• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 119 z 624
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 624
 #777548  autor: alc
 13 sty 2015, 11:20
zimmar pisze: Teraz moje pytanie ją dobiło - czy odstąpienie od umowy zawartej w dniu (kliknięcia) tj. 07.01 liczy się od tego dnia czy od dnia dostarczenia przez operatora umowy wraz z słuchawką? Oczywiście względem prawa mamy 14 dni na zakup przez odległość.
wiecie ? nie usłyszałem odpowiedzi ! - dla mnie karygodne.
Chyba Tmob za mało kar płaci albo ma tylu frajerów w sieci?
Nic na gorąco - zawsze zapiszcie sobie na kartce co chcecie zapytać ( ja tak robię ) - później to umyka i sami nie wiemy czy net to 0,5 gb czy 1 gb. cena to 199 czy 99 zł.
I najważniejsze kurier to tylko dostawca - a jego czas jest naszym dysponentem, więc mamy możliwość przeczytania umowy sprawdzenia towaru ( to jest jego obowiązek ) i bajki o dużej ilości przesyłek do rozdania niech wsadzi sobie w buty - później to już tylko wasz problem.
Amen
Zimmar dobre rady, ale trzeba wziąć pod uwagę też to, że warunki na umowie często są zapisane w formie kodu i nie da się z nich rozczytać bezpośrednio na co się godzimy. Ja zawsze proszę konsultanta na koniec negocjacji o podanie kodu warunków i przesłanie umowy na maila. Potem przy Kurierze porównuje tylko umowy.
T-m nagrywa też rozmowy i kiedyś miałem okazję z tego skorzystać. Konsultant z DUK przy przedłużaniu umowy nie wyłączył mi kilku usług z poprzednich umów. Napisałem reklamację przez stronę powołując się na ich nagranie. Po 2 tygodniach otrzymałem maila z inf. że reklamacja została uznana.

przedłużenie na firmę
Z tego co wyczytałem na forum najbardziej opłaca się przedłużanie na ofercie firmowej. I tu mam kilka pytań:
1) czy udało się komuś wynegocjowć jump pro firma M z tel. za 70 brutto? No limit telefony i smsy + 2gb internetu. Dodatkowo 150 zł zniżki na tel.
2) czy orientujecie się jak z dostępnością tel. Sony z2?

W salonie dostałem standardowe warunki na taryfę pro firma M, czyli to co powyżej tylko z 1gb internetu za 69,99 netto. Telefony bez dodatkowego rabatu. I Sony Z2 nie było, nie ma i nie będzie wg. Konsultanta.
 #777612  autor: thonka
 13 sty 2015, 15:27
SACZI pisze:Najciekawsze, że sprawdzam J XL Special z poziomu iBOA i mam opłatę 129PLN z 2GB netu i Xperia Z3 za 819PLN.
W punkcie T konsultant zaproponował mi to samo w cenie 109 + 10 PLN za następny 1GB i telefon za 269 PLN, czyli ofertę z cennika.
W tym T to jakieś żarty sobie zaczęli robić ze swoich klientów?
XL Special za 129zł, (gdzie jest w standardzie 2GB) w iBOA ma właśnie taką cenę Z3. 819zł. Standardowo cena tego telefonu jest jeszcze 50zł wyższa.
To co zaproponował Ci konsultant to oferta limitowana (do dostania tylko u konsultantów) i tam Z3 jest za 269zł. Na wszystko są cenniki.
Oferta limitowana od opcji L w górę ma niższe ceny poszczególnych abonamentów (kosztem mniejszego pakietu internetowego) i inny cennik urządzeń niż standardowy/iBOA. Dodatkowo Z3 nie jest wśród telefonów promowanych w iBOA (min. 50zł zniżki ma każdy telefon w iBOA po za iP6 już od dłuższego czasu) dlatego jego cena nie jest atrakcyjna. Ogólnie XL Special nie ma żadnego telefonu w jakiejś promocyjnej cenie via iBOA. Pod tym względem bardziej opłaca się Jump L.
To chyba dobrze, że konsultant dał Tobie opcję limitowaną i podpowiedział, że warto dopłacić 10zł za dodatkowy pakiet internetu, by mieć to co w standardzie XL Special taniej o 10zł i o wiele niższa cenę telefonu :) Oszczędzasz względem iBOA prawie 800zł.
kokos- pisze:poprzez SUK w JUMP M, samsung S4 jest za 99 zł. tylko nie wiem co z netem. Wychodzi na to że Ci przesyłkę doliczyli ;)
Dokładnie tak, ceny z cennika limitowanego (czyli 0,5GB danych) + 20zł przesyłki.
lolqwe123 pisze:Witam, wiem że to może banalne pytanie, ale pierwszy raz przedłużam umowę.. Jak to jest z płaceniem, czy w nastepnym miesiącu będę już płacił tą kwotę, którą będzie obejmowała "nowa" umowa, czy dopiero po zakończeniu starego abonamentu ?
nowa warunki wchodzą odrazu. Może nie momentalnie w chwili podpisania ale max. do czasu gdy dokumenty wrócą do TM. Stary abonament masz rozliczony proporcjonalnie i nowy też. Np. jeżeli stary abonament wynosił 50zł, a nowy wynosi 70zł i zostało Tobie 10 dni do końca okresu rozliczeniowego to masz 33,87zł ze starego abonamentu (50zł/31 dni * 21 dni które minęły) i 22,58zł z nowego abonamentu (70zł/31 dni *10 dni). Umowa wydłuża się natomiast proporcjonalnie o 24 miesiące. Jeżeli jest do kwietnia 2015 to teraz wydłuży się do kwietnia 2017. Będziesz mieć umowę jeszcze 3 miesiące po okresie promocyjnym.
zimmar pisze:Nic na gorąco - zawsze zapiszcie sobie na kartce co chcecie zapytać ( ja tak robię ) - później to umyka i sami nie wiemy czy net to 0,5 gb czy 1 gb. cena to 199 czy 99 zł.
ale to jest jasne.
Jeżeli ktoś dostaje ceny z cennika limitowanego to na 90% ma mniejszy pakiet internetowy wynikający z konkretnego regulaminu.
zimmar pisze:Na pytanie o model I9505 czy 9506 doznała szoku
wielu konsultantów nie wie, że S4 które weszły w styczniu do oferty są innym modelem. Na samej stronie dopiero po 2-3 dniach zmienili opis specyfikacji.
zimmar pisze:czy odstąpienie od umowy zawartej w dniu (kliknięcia) tj. 07.01 liczy się od tego dnia czy od dnia dostarczenia przez operatora umowy wraz z słuchawką? Oczywiście względem prawa mamy 14 dni na zakup przez odległość.
jeżeli zaznaczyłeś, że zgadzasz się na natychmiastowe włączenie usług to pozbawiasz się prawa do odstąpienia od samej umowy świadczenia usług (i jest to zgodne z prawem) w chwili, gdy operator włączył Tobie nowe usługi ale telefon (w teorii) masz prawo zwrócić do 14 dni od otrzymania przesyłki. Jak to oni jednak dalej odkręcają nie wiem, bo na telefon masz przecież raty wliczone w opłatę abonamentową.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet
 #777641  autor: blady82
 13 sty 2015, 18:13
thonka czy aby na pewno masz racje z ta końcówką?
W takim razie nowa taryfa juz powinna być właczona nawet przed otrzymaniem telefonu?
Swoja drogą przedłużając wczoraj bez Iboa z tego co kojarze przy tym punkcji i tak była * i chyba nie było możliwości przejścia dalej bez zaznaczenia?
 #777653  autor: SACZI
 13 sty 2015, 19:03
thonka pisze:
SACZI pisze:Najciekawsze, że sprawdzam J XL Special z poziomu iBOA i mam opłatę 129PLN z 2GB netu i Xperia Z3 za 819PLN.
W punkcie T konsultant zaproponował mi to samo w cenie 109 + 10 PLN za następny 1GB i telefon za 269 PLN, czyli ofertę z cennika.
W tym T to jakieś żarty sobie zaczęli robić ze swoich klientów?
XL Special za 129zł, (gdzie jest w standardzie 2GB) w iBOA ma właśnie taką cenę Z3. 819zł. Standardowo cena tego telefonu jest jeszcze 50zł wyższa.
To co zaproponował Ci konsultant to oferta limitowana (do dostania tylko u konsultantów) i tam Z3 jest za 269zł. Na wszystko są cenniki.
Oferta limitowana od opcji L w górę ma niższe ceny poszczególnych abonamentów (kosztem mniejszego pakietu internetowego) i inny cennik urządzeń niż standardowy/iBOA. Dodatkowo Z3 nie jest wśród telefonów promowanych w iBOA (min. 50zł zniżki ma każdy telefon w iBOA po za iP6 już od dłuższego czasu) dlatego jego cena nie jest atrakcyjna. Ogólnie XL Special nie ma żadnego telefonu w jakiejś promocyjnej cenie via iBOA. Pod tym względem bardziej opłaca się Jump L.
To chyba dobrze, że konsultant dał Tobie opcję limitowaną i podpowiedział, że warto dopłacić 10zł za dodatkowy pakiet internetu, by mieć to co w standardzie XL Special taniej o 10zł i o wiele niższa cenę telefonu :) Oszczędzasz względem iBOA prawie 800zł.
Oczywiście, że dobrze, iż zaproponowana została korzystniejsza taryfa!
Mnie bardzo wzburzyła różnica w abonamentach.
To przecież jak piszesz, przeszło 800PLN.
Oczywiście jeszcze nie przedłużam umowy, ale teraz trzeba się znacznie dokładniej przyglądać ofertom T i decydować się na aneks w odpowiednim momencie, przenosić się do konkurencji lub nie podpisywać umowy i tkwić na bezterminowej, która w 150% zaspokaja moje potrzeby.
 #777654  autor: st.konsultant
 13 sty 2015, 19:06
Czas na odstąpienie 14 dni liczony jest od wydanie przesyłki przez kuriera. Nie ma znaczenia kiedy umowa została zamówiona na stronie czy w rozmowie z konsultantem.
Taryfa zmienia się w ciągu 48 godzin od wizyty kuriera. Możemy się na to zgodzić lub nie. Jeżeli się zgodzimy to nadal mamy prawo odstąpić od umowy. W takiej sytuacji Operator nie zwraca proporcjonalnych kosztów za korzystanie z taryfy. Jak odstąpimy np. po 11 dniach to za te 11 dni trzeba było zapłacić. Jak nie wyrazimy zgody na zmianę taryfy w ciągu 48 godzin to taryfa zmieni się po 14 dniach.
 #777655  autor: st.konsultant
 13 sty 2015, 19:10
blady82 pisze:Panowie jak mam rozumiec ten pkt przy przedluzaniu umowy przez neta?
"
Wnioskuję o niezwłoczną aktywację zamówionych usług. W przypadku zamówienia umowy obejmującej udostępnienie treści cyfrowych (pobieranie lub strumieniowanie), wniosek ten obejmuje żądanie niezwłocznego udostępnienia tych treści, co automatycznie spowoduje utratę prawa do odstąpienia w zakresie tej umowy z chwilą tego udostępnienia"

Czyli co nie mam 14 dni na odstapienie od umowy?

Masz. Ten punkt dotyczy takich usług jak np e-booki czy np streaming video. Zapis zabezpiecza dostawcę, przed Klientami, którzy pobrali e-booka, przeczytali i chcieli odstąpić od umowy.
 #777665  autor: thonka
 13 sty 2015, 19:33
I nie jest on niczym nowym, bo istnieje w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną od kilku lat.
blady82 pisze:thonka czy aby na pewno masz racje z ta końcówką?
od lat różni operatorzy stosują tą formułkę, by blokować odstąpienia od umowy i w świetle prawa, gdyby operator chciał je egzekwować od początku do końca nie musi on dawać możliwości odstąpienia od umowy. To jest jego dobra wola jeżeli ktoś zaakceptował tą formułkę. A czy operator może włączyć taryfę przed otrzymaniem telefonu - już się z kilkoma takimi przypadkami spotkałem. Telefonu nie było, a taryfa już zmieniona.

Dobrze, że st.konsultant wyjaśnił dokładniej jak przebiega ew. proces. Myślałem, że jakoś bardziej kombinują, a w przypadku braku zgody na natychmiastowe uruchomienie usług po prostu czekają te 14 dni co IMO jest dobrym wyjściem, bo nie trzeba się "bawić" z operatorem w odkręcanie całej sytuacji.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet
 #777673  autor: marcin9913
 13 sty 2015, 20:43
Dzwoniłem wczoraj wieczorem do SUK i telefony dzisiaj od godz 9 miały wychodzić do klientów.
Ja również wybrałem S4 (i9506) biały w Jump M za 99zł. Co ciekawe na stronie tego koloru nie ma i nie było :)
 #777690  autor: kris37
 13 sty 2015, 21:51
Każdemu mówią, że wysyłają jutro. A zmiany jak nie było tak nie ma w statusie zamówienia. Delikatnie mówiąc to trochę niepoważne.
 #777691  autor: thonka
 13 sty 2015, 21:53
Ja po południu miałem nadal przygotowanie do wysłania. Nie wiem jak teraz ale dawniej po nadaniu paczki przychodził sms z jej numerem przewozowym.

Niepoważne?
Ja w piątek dostałem smsa o 5 dniach opóźnienia w wysyłce co przekłada się na dzień jutrzejszy.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet
 #777693  autor: kris37
 13 sty 2015, 21:59
To chociaż dostałeś smsa. Ja czekam od 7.01 i nikt nie raczył poinformować o opóźnieniu. A wczoraj konsultantka powiedziała, że wysyłają dzisiaj. I nic
 #777695  autor: broda4
 13 sty 2015, 22:03
ja piernicze.
a zbawi was 1 dzień więcej?

to nie dyskusja o wysyłaniu telefonów.

jakby do mnie ktoś dzwonił 100 razy dziennie z takim pytaniem albo bym mówił to samo albo każdemu co innego :P
 #777698  autor: kris37
 13 sty 2015, 22:08
To nie jest kwestia poczekania jeszcze na dostawę bo się nie pali, ale uczciwego postawienia sprawy przez operatora: nie mamy więc będą opóźnienia. A nie wmawiania że jutro wysyłają. To tyle a może aż tyle.
 #777703  autor: thonka
 13 sty 2015, 22:15
Cóż. Błędem było zbierać zamówienia na coś czego fizycznie nie mieli, to fakt.
Ja pretensji nie mam, informacje dostałem (zamawiałem w czwartek, a w piątek pod wieczór był sms z 5 dniowym opóźnieniem wysyłki) ale nie dziwę się tym, którzy czekają od zeszłej środy i dalej nic nie wiedzą...

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet
 #777710  autor: broda4
 13 sty 2015, 22:33
tu się z tobą zgodzę - iz zbieranie zamówie n na fizyczny brak towaru - jest błędem.
Ale czego sięnie robi żeby zatrzymac klienta?

Tym że złożysz reklamacje - juz będzie się martwił kto inny.
Mój słupek sprzedazy pokazał normę/ :smt006
 #777712  autor: bdkacz
 13 sty 2015, 22:38
Jak by powiedzieli,że wyślą za 5, 8 czy tam 10 dni to konsultant zaraz by się nasłuchał tekstów typu "co tak długo?" etc (chociaż to nie jego wina) ,a jak powie "jutro" czy tam pojutrze to klient już w skowronkach jest,że lada chwila będzie miał nową zabawkę ;)
 #777717  autor: tedeusz
 13 sty 2015, 22:52
No no, to za dwa czy trzy dni znów klient zadzwoni i sytuacja będzie się powtarzać. Tym samym linia zajęta. Wolałbym, żeby postawili sprawę jasno i uczciwie, bo to jest robienie klientów w ... Mogę poczekać kilka dni dłużej, ale gdybym tylko wiedział ile. Ja żadnej informacji nie uzyskałem od nich i uważam, że to jest bardzo niepoważne podejście.
 #777734  autor: kokos-
 13 sty 2015, 23:49
ja 9 stycznia dostałem smsa o opóźnieniu 5 dni.
  • Strona 119 z 624
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 624
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 624