• Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego w Polsce (nie za granicą ani w roamingu!).
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego w Polsce (nie za granicą ani w roamingu!).
 #892731  autor: Vieslav
 23 paź 2016, 22:36
Też zastanawiała mnie oferta T-Mobile. Niby nic nie jest napisane o limicie, ale jednak mamy zapis, który pozwala na cięcie prędkości. Myślę, że przy 200GB/mies nie powinno być problemu, aczkolwiek kilku znajomych, którzy używają internetu od T-Mobile twierdzi, że wieczorami jest takie obciążenie, że nie da się nic robić.
 #893726  autor: Vieslav
 30 paź 2016, 08:25
Tak więc decyzja podjęta - neostrada na razie zostaje i robię drugie łącze zapasowe.
Natknąłem się przypadkiem na TEN temat. Czy to znaczy, że już nie można używać darmowego LTE w RBM?
 #893774  autor: luk2664
 30 paź 2016, 14:05
@Vieslav - nie można aktywować jedynie na taryfie z przenosin, czyli RBM7 MNP. Nadal działa na najstarszej taryfie RBM I (150 dni ważności konta za 50 zł) oraz na nowszej RBM II (100 dni ważności konta za 50 zł).
 #894337  autor: JFK2016
 04 lis 2016, 19:06
Eriszkigal pisze:Vieslav, miałem podobną sytuację do Ciebie, tj. max. prędkość na kablu 4-5 Mb/s. Up do 0,5 Mb/s. Mieszkam na obrzeżach Wrocławia, półtora roku temu zrezygnowałem z kabla i przeszedłem na LTE (miałem wtedy zasięg PLUS i PLAY i niestety nadal tylko te dwie sieci). U mnie użycie danych wynosiło ok. 30-50 GB, ale zależało mi na szybkim UP, ponieważ wysyłam dokumenty, które dużo ważą.

Przed decyzją oczywiście zrobiłem testy, PLUS wypadł bardzo obiecująco (prędkości po 20-25 Mb/s DOWN i 10-15 Mb/s UP), więc wybór padł na tego operatora. Niestety o prędkościach takich jak 2 lata temu mogę teraz pomarzyć. Zazwyczaj to ok. 6/1 MB/s. Na szczęście kupiłem router D-LINK DWR 921 oddzielnie i jestem na prepaid, więc w zależności od poziomu tragedii zmieniam karty z PLUSA na PLAY (które w godz. 1.00 - 15.00 jako tako chodzi). Czasami muszę udostępniać net z komórki ORANGE (3G, LTE nie dochodzi), bo ani jeden, ani drugi operator nie wydala.

Z mojego doświadczenia prędkość zmienia się strasznie w ciągu dnia, a minimum osiąga się wieczorem, kiedy wszyscy rzucają się na konsumpcję treści. YT praktycznie nie da się oglądać, mecze na EURO to był koszmar. W przypadku PLAY zdarzają mi się często przypadki, że podczas oglądania YT wywala mi net. Konieczny jest restart połączenia.

Z perspektywy czasu może zaczynam idealizować kabel, ale LTE nie spełniło moich wymagań pod kątem "obsługi życia rodzinnego" - 2 laptopy, 2 komórki. Nic innego nie ma podłączonego do sieci.
LTE w zupełności nadaje się jako łącze stałe-pod warunkiem że wiemy ile zużywamy danych w godz. 08.00-00.00. Poza wyjątkami, wyłączam w takim zestawieniu sieć Play (to darmowe LTE w RBM całkowicie rozwala pracę sieci, nadaje się jedynie jako łącze zapasowe stacjonarne-jak go ostatnio przetestowałem w Łodzi na Airbox, to w ruchu po mieście jest tragedia). Ja z LTE korzystam od początku uruchomienia w Plusie-teraz dla rodziny kupowałem wiosną ofertę Orange z 30% rabatem 2&1 (ze względu na zawartość oferty i realne transfery, które są jednak 3x wyższe niż w Plusie, korzystam również z RBM). Po tylu latach użytkowania (tak naprawdę ważne jest 2,5 roku , czyli uruchomienie oferty "no-limit", transfer spadł raptem o 50%) Obrazek- działa tylko LTE800 i 1800MHz (korzystam z LTE1800), natomiast w Play była tragedia przy działającym paśmie LTE1800 i 2100MHz, teraz po uruchomieniu dodatkowo LTE800 i 2600MHz sieć trochę odetchnęła, ale i tak nie mam szału Obrazek.
 #894348  autor: bed
 04 lis 2016, 22:19
Ciekawi mnie jak na prędkość Internetu w Play wpłynie po pierwsze rozbudowa o 2600 MHz, ale też 10 MHz na 2100.
 #894396  autor: Vieslav
 05 lis 2016, 16:21
JFK2016 pisze: LTE w zupełności nadaje się jako łącze stałe-pod warunkiem że wiemy ile zużywamy danych w godz. 08.00-00.00.
Ustaliliśmy, że w godzinach 8:00-0:00 będzie to nie mniej niż 200GB.
 #894427  autor: JFK2016
 06 lis 2016, 01:14
Vieslav pisze: Ustaliliśmy, że w godzinach 8:00-0:00 będzie to nie mniej niż 200GB.
To sprawdź w realu jak działa u ciebie LTE Orange, bo w tej chwili tylko w tej sieci masz ww pewny pakiet po podpisaniu umowy "LTE dla domu/2&1" 210-230GB.
 #894600  autor: ligeza
 07 lis 2016, 11:12
Posiadam internet LTE dla domu w sieci Orange (150GB strefa domowa + 60 poza strefą). Według aplikacji "Mój Orange" pozostało mi 15GB w strefie domowej i 55GB poza tą strefą. Rano szybkość internetu została mi przycięta do 10mbit/s. Czy to normalne i kiedy można się spodziewać zniesienia limitu szybkości transferu?
 #894601  autor: KR2615
 07 lis 2016, 11:29
Całkiem normalne, że mój Orange działa z opóźnieniem. Limit zniosą z nowym okresem rozliczeniowym
 #894607  autor: ligeza
 07 lis 2016, 12:33
VIP-Card pisze:Całkiem normalne, że mój Orange działa z opóźnieniem. Limit zniosą z nowym okresem rozliczeniowym
Wysłałem smsa i rzeczywiście. "Pozostalo Ci 55.2 GB wspolnego limitu danych." Internet mam od niedawna i zdziwiło mnie, że internet zwolnił około 7 rano, czyli w godzinach w których limitu nie nalicza. I zwolnił do 10mbit/s zamiast do 1mbit/a tak jak jest w regulaminie.

Edit.

Jest już dzień następny. Aplikacja "Mój Orange" nadal wskazuje jeszcze 10 GB. Do końca okresu rozliczeniowego zostały dwa dni, a szybkość internetu wróciła o normy(brak lejka).
Czy ktoś kto używa dłużej tego internetu może opisać jak to dokładnie jest?
 #894726  autor: Vieslav
 08 lis 2016, 12:39
Prawdopodobnie to nie jest żaden limit tylko zwyczajne obciążenie sieci. Tego właśnie się obawiam najbardziej. Mając Neostrade zawsze mam stałą prędkość.
 #894740  autor: ligeza
 08 lis 2016, 14:02
Vieslav pisze:Prawdopodobnie to nie jest żaden limit tylko zwyczajne obciążenie sieci. Tego właśnie się obawiam najbardziej. Mając Neostrade zawsze mam stałą prędkość.
Obciążenie sieci daje szybkości nierównomierne. Wczoraj przez cały dzień miałem idealne 10mbit/s. Przejeżdżając koło tego nadajnika i łącząc się do tego samego sektora (sprawdzone aplikacją na androidzie) miałem wczoraj wieczorem ponad 70 mbit/s na speedtescie w telefonie (pakiet wspólny), gdzie w domu tak jak już wspomniałem przez cały dzień szło idealnie równe 10 mbit/s. Dziś chociaż okres rozliczeniowy się jeszcze nie skończył, szybkości wróciły do normy. Z neostrady zrezygnowałem chociaż za każdym razem szybkości miałem na niej stabilne(szybkość 1,5mbit/s mnie nie specjalnie zadowalała).
 #894757  autor: Vieslav
 08 lis 2016, 16:19
ligeza pisze:Z neostrady zrezygnowałem chociaż za każdym razem szybkości miałem na niej stabilne(szybkość 1,5mbit/s mnie nie specjalnie zadowalała).
Więc dla ciebie każde LTE będzie korzyścią, bo nawet jak przekroczysz pakiet i dostaniesz lejek 1mb/s to nic nie tracisz. Ja mam między 4 a 6mb/s w zależności od pogody więc lekko mówiąc szlag mnie trafi jak dostanę lejek 1mb/s w LTE.
ligeza pisze:Obciążenie sieci daje szybkości nierównomierne. Wczoraj przez cały dzień miałem idealne 10mbit/s.
Często zdarza mi się przekraczać podstawowy pakiet danych w komórce, mam włączoną usługę "Nielimitowane LTE do 5mb/s" i na założonym lejku prędkość waha się między 5 a 15 mb/s. Podobnie w 3G, gdzie powinno ścinać do 64kb/s. Tak nie jest, filmiki na yt mogę oglądać. Prędkość u mnie na lejku nie jest stała. Może Orange stosuje jakiś nowy FUP?
 #895806  autor: Masterjam77
 16 lis 2016, 13:23
Czy tak jak w przypadku komórek , można przy przedłużeniu internetu mobilnego otrzymać 30% rabatu. Chodzi o LTE dla domu
 #896246  autor: zielony71
 19 lis 2016, 03:52
Ostatnio nie słyszałem o takim przypadku, ale można za to dostać 20% rabatu na nową umowę, a przecież w przypadku internetu mobilnego zachowanie dotychczasowego numeru nie jest istotne.
 #896363  autor: Masterjam77
 19 lis 2016, 22:45
Otrzymałem ofertę z DUK po wypowiedzeniu. Mało różniąca się od tej na stronie ?????
LTE dla domu kwota wyjściowa: 74,91-15 zł - 20% rabatu - 5,01 za elektr. fakturę = 42,91
Do tego konsola Xbox One za 40 zł miesięcznie , razem 82,91.
Przedłużenie poprzez stronę internetową bez rabatu z DUK - 84,90.
Dodatkowo podpisując jako nową umowę ( tą mam do 15 grudnia, więc nie zależy mi na numerze jak pisze powyżej @zielony71), a nie przedłużenie zyskam 150 zł , mam konto w mbanku i skorzystam z mokazji. Najważniejsze pytanie, czy robiąc to przez stronę jak sprawa ma się z 50% rabatem na jeden z numerów komórkowych ? Sam muszę to zaznaczyć czy już automatycznie to system robi ? Telefonicznie ustawia to już konsultant i określił że rabat wejdzie na starszy numer a ten mam w starym planie Multi II za 61,49 , więc za niego bym płacił 16,48 zł i cały rachunek miesięczny za 3 usługi wzrośnie mi raptem o 7 zł już z konsolą i zamiast 10GB to mam 220GB :). Pilne ponieważ w poniedziałek o 18 ma dzwonić ponownie.
 #896377  autor: zielony71
 20 lis 2016, 03:49
Rabat Open Extra (50%) naliczy się automatycznie od najwyższego abonamentu głosowego.
 #896811  autor: kemot82
 23 lis 2016, 07:40
Masterjam77 pisze: Dodatkowo podpisując jako nową umowę ( tą mam do 15 grudnia, więc nie zależy mi na numerze jak pisze powyżej @zielony71), a nie przedłużenie zyskam 150 zł , mam konto w mbanku i skorzystam z mokazji.
Też wyciskam pomarańczę z @zielony71 :)
To co piszesz może się nie udać ponieważ konsultant mBanku zapytany na chacie po dłuższej chwili chyba konsultacji z kimś napisał, że niestety, ale ta mOkazja nie dotyczy internetu tylko abonamentów głosowych.
Ale spróbować można - ja tam wniosek złożyłem :-D Będzie nas dwóch :smt004
 #896822  autor: slider02
 23 lis 2016, 09:22
Ja tam dostałem 150zł zwrotu za zakup Internetu LTE dla Domu na konto Orange Finanse, a przecież to to samo co konto w mBanku :)