• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 5 z 33
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 33
 #899827  autor: kozien70
 13 gru 2016, 10:02
goral2099 pisze:Czyli mamy w sumie trzy realne, w miarę, przyczyny:
1. awaria
2. prace modernizacyjne/konfiguracyjne
3. decyzja podyktowana względami biznesowymi

Osobiście stawiam na którąś z dwóch pierwszych. Bo oprócz ograniczenia prędkości występują problemy z działaniem roamingu.
Ograniczenie pojawiło się bodajże 4 dni temu. Trochę długo jak na awarię... Tak BTW. gdy u pomarańczowych przez jakieś 4 godziny nie działał internet w ofertach na kartę, to huczały o tym wszystkie branżowe pudelki. Tutaj kompletna cisza, Wiem, jest różnica ale mimo wszystko... ;-)
 #899829  autor: patrix-83
 13 gru 2016, 10:20
Napiszcie tu te wszystkie spostrzeżenie odnośnie priorytetów LTE i ograniczenia prędkości w roamingu krajowym włącznie ze zrzutami ze speedtesta: [email protected]

Pan Wacław Kaczorowski lubi takie tematy i na pewno w jakiś sposób zareaguje na to i podpyta Play o oficjalne stanowisko w tej sprawie bo na reakcje Witka i innych z TELEPOLIS i GSMONLINE się nie doczekamy a na domysłach to można różne teorie tworzyć.


EDIT:
Ode mnie e-mail już poszedł w poruszonych tu kwestiach.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, 10:48 przez patrix-83, łącznie zmieniany 1 raz.
 #899835  autor: TomekO
 13 gru 2016, 10:42
Ja mam nawet w zasięgu 3G Playa mam 3/1 mbps. LTE działa bez ograniczeń. Może chcą internet przerzucić na LTE a głos na pozostałe technologie ;) ?
 #899868  autor: Ricki1980
 13 gru 2016, 13:21
Z uwagi na odpowiedź P4 na reklamację, iż to przeciążenie nadajnika partnera roamingowego i nic z tym nie mogą zrobić postanowiłem napisać do UKE. Może oni coś więcej osiągną?
 #899870  autor: goral2099
 13 gru 2016, 13:46
Nie oczekujcie rzeczowych i zgodnych z prawdą odpowiedzi od ludzi z BOK, czy od P4U. Wielokrotnie przy różnych okazjach (świadomie lub nie - nie wiem co gorsze) wprowadzali ludzi w błąd.
 #899876  autor: kozien70
 13 gru 2016, 14:04
Ricki1980 pisze:Z uwagi na odpowiedź P4 na reklamację, iż to przeciążenie nadajnika partnera roamingowego i nic z tym nie mogą zrobić postanowiłem napisać do UKE. Może oni coś więcej osiągną?
Nie przypuszczam. W sumie czy gdzieś w regulaminach P4 jest zapis o minimalnym lub maksymalnym transferze w sieci partnera roamingowego? Naruszenie takiego paragrafu z regulaminu mogłoby być podstawą interwencji. A tak...
 #899877  autor: goral2099
 13 gru 2016, 14:16
Przeglądałem regulamin swojej oferty i świadczenia usług i nic nie znalazłem na temat prędkości poza wzmiankami, że maksymalna dostępna prędkość to 262Mb/s ("Maksymalna prędkość jest określona dla własnej infrastrukturalnie Sieci Telekomunikacyjnej P4."), a przy lejku - 1Mb/s. Była też wzmianka o minimalnej jaką operator gwarantuje (jeżeli dobrze ten fragment zrozumiałem). Wynosi ona kosmiczne 8kb/s.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, 14:45 przez goral2099, łącznie zmieniany 2 razy.
 #899879  autor: Ramirez
 13 gru 2016, 14:21
W play na karte w formuła 3w 1, 4 w 1 tylko takie coś znalazłem. Ale regulaminów jest sporo, nie wiadomo czy w innych nie ma czegoś innego co wyklucza poniższe wpisy :mrgreen:


Korzystanie z transmisji danych w ramach usług
i odbywa się z prędkością do 15 Mb/s dla pobieranych
danych oraz do 5 Mb/s dla wysyłanych danych. Na rzeczywistą szybkość transmisji danych w ramach
oraz po wykorzystaniu środków w pakiecie ma również wpływ rodzaj technologii wspieranej przez
telekomunikac
yjne urządzenie końcowe, z którego korzysta Użytkownik.
11.
Operator informuje, że ze względów technologicznych może czasowo lub na stałe znieść ograniczenie
prędkości transmisji. W takim przypadku maksymalną możliwą prędkość przesyłania danych wyznacza
dostęp
na w danej lokalizacji technologia transmisji mobilnej wykorzystywana przez Operatora, przy czym
rzeczywista prędkość przesyłania danych zależy od szeregu czynników, w tym wymienionych w pkt.10
powyżej.

A Virgin mobile sie zabezpieczył. Pisze do 70 mega w zasiegu playa, do 30 w zasięgu roamingu krajowego z zastrzeżeniem " maksymalna prędkość przesyłu może zależeć od uzgodnień miedzy operatorskich i konfiguracji pośredniczących elementów sieciowych"
 #899883  autor: Pawrzes
 13 gru 2016, 14:50
W sumie jest to złamanie warunków w czasie umowy, nawet starych taryf na kartę gdzie regulamin mówi o ograniczeniu do 7 Mb/s ale nie 3 Mb/s a większość ludzi nie wie kiedy korzysta z roamingu a kiedy własnej sieci...
Hm, kiedyś już była "Strefa taniego internetu Play" więc może wrócą do korzystniejszych pakietów we własnej sieci np. jakiś tani pakiet 1+2 GB (1 GB dowolna sieć + bonus 2 GB własna) ;)

Aplikacja mobilna speedtest.pl rozróżnia sieci:
Obrazek

Pozdrawiam
 #899886  autor: goral2099
 13 gru 2016, 14:55
To nie jest złamanie warunków, bo tam jest określona maksymalna prędkość. A minimalna jest określona na 8kbps w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych.
 #899919  autor: areksz
 13 gru 2016, 19:06
Uke nic nie poradzi .
Jak zawsze zacytuje stanowisko operatora i tyle . Zero reakcji.
Pozamiatane.
Jedynie migracja może zmienić zły trend .
Niech głos oddadzą pieniądze i raporty.
Spadek liczby klientów i ich odejście to jedyna metoda.
Pozostanie to dalsze pogorszenie ... według sloganu "klient krzyczy ale trwa czyli jest ok"
Nie warto co zmieniać"
 #899926  autor: xander21
 13 gru 2016, 20:08
Tylko kto niby według was odejdzie? użytkownicy tego portalu? Przeciętny Kowalski nawet nic nie zauważył. Byleby mu FB, przeglądarka i inne aplikacje chodziły. Nikt się w speedtesta nie bawi.
 #899940  autor: Spacedust
 13 gru 2016, 21:02
Kto może niech chociaż sobie wymusi UMTS900 - przynajmniej zasięg będzie dobry, bo nie ma już żadnej korzyści UMTS2100 nad UMTS900. W Poznaniu to nawet macierzysta sieć UMTS900 lepiej działa od UMTS2100, bo zostało tam raptem 5 MHz.

Zdjęcia stacji bazowych w Poznaniu i okolicach: https://photos.app.goo.gl/xdWQ1h3FkxCoQ3QF7
 #899965  autor: patrix-83
 14 gru 2016, 08:49
Macie odpowiedź co się dzieje w Play z obniżaniem prędkości internetu w roamingu krajowym i nie tylko z tymi problemami w Play:
http://gsm.biz.pl/2016/12/14/play-przyg ... -do-swiat/

To odpowiedź na sygnały które wysyłaliście do portalu http://www.gsm.biz.pl, w tym i ja takie wysłałem również do Pana Wacława Kaczorowskiego nie tylko związane z obniżeniem prędkości neta w roamingu krajowym.

Mój jeden numer abonamentowy Play już jest w trakcie przenoszenia do a2mobile ponieważ mam koniec umowy i mam dość już takich hec z operatorem Play i ciągłym mieszaniem w ustawieniach.
 #899967  autor: bobix
 14 gru 2016, 09:03
Przecież tu nie ma żadnej odpowiedzi od operatora.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #899971  autor: patrix-83
 14 gru 2016, 09:24
bobix pisze:Przecież tu nie ma żadnej odpowiedzi od operatora.
Odpowiedzi oficjalnej operatora nigdy nie będzie bo nikt sobie w stopę w Play strzelał nie będzie. To co napisał portal gsm.biz.pl radzę wziąć sobie do serca bo tak się składa że napisał prawdę - w Play już powoli nic nie wyrabia, nawet sieć macierzysta dlatego wszystko jest przycinane - mści się budowa sieci tanim kosztem.
 #899974  autor: Kryniczanin
 14 gru 2016, 09:39
Budowa sieci tanim kosztem?

Play ma jakieś ekstra promocje czy co?

Play (260-06) w całości jest zbudowany przez jednego dostawcę - to olbrzymia zaleta i potężna przewaga nad konkurencją gdzie mamy miks producencki.

Lata temu na początku GSM Plus jakością sieci na głowę bił Erę i Ideę - był w całości zbudowany z Nokii gdzie Era była miksem Siemensa i Ericssona a Idea Nortela Nokii i chyba kogoś jeszcze.

W Erze i Idei ciągłe problemy w Plusie brak.

Problem Play to błędy przy nie braniu w 2007 DCS i w 2008 10mhz E-GSM i brakiem dalszej rozbudowy sieci.
Mój jeden numer abonamentowy Play już jest w trakcie przenoszenia do a2mobile
Powodzenia. Zobaczysz jak to działa...Roaming w Plusie na pewno Ci się spodoba :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 14 gru 2016, 09:44 przez Kryniczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Strona 5 z 33
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 33
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 33