Pierwszy raz o tym słyszę. To na pewno są sms'y ? Musiałyby być to sms'y typu push ale nawet tam nie ma (chyba) opcji żeby po kliknięciu coś aktywować. Moze to jakaś apka w telefonie ? Skoro często się pojawia to mógłbym prosić o screena żeby zobaczyć co to? Na androidzie przycisk home + power albo power + vol- powinien robić screenshota.biala1991 pisze:wysyłają samootwierające się wiadomości, które przypadkowo kliknięte powodują włączenie płatnej cyklicznej usługi. A wcisnąć OK jest niezwykle łatwo kiedy użytkownik nie wie, że taka niechciana oferta przyszła i czeka (wręcz czyha) żeby wyskoczyć nagle na wyświetlaczu w momencie wybudzania z uśpienia.
- Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum:
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.
Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.
Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
W Orange jest tak że te zgody są domyślnie wyrażone, ty musisz się zalogować i je cofnąć bezproblemowo, ja tak zrobiłem na dwóch numerach - cisza, zero jakiegokolwiek spamu. A o "samootwierających" się smsach pierwsze słyszę, nawet jak miałem dawniej nr. w Orange i wyrażone zgody nic takiego niczego takiego nie dostawałem.biala1991 pisze:Trochę niezręcznie zawracać moderatorowi głowę takimi drobiazgamiDziękuję za miłe słowa
Znam ten tematGregrin pisze:Niby tak ale podobno nie ma problemu aby oficjalnie je wycofać http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... 15#p899715biala1991 pisze:Z wycofywaniem zgód to chyba nie jest tak prosto. Jak nr wpadnie w tryby systemu to jest napiętnowany na wiekiTylko szczerze mówiąc na nr TM ze zgodami spam jest mniej uciążliwy niż na nr Orange, na którym nigdy żadnych zgód nie wyrażałam. Pomarańczowi zamiast zwykłych smsów wysyłają samootwierające się wiadomości, które przypadkowo kliknięte powodują włączenie płatnej cyklicznej usługi. A wcisnąć OK jest niezwykle łatwo kiedy użytkownik nie wie, że taka niechciana oferta przyszła i czeka (wręcz czyha
) żeby wyskoczyć nagle na wyświetlaczu w momencie wybudzania z uśpienia. Tradycyjny spam, którego przecież nie musimy odbierać to przy tym małe miki
I takie zagrywki zniechęcają do Orange, pomimo bogatej oferty nie zaryzykuje przenoszenia do tej sieci nr użytkowanego przez osobę mniej ogarniętą telekomunikacyjnie
Orange wysyła SMS Push, który po kliknięciu OK kupuje zareklamowany pakiet. Już natknąłem się w internecie na skargi wielu osób które przez przypadek kliknęły OK i kupiły pakiet, zazwyczaj ten za 35zł. Orange zwraca za to kasę jak się upomnisz. Co więcej, wysyłąją to po doładowaniu konta, kupnie innego pakietu, czy po sprawdzeniu internetu kodem - gdy czekasz na Flash sms z potwierdzeniem i masz palec nad OK. Podobno na niektórych androidach, nawet jak się odrzuci taka wiądomość to tak jakby się kliknęło OK i kasa schodzi. Mam włączone zgody na przesyłanie informacji handlowych, i na kontakt w celu przedstawienia oferty.
Właśnie tak działają te złodziejskie smsy. Nie skopiuję, bo nie zapisują się w skrzynce odbiorczej. A wyskoczyć mogą w każdej chwili, mnie zaatakował
kiedy przeglądałam net. Najgorzej jest na starych klawiszowych telefonach, bo tam ANULUJ wcale nie reaguje. Można sobie klikać czerwoną słuchawkę a to świństwo nie chce zniknąć z wyświetlacza, jedyna działająca opcja to OK i wielu zniecierpliwionych klientów pewnie w końcu to wciska narażając się na koszty.
To że Orange łaskawie zwraca pieniądze po wniesieniu reklamacji nie rozwiązuje problemu. Dlaczego ktoś ma tracić czas i nerwy na upominanie się o kasę za usługę, która została podstępnie włączona?
Aż dziwne że sprawa nie nabrała większego rozgłosu. TMobile do dzisiaj jest punktowane za 4gr
a złodziejskie praktyki Orange uchodzą na sucho

To że Orange łaskawie zwraca pieniądze po wniesieniu reklamacji nie rozwiązuje problemu. Dlaczego ktoś ma tracić czas i nerwy na upominanie się o kasę za usługę, która została podstępnie włączona?
Aż dziwne że sprawa nie nabrała większego rozgłosu. TMobile do dzisiaj jest punktowane za 4gr

Jeżeli tak jest to jest jak najbardziej sprawa dla UKE i UOKiK, mnie się jeszcze póki co nic takiego nie zdarzyło u nich, może dlatego że mam wszystkie zgody cofnięte oprócz kontaktu w sprawie reklamacjii, mam też poblokowane numery premiumbiala1991 pisze:Właśnie tak działają te złodziejskie smsy. Nie skopiuję, bo nie zapisują się w skrzynce odbiorczej. A wyskoczyć mogą w każdej chwili, mnie zaatakowałkiedy przeglądałam net. Najgorzej jest na starych klawiszowych telefonach, bo tam ANULUJ wcale nie reaguje. Można sobie klikać czerwoną słuchawkę a to świństwo nie chce zniknąć z wyświetlacza, jedyna działająca opcja to OK i wielu zniecierpliwionych klientów pewnie w końcu to wciska narażając się na koszty.
To że Orange łaskawie zwraca pieniądze po wniesieniu reklamacji nie rozwiązuje problemu. Dlaczego ktoś ma tracić czas i nerwy na upominanie się o kasę za usługę, która została podstępnie włączona?
Aż dziwne że sprawa nie nabrała większego rozgłosu. TMobile do dzisiaj jest punktowane za 4gra złodziejskie praktyki Orange uchodzą na sucho

Potwierdzam. Nawet na nowszych telefonach dla seniorów nie da się tego skasować. Jedyną możliwością pozbycia się tej wiadomości jest kliknięcie OK (co skutkuje włączeniem niechcianej usługi), albo wyłączenie i ponowne włączenie telefonu, przy czym często po ponownym włączeniu sytuacja się powtarza.biala1991 pisze:Właśnie tak działają te złodziejskie smsy. Nie skopiuję, bo nie zapisują się w skrzynce odbiorczej. A wyskoczyć mogą w każdej chwili, mnie zaatakował kiedy przeglądałam net. Najgorzej jest na starych klawiszowych telefonach, bo tam ANULUJ wcale nie reaguje. Można sobie klikać czerwoną słuchawkę a to świństwo nie chce zniknąć z wyświetlacza, jedyna działająca opcja to OK i wielu zniecierpliwionych klientów pewnie w końcu to wciska narażając się na koszty.
Ja miałem raz włączoną usługę, której nie aktywowałem i po zgłoszeniu problemu otrzymałem wyjaśnienie, że zadziałał właśnie ten mechanizm i usługa została wyłączona a środki zwrócone. Żeby jednak było ciekawiej stało się to jak przełożyłem kartę z telefonu do modemu i niczego nie zatwierdzałem.
Dostałem dziś SMS od T-mobile: "Ważność konta została przedłużona o 365 dni". Nie wiem z jakiego tytułu, bo nie aktywowałem żadnej usługi poza zagraniem na Loterii. W SMS nie napisano, że to jakaś nagroda, więc czyżby T-mobile odstąpiło od Regulaminu na korzyść klienta? 

A nie wyrażałeś zgód marketingowych? Albo może rejestrowałeś tylko nr? Przy okazji zaznaczają wtedy zgody a skoro zostały włączone spełniasz warunki promocji i system z automatu przydzielił RWK 

Co do zasady nie wyrażam zgody w tej materii, aczkolwiek w dniu w którym byłem w salonie miałem prawdziwy mętlik w głowie. Musiałbym sprawdzić na dołączonych wydrukach.biala1991 pisze:A nie wyrażałeś zgód marketingowych?
Aktywację przeprowadziła przeprowadziła w saloonie. W każdym razie jestem zadowolony.biala1991 pisze:Albo może rejestrowałeś tylko nr?
Mam w Orange dwa numery na kartę i nigdy czegoś takiego nie dostałem. Jak to wytłumaczyć? Nic, tylko sms klasy 0 że zwiększono stan środków i cisza.rudymax pisze:Potwierdzam. Nawet na nowszych telefonach dla seniorów nie da się tego skasować. Jedyną możliwością pozbycia się tej wiadomości jest kliknięcie OK (co skutkuje włączeniem niechcianej usługi), albo wyłączenie i ponowne włączenie telefonu, przy czym często po ponownym włączeniu sytuacja się powtarza.biala1991 pisze:Właśnie tak działają te złodziejskie smsy. Nie skopiuję, bo nie zapisują się w skrzynce odbiorczej. A wyskoczyć mogą w każdej chwili, mnie zaatakował kiedy przeglądałam net. Najgorzej jest na starych klawiszowych telefonach, bo tam ANULUJ wcale nie reaguje. Można sobie klikać czerwoną słuchawkę a to świństwo nie chce zniknąć z wyświetlacza, jedyna działająca opcja to OK i wielu zniecierpliwionych klientów pewnie w końcu to wciska narażając się na koszty.
Ja miałem raz włączoną usługę, której nie aktywowałem i po zgłoszeniu problemu otrzymałem wyjaśnienie, że zadziałał właśnie ten mechanizm i usługa została wyłączona a środki zwrócone. Żeby jednak było ciekawiej stało się to jak przełożyłem kartę z telefonu do modemu i niczego nie zatwierdzałem.
W niektórych telefonach można odhaczyć push sms w ustawieniach.
Pomagam zarządzać kilkunastoma numerami w Orange i spotkałem się z tym wielokrotnie, ale na swoim głównym numerze też jeszcze tego nie doświadczyłem. Natomiast tak jak napisałem wcześniej na drugim numerze, którego używam naprzemiennie w telefonie i modemie, raz włączył się niechciany pakiet, a z uzyskanego wyjaśnienia wynikało, że zadziałał ten mechanizm. Najczęściej smsy przychodzą w okolicznościach jakie podał kolega Przemix.-Gosc- pisze:Mam w Orange dwa numery na kartę i nigdy czegoś takiego nie
Na numerach na których jest włączony cykliczny pakiet tego nie było, co nie znaczy, że nie może się zdarzyć.Przemix pisze: wysyłąją to po doładowaniu konta, kupnie innego pakietu, czy po sprawdzeniu internetu kodem
-Gosc- pisze:Mam w Orange dwa numery na kartę i nigdy czegoś takiego nie dostałem. Jak to wytłumaczyć? Nic, tylko sms klasy 0 że zwiększono stan środków i cisza.rudymax pisze:Potwierdzam. Nawet na nowszych telefonach dla seniorów nie da się tego skasować. Jedyną możliwością pozbycia się tej wiadomości jest kliknięcie OK (co skutkuje włączeniem niechcianej usługi), albo wyłączenie i ponowne włączenie telefonu, przy czym często po ponownym włączeniu sytuacja się powtarza.biala1991 pisze:Właśnie tak działają te złodziejskie smsy. Nie skopiuję, bo nie zapisują się w skrzynce odbiorczej. A wyskoczyć mogą w każdej chwili, mnie zaatakował kiedy przeglądałam net. Najgorzej jest na starych klawiszowych telefonach, bo tam ANULUJ wcale nie reaguje. Można sobie klikać czerwoną słuchawkę a to świństwo nie chce zniknąć z wyświetlacza, jedyna działająca opcja to OK i wielu zniecierpliwionych klientów pewnie w końcu to wciska narażając się na koszty.
Ja miałem raz włączoną usługę, której nie aktywowałem i po zgłoszeniu problemu otrzymałem wyjaśnienie, że zadziałał właśnie ten mechanizm i usługa została wyłączona a środki zwrócone. Żeby jednak było ciekawiej stało się to jak przełożyłem kartę z telefonu do modemu i niczego nie zatwierdzałem.
Też mam dwa nr, na jeden dostaje te śmieci na drugi nie, jak to wytłumaczyć?

Dla mnie to nie jest akurat problem, bo to nr z jakimiś groszami na koncie, używany tylko do odbioru, nie zasilam go więc nie grozi mi pobranie żadnej opłaty


Mi przychodzą smsy push chyba przez włączone zgody https://www.orange.pl/moj_orange/moje_dane/zgody
mam włączoną drugą i ostatnią, a jak u Was?
mam włączoną drugą i ostatnią, a jak u Was?
Ja wyłączyłem wszystkie.
Numer OFNK mam do netu w routerze więc nie wiem czy coś przychodzi.
Numer OFNK mam do netu w routerze więc nie wiem czy coś przychodzi.
Nie piszę o nr Masz ekstra 5zł, mam tam wyrażone zgody (również drugą i ostatnią) i oczywiście też dostaje to świństwo. Nie wspominałam o nim, żeby nie zaciemniać sytuacji ale w tym wypadku wyrażenie zgód jest przez Orange perfidnie nadużywane. Użytkownik wyrażając zgodę na spam rozumie przez to maile czy zwykłe wiadomości sms z ofertami, które bez problemu się kasuje. Smsy wysyłane przez Orange wymuszają włączenie usługi, to nie jest zwykły spam tylko podstępna metoda wyłudzania pieniędzy, stosowana tylko u tego operatoraPrzemix pisze:Mi przychodzą smsy push chyba przez włączone zgody https://www.orange.pl/moj_orange/moje_dane/zgody
mam włączoną drugą i ostatnią, a jak u Was?
Oki, a czy którakolwiek z sieci aktualnie oferuje faktycznie ważne konto przez rok ?
Nie zależy mi na necie, sms czy NL - chcę zachować swój stary numer choćby miało to kosztować ileś tam pln miesięcznie, ale żebym nie musiał siedzieć z kalendarzem i pilnować dołądowań, wykonania połączeń itp
Nie zależy mi na necie, sms czy NL - chcę zachować swój stary numer choćby miało to kosztować ileś tam pln miesięcznie, ale żebym nie musiał siedzieć z kalendarzem i pilnować dołądowań, wykonania połączeń itp

W Virgin, a2mobile, Play jest RWK po każdym doładowaniu. W Orange RWK po wysłaniu smsa o treści START pod bezpłatny numer 8002 (przez pierwsze 93 dni w sieci pobiorą z konta 3zł).cezet pisze:czy którakolwiek z sieci aktualnie oferuje faktycznie ważne konto przez rok ?
Mnie raz na sporadycznie używanym numerze wcisnęli ...skarbonkębiala1991 pisze:Nie piszę o nr Masz ekstra 5zł, mam tam wyrażone zgody (również drugą i ostatnią) i oczywiście też dostaje to świństwo. Nie wspominałam o nim, żeby nie zaciemniać sytuacji ale w tym wypadku wyrażenie zgód jest przez Orange perfidnie nadużywane. Użytkownik wyrażając zgodę na spam rozumie przez to maile czy zwykłe wiadomości sms z ofertami, które bez problemu się kasuje. Smsy wysyłane przez Orange wymuszają włączenie usługi, to nie jest zwykły spam tylko podstępna metoda wyłudzania pieniędzy, stosowana tylko u tego operatoraPrzemix pisze:Mi przychodzą smsy push chyba przez włączone zgody https://www.orange.pl/moj_orange/moje_dane/zgody
mam włączoną drugą i ostatnią, a jak u Was?


Zerknęłam jeszcze raz te zgody i ostatnia jest dosyć ciekawa: Zgoda na kontakt telefoniczny na nr DOSTĘPNE w Orange. Obecnie sytuacja wygląda tak: na jednym nr mam wyrażoną tą zgodę, na pozostałych nr w zgodach nie jest nic zaznaczone (okienka: wyrażam zgodę i nie wyrażam zgody są puste). Jeśli teraz na którymś nr zaznaczę: "Nie wyrażam zgody na kontakt na wszystkich dostępnych nr" to na tym, na którym obecnie ta zgoda jest aktywna zostanie ona automatycznie wyłączona? Bo chyba w przypadku tej konkretnej zgody opcja, że na jednym nr jest ona włączona a na innym jest wyłączona wzajemnie się wykluczają 
