DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 131 z 264
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 264
 #939034  autor: Mixiorek
 16 lip 2017, 14:42
3G pisze:Mixiorek, coś te pingi podejrzane masz :) Wprawdzie parę razy zdarzyło mi się 15-16 ms, ale to absolutne wyjątki w moim przypadku. Ale chyba faktycznie coś poprawiają, koło 20-25 ms już często mi się zdarza.
Sam jestem pod wrażeniem, pierwsze dni testów i od razu takie rzeczy. Dostałem chyba kartę VIP :lol:
Ogólnie pingi Plusa w moich testach oceniam tak:
https://www.youtube.com/watch?v=wV2mfoBRWJk
kozien70 pisze:U mnie w Plusie (Ursynów, Ciszewskiego) pingi poniżej 20ms są tylko na L2600. Zarówno dla L1800 jak i L800 pingi mają po 20-30 ms, mimo że ta sama stacja/dosył. Taka ciekawostka.
W gminie Konstancin-Jeziorna jedyną siecią, z jedyną stacją z L2600 (m.in.) jest póki co Play. Plus mając 20MHz dla siebie na 1800 ma duży komfort. Sporo pasma. Do tego na kilku stacjach mają L800 więc +5MHz i CA. L2600 pewnie dają jak już mają w excelu rządek czerwonych komórek :-)
kozien70 pisze:Ma ma i to wcale nierzadko ;-)
Oto np. mój wynik sprzed paru dni, stacja Orange Nowoursynowska 161, L1800+L2600. Pingi na tej stacji na poziomie 13-15ms to norma.
Fiu, fiu, 11ms! Ja nie widziałem u siebie mniej niż 13ms i to są właśnie ostatnie testy w Plusie. Masz Pan szczęście albo to efekt częstszych testów L2600 i stacji po modernizacji.
kozien70 pisze:Poniżej moje zdjęcia sprzed tygodnia z Konstancina, al. Wojska Polskiego 3.
Czarne sektorówki dual band Kathrein to N!, zaś dookólne "pały" na szczycie komina to Plus. Jestem bardzo ciekaw osiągów Plusa na takich antenach. Sprawdź proszę ;-)
Wg btsearch jest tam L1800.
Pan prosi Pan ma :mrgreen: stacja według Plusa ma GSM, U2100, LTE1800:

Obrazek
Obrazek

Testy LTE, około 100m od stacji. Nie mam możliwości weryfikacji, że sygnał jest z tej stacji ale obstawiam, że jeżeli ma faktycznie L1800 to jest tak na 99%. Jak na zastosowane anteny to wyniki są zacne. Poniżej "pał' Plusa są anteny TMobile/ N!.

Na deser test w ursynowskim Leclercu także pewnie stacja plusa na dachu obok:

Obrazek

Znowu ping 13ms. Mają tutaj 800 i 1800, nie wiem czy działa agregacja. Pewnie tak.

P.s.
I jeszcze jedno. Pisałem o tym, że tylko Orange umożliwia przeniesienie numeru online + kurier bez wizyty w salonie. Otóż Plush umożliwia to też w tej ofercie:
http://www.plushbezlimitu.pl/abo/przenies-numer/lista do tego jest też duet. Podobne rozwiązanie jak w Nju drugi numer (łącznie za 38zł) ale tam oba numery korzystają z jednej puli. W Plusie oferta za 25 zł jest za 20zł na każdy numer czyli x2 i mamy swój limit danych, po 10GB. Plush naprawdę oferuje ciekawą ofertę. Jest w czym wybierać na naszym rynku.

Obrazek
 #939035  autor: habish
 16 lip 2017, 15:36
kozien70 pisze:RRU Huawei, o ile dobrze widzę? Można więc byłoby uznać że albo N! albo P4 albo... jakiś niedobitek Zygmunta? Mieli kiedyś Hua, nie? Wietrzę podstęp ;-)
Plus i N jednocześnie.
Nie wiem jak to jest rozplanowane na maszcie, czy lewa to Plus a prawa to N lub odwrotnie, lub jeszcze inaczej....
To już druga stacja którą widzę z takim ustawieniem anten.
Wieczorem dodam więcej fot i info.
 #939042  autor: -Gosc-
 16 lip 2017, 16:35
kozien70 pisze:Czarne sektorówki dual band Kathrein to N!, zaś dookólne "pały" na szczycie komina to Plus. Jestem bardzo ciekaw osiągów Plusa na takich antenach.
Też jestem ciekaw, pałki to pewnie anteny kolinearne? Jakie pasmo plus puszcza przez nie? 900MHz? zmieściłoby się tam ze 6 x 5/8 lambda:-) Może masz jakieś szczegóły elektryczne tych anten?
 #939046  autor: kozien70
 16 lip 2017, 16:56
Eee... @Patryk Spodziewałem się czegoś bardziej oryginalnego ;-)
Lewa to Kathrein z RETami typowy dla Plusa, a prawa to Huawei typowy dla N! Pała u góry to pewnie dookólny GSM Plusa.

http://www.speedtest.net/android/2618905896.png
 #939048  autor: -Gosc-
 16 lip 2017, 17:05
kozien70 pisze:Pała u góry to pewnie dookólny GSM Plusa.
Pytanie ile dipoli tam jest dla pasma 900MHz:-) Może być sumarycznie kilkanaście dBi zysku.
 #939049  autor: habish
 16 lip 2017, 17:06
U góry to piorunochron. ;-)
Ale widzieliście już wcześniej anteny tak zamontowane?
Zawsze jeden operator jest wyżej a drugi niżej a nie obok.
Jak będą to modernizować dalej?

Przed modernizacją wyglądało to tak (Plus niżej): http://gsm.poznan.pl/include/b-photo.ph ... Karpicko-R
 #939093  autor: Mixiorek
 16 lip 2017, 21:17
No to wykrakałem z tymi pingami. Dziś wieczorem jest tak:

Obrazek

Ktoś spotkał się z tym, że przy większym obciążeniu pingi w Plusie aż tak się degradują? Ja rozumiem zwiększenie np: o 5-10ms ale nie 3-4x...

Obrazek
 #939129  autor: RicoExus
 16 lip 2017, 23:21
3G pisze: RicoExus, całkiem ładnie jak na taki poziom sygnału i porę dnia.
No to fakt ta stacja stacja plusa całkiem dobrze dział, zarówno 3G jak i LTE.

Co ciekawe teraz wieczorem po 23 kilka testów pingi spadły niestety razem z prędkościami :) :!:
To już wole wyższe pingi jak 40 nie przekraczają to może być.
Mixiorek pisze:No to wykrakałem z tymi pingami. Dziś wieczorem jest tak:
Niestety tak bywa raz na wozie raz pod wozem w końcu net mobilny ;-)

A tu moje nowe testy po 23:00
Obrazek
Sygnał
Obrazek
 #939130  autor: kozien70
 16 lip 2017, 23:47
Patryk7588 pisze:U góry to piorunochron. ;-)
Sure? Jakiś dziwny ten piorunochron, bo wygląda nie jak pręt tylko jak typowe omni Kathrein-a stosowane nieraz przez Plusa... Ale fakt, zdjęcie niewyraźne przy zbliżeniu.
-Gosc- pisze: Też jestem ciekaw, pałki to pewnie anteny kolinearne? Jakie pasmo plus puszcza przez nie? 900MHz? zmieściłoby się tam ze 6 x 5/8 lambda:-) Może masz jakieś szczegóły elektryczne tych anten?
Może być pasmo 800-900, może tez być np. 2100 - zależy od modelu. Zysk zależnie od długości: przy ok. 350mm ma 2dBi zysku, a przy 3300mm ma 11dBi zysku.
Mixiorek pisze: Ktoś spotkał się z tym, że przy większym obciążeniu pingi w Plusie aż tak się degradują? Ja rozumiem zwiększenie np: o 5-10ms ale nie 3-4x...
Dramat. Upload też lichy. Jaka odległość od stacji?

http://www.speedtest.net/android/2618905896.png
 #939143  autor: Mixiorek
 17 lip 2017, 07:23
RicoExus pisze:Niestety tak bywa raz na wozie raz pod wozem w końcu net mobilny
W Orange czy w Play nie spotkałem się z taką jazdą po pingach. Niezależnie od pory dnia i obciążenia.
kozien70 pisze:Dramat. Upload też lichy. Jaka odległość od stacji?
700-800m w linii prostej...

Obrazek
 #939199  autor: Spacedust
 17 lip 2017, 12:38
Taki Vodafone UK testuje 2600 TDD i nie ma żadnych problemów z obsługą tego pasma, zwykły iPhone 6S już z tego korzysta: http://pedroc.co.uk/vodatddmast/vodatddmast.html, a nasze Aero2 nabyło sobie 50 MHz i nie robi kompletnie nic.
 #939201  autor: p2225
 17 lip 2017, 12:53
Może dopiero teraz coś zaczną uruchamiać wraz z rozwojem LTE2600 FDD?

B7+B3+B20+QAM256:
http://www.speedtest.net/android/4429188025.png
 #939207  autor: harys
 17 lip 2017, 13:35
Moim zdaniem dopiero jak się 2600 fdd zacznie zapychać to może gdzieś będą próbować tdd. Dawno nic nowego nie czytałem o tdd, ale generalnie jak na ilość angażowanego pasma jakoś mega prędkości się z tego nie wyciska
 #939216  autor: 3G
 17 lip 2017, 14:02
Pingi takie słabe w Plusie mi się zdarzały, ale od jakiegoś czasu jest lepiej. Nie wiem czy to można jakoś wiązać z obciążeniem, wydawało mi się, że to przypadek.

http://www.speedtest.net/android/3499222262.png
 #939217  autor: harys
 17 lip 2017, 14:05
Patryk7588 pisze:Dokładnie. Nie wiadomo czy jest sens w to inwestować...
Dokładnie, 20mhz1800+10mhz 2100+ 20mhz 2600 i dobry dosyl i może narazie jakoś starczy.
Co do pingów to nie mam neta w plusie już ok 1,5 roku ale zawsze miałem kolo 50-60ms,nawet na l1800
 #939234  autor: kozien70
 17 lip 2017, 15:56
Ciekawostka: jestem właśnie w Rotterdamie, patrzę w Service Menu, a tu telefon w LTE band38 :shock:
Myślałem, że jakaś pomyłka, ale sprawdzam w necie i nie: holenderski operator KPN ma m.in. LTE TDD na 2600. W roamingu nie ma sensu sprawdzać prędkości.
Tak że ktoś w EU z tego korzysta ;-)

http://www.speedtest.net/android/2618905896.png
 #939254  autor: viggen
 17 lip 2017, 17:46
Już pisałem kilka razy. Jak się weźmie porządnie za modernizację (pełny pakiet anten na stacjach, porządny szkielet i dosył oraz postawi trochę nowych stacji, gdzie od lat ma dziury) ma ogromne na to szanse. I ma dwa wyjścia - albo to zrobi albo mając takie zasoby sam tą szansę zaprzepaści.
 #939260  autor: harys
 17 lip 2017, 18:26
Przy okazji rocznego raportu było komunikowane że w sieć pójdzie w tym roku chyba coś koło 500baniek.po połowie roku widać ( i w tym temacie też) efekty, pod koniec roku może być naprawdę świetnie. Pytanie co z konkurencją, bo też nie śpią. Jeśli N! W każdym mieście zrobi 2600, a w mniejszych 800 to może też być nieźle ( razem z istniejącą 800)
  • Strona 131 z 264
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 264
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 264