DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 175 z 318
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 318
 #961331  autor: Młody..
 16 lis 2017, 11:23
Czyli EGSM900 będzie jedynie w skrajnych przypadkach, a UMTS900/LTE800 to będzie minimum.
 #961332  autor: Ron
 16 lis 2017, 11:36
Młody.. pisze:Czyli EGSM900 będzie jedynie w skrajnych przypadkach, a UMTS900/LTE800 to będzie minimum.
Pewnie tak będzie. E-GSM miał być reaktywowany na części stacji, ale z tego co widze idą na minimum.
Wczoraj testowali u mnie po zgłoszeniach U900, bo zgłaszałem słabe U2100, ale tak naprawdę zasięg na takim samym poziomie. Nie rozumiem, tak słabe jest to 3G ??
 #961354  autor: Młody..
 16 lis 2017, 13:48
Nie tyle co słabe, ale ma skręconą moc po to aby się nie zakłócał z innymi stacjami.
 #961366  autor: Ron
 16 lis 2017, 14:36
Młody.. pisze:Nie tyle co słabe, ale ma skręconą moc po to aby się nie zakłócał z innymi stacjami.
Całe 3G, i z czego ja tu mam korzystać :? Na LTE se nie pogadam. Pozostaje tak zniesławiane 2G na DCS, ale w Play to jest raczej prowizorka te DCS.
 #961517  autor: Graffik87
 17 lis 2017, 10:59
U mnie od wczoraj wyświetla się po wybraniu dostępnych sieci: PLAY LTE, WCDMA I GSM (tel posiadam w Orange). Dziwne jest to dla mnie gdyż nowa stacja ma dopiero działać od maja 2018, tak mi napisali z działu technicznego. Więc jakim cudem łapie ten zasięg? Czyżby został wzmocniony sygnał z innego btsa oddalonego ode mnie o 2 km?
 #961520  autor: dagonPL
 17 lis 2017, 11:05
Podjedź pod ten bts, oddalony o 2 km i odczytaj jego dane w telefonie, później pod ten nowy i wszystko jasne.

https://www.speedtest.net/android/4453942952.png
 #961532  autor: marcin19883
 17 lis 2017, 12:13
Nie wiem jak to Play robi, ale zawsze ma najsilniejszy zasięg w porównaniu do reszty operatorów w tej samej miejscowości. Gdzie nie pojadę, to Play zawsze wygrywa.
 #961583  autor: 0kti
 17 lis 2017, 15:43
marcin19883 pisze:Nie wiem jak to Play robi, ale zawsze ma najsilniejszy zasięg w porównaniu do reszty operatorów w tej samej miejscowości. Gdzie nie pojadę, to Play zawsze wygrywa.
W Inowrocławiu podobnie. Play wygrywa.

Tapatalk - Xiaomi MI 6
Online
 #961615  autor: dagonPL
 17 lis 2017, 19:46
iphoneski pisze:To pisz jak coś ustalisz, ja najszybciej na początku grudnia będę jechał, w tygodniu brak czasu, w weekendy wyjazdy zaplanowane.
No chyba, że @Pawrzes odpowie co tam jest.
No więc byłem dzisiaj przelotem przez Lniano.
W eterze L800, L1800, L2100 na 10 MHz, U900, U2100. Nie ma GSMu.
Godzina ~ 16:30
Szybkie testy dały wyniki:

L1800 + L800: 56 Mbps / 20 Mbps Ping 22
L1800: 31 Mbps / 11 Mbps Ping 19
L2100: 58 Mbps / 24 Mbps ( praktycznie puste) Ping 23
L800: 21 Mbps / 9 Mbps Ping 19
U2100: 17 Mbps /5 Mbps Ping 37

Stacja w Bukowcu też ma LTE 2100 na 10Mhz

https://www.speedtest.net/android/4453942952.png
 #961623  autor: marcellove
 17 lis 2017, 20:36
Witam,mam malutki problem i proszę wszystkich forumowiczów o pomoc.Od 1,5 roku stoi w mojej miejscowości maszt który nie widnieje w spisie Btsearch. Stoi on konkretnie w miejscowości Koszalin przy wylocie na Gdańsk u zbiegu ulic Gdańskiej i Oskara Lange. Proszę o pomoc w ustaleniu operatora powyższego masztu.Od kilku dni ma miejsce rozbudowa i kolejny operator sie do niego "dowiesza". Dziękuję i proszę o pomoc.
https://zapodaj.net/e2797fd72e886.jpg.html
https://zapodaj.net/3480f2026814a.jpg.html
https://zapodaj.net/5239bd1debaa2.jpg.html
https://zapodaj.net/fd8bbd3cd2aa2.jpg.html
https://zapodaj.net/5ba5ff74add86.jpg.html

http://www.speedtest.net/result/7605798589.png
 #961625  autor: dagonPL
 17 lis 2017, 20:49
Ciekawe, a stacja przy ulicy Tradycji 17 funkcjonuje ? Może przenieśli ją na maszt ?

https://www.speedtest.net/android/4453942952.png
 #961627  autor: marcellove
 17 lis 2017, 20:53
dagonPL pisze:Ciekawe, a stacja przy ulicy Tradycji 17 funkcjonuje ? Może przenieśli ją na maszt ?
Stacja na Tradycji istnieje do dzisiaj,oficjalnie sieje z niej T-Mobile i Plus ale dziwi mnie jedno,że na mapce BTSearch powyższa stacja jest stacją widmo od dobrych 20 miesięcy...Nie mam jak sprawdzić gdyż korzystam z telefonu 2G.

https://zapodaj.net/e16cf5e83aba1.png.html

http://www.speedtest.net/result/7605798589.png
 #961629  autor: dagonPL
 17 lis 2017, 21:06
Do wskazanego przez Ciebie tajemniczego masztu, idzie radiolinia Play 1110 Mbps.
Więc albo to maszt Playa, albo Play sie do niego dowiesza.

Może koledzy którzy znają anteny i zestawy naszych operatorów pomogą zidentyfikować obecne anteny na fotkach.

https://www.speedtest.net/android/4453942952.png
 #961631  autor: marcellove
 17 lis 2017, 21:15
dagonPL pisze:Do wskazanego przez Ciebie tajemniczego masztu, idzie radiolinia Play 1110 Mbps.
Więc albo to maszt Playa, albo Play sie do niego dowiesza.

Może koledzy którzy znają anteny i zestawy naszych operatorów pomogą zidentyfikować obecne anteny na fotkach.
Skoro twierdzisz,że to maszt Play to ja Ci powiem,że korzystam z tego operatora i w jego okolicy mam tylko 2/5 kresek na telefonie 2G. Może oni się dopiero do niego podwieszają?!

http://www.speedtest.net/result/7605798589.png
 #961633  autor: dagonPL
 17 lis 2017, 21:18
Wiem tylko że Play ma pozwolenie do tego masztu na radiolnie, więc albo sie dowiesza albo jest właścicelem. Ja obstawiam że się dowiesza. Kolejna sprawa jet to, że Play coraz rzadziej odpala 2G na swoich stacjach. Na 3 ostatnio odpalonych stacjach Playa w mojej okolicy nie ma 2G. Jest za to 3G i LTE
Ostatnio zmieniony 17 lis 2017, 21:20 przez dagonPL, łącznie zmieniany 1 raz.

https://www.speedtest.net/android/4453942952.png
 #961634  autor: mkkot
 17 lis 2017, 21:19
Patrzyłem na mapę infrastruktury telekomunikacyjnej i po stronach BIP urzędu wojewódzkiego i nie znalazłem. A nie mógłbyś tam podjechać i przeczytać co napisali na szafie? Jeśli to jest Play, to może nie nadawać GSM.

//BTW kiedyś była mapa radiolinii na stronie UKE. Teraz widzę zostały tylko pliki kmz?
 #961641  autor: marcellove
 17 lis 2017, 21:49
mkkot pisze:Patrzyłem na mapę infrastruktury telekomunikacyjnej i po stronach BIP urzędu wojewódzkiego i nie znalazłem. A nie mógłbyś tam podjechać i przeczytać co napisali na szafie? Jeśli to jest Play, to może nie nadawać GSM.

//BTW kiedyś była mapa radiolinii na stronie UKE. Teraz widzę zostały tylko pliki kmz?
Powyższe zdjęcia wykonałem sam,wiem,sa słabej jakości ale lepszego sprzętu niestety nie posiadam. Z tym podjechaniem bliżej to będzie problem gdyż widać po trawie,że ci co stawiali ten maszt nieźle sie zakopali.

http://www.speedtest.net/result/7605798589.png
 #961642  autor: Yey
 17 lis 2017, 21:53
marcellove pisze:Witam,mam malutki problem i proszę wszystkich forumowiczów o pomoc.Od 1,5 roku stoi w mojej miejscowości maszt który nie widnieje w spisie Btsearch. Stoi on konkretnie w miejscowości Koszalin przy wylocie na Gdańsk u zbiegu ulic Gdańskiej i Oskara Lange.
Zdjęcia dość niewyraźne i trudno rozpoznać anteny. Ale wieża jest dość smukła i chyba ogrodzona tylko po obrysie podstawy, tak jak to zwykle robi Play.
Dziwne, jeśli wieża stoi już tak długo, że nie ma jeszcze pozwolenia UKE. Może nie było jeszcze zasilania (zakład energetyczny często ma swoje tempo prac), albo jakiegoś urzędowego papierka. Ale jeśli już pojawia się kolejny operator, to chyba w najbliższych wykazach się pojawi.
 #961644  autor: marcellove
 17 lis 2017, 21:57
Yey pisze:
marcellove pisze:Witam,mam malutki problem i proszę wszystkich forumowiczów o pomoc.Od 1,5 roku stoi w mojej miejscowości maszt który nie widnieje w spisie Btsearch. Stoi on konkretnie w miejscowości Koszalin przy wylocie na Gdańsk u zbiegu ulic Gdańskiej i Oskara Lange.
Zdjęcia dość niewyraźne i trudno rozpoznać anteny. Ale wieża jest dość smukła i chyba ogrodzona tylko po obrysie podstawy, tak jak to zwykle robi Play.
Dziwne, jeśli wieża stoi już tak długo, że nie ma jeszcze pozwolenia UKE. Może nie było jeszcze zasilania (zakład energetyczny często ma swoje tempo prac), albo jakiegoś urzędowego papierka. Ale jeśli już pojawia się kolejny operator, to chyba w najbliższych wykazach się pojawi.
Niestety lepszej jakości nie dam rady zrobić gdyż te robiłem "tosterem". Co do zasilania to okablowanie położyli od razu gdy postawili maszt.Nie chcę mi sie wierzyć,że maszt stoi około 20miesięcy,okablowanie jest a nie sieje w eter.

http://www.speedtest.net/result/7605798589.png
 #961650  autor: lordbyd
 17 lis 2017, 22:47
Tak jak piszą Koledzy - wieża wygląda na typową dla Play.
Na zdjęciach (słabo) widać też moduły RET w każdej z anten - co sugeruje również na Play.
Jedna z anten ma dwa RET-y czyli to jakiś "dual" prawdopodobnie na 900/1800 MHz.
Widzimy również, że na jednym sektorze jest zamontowana zdecydowanie dłuższa antena niż pozostałe. Poza tym "Kaloryfer" zbudowany z anten - również sugeruje na Play.
Może być tak, że nie ma z tej stacji emitowanego GSM-u 900/1800 stąd słaby "zasięg" w 2G.
Czy obszedłeś stację dookoła - może tylko jeden sektor nadaje w EGSM 900?
 #961652  autor: marcellove
 17 lis 2017, 22:56
lordbyd pisze:Tak jak piszą Koledzy - wieża wygląda na typową dla Play.
Na zdjęciach (słabo) widać też moduły RET w każdej z anten - co sugeruje również na Play.
Jedna z anten ma dwa RET-y czyli to jakiś "dual" prawdopodobnie na 900/1800 MHz.
Widzimy również, że na jednym sektorze jest zamontowana zdecydowanie dłuższa antena niż pozostałe. Poza tym "Kaloryfer" zbudowany z anten - również sugeruje na Play.
Może być tak, że nie ma z tej stacji emitowanego GSM-u 900/1800 stąd słaby "zasięg" w 2G.
Czy obszedłeś stację dookoła - może tylko jeden sektor nadaje w EGSM 900?
Tak,wieża zwiedzona ze wszystkich stron i zasięg 2G marny.Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na Play(tylko ze względu na bliskie rozlokowanie innych opów). Plus nadaje z biurowca Politechniki koszalińskiej przy Śniadeckich(około 300m.) oraz z ul. Tradycji 17(około150m.). Networks z Jana Pawła 2(około 400m.) oraz również Tradycji 17. Teraz pytanie zasadnicze kto podwiesza się pod obecnymi antenami oraz dlaczego stacja nie ma pozwolenia UKE od 20miesięcy?

http://www.speedtest.net/result/7605798589.png
 #961654  autor: dagonPL
 17 lis 2017, 23:28
Na stronie UKE jest tylko radiolinia, nic więcej. Może w wykazach na koniec listopada coś się wyjaśni. Może dojdzie jakaś radiolinia od innego opa, albo pozwolenie.

https://www.speedtest.net/android/4453942952.png
  • Strona 175 z 318
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 318
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 318