli już skracać - NN... :-D
Ostatnio zmieniony 19 lut 2018, 21:58 przez ST, łącznie zmieniany 1 raz.
 #978771  autor: Marcin_
 19 lut 2018, 21:58
@p2225 a różne konf wynikają z tego że nie wszędzie będą takie same szczególnie w kwestii 1800 łącza są i od Orange i wlasne i innych dostawców. Wszystko zależne od lokalizacji i potrzeby budowy ostatnich odcinków.

@tomi81 jest
 #978774  autor: tomi81
 19 lut 2018, 22:04
@ST - spoczko, poprawię swoje wypowiedzi ;-)

@Marcin_ - dzięki. Jeżeli jest coś na wschód o Warszawy (i możesz to przybliżyć ;-)), to przy okazji zajadę :-)
 #978775  autor: p2225
 19 lut 2018, 22:05
kozien70 pisze: Na jednej stacji rozmowy 2G Orange siedziały tylko w G900 skacząc po kanałach 31,32,33,34,94,118, na tej stacji zaś rozmowy 2G T-mobile siedziały w DCS skacząc po kanałach 736,737,741,742,761,766,774,775,776,780,784,785.

Na drugiej stacji zaś dla odmiany rozmowa Orange 2G siedziała w Common BCCH na 120 kanale, skacząc po DCSie 743,744,746,747,768,769,770,771,772,773,786,787,788,789,790,792,794,796,797
zaś na tej samej stacji T-mobile w rozmowie 2G siedział tylko w G900 skacząc po kanałach 15,18,19,23,27,35,68,69,91
Niezła ilość kanałów. @panasz jakbyś mógł zrobić taki fajny rozkład kanałów na podstawie tych danych jak dla 900MHz ;)

@Marcin_ ok, rozumiem. Dzięki ;)

B7+B3+B20+QAM256:
http://www.speedtest.net/android/4429188025.png
 #978783  autor: Mateusz7
 19 lut 2018, 22:32
Orange:
743-744,746-747,767-773,786-790,792,794,796,797
[743-748,767-773,786-797]
[1,2 MHz, 1,4 MHz, 2,4 MHz] = 5 MHz

T-Mobile:
736-737,741-742,761,766,774-776,780,784-785
[736-742,761-766,774-785]
[1,4 MHz, 1,2 MHz, 2,4 MHz] = 5 MHz

Odcinek widma 1800 MHz:
- L1800 Orange [10 MHz]
- DCS T-Mobile [1,4 MHz]
- DCS Orange [1,2 MHz]
/Blok Plusa [2,4 MHz]/
- DCS T-Mobile [1,2 MHz]
- DCS Orange [1,4 MHz]
- DCS T-Mobile [2,4 MHz]
- DCS Orange [2,4 MHz]
- L1800 T-Mobile [10 MHz]

Nieźle poszatkowali sobie ten DCS. Czyli chyba jednak nie było sensu wysuwać zbyt daleko idących wniosków. Choć widać, że tak podzielili DCS, żeby łatwo rozszerzyć blok T-Mobile do ~15 MHz, wyłączając dwa ostatnie równe bloki po 2,4 MHz (a może i jeszcze z innego powodu).
 #978784  autor: bed
 19 lut 2018, 22:37
ReVoLTEa pisze:No właśnie chyba nie, nawet na mapie btsearch od wczoraj bodajże zniknęła stacja N! z hotelu Glob, nic nowego tam nie ma, ktoś inny dostawił na budynku po przeciwnej stronie ulicy ale to nie jest stacja N!.
Nie. W listopadzie pojawiło się pozwolenie na komplet pasm w lokalizacji Powstańców Śląskich 3, Dz. nr 2556 - ten budynek -> https://goo.gl/maps/6uhjposCiAp
Marcin_ pisze:Radiolinie zostaną jako backup, ale światełko będzie i to na dużą skalę. Raczej koniec 2go kwartału.
To już wiem dlaczego ostatnio się zdziwiłem, że znikało sporo pozwoleń radiolinii T-Mobile w Łodzi do stacji bazowych, zresztą nawet u mnie w ostatnim wykazie zniknęło pozwolenie, a w okolicach stacji widziałem studzienkę z logo operatora. Przy okazji w pracy mignęło mi ustalenie do ZUD-u o przyłącze telekomunikacyjne do kościoła, na którym znajdują się anteny T-Mobile :D

L1800 Orange:
Obrazek
 #978787  autor: kozien70
 19 lut 2018, 22:44
Marcin_ pisze:Apropo jeszcze jedna sprawa o której miałem napisać.
Byłbym wdzięczny o wszelkich sygnałach odstawiania lipy na stacjach - fuszerki nie znoszę.
Witam w klubie hejterów fuszerek ;-) I służę uprzejmie. Interesują Cię stacje T-mobile, czy Orange również?
Mateusz7 pisze: A jak wyglądają CID-y rozdzielonych U900? Dwa zupełnie nowe czy jeden nowy oraz stary dla operatora-"właściciela" danej lokalizacji?
Przyznam szczerze, nie sprawdziłem. Ale może być tak, jak piszesz: jeden nowy a stary dla właściciela, bo badałem stacje Tm, Netmonitor pokazywał mi dane U900 z opisem nośnej 3064 i dopiero po wejściu w Service Menu Samsunga okazało się, że nośna ma jednak numer 3055.
Pawrzes pisze:Kozien70, chodzi mi o maszt T-Mobile na terenie Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin ID 21248 ;)
Kto by pomyślał, że obok Błonia jest dwa razy Radzików :lol:

http://www.speedtest.net/android/2618905896.png
 #978804  autor: Pabloz
 19 lut 2018, 23:13
ST pisze: Wybacz, że na marginesie akurat Twojego posta, ale... nie ma już firmy o skrócie NSN.

Obecna nazwa to Nokia Networks. NSN był skrótem Nokia Siemens Networks po fuzji odnośnych działów obu firm. Powchłaniano jeszcze inne firmy (między innymi dział sieciowy Motoroli). Potem jakiś jeszcze czas utrzymano skrót NSN, rozwijając do Nokia Solutions and Networks, ale już od jakichś 3 lat istnieje wyłącznie podmiot o nazwie - jeśli już skracać - NN... :-D
Oficjalna nazwa cały czas brzmi Nokia Solutions and Networks więc skrót NSN jest poprawny :) Jeszcze 3 tygodnie temu tam pracowałem więc coś tam się orientuję ;)

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: http://wificalling-volte.pl/
 #978805  autor: ST
 19 lut 2018, 23:42
kozien70 pisze:
Mateusz7 pisze: A jak wyglądają CID-y rozdzielonych U900? Dwa zupełnie nowe czy jeden nowy oraz stary dla operatora-"właściciela" danej lokalizacji?
Przyznam szczerze, nie sprawdziłem. Ale może być tak, jak piszesz: jeden nowy a stary dla właściciela, bo badałem stacje Tm, Netmonitor pokazywał mi dane U900 z opisem nośnej 3064 i dopiero po wejściu w Service Menu Samsunga okazało się, że nośna ma jednak numer 3055.
A w Bugaju/Nagradowicach (obiekt Orange) - też widziałeś na telefonie zidentyfikowane komórki U900, tylko z niewłaściwą nośną?
 #978809  autor: ST
 19 lut 2018, 23:50
Pabloz pisze:Oficjalna nazwa cały czas brzmi Nokia Solutions and Networks więc skrót NSN jest poprawny :) Jeszcze 3 tygodnie temu tam pracowałem więc coś tam się orientuję ;)
I tak i nie - oficjalnie firma nazywa się Nokia Networks - i tylko tak, tak jest też notowana na rynkach finansowych:
https://networks.nokia.com/
https://networks.nokia.com/about-us/our-markets/europe

Nazwa Nokia Solutions and Networks niestety nie zniknęła całkowicie z obrotu, ale mogę się dopytać, gdzie i dlaczego jeszcze istnieje; możliwe że są jakieś kwestie prawne, przez które opłaca się zachować np. lokalne spółki pod tą nazwą.
 #978810  autor: Mateusz7
 19 lut 2018, 23:56
Pabloz pisze:
ST pisze: Wybacz, że na marginesie akurat Twojego posta, ale... nie ma już firmy o skrócie NSN.

Obecna nazwa to Nokia Networks. NSN był skrótem Nokia Siemens Networks po fuzji odnośnych działów obu firm. Powchłaniano jeszcze inne firmy (między innymi dział sieciowy Motoroli). Potem jakiś jeszcze czas utrzymano skrót NSN, rozwijając do Nokia Solutions and Networks, ale już od jakichś 3 lat istnieje wyłącznie podmiot o nazwie - jeśli już skracać - NN... :-D
Oficjalna nazwa cały czas brzmi Nokia Solutions and Networks więc skrót NSN jest poprawny :) Jeszcze 3 tygodnie temu tam pracowałem więc coś tam się orientuję ;)
Pozycjonują się jako Nokia Networks lub Nokia. Jedynie nazwa spółki pozostała po staremu (trochę tak jak przez wiele lat był PTK Centertel sp. z o.o., mimo że marki Centertel dawno już nie było).
https://networks.nokia.com/pl/directory
https://pracodawcy.pracuj.pl/nokia-solu ... -o-o,12895

Dla mnie też jest to już po prostu Nokia. Przecież Huawei nazywa się tak naprawdę Huawei Technologies, a nikt nie używa tej nazwy w oficjalnej nomenklaturze.

Czyli Nokia, Huawei, Ericsson...
 #978813  autor: ST
 20 lut 2018, 00:15
Mateusz7 pisze:Pozycjonują się jako Nokia Networks lub Nokia.
(...)
Dla mnie też jest to już po prostu Nokia. Przecież Huawei nazywa się tak naprawdę Huawei Technologies, a nikt nie używa tej nazwy w oficjalnej nomenklaturze.

Czyli Nokia, Huawei, Ericsson...
To co, postulujemy używanie na forum określenia "Nokia" i jego odmian zamiast "NSN"? ;-)
 #978822  autor: ST
 20 lut 2018, 07:37
Pawrzes pisze:ST, wygląda na to, że Orange ma nowe CIDy UMTS900 również z własnych stacji... :|
To nie jest najlepsza wiadomość :-(

Dzisiaj będę jechał A2 w stronę Warszawy, ale ze względów czasowych bez możliwości zbaczania. W takim razie zapnę dwa terminale na nowe nośne U900. Oczywiście podzielę się obserwacjami. Możliwe też, że znów różnie jest to rozwiązane w poszczególnych strefach...
 #978843  autor: kozien70
 20 lut 2018, 12:43
@ST - Niestety, nie ułatwili nam zadania...

Parę zdjęć z nowej lokalizacji Orange/N! na wieży Play w miejscowości Nekla. Stacja nadaje G/U900 (nośna 3064) oraz L800 dla obydwu partnerów N!
Widać na dole dowieszone RRU Orange, starsze "w plastiku" dla pasma 900 i nowsze dla 800ki.
Są również na poziomie anten kombinery 800/900. Z moich obserwacji wynika, że Orange korzysta ze środkowej anteny.
Niestety warunki oświetleniowe były tego dnia kiepskie, by zrobić wyraźniejsze zdjęcia, a spagetti jumperów nie ułatwia zadania, wobec tego nie wiem, czy antena ta jest współdzielona z Play czy została dowieszona przez ekipę pomarańczowych.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

http://www.speedtest.net/android/2618905896.png
 #978855  autor: ST
 20 lut 2018, 14:17
kozien70 pisze:@ST - Niestety, nie ułatwili nam zadania...
No to niech ich kulawa gęś... :lol:

A ja mam świeży (i kolejny) przykład czerwonego długopisu firmy na O. Sajt Plusa na wysokim strunobetonowym słupie w Luboniu przy Granicznej 63. Mamy tak:

N! +U900 +L1800
T! +G +D +U2100 +L2600
O! +G +U2100

Widać pewną różnicę? ;-)
 #978857  autor: Mixiorek
 20 lut 2018, 14:20
Orange wydał całą kasę na przenoszenie transmisji podczas aktywnego połączenia. Na co TMobile przyoszczędził i nadal nie ma, za to czasem ma jedno, dwa pasma więcej na stacji. Z pustego nawet Prezes Fallacher nie naleje :mrgreen:
Coś za coś :P

Obrazek
 #978859  autor: ST
 20 lut 2018, 14:34
Patryk7588 pisze:L800 nie ma nikt?
Nie ma. Ani T! ani O!
Mixiorek pisze:Orange wydał całą kasę na przenoszenie transmisji podczas aktywnego połączenia. Na co TMobile przyoszczędził i nadal nie ma, za to czasem ma jedno, dwa pasma więcej na stacji. Z pustego nawet Prezes Fallacher nie naleje :mrgreen:
Coś za coś :P
No dobra, mamy w naszym rewirze dużych parę przykładów, gdzie prezes F. zrezygnował z L800 przy komplecie innych pasm (a nawet z L800 jako jedynego własnego, jak w Tarnowie Podgórnym na P4). Ale wygląda, że po raz pierwszy odpuścili L2600...
 #978860  autor: kozien70
 20 lut 2018, 14:41
Zauważcie, że różnice na niekorzyść Orange w odpalonych L800/L2600 dotyczą w zasadzie sajtów T-mobile.
Mam wrażenie, że to wstrzymanie uruchamiania pasm Orange na stacjach Tm jest efektem trwającej renegocjacji umów między Orange a T-mobile w temacie szeroko pojętej dalszej współpracy.

http://www.speedtest.net/android/2618905896.png
 #978861  autor: Mixiorek
 20 lut 2018, 14:55
Znamienne jest też to, że w aglomeracji warszawskiej, mazowieckim nie ma chyba takich kwiatków lub takiej skali? A Wielkopolska i Podlasie mają.
Od kwartału, dwóch N! wróciło do stacji z jednym pasmem (dla obu opów) i włączają brakujące dla obu.

Obrazek
 #978875  autor: ST
 20 lut 2018, 15:42
Trochę relatywizując - pasma zasięgowego tutaj nie potrzeba, bo tuż obok jest obiekt ex-Era z wszystkim (Ustronna), a niewiele więcej na północ - kolejny z wszystkim (Kotowo). Rezygnacja z L2600 jest bardziej problematyczna, bo skąd niby brak ruchu w O! przy istnieniu zapotrzebowania w T! ? Chyba że w pobliżu jest jakiś duży klient T! lub wielu domossaczy bezlimitowych... ;-)
 #978880  autor: Mateusz7
 20 lut 2018, 16:15
ST pisze:
Mateusz7 pisze:Pozycjonują się jako Nokia Networks lub Nokia.
(...)
Dla mnie też jest to już po prostu Nokia. Przecież Huawei nazywa się tak naprawdę Huawei Technologies, a nikt nie używa tej nazwy w oficjalnej nomenklaturze.

Czyli Nokia, Huawei, Ericsson...
To co, postulujemy używanie na forum określenia "Nokia" i jego odmian zamiast "NSN"? ;-)
Tak, jak najbardziej postuluję! :)
  • Strona 716 z 857
  • 1
  • 714
  • 715
  • 716
  • 717
  • 718
  • 857
  • 1
  • 714
  • 715
  • 716
  • 717
  • 718
  • 857