DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 1187 z 1521
  • 1
  • 1185
  • 1186
  • 1187
  • 1188
  • 1189
  • 1521
 #978272  autor: ST
 17 lut 2018, 20:58
kozien70 pisze: Z tego tematu konfiguracji testowych N! jest robiona tak wielka tajemnica, że pozwól nam cieszyć się tym, do czego się dokopiemy :-)
ACK :-)
kozien70 pisze:No chyba, że uchylisz nam rąbka tej tajemnicy. Będziemy dozgonnie czcić Twe imię :mrgreen:
ACK^2 :)
 #978280  autor: panasz
 17 lut 2018, 21:52
kozien70 pisze: G900 na tej stacji w czuwaniu objawia się tak:
Orange ma kanały BCCH 34, 93, 120
T-Mobile ma kanały BCCH 16, 20, 30

W rozmowie G900 skacze po następujących kanałach:
Orange: 31, 95, 96, 118, 119
T-Mobile: 23, 27 , 29, 69, 91
kozien70 pisze: W Bugaju kanały G900 BCCH:
Orange: 33, 94, 124
T-Mobile: 25, 28, 36

W rozmowie uwaga: Orange skacze po ukrytym DCS, zaś T-Mobile skacze nadal po G900
Orange: kanał BCCH 124, rozmowa skakała po kanałach od 767 do 772.
T-Mobile: kanał BCCH 25, rozmowa skakała po kanałach 19,23,27,68,69,92.
Pozwoliłem sobie uporządkować kanały, które tu zamieściłeś. Widmo w paśmie 900 najprawdopodobniej wygląda jak poniżej. Nie jestem tylko pewien co do kanału 35 ale na 90% będzie on wykorzystywany przez t-mobile.

GSM900 T-Mobile: 15-30,35,36,68,69,91,92
GSM900 Orange: 31-34,93-96,118-124
UMTS900 T-Mobile: 70-90, nośna 3055
UMTS900 Orange: 97-117, nośna 3082

Wygląda na to, że T-Mobile działa na 22 kanałach G900, a Orange na 15.
Wszelkie uwagi mile widziane :D

Klik prawym na obrazek i pokaż
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 lut 2018, 22:27 przez panasz, łącznie zmieniany 2 razy.
 #978282  autor: Spacedust
 17 lut 2018, 21:56
Super oto mi właśnie chodziło. Pytanie pozostaje ile teraz jest MHz tego U900? Czy to nie jest czasem równe 4 MHz, kanały GSM chyba mają 200 kHz?

Czy mógłbyś zrobić taką grafikę dla pasma 1800?
 #978287  autor: ST
 17 lut 2018, 22:05
Spacedust pisze:Pytanie pozostaje ile teraz jest MHz tego U900? Czy to nie jest czasem równe 4 MHz, kanały GSM chyba mają 200 kHz?
Kanały GSM mają stałą szerokość 0,2 MHz. Każdy z operatorów przeznaczył równoważność 21 kanałów GSM na U900, a zatem...? ;-)
 #978289  autor: p2225
 17 lut 2018, 22:13
@panasz jakbyś mógł jeszcze zaznaczyć pod spodem które zakresy kanałów są własnością którego operatora ;)

B7+B1+B3+QAM256:
https://www.speedtest.net/android/5276103240.png
 #978290  autor: Spacedust
 17 lut 2018, 22:14
panasz pisze:Wygląda na to, że T-Mobile działa na 22 kanałach G900, a Orange na 15.
Obrazek
Czyli T-Mobile ma 22 x 0,2 = 4,4 MHz dla GSM900, a Orange 15 x 0,2 = tylko 3 MHz, dlatego musi się wspomagać DCSem, którego ma aż 10 MHz, zakładając, że T-Mobile nie będzie już miał DCS, ale może oczywiście mieć ;)
 #978291  autor: panasz
 17 lut 2018, 22:15
Spacedust pisze:Super oto mi właśnie chodziło. Pytanie pozostaje ile teraz jest MHz tego U900? Czy to nie jest czasem równe 4 MHz, kanały GSM chyba mają 200 kHz?

Czy mógłbyś zrobić taką grafikę dla pasma 1800?
Na pierwsze pytanie odpowiedź już dostałeś ;), natomiast co do grafiki dla pasma 1800 będzie ciężko, bo narazie niewiele wiemy o DCS.
 #978293  autor: Mateusz7
 17 lut 2018, 22:20
Spacedust pisze:Pytanie pozostaje ile teraz jest MHz tego U900?
4,2 MHz dla każdego operatora, pisałem o tym nieco wyżej.
Marcin_ pisze:A cóż byście chcieli wiedzieć ?
To ja podpytam czy zmiany mają też jakiś związek z reshufflingiem? Chodzi mi głównie o ten nieszczęsny blok Plusa 2,4 Mhz w 1800. Bo jakby nie patrzeć Orange dostał tę gorszą stronę pasma, nierozszerzalną do 15 MHz. Wygląda to tak, jakby miały być tam jeszcze jakieś zmiany/przetasowania.
 #978294  autor: p2225
 17 lut 2018, 22:21
I pięknie widać, że T-mobile zostawił sobie po 0,4MHz po bokach U900 żeby rozszerzyć je do równych 5MHz. Orange rozszerzając blok U900 kanałami z lewej (93-96) sprawi, że dwa bloki U900 po 5MHz znajdą się obok siebie. Trzeba sprawdzać sąsiednie kanały czy nie zniknęły. Z dużym prawdopodobieństwem taki scenariusz zostanie przetestowany ;)

B7+B1+B3+QAM256:
https://www.speedtest.net/android/5276103240.png
 #978311  autor: ST
 17 lut 2018, 23:30
Emocje trochę opadły ;-), to może napiszę o dwóch ciekawych nowych obiektach N!, które zmonitorowałem kilka dni temu podczas trasy na północny zachód.

Pierwszy to Drezdenko południe, zamiennik za lokalizację ex-Era na kominie. Stacja ma G/D U2100 L800 T!, to samo O! (DCS oczywiście nie widać w trybie idle) oraz wspólne U900 i L1800. Ciekawostka jest taka, że U2100 obu operatorów jest na dwóch nośnych (bez najniższych - 10564 i 10639). Być może są zabarrowane - w ferworze walki nie sprawdziłem, jak była w terminalu ustawiona akceptacja.

Drugi obiekt to monopole P4 w Tarnowie Podgórnym (pozwolenie T!). Są wspólne U900 i L1800, do tego T! ma G, U2100 (3 nośne) oraz L800. O! ma G i U2100 (3 nośne). Brak DCS-a T! oraz L800 O!
Czyżby znów czerwony długopis, zwłaszcza u pomarańczowych? ;-)
 #978313  autor: ja.michal
 17 lut 2018, 23:46
jaczewa pisze:Taka sama sytuacja jest w babicach kolo warszawy
LTE2100 Orange
Na 10 MHz? Nie ma CA?

Panowie, wieści przednie. Te wszystkie nowości to w rejonach stojących tylko na Huawei czy jest jakiś rodzynek na NSN?
  • Strona 1187 z 1521
  • 1
  • 1185
  • 1186
  • 1187
  • 1188
  • 1189
  • 1521
  • 1
  • 1185
  • 1186
  • 1187
  • 1188
  • 1189
  • 1521