• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 36 z 308
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 308
 #915746  autor: matteo
 14 mar 2017, 00:41
Mnie zastanawia, dlaczego usługa VoLTE i VoWiFi (po jakimś tygodniu-dwóch niekorzystania) została deaktywowana i trzeba było ją ponownie aktywować SMSem. Czy to przypadek? T-Mobile.

W ogóle, to szkoda, że nie ma HO między VoLTE a np. 3G czy E. Niestety, ale za każdym razem przy słabym zasięgu LTE, np. w windzie rozłącza, zamiast przerzucić do E. W tej samej windzie z wyłączonym VoLTE nie ma tego problemu.

I drugie co mnie "boli": VoWiFi działające ciągle. Chciałbym, aby to działało tylko wtedy, gdy nie mam w ogóle zasięgu, a nie bez względu na wszystko, ważne, że jest WiFi. Rozumiem, że dla operatora to korzyść, gdy VoWiFi jest aktywne ciągle, aczkolwiek dla usera to trochę uciążliwe.
 #915754  autor: harys
 14 mar 2017, 07:16
Jakie są minusy korzystania z VoWifi?
Czemu Ci to przeszkadza?

Redmi PRO by TT
 #915757  autor: matteo
 14 mar 2017, 07:47
Mimo wszystko mniejsza stabilność jak się przemieszczasz.
 #915767  autor: p2225
 14 mar 2017, 08:55
-Gosc- pisze: T-mobile liderem w ograniczeniach usług, volte i vowifi dla wybranych i brandowanych - niech se w d...pę wsadzą. Prepaidy im śmierdzą? To za niedługo milion wyłączą, a co, stać ich na to, i tak już zbliżają się do dna.

MMSy w T-mobile (prepaid) wyłączona transmisja danych - zapomnij że pobierzesz.
MMsy w Orange (prepaid) wyłączona transmisja, telefon włącza na czas pobierania i wraca do stanu pierwotnego, MMS pobrany do odczytu.

Co to jest? T-dziadostwo. Do tego ograniczenia typu "do 15Mbps" - takie rzeczy tylko w T-dziadostwie.

Pobieranie z konta pieniędzy bez aktywowania usług - T-dziadostwo liderem takich praktyk.
A Orange w prepaid nie ma zawieszania rozmów, rozmów konferencyjnych, przekierowania połączeń, połączeń oczekujących czy wykonywania jednorazowych połączeń zastrzeżonych używając kodu #31# tylko trzeba uruchamiać opcję Mój Orange dla wszystkich połączeń. Play to wszystko ma i jak przeszedłem z Play'a to doznałem szoku, bo przecież dla mnie to było normalne. Za to Play teraz ma lejek 3Mb/s w roamingu. A dążę do tego, że każda sieć ma jakieś braki i lepiej traktuje abonamenty. Orange też. Robiłem kiedyś test Orange na kartę vs. Orange taryfa biznes - ja dostałem 2x niższą prędkość od taryfy biznes w jednoczesnym teście w tym samym miejscu. Bez różnicy czy zaczynałem test na ofercie na kartę czy na ofercie biznes.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #915768  autor: kozien70
 14 mar 2017, 09:07
p2225 pisze: Robiłem kiedyś test Orange na kartę vs. Orange taryfa biznes - ja dostałem 2x niższą prędkość od taryfy biznes w jednoczesnym teście w tym samym miejscu. Bez różnicy czy zaczynałem test na ofercie na kartę czy na ofercie biznes.
Kiedy to było?
Owszem, jakiś czas temu jeszcze były różnice w speedtescie prepaid vs abo, a wynikało to błędów platformy prepaid. Do tego różnice były tylko na niektórych kartach. Miałem dwa prepaidy, leżały obok siebie, jeden miał wyniki identyczne jak abo, drugi miał gorsze.
Platforma niedawno była modernizowana, jest poprawa. Obecnie obydwa moje prepaidy działają podobnie jak abo. Wynik z mojej stopki zrobiony był na prepaid. Żona ma abo, ja chwilowo przeszedłem na prepaid, porównywałem wyniki - są praktycznie takie same.
matteo pisze:Mimo wszystko mniejsza stabilność jak się przemieszczasz.
Zgadza się. Większe prawdopodobieństwo zerwanych połączeń lub gorszej jakości, gdy ktoś przypcha WiFi, nad którym nie masz kontroli. Dlatego ja chcąc skorzystać z WiFi Calling włączam je skrótem z Quick Menu. Na co dzień mam wyłączone.
 #915770  autor: -Gosc-
 14 mar 2017, 09:28
p2225 pisze:A Orange w prepaid nie ma zawieszania rozmów, rozmów konferencyjnych, przekierowania połączeń, połączeń oczekujących czy wykonywania jednorazowych połączeń zastrzeżonych używając kodu #31# tylko trzeba uruchamiać opcję Mój Orange dla wszystkich połączeń.
To są usługi z których korzysta bardzo mało ludzi lub korzysta się bardzo mało. Natomiast nie wpuszczanie do volte czy sztuczne cięcie transferu to już są wady które dla mnie T-mobila dyskwalifikują jako poważną sieć.
W Orange prepaid praktycznie zawsze w mojej lokalizcji mam powtarzalne 42Mbps/DL Czasem przymuli wiadomo, a czasem idzie jeszcze więcej.
 #915774  autor: matteo
 14 mar 2017, 09:45
kozien70 pisze:
matteo pisze:Mimo wszystko mniejsza stabilność jak się przemieszczasz.
Zgadza się. Większe prawdopodobieństwo zerwanych połączeń lub gorszej jakości, gdy ktoś przypcha WiFi, nad którym nie masz kontroli. Dlatego ja chcąc skorzystać z WiFi Calling włączam je skrótem z Quick Menu. Na co dzień mam wyłączone.
Dokładnie, to jest najlepsza metoda.
 #915783  autor: p2225
 14 mar 2017, 10:38
kozien70 pisze: Kiedy to było?
Owszem, jakiś czas temu jeszcze były różnice w speedtescie prepaid vs abo, a wynikało to błędów platformy prepaid. Do tego różnice były tylko na niektórych kartach. Miałem dwa prepaidy, leżały obok siebie, jeden miał wyniki identyczne jak abo, drugi miał gorsze.
Platforma niedawno była modernizowana, jest poprawa. Obecnie obydwa moje prepaidy działają podobnie jak abo. Wynik z mojej stopki zrobiony był na prepaid. Żona ma abo, ja chwilowo przeszedłem na prepaid, porównywałem wyniki - są praktycznie takie same.
Jakoś w październiku zeszłego roku, ale wtedy już od dawna miałem pełną prędkość na prepaid. Wtedy chyba miałem >80Mb/s, puściłem test na taryfie biznes i prędkość się rozłożyła ~25Mb/s dla taryfy na kartę i ~50Mb/s dla taryfy biznes.
-Gosc- pisze: To są usługi z których korzysta bardzo mało ludzi lub korzysta się bardzo mało. Natomiast nie wpuszczanie do volte czy sztuczne cięcie transferu to już są wady które dla mnie T-mobila dyskwalifikują jako poważną sieć.
W Orange prepaid praktycznie zawsze w mojej lokalizcji mam powtarzalne 42Mbps/DL Czasem przymuli wiadomo, a czasem idzie jeszcze więcej.
Na pewno chciałoby skorzystać z nich więcej osób niż z VoLTE, którego nie znają. Może być tak, że nie wpuszczają do VoLTE, bo opcja w 100% nie do końca funkcjonuje, więc i dlatego poważniejsze taryfy korpo mogą póki co nie dostać.
Dla mnie np. przekierowanie połączeń, a zwłaszcza połączenia oczekujące są ważną opcją. Bez połączeń oczekujących muszę się rozłączyć z rozmówcą, bo dostaję kilka sms, że ktoś ciągle próbuje się dodzwonić zamiast czekać na linii. Jednorazowe zastrzeganie numeru też się przydaje, a kod jest znany w każdej sieci od lat i na pewno jest używany bez skutku.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #915785  autor: kozien70
 14 mar 2017, 11:08
@p2225 - dla prepaid i korpo w T-mobile są osobne platformy. VoLTE i VoWiFi one prawdopodobnie nie obsługują i to jest główna przyczyna braku tych usług w tych taryfach.

Co do usług, o braku których piszesz w Orange prepaid - widzisz, tu wszystko zależy od tego, co kto woli. Ani ja ani nikt z moich najbliższych w ogóle nie korzystał ani nie korzysta z tych opcji przekierowań, ukrywania numeru itp.
Wszystko zależy od punktu widzenia, nie ma co się licytować, co jest ważniejsze: VoLTE czy przekierowanie. Dla mnie VoLTE ;-)
 #915816  autor: munio
 14 mar 2017, 14:56
Spotkał się ktoś z taką sytuacją, że WiFi Calling zostało w ustawieniach włączone a realnie nie działa? Wgrałem znajomemu branda Orange do Samsunga Galaxy S7, który posiada Nju abonament i okazuje się, że po włączeniu opcji w menu realnie usługa nie działa - nie ma ikonki u góry z symbolem słuchawki i WiFi. Ja sam mam S7 Edge w Orange na abonament i tutaj działa wszystko od początku.
 #915820  autor: p2225
 14 mar 2017, 15:26
Nasi technicy przeanalizowali dokładnie temat i potwierdzili, że choć sami nie blokujemy Wam możliwości ręcznej zmiany sieci z poziomu telefonu, to niestety iPhone, po wykryciu sieci obsługującej VoLTE zmienia menu na takie, w którym nie ma możliwości przełączania trybu sieci z 2G na 3G i na odwrót. Tu są informacje na ten temat: https://support.apple.com/pl-pl/HT203124

Po wprowadzeniu VoLTE na iPhonie wszyscy użytkownicy przestaną mieć możliwość ręcznej zmiany trybu sieci z 2G na 3G. Bardzo mało osób korzysta z tej funkcji, ale wiemy, że takie osoby są i przykro nam, że nie będą już mogły używać ręcznego przełączania. Niestety wpływ na dostępność tego ustawienia ma wyłącznie producent telefonu, więc jeśli np. ze względu na wahania zasięgu komuś bardzo zależy na zachowaniu tego ustawienia to możemy doradzić jedynie zmianę urządzenia we własnym zakresie na telefon z innym systemem.
https://nasz.orange.pl/t5/Sie%C4%87-i-d ... 336#U20115

Poza tym od następnej aktualizacji iPhone będzie miał ikonkę "LTE" zamiast "4G". :P

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #915822  autor: p2225
 14 mar 2017, 15:34
Pisałem odnośnie Orange.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #915832  autor: kozien70
 14 mar 2017, 16:27
munio pisze:Spotkał się ktoś z taką sytuacją, że WiFi Calling zostało w ustawieniach włączone a realnie nie działa? Wgrałem znajomemu branda Orange do Samsunga Galaxy S7, który posiada Nju abonament i okazuje się, że po włączeniu opcji w menu realnie usługa nie działa - nie ma ikonki u góry z symbolem słuchawki i WiFi.
Tak, spotkałem się z tym na karcie Orange prepaid. Usługa VoLTE i VOWiFi nie była aktywowana na numerze. Zgłoszenie do BOK, prośba o aktywację obydwu usług rozwiązała sprawę. BOK aktywował, po restarcie telefonu pojawiła się opcja włączania VoLTE, a VoWiFi zaczęło działać.
 #915848  autor: goral2099
 14 mar 2017, 19:02
Panowie w Playu był/jest dostępny LG G4 h815 czy h818? Bo w domu żona gadać nie może spokojnie - musi kwitnąć pod oknem z telefonem. A więc mam zamiar kupić takowy na wolnym rynku (pewnie od Playa się za bardzo nie kalkuluje samego telefonu kupować, o ile można w ogóle). Po zakupie chciałbym wgrać brandowane oprogramowanie i korzystać VoWiFi. A więc mam pytanie: skąd ściągnąć playowe oprogramowanie z obsługą VoWiFi? OTA pewnie takiego softu nie pokaże. Więc zostaje kabel + PC lub karta SD. Skomplikowana operacja? Bo w LG jeszcze nigdy nic nie wgrywałem. Powinno to chyba działać skoro taryfa jest odpowiednia?
 #915851  autor: goral2099
 14 mar 2017, 19:26
Dzięki. Słabo playową stronę przeszukiwałem. :) Czyli w sklepach prawie 300PLN taniej. A więc wolny rynek i zmiana softu. Orientuje się ktoś jak to wygląda z dostępnością tego oprogramowania brandowanego i zmianą? Chciałbym się upewnić zanim kupie sprzęt. :)

EDIT: Dobra. Właśnie wyczytałem, że odblokowanie bootloadera powoduje "zniknięcie" gwarancji...czyli może jednak od Playa ten telefon kupię...hmmm.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2017, 19:35 przez goral2099, łącznie zmieniany 2 razy.
 #915852  autor: Mixiorek
 14 mar 2017, 19:27
"Ptaszki ćwierkają, że czekamy już tylko na dodanie przez Apple do nowej wersji iOS, więc jest szansa, że będzie wraz z pojawieniem się nowej wersji oprogramowania. Kiedy premiera? Jako użytkownik iPhone'a wiesz, że poza "dużymi" wersjami systemu tego nigdy nie wiadomo"

Czyli tak jak myślałem. Pytanie czy jeszcze tydzień, czy cztery tygodnie.
Poza tym od następnej aktualizacji iPhone będzie miał ikonkę "LTE" zamiast "4G". :P
Cieszy mnie to. W Play i TMobile jest LTE. Orange miał 4G. Jakoś wolę LTE. Jak telefon jest dalej w samochodzie łatwiej mi określić czy trzyma się LTE :-)

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #915855  autor: Lukaszsz
 14 mar 2017, 19:34
goral2099 pisze:Dzięki. Słabo playową stronę przeszukiwałem. :) Czyli w sklepach prawie 300PLN taniej. A więc wolny rynek i zmiana softu. Orientuje się ktoś jak to wygląda z dostępnością tego oprogramowania brandowanego i zmianą? Chciałbym się upewnić zanim kupie sprzęt. :)
Na forach stricte androidowych znajdziesz oprogramowanie LG, pliki z odpowiednim softem i tutoriale.

Nokia 3210 -> Nokia 3410 -> Siemens SL45i -> Nokia 6610i -> Siemens CX65 -> Siemens S65 -> Nokia E50 -> Nokia E51 -> Nokia E52 -> Nokia E6 -> Sony Xperia L -> LG G3s -> LG G3 -> LG G6 -> LG G7 -> Asus Zenfone 8
  • Strona 36 z 308
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 308
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 308