• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #817444  autor: Ruben
 15 sie 2015, 20:10
@Ryszard Lubicz, takie wylogowywanie z sieci partnerów roamingowych jest jednym z minusów roamingu krajowego. Przerabiałem identyczne sytuacje na kilku numerach i to wielokrotnie. Co dziwne zjawisko takie występuje także będąc zalogowanym do TM, z którym podobno Play ma super dograny roaming.
Co w takiej sytuacji należy robić? Ze swojego doświadczenia mogę poradzić zgłoszenie przez Play24 o wyłączenie odświeżania karty SIM i jednocześnie poprosić na forum Play podając numer zgłoszenia o to samo. Niestety ale większość szeregowych konsultantów nie ma pojęcia o występowaniu takiego zjawiska i odpowie szablonowo zalecając ustawienie operatora na tryb automatyczny. Przy wsparciu z Play forum jest szansa, że wyłączą odświeżanie szybciej.
 #817446  autor: p2225
 15 sie 2015, 20:38
@Ruben
to bardzo dziwne, bo ja od ponad roku cały czas siedzę na roamingu T i nie zdarzyło mi się żebym został z niego wyrzucony ani żeby ktoś dostał informację, że jestem poza zasięgiem, mimo że byłem w zasięgu. I dotyczy to każdej sieci roamingowej jaką wybiorę. Mało tego - jeśli wybrana sieć nie ma zasięgu w danym miejscu to telefon działa dokładnie tak jakbym był klientem tej sieci - tracę zasięg i nie przełącza mnie na inną sieć.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #817448  autor: Ruben
 15 sie 2015, 20:48
@pawelec2225, może nie dotyczy to każdej karty, może zależy od lokalizacji? Nie wiem, piszę o swoich doświadczeniach a musiałem trochę zgłoszeń napisać żeby w końcu pozbyć się problemów.
Jeszcze na jednej karcie wywala z TM ale ustawiłem na Plusa i jest OK więc nie zgłaszam, bo nawet jakość połączeń bardziej mi w Plusie pasuje ze względu na zrzucanie praktycznie każdej rozmowyw TM do GSM.
Zachęcam do korzystania z pomocy na Play forum, bo jest znacznie większa szansa, że otrzymamy pomoc niż przebić się przez beton pierwszej linii konsultantów w BOK.
 #817465  autor: iPlus
 15 sie 2015, 22:12
pawelec2225 pisze:@Ruben
to bardzo dziwne, bo ja od ponad roku cały czas siedzę na roamingu T i nie zdarzyło mi się żebym został z niego wyrzucony ani żeby ktoś dostał informację, że jestem poza zasięgiem, mimo że byłem w zasięgu. I dotyczy to każdej sieci roamingowej jaką wybiorę. Mało tego - jeśli wybrana sieć nie ma zasięgu w danym miejscu to telefon działa dokładnie tak jakbym był klientem tej sieci - tracę zasięg i nie przełącza mnie na inną sieć.
mam dokładnie tak samo na starszym telefonie z obsługą tylko 2G, trzyma dobrze i się nie przełącza sam jeśli ręcznie się go nie przełączy na inny zasięg, a jak straci zasięg to pyta czy szukać innego zasięgu, a inne telefony maja np trzymanie się zasięgu nawet bez pytania i nawet wtedy kiedy tego zasięgu nie ma,

T fakt, jest trochę dziwne z tym zrzucaniem rozmów na 2G, za mało mają nadajników 3G, że tak robią ? źle skonfiskowali sieć 3G ?
 #817466  autor: p2225
 15 sie 2015, 22:14
Mnie tak działa w 2G i 3G.

Raczej nie. Nie jest to też zależne od obciążenia. Identyczna sytuacja jest na nadajnikach na wsiach. Problemów z brakiem pasma też nie ma. Cholera ich wie.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #817468  autor: iPlus
 15 sie 2015, 22:21
według mnie źle skonfrontowali nadajniki 3G czy celowo czy nie żeby zająć "swoją" część pasma innym sieciom żeby nie dostały więcej to inny temat ale takie mam wrażenie bo skoro innym sieciom 3G działa lepiej niż w T i skoro 2G w T działa lepiej niż 3G w T to może to być celowe działanie T
 #817489  autor: Ryszard Lubicz
 16 sie 2015, 07:11
My praktycznie mieszkamy w tym samym miejscu. Też mam Play - ja na kartę on na abonament. Ja jak już pisałem mam ustawiony Orange i nie mam najmniejszych problemów z zasięgiem. A jemu co chwila wyskakuje "wybierz operatora".

Grażynko wybacz...
 #817750  autor: cyanoone
 17 sie 2015, 19:47
U mnie już stabilnie trzyma roaming inny niż Plus. Teraz w trybie auto wszędzie gdzie jest Play wskakuje Play, gdzie nie ma mam T/26034 czyli wszystko ok. Napisałem zgłoszenie przez Play24 i przesłałem do Play4u. Telefon na baterii trochę dłużej działa.

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)
 #817753  autor: Kryniczanin
 17 sie 2015, 20:06
Halset - wybacz jednak muszę - a co to nie buntujesz się temu?
bo nawet jakość połączeń bardziej mi w Plusie pasuje ze względu na zrzucanie praktycznie każdej rozmowyw TM do GSM.
Z miesiąc temu gorzej niż Rejtan darłeś szaty - to nie możliwe jak pisałem o tym i dodawałem zdjęcia.
 #817754  autor: Halset
 17 sie 2015, 20:17
Kryniczanin pisze: Z miesiąc temu gorzej niż Rejtan darłeś szaty - to nie możliwe jak pisałem o tym i dodawałem zdjęcia.
Wróć do tematu i przeczytaj jeszcze raz :)
Nie nie darłem. Pisałeś o notorycznym zrzucaniu co się sprzeciwiałem. Ale nie pisałem, ze nigdy nie zrzuca. Zdarza się to rzadko. Podobnie jak ludzie piszą,że w Plusie nie zrzuca. Miałem sieć Plusa wiele lat i też zrzuca. W każdej sieci zrzuca poza 3GPlay, bo ta sieć ma tyle GSM co nic. Ale również nie pogadasz ciągle na 3G w Play, bo P4 ma za dużo dziur w miastach i wcześniej czy później wlecisz do TM płynnie albo z zerwaną rozmową.
Ogólnie nie ma sieci, w której mógłbyś gadać godzinami poruszając się gadać only na 3G.
W Plusie i N! możesz gadać na pewno dłużej niż w P4 bo mają większe pokrycie ale w wielu miejscach zarówno w Plusie jak i w N! ich 2G jest a 3G już dawno nie.
Mnie w Gdyni i w Sopocie w TM nie zrzuciło do 2G chyba od ponad roku. Chyba że to piwnica jakiegoś starego budynku albo wrażliwe dojazdy do Obwodnicy (głównie kręte "górzysto morenowe" leśne) W domu mogę gadać aż mi bateria padnie i zawsze only 3G na ustawionym telefonie 3G/2G

"Ważne są chwile, których jeszcze nie znamy"
 #817755  autor: Kryniczanin
 17 sie 2015, 20:27
No tak - automatyczne zrzucanie każdego połączenia to rzadkie wydarzenie :-)

Halset - zrzuca nawet o 6 rano 1km od stacji (Krynica Piękna 17) taka sama odległość do Góry Parkowej drugiej stacji.

Ja mówię o każdym - nie pamiętam żebym miał całą rozmowę w 3G T przy trybie 2/3 G - może przed łączeniem w N, Ruben pisze o praktycznie każdej zrzuconej.

Może jest jakiś klucz/ wzór do tego, że jednak część nr w 100 lub 99% zrzuca?
 #817758  autor: Halset
 17 sie 2015, 20:59
Kryniczanin pisze: Halset - zrzuca nawet o 6 rano 1km od stacji (Krynica Piękna 17) taka sama odległość do Góry Parkowej drugiej stacji.
Chłopie jak Ty masz pingi po 371ms to jak Ci nie ma zrzucać z 3G jak to ledwo dyszy? Napisałeś, że nie ma tam U2100 aby zwiększyć pojemność, to gdzie masz uciec z połączeniem?

"Ważne są chwile, których jeszcze nie znamy"
 #817760  autor: Kryniczanin
 17 sie 2015, 21:03
Chłopie czy Ty nie rozróżniasz miejsca mojego zamieszkania od centrum Krynicy - wejdź na BTS Search i zobacz jak wygląda pokrycie w centrum dwie stacje z kompletem U2100/900 GSM 900/1800 LTE 1800 obie około 1km od ulicy Kraszewskiego gdzie o 6 rano zrzuca do 2G z 3G.
 #817762  autor: Halset
 17 sie 2015, 21:08
Ustaw sobie only 2G albo wymuś U900 i po sprawie.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2015, 10:21 przez Golarz Filip, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: usunięcie wątków nie na temat

"Ważne są chwile, których jeszcze nie znamy"
 #817763  autor: Kryniczanin
 17 sie 2015, 21:13
Ustaw sobie only 2G albo wymuś U900 i po sprawie.
Na taryfie data ustaw 2G bądź wymuś U900 na stacji z tylko U900 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #817771  autor: Halset
 17 sie 2015, 21:46
Kryniczanin pisze:
Ustaw sobie only 2G albo wymuś U900 i po sprawie.
Na taryfie data ustaw 2G bądź wymuś U900 na stacji z tylko U900 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Czeski błąd
Miało być Trzecia sprawa - ustaw sobie only 3G albo wymuś U900 i po sprawie

"Ważne są chwile, których jeszcze nie znamy"
 #817914  autor: pakierhakierxd
 18 sie 2015, 16:36
Jakość połączeń,netu itp. wiele zależy od lokalizacji ;)
W mojej miejscowości najlepiej działa Play (posiadam zasięg 3g praktycznie wszędzie,lte prawie wszędzie,zasięg 2g też jest) ,inni operatorzy lte brak a zasięg 3g niestety nie wszędzie.
Np. w moim domu zasięg 3g Orange/T-M jest tylko przy oknie praktycznie.

Miałem parę lat Orange notorycznie narzekałem na to że nie mam zasięgu,zmieniłem na Play i jest lepiej :D

Po networks w Orange doszło 3g ale nadal zasięg nie jest taki super i często gubi :P,czesciej niz w T-Mobile i Plusie ;) ,taki jakiś mam dom że tu się traci zasięg,z wifi też taki problem miałem ale plc jakoś sobie radzi :D,na podwórku mam max zasięg każdego operatora :D

Ja bym nie ustawiał telefonu na tylko 2g ponieważ operatorzy co raz mniej pasma na niego dają i może to spowodować w którymś momencie że jak 2g będzie bardzo obciążony ktoś się nie dodzwoni.
Po to jest 3g w telefonie aby z niego korzystać.
Ja mam w telefonie auto wybór sieci w Play + 2g/3g/4g i jest ok ;),tam gdzie nie ma Playa wrzuca T lub inny,jak zniknie 3g to przeskakuje na 2g.

A co napisu na telefonach po ręcznym ustawieniu operatora wybierz sieć to taki się też pojawia jak zasięg się gubi,też to zauważyłem :] ,jak wróci to znika :P,niestety jak ktoś ma słaby zasięg to będzie często go widział i nic na to nie poradzisz.

Pozdrawiam :)
 #818167  autor: Ryszard Lubicz
 20 sie 2015, 07:19
Temat trochę nudny się zrobił...
A więc wracając do mojej sprawy - co mam zrobić?:
1.Zadzwonić do BOK i zgłosić aby wyłączyli mi odświeżanie karty sim? (Tylko jak to zrobić - raz próbowałem i mi powiedziano , że nie ma takiego zagadnienia jak ośdwieżanie karty sim i oni o tym pierwsze słyszą - nawet konsultant pytał gdzieś wyżej).
2.Zgłosić sprawę na forum Play z numerem zgłoszenia?

Grażynko wybacz...
 #818169  autor: Ruben
 20 sie 2015, 07:50
@Halset, mam nadzieję, że to twój ostatni post niedotyczący tematu.

@Ryszard Lubicz, tak jak pisałem wcześniej, napisz zgłoszenie na Play24, opisując problem i po zarejestrowaniu go w systemie napisz na Play Forum prośbę o wsparcie żeby potraktowano sprawę poważniej niż szeregowi konsultanci, podając przy tym numer zgłoszenia.
Nie twierdzę, że od razu wszystko zadziała ale szanse na usunięcie problemu zwiększysz znacznie. U mnie na kilku numerach pomogło.